Nākotnes transports: Igaunijā notiek garu un smagu kravu pārvadājumu testēšana 9

Foto: Publicitātes attēls

KPMS | 1.jūlijs 2021 11:02

Igaunijas Transporta departaments un pasaules vadošais loģistikas uzņēmums “DB Schenker” ir pievērsušies iespējai izmantot auto sastāvus, kuru garums pārsniedz 25 metrus un svars - 60 tonnas, kas preču pārvadājumus padarītu videi draudzīgākus un efektīvākus.

Kā norāda SIA “Schenker” valdes locekle Evija Sedola - Latvijā transportlīdzekļa sastāva ar piekabi maksimālais atļautais garums ir 18,75 metri, un, pieņemot ekspluatācijā garākas kravas automašīnas, starppilsētu kravu pārvadājumi būtu daudz efektīvāki. “25,25 metru garas kravas automašīnas viena brauciena laikā nodrošinātu iespēju pārvadāt par 13 tonnām vairāk nekā tagad, sniedzot ievērojamus ietaupījumus," saka E.Sedola.

“Ziemeļvalstīs pieejamie dati rāda, ka, izmantojot garākus transportlīdzekļus, degvielas patēriņš un satiksmes blīvums var samazināties līdz pat trešdaļai, turklāt preču pārvadāšanai nepieciešams mazāk darbaspēka. Tāpēc garāku kravas automašīnu izmantošana varētu kļūt par standartu Latvijā,” cerībās dalās E.Sedola.

“Mums ir teorētisks pārskats par risinājuma rentabilitāti, bet tagad, trīs dienas, mēs testējām maršrutu starp Tallinu un Tartu, izmantojot trīs salīdzināmus, pilnībā piekrautus transportlīdzekļus. Pēc testu beigām Igaunijas Transporta departaments analizēs, vai un par cik garākas automašīnas ir efektīvākas un kādu ietekmi to izmantošana atstāj uz ceļiem un vidi,” turpina E.Sedola, piebilstot, ka Igaunijā veiktie testi sniegs svarīgu pamatinformāciju, kas noderēs arī Latvijai.

“Teorētiski garo kravas auto izmantošana nozīmē to, ka gadā samazināsies nobraukto kilometru skaits. Samazinoties braucienu skaitam, uzlabosies ceļu satiksmes drošība un CO2 izmešu līmenis,” stāsta Evija Sedola, uzsverot, ka Latvijā garāku kravas automašīnu izmantošana varētu kļūt par tādu pašu standartu kā Ziemeļvalstīs.

Testēšana notika starp divām lielākajām Igaunijas pilsētām - Tallinu un Tartu. Tika salīdzināti trīs pilnībā piekrautu kravas automašīnu veiktspējas rādītāji: viens no tiem bija 25,25 metru 8 asu transportlīdzeklis ar reģistrācijas masu 60 tonnas, viena parastā puspiekabe ar garumu 16,5 metri, kā arī viena 10 metrus gara automašīna ar piegādes kravas auto gabarītiem.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
DALJNOBOJS 2.jūlijs 2021 9:11
3 0 Atbildēt

Skandināvijā tādu daudz auto vilcienu dažādas konfigurācijas ir pat baļķu vedēji ar trim piekabēm ja nemaldos 120 tonnas, un pie stūres šādiem auto tārpiem ir daudz sieviešu un viņas reāli brauc ļoti adekvāti, daudz labāk par lielāko daļu mūsu vodilu

anoagask 1.jūlijs 2021 11:35
1 0 Atbildēt

3 fūru vilcieniņš būs pie 100m. Ja viņiem būs neatslēdzama distances ievērošanas sistēma, tad nav iebildumu

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divu jaunu cilvēku dzīvības izdziest Tesla avārijā (+ VIDEO) 5

Ietriecoties kokā Tesla elektromobilim, Koralgeiblā (ASV, Florida) bojā gājuši divi jauni cilvēki - 19 gadus veca meitene un 20 gadus vecs puisis. Lasīt vairāk

 

Motociklists iebrauc stabā; cieš pasažieris (+ VIDEO) 14

Lai ātrāk tiktu uz priekšu, motociklists līkumo starp satiksmes dalībniekiem, taču tāda taktika pie laba nenoved (visi notikumi līdz 0:20). Lasīt vairāk

 

Cēsu novadā aiztur ar 159 km/h ātrumu braucošu autovadītāju

Trešdien Cēsu novadā aizturēts autovadītājs, kurš vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90 kilometri stundā (km/h), braucis ar 159 km/h, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes pārstāve Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Tehnika lupatās, bet šoferiem nekas (+ VIDEO)

Smaga avārija, kuras rezultātā no vieglā auto paliek pāri tikai puse, bet kravinieks iegāžas upē. Labā ziņa - šķiet, ka neviens no braucējiem nav nopietni cietis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti