27 % velobraucēju nav ne autovadītāja, ne velobraucēja apliecības 4

 
BTA | 11.septembris 2014 10:30

Apdrošināšanas sabiedrība „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA), veicot velobraucēju aptauju, noskaidrojusi, ka 27 % velobraucēju nav nedz autovadītāja, nedz velobraucēja apliecības. Nepietiekamas ceļu satiksmes noteikumu zināšanas nereti ir iemesls ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cieš gan velobraucēji, gan gājēji.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem vairāk nekā trešā daļa aptaujāto velobraucēju vismaz vienu reizi guvuši traumu, braucot ar velosipēdu. Neraugoties uz arvien pieaugošo velosipēdu zādzību skaitu, aptaujas rezultāti liecina, ka velobraucēji nepietiekami rūpējas par savu braucamrīku drošību.

Velobraucēju skaits Latvijā ik gadu pieaug, arī pilsētu infrastruktūra pakāpeniski tiek pielāgota velobraukšanai. Tomēr statistikas dati liecina, ka pieaug arī velobraucēju gūto traumu skaits, kā arī negadījumu skaits, kuros cieš velobraucēji. BTA veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka daudzi velobraucēji tomēr ir neapzinīgi ceļu satiksmes dalībnieki, proti, neraugoties uz to, ka vairums respondentu bija norādījuši, ka ar velosipēdu brauc salīdzinoši bieži un regulāri, gandrīz trešdaļai jeb 27 % velobraucēju nav nedz autovadītāja, nedz velobraucēja apliecības.

Ne tikai nepietiekamas ceļu satiksmes noteikumu zināšanas, bet arī pašu velobraucēju rīcība uz ceļa var būt iemesls negadījumiem. Kā atzīst paši velobraucēji, TOP 3 iemesli ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cieš velobraucēji, ir pašu pārgalvība un pārdrošība, braukšana ar velosipēdu alkohola reibumā, kā arī velobraucēju ceļu satiksmes noteikumu neievērošana.

Saskaņā ar BTA veiktās aptaujas rezultātiem, 36 % velobraucēju vismaz vienu reizi guvuši kādu traumu, braucot ar velosipēdu, bet 13 % respondentu traumas guvuši vairākkārtīgi. TOP 3 velobraucēju biežāk gūtās traumas ir sasitumi, nobrāzumi un smadzeņu satricinājumi.

Foto: Publicitātes foto

Ikdienā pārvietojoties ar velosipēdu, ir būtiski regulāri sekot līdzi velosipēda tehniskajam stāvoklim. Diemžēl liela daļa velobraucēju sava velosipēda tehnisko apkopi veic neregulāri, proti, 17 % aptaujas respondentu atzina, ka velosipēda tehnisko apkopi veic retāk nekā reizi gadā.

Neraugoties uz sociālām kampaņām un izglītojošiem pasākumiem, kuros gan gājēju, gan velobraucēju uzmanība vērsta apstāklim, ka autobraucēji diennakts tumšajā laikā velobraucēju un gājēju nevar pamanīt, ja apģērbam nav gaismu atstarojošu elementu vai nav uzvilkta gaismu atstarojoša veste, puse no velobraucējiem, kuri atzina, ka mēdz braukt ar velosipēdu diennakts tumšajā laikā, norādīja, ka nevelk gaismu atstarojušu vesti.

Pieaugot velobraucēju skaitam, velosipēdi kļūst arvien iekārojamāki objekti zagļiem. Lai pasargātu savu velosipēdu no garnadžiem, pirmkārt, pašiem velobraucējiem jāpievērš lielāka uzmanība sava velosipēda drošībai, jo, kā liecina BTA veiktās aptaujas rezultāti, daudzi velobraucēji tomēr nepietiekami rūpējas par saviem velosipēdiem. Lai gan katram piektajam aptaujātajam velobraucējam ir bijis nozagts velosipēds, 82 % velobraucēju atzinuši, ka nav reģistrējuši savu velosipēdu brīvprātīgajā CSDD reģistrā, bet 31 % aptaujāto izvēlas nedrošus velosaslēdzējus.

Iveta Rijniece, apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore: „Vērtējot aptaujas rezultātus, sarūgtina fakts, ka ļoti daudziem velobraucējiem nav nedz autovadītāja, nedz velobraucēja apliecības. Tas varētu liecināt, ka daļa velobraucēju neuztver pārvietošanos ar velosipēdu par nopietnu dalību satiksmē. Tomēr paši velobraucēji apzinās, ka nereti pārgalvība un pārdrošība ir ceļu satiksmes negadījumu iemesls."

"Velobraukšanas kultūra Latvijā vēl tikai attīstās, tāpēc ceram, ka velobraucēji, rūpējoties par savu drošību, lielāku uzmanība pievērsīs ceļu satiksmes noteikumu apgūšanai un ievērošanai, kā arī, mācoties no savām un citu kļūdām, vairāk rūpēsies arī par savu velosipēdu drošību, izvēloties drošākus velosaslēdzējus un reģistrējot velosipēdus brīvprātīgajā CSDD reģistrā! Mūsu pieredze liecina, ka velobraucēji bieži vien neaizdomājas un neizmanto apdrošināšanas iespējas, lai pasargātu sevi no neparedzētiem finansiāliem izdevumiem, kas viņiem varētu rasties, iekļūstot negadījumā vai kļūstot par garnadžu upuri. Par apdrošināšanas iespējām vairums velobraucēju sāk interesēties tikai tad, kad par ārstēšanos pēc gūtās traumas ir nācies samaksāt ievērojamu naudas summu vai arī brīdī, kad nozagts vēl nesen pirktais velosipēds,” izsakās Rijniece.

Ņemot vērā arvien pieaugošos riskus, kas ikdienā var skart velobraucējus, BTA šī gada jūlijā izstrādāja kompleksu apdrošināšanas pakalpojumu velobraucējiem – „BTA Velopolisi”. „BTA Velopolise” nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu gūto traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par gūtajām traumām atkarībā no to smaguma, atlīdzības izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, kā arī sedz zaudējumus, kurus velosipēdists radījis citiem cilvēkiem, piemēram, gājējiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tai skaitā, velobraucējiem un autovadītājiem.

BTA velobraucēju interneta aptauju veica 2014. gada augustā, un tajā piedalījās 472 respondenti. Aptaujas respondentu vidējais vecums ir 33,2 gadi.

 
Visi komentāri
 
IkdienasViesis 12.septembris 2014 12:59
1 2 Atbildēt

Domāju, ka velosipedistu aktivitātes pašlaik ir ārpus jebkādas kontroles. Pašvaldības policisti par tiem vispār neizrāda nekādu interesi, valsts policisti cenšas tikai tik vien, lai notvertu ikdienas šmigotāju plānam nepieciešamos 10 braucējus....tas arī viss. Uzskatu, ka pašvaldības policijai ir jāizveido īpaša "velopolicija", kas atbilstoši sezonai uzraudzītu un kontrolētu velobraucējus.Tad fiksi vien, ar nikniem sodiņiem, varētu panākt, ka bez attiecīgām tiesībām neviens uz velosipēda nekāpj. Kad biju Vīnē, redzēju, ka tur policisti itin bargi uzmana velosipedistus - pat pielieto stekus to aizturēšanā. Un sodi tur bargi. Viens no mūsu grupas tūristiem arī ar iznomātu velo bija iebraucis viena parka teritorijā , kur nav bijis atļauts ar velo braukt - sods 200 eiro uz vietas.

Aigarcix 14.septembris 2014 19:36
0 0 Atbildēt

Nu es k-kā ir redzējis tos muņiku velosipēdistus,kas patrulē Lucavsalā,tad nu...,pamukt ar ritrni no viņiem ir vienkāršāk par vienkāršu,jo opis dēļ veselības nevarēs līdzi noturēt,kur nu braukšanas tehnika.Bet vispār jā,daļai to braucēju bikiņ kultūra ir augusi,bet daļai deģenerātu ir krietni kritusi,jo domā ,ka ja mauc ar šrotveidīgu lisapēdu,tad gan auto īpašnieks uzmanīsies.Vienīgi var mēģināt nomaļākā vietā izķert un paskaidrot,bet nu tas tā.

Obelix 12.septembris 2014 18:26
1 1 Atbildēt

Tā arī ir - tie ir anarhisti gājēji, kuri uzkāpuši uz divriteņa un pārvietojas pēc gājēju principiem - haotiski. Sodiem jābūt vienlīdzīgiem ar autovadītāju sodiem. Tad kad visi velominēji ievēros satiksmes noteikumus, būs arī cieņa pret viņiem.

IkdienasViesis 19.marts 2015 10:57
1 0 Atbildēt

Būtībā, situacijas uzlabošanai velosipedistu uzraudzībā, jāveido JAUNAS CP brigādes uz velosipediem. Tās darbotos vasaras sezonā (no 01.05.- 01.10.) un pamatfunkcija būtu velosipedistu kontrole. PROTAMS, varētu arī kontrolēt autovadītājus. Mobilitāte uz velosipediem pilsētas apstākļos būtu pilnībā pietiekoša. Pašreizējie CP velosipedistam pievērš uzmanību tikai situacijās, kad ir aizdomas par šmigu. Lai gan pats reiz pie Nacionālā teātra novēroju situaciju, kad totali piedzēries velobraucējs iebrauca CP volviķa bamperī un nogāzās zemē....CP darboņi pat no auto neizkāpa. Pagaidīja, kamēr braucējs pats aiztinas prom, tad izkāpa un palūrēja uz bamperi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti