Igaunijas Transporta departaments un pasaules vadošais loģistikas uzņēmums “DB Schenker” ir pievērsušies iespējai izmantot auto sastāvus, kuru garums pārsniedz 25 metrus un svars - 60 tonnas, kas preču pārvadājumus padarītu videi draudzīgākus un efektīvākus.
Kā norāda SIA “Schenker” valdes locekle Evija Sedola - Latvijā transportlīdzekļa sastāva ar piekabi maksimālais atļautais garums ir 18,75 metri, un, pieņemot ekspluatācijā garākas kravas automašīnas, starppilsētu kravu pārvadājumi būtu daudz efektīvāki. “25,25 metru garas kravas automašīnas viena brauciena laikā nodrošinātu iespēju pārvadāt par 13 tonnām vairāk nekā tagad, sniedzot ievērojamus ietaupījumus," saka E.Sedola.
“Ziemeļvalstīs pieejamie dati rāda, ka, izmantojot garākus transportlīdzekļus, degvielas patēriņš un satiksmes blīvums var samazināties līdz pat trešdaļai, turklāt preču pārvadāšanai nepieciešams mazāk darbaspēka. Tāpēc garāku kravas automašīnu izmantošana varētu kļūt par standartu Latvijā,” cerībās dalās E.Sedola.
“Mums ir teorētisks pārskats par risinājuma rentabilitāti, bet tagad, trīs dienas, mēs testējām maršrutu starp Tallinu un Tartu, izmantojot trīs salīdzināmus, pilnībā piekrautus transportlīdzekļus. Pēc testu beigām Igaunijas Transporta departaments analizēs, vai un par cik garākas automašīnas ir efektīvākas un kādu ietekmi to izmantošana atstāj uz ceļiem un vidi,” turpina E.Sedola, piebilstot, ka Igaunijā veiktie testi sniegs svarīgu pamatinformāciju, kas noderēs arī Latvijai.
“Teorētiski garo kravas auto izmantošana nozīmē to, ka gadā samazināsies nobraukto kilometru skaits. Samazinoties braucienu skaitam, uzlabosies ceļu satiksmes drošība un CO2 izmešu līmenis,” stāsta Evija Sedola, uzsverot, ka Latvijā garāku kravas automašīnu izmantošana varētu kļūt par tādu pašu standartu kā Ziemeļvalstīs.
Testēšana notika starp divām lielākajām Igaunijas pilsētām - Tallinu un Tartu. Tika salīdzināti trīs pilnībā piekrautu kravas automašīnu veiktspējas rādītāji: viens no tiem bija 25,25 metru 8 asu transportlīdzeklis ar reģistrācijas masu 60 tonnas, viena parastā puspiekabe ar garumu 16,5 metri, kā arī viena 10 metrus gara automašīna ar piegādes kravas auto gabarītiem.
3 fūru vilcieniņš būs pie 100m. Ja viņiem būs neatslēdzama distances ievērošanas sistēma, tad nav iebildumu
Uz kraviniekiem visas tādas sistēmas kas tiek testētas, patiešibā ir ar mērķi kraviniekus ielikt vienu otram aizvējā, tā kā sorry, bet tavas a vēlmes diezin vai piepildīsies, nu vismaz preses relīzes par izstrādēm šajā virzienā liecina par pretējo - drīzķa tu nekad un nekā kravienieku kolonnai garām netiksi, ja vien nebūs 2 joslu vienā virzienā.
uz standartiem atbilstoša bāņa, kur ir adekvātas ieskriešanās un bremzēšanas joslas, lai brauc nelielos 3-4 fūru vilcieniņos.
interesanti, kā mainīsies vadošā fūre, kas ļauj sekotājiem ietaupīt. Kaut kāds fuckin dzērvju kāsis, ar 2+2 nepietiks, otrajā joslā visu laiku kāda fūre būs
Gaisa pretestība lielam klucim veidojas aizmugurē, ne priekšā - retinājuma virpulis, kas jāizpumpē. Rezultātā - sekotāja esamība ļauj ietaupīt arī pirmajai fūrei. Otrajai ir vakuma burbulis aizmugurē, bet sānos un priekšā nelīdzenumos neveidojas šie virpuļi un ļauj ietaupīt. Principā tas vilcieniņš ļauj izdalīt gaisa pretestību visiem dalībniekiem un krietni uzvārīties vidējiem dalībniekiem