Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pētījums: veloceliņiem būtu jābūt nožogotiem no autoceļiem 5

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 12.maijs 2019 5:57

Austrālijas Monash University veiktais pētījums liecina, ka autobraucēji atstāj pārāk maz vietas velosipēdistiem stāvošu automašīnu un iezīmētu veloceliņu klātbūtnē.

Ir daudz iemeslu, kādēļ cilvēkam vajadzētu vairāk pārvietoties ar velosipēdu. Vairāk vai mazāk mēs tos zinām visi un viena daļa būtu gatavi pāriet uz divriteņu transportu, ja ne kāds apstāklis, proti drošība – daudziem ir gluži vienkārši bailes braukt ar velosipēdu, jo tos jebkurā brīdī var apdraudēt neapzinīgi autovadītāji.

Austrālijas Monash University pētnieki veica eksperimentu, kas apstiprina augstāk minēto problēmu. 60 Melburnas riteņbraucēji tika aprīkoti ar sensoriem un kamerām, kas ierakstīja datus braukšanas laikā. Dažu nedēļu laikā tika sakrāti dati no 422 braucieniem 2394 jūdžu (5 302 km) garumā. Izanalizējot materiālu izrādījās, ka 18 527 apdzīšanu laikā fiksēti 1 085 gadījumi, kad atstatums starp automobili un velosipēdistu bijis  mazāks par 39 collām (100 cm), kas saskaņā ar Austrālijas tiesību aktiem tiek uzskatīts par "tuvu".

Lielais vairums apdzīšanu notikušas zonās, kur darbojas ātruma ierobežojums (60 km/h) ar vidējo atstatumu 190 cm. Šis atstatums bijis mazāks zonās, kur maksimālais ātrums ierobežots līdz 40 km/h un 50 km/h (attiecīgi 168 cm un 170 cm), bet vēl satraucošāks ir fakts, ka uz ceļiem, kur ātrums drīkst sasniegt 100 km/h velosipēdistiem atstāts vien 154 cm intervāls. 

Konstatēts, ka atstatums, ko autobraucēji atstāj velosipēdistiem, atkarīgs no tā kā veloceliņi iezīmēti. Vidēji automašīnas atstāja par 29 cm mazāku telpu, kad velosipēdisti izmantoja uzkrāsotas velosipēdu joslas, par 30 cm mazāk vietas, kad veloceliņu nodalīja pie apmales stāvošas automašīnas un par 40 cm mazāk vietas, kad tie brauca pa iezīmētu veloceliņu, pie kura drīkstēja novietot automašīnas. Citiem vārdiem sakot, automašīnas atstāja riteņbraucējiem vairāk vietas tad, ja tie pārvietojās pa ceļa posmiem bez uzkrāsotām velosipēdu joslām un bez stāvošām automašīnām.

Projekta vadītājs, doktors Bens Beks secina, ka apstāklis, cik tuvu transportlīdzekļi pietuvojas velobraucējiem palielina nedrošības izjūtu un darbojas kā spēcīgs šķērslis, kas attur daļu iedzīvotāju pievienoties riteņbraucējiem. Pētījuma rezultāti liecina, ka viena baltās krāsas līnija negarantē drošu pārvietošanos tiem, kas brauc ar velosipēdiem.

Atgādināsim, ka arī pie mums uzsākta kampaņa kā autovadītājiem un velosipēdistiem droši apbraukt vienam otru ceļu satiksmē:

 
Visi komentāri
 
Yukki 13.maijs 2019 10:42
5 1 Atbildēt

ja veloceliņi būs atdalīti ar žogu, tad visam vietas nepietiks! Bailīgie velopēdisti no tiem brauks ar kārtīgu attālumu, lai ar stūri neaizķertu, rezutāts būs vēl bēdīgāks! Ir vairākas vietas Rīgā un pierīgā, kur ceļa barjera atdala trotuāru/veloceliņu no brauktuves, vertikālie stabi tad ir tādi, ka nekādi negribētos tos aizķert ar stūri vai pedāli un uzmest kūleni!

P.s.atbalstu nenopulāro viedokli, ka veloceliņus vajag, bet nevajag pārspīlēt un visas ielas pārtaisīt par gājēju/velo ielām/joslām! ir 21gs un auto ielās būt!

uupis 22.maijs 2019 9:32
0 0 Atbildēt

21. gadsimts nozīmē ko citu.

21. gs nozīmē cilvēkiem draudzīgāku vidi un auto ārā no centra uz perifērijām.

21. gs pilsētu centrā nozīmē šauras ielas, gulošos policistus un 30 km/h ātruma ierobežojumu.

21. gs transports pilsētās ir elektro.

21. gs pat traktortehnika jau ir ar autopilotu un uz elektrības.

Rexx 28.maijs 2019 18:36
1 0 Atbildēt

Ok, tad lūdzu izvākt no centra uz perifēriju dažādas ne-rīgas iedzīvotājiem apmeklēt nepieciešamas iesādes, lai ērti piebraukt ar auto. Pilsētas centru- atpūtai, kultūrai, velo, utt

Krotow 6.jūnijs 2019 1:51
0 0 Atbildēt

Lai no auto atslogotu, piemēram, Rīgas centru, uz nomalēm jāizvāc valsts iestādes un lielās centra skolas. Plus 3-4 tiltus blakus esošajiem.

Walacc 7.jūnijs 2019 11:18
0 0 Atbildēt

Es nekādi nesaprotu to prikolu rīkot veloceļiņus tur kur, praktiski braukt ar velo ir kaitinoši, ik pēc 50-100 metriem ir luksafors vai krustojums ( tad tikpat labi tur var ar kājām staigāt). Man gribētos ka pamatpārvietošanās veloceliņš iet nevis gar brauktuvi, bet gan gar dzelzceļu - daudz mazāk traucēkļu un tad pie reizes (ir jau to sākuši darīt) uzslien žogu gar dzelceļu, gan mazāk tautas pa dzelceļu vazāsies gan lisopēdistiem ērtāk. Un ja vēl pie dzelzceļa tilta uzliktu velo/gājeju tiltu - nu vispār būtu super.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO) 16

Turpinās darbs aviokatastrofas vietā Viļņā, kur kādas mājas pagalmā šorīt nogāzās kravas lidmašīna un gāja bojā viens no pilotiem. Par avāriju izskan dažādas versijas – tiek pieļauta tehniska vai cilvēciska kļūme, taču netiek izslēgts arī terorakts. Lasīt vairāk

 

Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO) 34

Latvijā šogad uz ceļiem gājuši bojā jau simt cilvēku. Pēc statistikas esam vieni no sliktākajiem Eiropā. Zaudējumi, kas satiksmes negadījumu dēļ aprēķināti tautsaimniecībai, pārsniedz 200 miljonus eiro gadā. Taču, neraugoties uz pētījumiem, kas pierāda, ka vidējā ātruma mazināšana uz ceļiem pasargā dzīvības, Saeimas deputāti oktobrī – un tas notika šogad jau otro reizi – noraidīja priekšlikumu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h paredzēt arī naudas sodu, ne tikai brīdinājumu. Lasīt vairāk

 

Mercedes paziņo par drastisku taupības plānu 18

Pēc ievērojama aprozījuma un ienākumu krituma Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz paziņojis, ka nākamajos gados samazinās izmaksas par vairākiem miljardiem eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti