Visi komentāri - Valsts policija: "Kritiskās masas" haotiskā un spontānā masveida braukšana rada būtiskus drošības riskus

Valsts policija: "Kritiskās masas" haotiskā un spontānā masveida braukšana rada būtiskus drošības riskus 5

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 1.maijs 2018 13:57

Rīgā notiekošā velobrauciena "Kritiskā masa" haotiskā un spontānā masveida braukšana rada būtiskus drošības riskus, uzskata Valsts policija (VP).

Kā aģentūru informēja policijā, pieredze liecinot, ka šāda haotiska un spontāna masveida braukšana ar neprognozējamu velokustības braucēju maršrutu, bieži vien klaji pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, rada būtiskus drošības riskus gan pašiem brauciena dalībniekiem, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Tāpēc VP aicina ikvienu - īpaši vecākus ar maziem bērniem - rūpīgi pārdomāt, vai dalība šajā braukšanā tik tiešām veicina mērķa sasniegšanu - drošu pilsētvidi velosipēdistiem.

VP atzīst, ka neatbilstoša infrastruktūra ir būtiska satiksmes drošības jomas problēma, tomēr klaja ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana nav risinājums šai problēmai. "Dalība "Kritiskajā masā" ir haotiska, spontāna un velobraucēju kustības maršruts nav prognozējams, tādēļ ir jāsaprot, ka policija nevar pilnvērtīgi rūpēties par satiksmes dalībnieku - pašu velobraucēju, gājēju un citu transportlīdzekļu vadītāju drošību pilsētā šādas braukšanas laikā," brīdina VP.

Ik gadu pieredze liecina, ka "Kritiskās masas" brauciena maršrutā nereti mēdz veidoties dažādas konfliktsituācijas starp dažādiem ceļu satiksmes dalībniekiem. "Diemžēl konfliktsituācijas veidojas arī tādēļ, ka daļa velosipēdistu mēdz klaji neievērot ceļu satiksmes noteikumus, piemēram, neievērojot luksoforu signālus, kā arī braucot pa brauktuvi vietās, kur paralēli tai ir izbūvēts velosipēdu ceļš. Ir novērots, ka šajā masveida braukšanā katru gadu piedalās arī vecāki ar maziem bērniem - paši mazākie satiksmes dalībnieki sēž velosēdeklīšos vai arī brauc ar saviem velosipēdiem. Bet vai braukšana haotiskajā masā, tādējādi pakļaujot viņus riskam un rādot piemēru, ka braukt pa ielas vidu un šķērsot krustojumus pie sarkanās luksofora gaismas ir veids, kā jaunajai paaudzei radīt izpratni par ceļu satiksmi un tās drošību?" norāda VP.

VP aicina tos velosipēdistus, kuri tomēr plāno piedalīties "Kritiskajā masā", ievērot visas ceļu satiksmes noteikumu prasības un nepakļaut riskam sevi un citus ceļu satiksmes dalībniekus.

Jau ziņots, ka šodien plkst.13 Rīgā jau 15. reizi notiks tradicionālais veloentuziastu brauciens "Kritiskā masa", kura mērķis ir "svinēt pavasari" un atgādināt politiķiem par veloinfrastruktūras jautājumu risināšanu galvaspilsētā, liecina organizatoru publiskotā informācija sociālajā tīklā "Facebook".

"Ikviens ir "Kritiskās masas" organizators - iesaki maršrutu, izdomā saukļus, izpušķo sevi un velosipēdu, paņem līdzi magnetofonu vai padari braucienu foršāku kā citādi, filmē un fotogrāfē, radi," aicina organizatori.

Brauciena laikā organizatori aicina dalībniekus turēties ceļa labajā malā, nebraucot pa pretējo joslu un ietvēm, turēties cieši kopā, lai nelaistu garām auto, tomēr vienmēr palaist operatīvos transportlīdzekļus un pēc iespējas netraucēt ceļu sabiedriskajam transportam un gājējiem. Tāpat organizatori aicina dalībniekus netaisīt straujus manevrus un pārdrošus trikus, ar rokas signālu un balsi brīdināt, kad plānots apstāties vai pagriezies, kā arī neiesaistīties konfliktos.

Dalībnieku pulcēšanās notiks pie Dailes teātra un pasākumā aicināti piedalīties arī skrituļslidotāji, cilvēki, kuri pārvietojas ratiņkrēslos un citi.

"Kritiskās masas" velobrauciens šogad norisinās jau 15.reizi. Tradicionāli tajā piedalās vairāki tūkstoši dalībnieku.

 
Visi komentāri
 
Heinaste 1.maijs 2018 14:36
3 2 Atbildēt

Tieši šī neprognozejamība, iepriekšs nepaziņotais maršruts un neorganizētība, kas brauciena laikā varētu radīt haosu, bija iemesls kādēļ atteicos no dalības pasākumā.

Zhanis 1.maijs 2018 19:32
2 1 Atbildēt

Eu jāsoda . Jāliek naudas sodi .Tur tachu ir ienākumi

John Brawo 2.maijs 2018 6:11
0 0 Atbildēt

Forša bilde! Tieši tēmā

Jānis 2.maijs 2018 10:53
5 0 Atbildēt

Tiešām kritiskā masa. Tikai smadznēm. Samazinājusies tik tālu, ka vairs neļauj sapratīgi domāt.

kasinsh79 2.maijs 2018 13:44
0 1 Atbildēt

Murgs! Principā, anarhija uz ceļa. Iebrauc atļauti krustojumā (pie zaļā luksofora signāla) fūre, bet tur - šī kritiskā masa (debloīdu - tajā skaitā daudz bērnu arī), brauc pāri krustojumam pie sarkanā, haotiski, nekontrolēti utt. Tā autovadītājs trieku var ķert.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti