Paldies iAuto.lv redaktoram Mārim par doto iespēju jau otro gadu tuvāk iepazīties ar Gada Auto kandidātiem. Pirms ierasties uz testiem, jau uzreiz no visiem Gada Auto 2017 kandidātiem izvēlējos tieši Ford Edge, ar kuru gribēju vairāk iepazīties. Kāpēc tieši Ford Edge? Tāpēc, ka tas ir viens no retajiem Gada Auto kandidātiem, kas nav kāda iepriekšējā modeļa pēctecis (vismaz ne Eiropas tirgū), turklāt tas pārstāv Latvijā šobrīd tik ļoti iecienīto segmentu, ko tautā mēdz dēvēt par „parketnieki”. Tā kā pats kopš 2008.gada ikdienā pārvietojos ar citu šīs klases auto, tad bija ļoti interesanti salīdzināt tos savā starpā.
Gada Auto 2017 testos tika piedāvāts ļoti labi aprīkots Ford Edge Titanium AWD komplektācijā – 2.0 TDCi biturbo dīzeļa dzinējs, 210 ZS, Powershift automātiskā ātrumkārba, 4x4.
Ford Edge Foto: iAuto.lv
Testu laikā kā pirmo auto gadījās testēt Volvo S90. Pēc tam sāku domāt, vai tā bija pareizā izvēle, jo tas uzstādīja ļoti augstu latiņu braukšanas komforta un aprīkojuma ziņā. Tomēr, iekāpjot Ford Edge un vēlāk arī braucot, nācās atzīt, ka arī Ford spēj ražot ko patiešām lielisku.
Iekāpjot salonā, pirmais iespaids nebija pārāk pārliecinošs – viduskonsole šķiet diezgan vienkārša, daudz podziņu, kas šodien sāk palikt par arvien lielāku retumu, jo tagad ir tendence visu sapakot vienā lielā planšetē (kā Renault vai Volvo, piemēram). Taču no ergonomikas viedokļa viss ir savās vietās – ērti pārskatāms un lietojams, salona apdares kvalitāte ir augstā līmenī. Man kā vadītājam ir daudz ērtāk lietot vecās labās pogas nevis glaudīt ekrānu, lai aktivizētu nepieciešamās funkcijas. Konkrētais Ford Edge bija aprīkots ar Premium SONY audiosistēmu ar 12 skaļruņiem un 390 vatiem jaudu (Titanium komplektācijā par papildus samaksu 630 eur, Sport komplektācijā – iekļauts standartaprīkojumā). Skaņas kvalitāte ir diezgan laba, bet ne izcila, jo, piemēram, Lexus audio skaņa ir labāka. Un tas pat bija IS 250 modelī, kas nebūt nav no dārgākajiem Lexus modeļiem. Iespējams, paspēlējoties ar skaņas uzstādījumiem, varētu panākt arī labāku saņas kvalitāti.
Interesanta lieta, bet kas jau sen vairs nav nekāds jaunums, ir vadītāja konsoles projekcija – vairs nekādu iebūvētu bultiņu un rādītāju. Viss viena vienīga proejekcija. Man patīk. Ļoti labprāt ko līdzīgu redzētu savas automašīnas priekšējā panelī.
Zem elkoņbalsta ievbūvēts ļoti ietilpīgs divpakāpju nodalījums, kurā glabāt dažādas lietas. Nesanāca izmērīt, bet šķiet, ka tajā var ievietot 1 litra limonādes pudeli. Viduskonsolē ir arī pieslēguma vietas diviem USB, kā arī vienai SD kartei, cimdu nodalījums gan ir pavisam neliels. Laikam tikai priekš cimdiem arī paredzēts.
Ford Edge pirmais lielais trumpis ir tā salona ietilpība.Salons patiešām ir ļoti plašs, vietas ir pietiekami arī aizmugurē sēdošajiem 3 pasažieriem. Ļoti patika krēsli. Braucot pa līkumotu ceļu, nevienā brīdī nevarēja just šūpošanos. Arī sev vēlamo sēdpozīciju atradu viegli. Jāsaka gan, ka augumā esmu kā vidējais statistiskais latvietis – 1,79 m, līdz ar to grūti teikt, ko par sēdpozīcijas atrašanu teiktu Olga Rajecka vai Kristaps Porziņģis. Kā liels pluss jāatzīmē, ka aizmugurējo krēslu atzveltnes var nolaist slīpākā pozīcijā diezgan būtiski, kas droši vien padara komfortablāku gulēšanu pasažieriem kādā tālākā braucienā.
Līdzīgi kā pārējos testa auto arī šajā mēģināju aizmugurējā krēslā ievietot 3 bērnu krēsliņus. No visiem testētajiem tikai Ford Edge tos bija iespējams ievietot tā, ka tos pašiem bērniem ir iespējams arī daudzmaz ērti piesprādzēt.
Testā piedāvātais Ford Edge bija aprīkots ar papildus opciju (190 eur), kas būtiski paaugstina aizmugurējo pasažieru aizsardzību, proti, diviem malējiem aizmugurējiem sēdekļiem ir iespējams pasūtīt piepūšamās aizmugurējās drošības jostas, kas sadursmes gadījumā piepūšas un sadala trieciena spēku pa piecas reizes lielāku virsmu nekā parastajām drošības jostām, tādējādi samazinot spiedienu uz krūškurvi un labāk kontrolējot galvas un kakla kustības. Kā šīs īpašās drošības jostas darbojas praksē, labāk tā arī nekad neuzzināt.
Līdzīgi kā daudzus citus auto arī Ford Edge ir iespējams ar papildus opciju – elektriski atveramu panorāmas stikla jumtu (lūku). Mans personīgais viedoklis par šādu opciju joprojām ir nemainīgs – maksāt 1120 eur par šādu opciju ir neracionāli. Bet tas ir katram individuāli. Citi par panorāmas jumtu jūsmo, citiem tā ir vienaldzīga.
Bagāžas nodalījums ir patiešām ietilpīgs, bet, manuprāt, to būtu iespējams padarīt vēl ietilpīgāku, ja bagāžas nodalījuma izvelkamo plauktu (aizkaru) novietotu nedaudz augstāk, jos salīdzinājumā, piemēram, ar Honda CR-V, šis plaukts ir ievērojami zemāks. Jāatzīmē gan, ka, braucot atpakaļgaitā, ir ļoti liela nepārredzmība, taču šodienas laikmetā, kad auto tiek aprīkots ar atpakaļskata kameru, var teikt, ka tas vairs nav tik būtisks mīnuss, kā pirms kādiem 10 gadiem.
Ford Edge otrs lielais trumpis ir braukšanas komforts. Tam ir patīkami līgana amerikāņu auto tik ierastā gaita. Arī braucot pa šaurajiem Ādažu – Garkalnes ceļa līkumiem, nekas nelika manīt, ka braucu ar diezgan lielu SUV klases auto, jo Ford Edge vadās tikpat viegli kā sedans vai hečbeks. Powershift automātiskās kārbas darbība ir tikpat kā nemanāma, nav jūtami grūdieni pārnesumu pārslēgšanās brīdī. Bremžu darbība ļoti laba, lai gan līdz Volvo S90 līmenim vēl ir patālu. Interesanti, ka, strauji bremzējot uz taisna ceļa un atlaižot vaļā stūri, Ford Edge nedaudz vilka uz labo pusi. Jācer, ka bremžu sistēmas nevienmērīgā darbība bija tikai nejaušība konkrētajam auto nevis sistemātiska problēma visiem Ford Edge.
Ford Edge ir lieliska skaņas izolācija. Dīzeļdzinēja darbība tikpat kā nav dzirdama, riepu vai citas skaņas vispār nav dzirdamas. Testa laikā dators uzrādīja vidējo degvielas patēriņu 8,6l/100 km, kas man liekas pilnīgi adekvāts patēriņš tik lielam auto ar divlitrīgu motoru, zinot, cik nesaudzīgā režīmā katrs auto tika testēts. Ražotājs gan savos aprēķinos sola vidējo patēriņu 5,8 l/100 km, taču domāju, ka šādu rādītāju var sasniegt vienīgi VWfans. Es katrā ziņā tik ekonomiski braukt neprotu un arī pietrūkst pacietības.
Interesanta nianse, ko testa laikā atklāja profesionālie testētāji, ir tāda, ka ar Ford Edge laikam nav paredzēts kādu citu auto vilkt sakabē vai, piemēram, izvilkt no kupenas. Aizmugurējā bamperī ir iebūvēts plastmasas vāciņš, zem kura jābūt vietai, kur ieskrūvēt speciālo āķi, ir komplektācijā arī pats āķis, taču, noņemot vāciņu, redzams, ka ražotājs vai nu nav paredzējis vispār vai arī nav iegriezis vītni (ražošanas brāķis), kurā āķi ieskrūvēt.
(iAuto komentātrs: no dīlera saņēmām atbildi, ka vītne nebija, jo konkrētjam auto ir paredzēts piekabes āķis, taču tas diemžēl nav bijis konkrētā automobiļa komplektā)
Kopumā Ford Edge pilnībā attaisnoja manas cerības un es ļoti labprāt šo auto izmantotu ģimenes vajadzībām, bet ir viens liels BET – un tā ir cena. Par 43 300 eur var iegādāties lētāko Ford Edge, kas aprīkots ar 180 ZS dīzeļdzinēju, kā arī 6-pakāpju manuālo ātrumkārbu. Šādā versijā Ford Edge noteikti nebūs tik komfortabls braukšanā. Tāpēc kā must have būtu jāsāk ar 210 ZS un Powershift automātisko ātrumkārbu Titanium komplektācijā. Šādam auto sākuma cena jau ir 46 000 eur. Ja iegādātos sev šo auto, tad izvēlētos arī vēl šo to no piedāvātā papildaprīkojuma – aklās zonas informācijas sistēmu (630 eur), perimetra signalizāciju (240 eur), bagāžas nodalījuma pārklāju (80 eur), Exclusive komplektu (2 000 eur), kas ietver adaptīvos LED lukturus, aktīvās parkošanās palīgsistēmu un navigāciju. Līdz ar to man vēlamajā komplektācijā Ford Edge jau maksā 48 950 eur. Ar šādu cenu Ford Edge būs patiešām grūti konkurēt ar citām šī segmenta automašīnām, taču novēlu tam tomēr iekarot Latvijas pircēju sirdis, jo šis patiešām ir lielisks auto, ar kuru braukt uz darbu, uz mežu sēņot, uz Vāciju iepirkties, gan arī uz operas pirmizrādi. Pat uz skolas salidojumu.
Piedalies diskusijā par Ford Edge iAuto forumā šeit >>>
Ja Tev patīk Ford Edge, tad atbalsti to "Latvijas Gada auto 2017 Tautas simpātija" balsojumā šeit draugiem.lv >>>
Visu cieņu par aprakstu!!
Ļoti veiksmīgi secinājumi.
Paldies