Visi komentāri - Nākotnes transports: Igaunijā notiek garu un smagu kravu pārvadājumu testēšana

Nākotnes transports: Igaunijā notiek garu un smagu kravu pārvadājumu testēšana 10

 

Foto: Publicitātes attēls

KPMS | 1.jūlijs 2021 11:02

Igaunijas Transporta departaments un pasaules vadošais loģistikas uzņēmums “DB Schenker” ir pievērsušies iespējai izmantot auto sastāvus, kuru garums pārsniedz 25 metrus un svars - 60 tonnas, kas preču pārvadājumus padarītu videi draudzīgākus un efektīvākus.

Kā norāda SIA “Schenker” valdes locekle Evija Sedola - Latvijā transportlīdzekļa sastāva ar piekabi maksimālais atļautais garums ir 18,75 metri, un, pieņemot ekspluatācijā garākas kravas automašīnas, starppilsētu kravu pārvadājumi būtu daudz efektīvāki. “25,25 metru garas kravas automašīnas viena brauciena laikā nodrošinātu iespēju pārvadāt par 13 tonnām vairāk nekā tagad, sniedzot ievērojamus ietaupījumus," saka E.Sedola.

“Ziemeļvalstīs pieejamie dati rāda, ka, izmantojot garākus transportlīdzekļus, degvielas patēriņš un satiksmes blīvums var samazināties līdz pat trešdaļai, turklāt preču pārvadāšanai nepieciešams mazāk darbaspēka. Tāpēc garāku kravas automašīnu izmantošana varētu kļūt par standartu Latvijā,” cerībās dalās E.Sedola.

“Mums ir teorētisks pārskats par risinājuma rentabilitāti, bet tagad, trīs dienas, mēs testējām maršrutu starp Tallinu un Tartu, izmantojot trīs salīdzināmus, pilnībā piekrautus transportlīdzekļus. Pēc testu beigām Igaunijas Transporta departaments analizēs, vai un par cik garākas automašīnas ir efektīvākas un kādu ietekmi to izmantošana atstāj uz ceļiem un vidi,” turpina E.Sedola, piebilstot, ka Igaunijā veiktie testi sniegs svarīgu pamatinformāciju, kas noderēs arī Latvijai.

“Teorētiski garo kravas auto izmantošana nozīmē to, ka gadā samazināsies nobraukto kilometru skaits. Samazinoties braucienu skaitam, uzlabosies ceļu satiksmes drošība un CO2 izmešu līmenis,” stāsta Evija Sedola, uzsverot, ka Latvijā garāku kravas automašīnu izmantošana varētu kļūt par tādu pašu standartu kā Ziemeļvalstīs.

Testēšana notika starp divām lielākajām Igaunijas pilsētām - Tallinu un Tartu. Tika salīdzināti trīs pilnībā piekrautu kravas automašīnu veiktspējas rādītāji: viens no tiem bija 25,25 metru 8 asu transportlīdzeklis ar reģistrācijas masu 60 tonnas, viena parastā puspiekabe ar garumu 16,5 metri, kā arī viena 10 metrus gara automašīna ar piegādes kravas auto gabarītiem.

 
Visi komentāri
 
anoagask 1.jūlijs 2021 11:35
1 0 Atbildēt

3 fūru vilcieniņš būs pie 100m. Ja viņiem būs neatslēdzama distances ievērošanas sistēma, tad nav iebildumu

WALA 1.jūlijs 2021 14:24
0 0 Atbildēt

Uz kraviniekiem visas tādas sistēmas kas tiek testētas, patiešibā ir ar mērķi kraviniekus ielikt vienu otram aizvējā, tā kā sorry, bet tavas a vēlmes diezin vai piepildīsies, nu vismaz preses relīzes par izstrādēm šajā virzienā liecina par pretējo - drīzķa tu nekad un nekā kravienieku kolonnai garām netiksi, ja vien nebūs 2 joslu vienā virzienā.

anoagask 1.jūlijs 2021 21:43
0 0 Atbildēt

uz standartiem atbilstoša bāņa, kur ir adekvātas ieskriešanās un bremzēšanas joslas, lai brauc nelielos 3-4 fūru vilcieniņos.

interesanti, kā mainīsies vadošā fūre, kas ļauj sekotājiem ietaupīt. Kaut kāds fuckin dzērvju kāsis, ar 2+2 nepietiks, otrajā joslā visu laiku kāda fūre būs

eidis 2.jūlijs 2021 10:41
0 0 Atbildēt

Gaisa pretestība lielam klucim veidojas aizmugurē, ne priekšā - retinājuma virpulis, kas jāizpumpē. Rezultātā - sekotāja esamība ļauj ietaupīt arī pirmajai fūrei. Otrajai ir vakuma burbulis aizmugurē, bet sānos un priekšā nelīdzenumos neveidojas šie virpuļi un ļauj ietaupīt. Principā tas vilcieniņš ļauj izdalīt gaisa pretestību visiem dalībniekiem un krietni uzvārīties vidējiem dalībniekiem

Krotow 1.jūlijs 2021 12:42
0 0 Atbildēt

Kā būtu ar dzelzceļa satiksmes atjaunošanu? Tad pēkšņi atklāsies ka daudz kur fūres nemaz nav jādzenā 500+ kilometru tālumā.

DALJNOBOJS 2.jūlijs 2021 9:05
0 0 Atbildēt

To fūri vajadzēs lai nogādātu preci līdz klientam. 2 liekas pārkraušanas darbs kravējam

DALJNOBOJS 2.jūlijs 2021 9:11
3 0 Atbildēt

Skandināvijā tādu daudz auto vilcienu dažādas konfigurācijas ir pat baļķu vedēji ar trim piekabēm ja nemaldos 120 tonnas, un pie stūres šādiem auto tārpiem ir daudz sieviešu un viņas reāli brauc ļoti adekvāti, daudz labāk par lielāko daļu mūsu vodilu

eidis 2.jūlijs 2021 10:42
0 0 Atbildēt

Skandināvijā ceļu būvē uz granīta. Mūsējiem sanāks summāra pārslodze.

WALA 2.jūlijs 2021 11:23
0 0 Atbildēt

Tā jau īsti nav problēma, skandināvi liek vairāk asu, taisa aizliegumus braukt ar smagu kravu karstās vasarās utml. Tas viss ir risināms aŗi pie mūsu ceļu kvalitātes, vienīgi ka mūsu gadijumā var nebūt tik liela ieguvuma no šāda risinājuma, ja izrādītos ka ceļu kravnesība ir reāli sūdīga ...

se 16.novembris 2021 21:52
0 0 Atbildēt

malaci! Pats ikdiena ar 25,25 braucu, vismaz bus verts maksat par parvadajumu, bus kaut cik sakarigs apjoms viena parvadajuma reize.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 5

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 18

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 21

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti