Kā autovadītājiem un velosipēdistiem droši apbraukt vienam otru ceļu satiksmē? 14

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 30.aprīlis 2019 11:39

Lai izvairītos no nevajadzīgiem konfliktiem starp dažāda izmēra transportlīdzekļiem, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar apvienību “Pilsēta cilvēkiem” apkopojusi ieteikumus jeb labās prakses piemērus autovadītājiem un velosipēdistiem, kā droši apbraukt vienam otru ceļu satiksmē.

Gada siltie mēneši ir laiks, kad daudzi cilvēki kā pastāvīgo pārvietošanās līdzekli izvēlas velosipēdu. Taču tas ir arī laiks, kad pieaug ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti. Valsts policija novērojusi, ka viens no negadījumu iemesliem automašīnu un velobraucēju starpā ir nepareizi izvēlēts intervāls, veicot apsteigšanas manevrus. Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” uzsver, ka ikvienam ceļu satiksmes dalībniekam, bet jo īpaši mazāk aizsargātajiem velosipēdistiem, ir nepieciešama “droša telpa”.

Tuva velosipēdistu apdzīšana lielā ātrumā rada risku, ka citi auto nepamanīs priekšā braucošo velosipēdistu un nepagūs izvairīties no sadursmes. Turklāt pirmā braucēja radītais gaisa vilnis var “pagrūst” velo zem kāda no nākamajiem transportlīdzekļiem vai nogāzt velosipēdistu uz apmales. Tikpat riskanta ir pārgalvīga un strauja velosipēdistu pārvietošanās satiksmē. Arī velosipēdistiem pietiekams attālums un piebremzēšana, apbraucot auto, nozīmē drošu telpu manevriem, ja, piemēram, tiek atvērtas stāvoša auto durvis.  Lai mazinātu bīstamas situācijas satiksmē ir apkopoti gan šoferiem, gan velosipēdistiem noderīgi padomi drošas telpas principu ievērošanai.

Ja esi autovadītājs, radi drošu telpu šādi:

#1 Samazini braukšanas ātrumu!

Apbraukšanas manevru veic mierīgi, ja nepieciešams, samazinot braukšanas ātrumu. “Velobraucēji lieliski dzird, ja autovadītāji samazina dzinēja pagriezienus un piebremzē. Viņi saprot, ka ir pamanīti un autovadītājs kontrolē situāciju uz ceļa. Turklāt neliela ātruma samazināšana pat salīdzinoši brīvi pārskatāmos ceļa posmos ļaus ne vien uzlabot auto vadāmību, bet arī neradīs nepatīkamu sasprindzinājumu velobraucējiem,” skaidro apvienības “Pilsēta cilvēkiem” valdes priekšsēdētājs Māris Jonovs.

#2 Parādi pagrieziena signālu!

Pirms apsteigšanas manevra uzsākšanas svarīgi par to brīdināt citus satiksmes dalībniekus, laikus parādot pagriezienu. Tas palīdzēs aizmugurē braucošajiem transportlīdzekļiem skaidrāk novērtēt situāciju uz ceļa un laikus pamanīt velosipēdistu. 

#3 Ievēro drošu distanci un intervālu!

Automobilim, apbraucot velosipēdistu ceļu satiksmē, jāievēro drošs intervāls – pilsētas vidē pie nelieliem ātrumiem  intervālam jābūt vismaz 1 metram, ārpus apdzīvotām vietām un pilsētā, braucot ar ātrumu virs 50 km/h – vismaz 1,5 metriem.

Ja esi velosipēdists, radi drošu telpu šādi:

 #1 Esi pamanāms!

“Viena no biežāk dzirdētajām autovadītāju sūdzībām, kas tiek raidītas velobraucēju virzienā – tie ir neredzami. Īpaši diennakts tumšajā daļā un sliktāk apgaismotos ceļa posmos velobraucējiem var šķist, ka auto gaismās viņi ir gana labi saskatāmi. Taču, tāpat kā gājējiem, tā ir maldīga sajūta,” brīdina Māris Jonovs. Lai izvairītos no sadursmēm, velosipēdistiem jāpārbauda, vai lukturi un atstarotāji ir atbilstošā kārtībā, un jāpatur prātā “aklās zonas” faktors – dažkārt pat vismodrākais autovadītājs velosipēdu vienkārši nevar pamanīt!  

#2 Sargi sevi!

Pirms jebkura manevra veikšanas velosipēdistam jāpārliecinās par drošību un jānovērtē, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki. Pilnvērtīgi iekļaujoties satiksmē, ir arī pilnvērtīgi jāievēro ceļu satiksmes noteikumi un jārūpējas par savu un apkārtējo drošību. 

#3 Neesi pārgalvīgs!

“Tāpat kā autovadītājs, velobraucējs ir satiksmes dalībnieks. Jā, velosipēdi ir mazāki, var veiklāk manevrēt, taču tas nedod tiesības kļūt pārgalvīgiem,” atgādina Māris Jonovs. Velosipēdistam jābrīdina par sava virziena maiņu SAVLAICĪGI un nav jāriskē ar straujiem manevriem!

Satiksmes drošības kampaņu “Tuvāk NĒ!” organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju; kampaņu atbalsta apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa), kā arī Latvijā lielākais degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K”. Kampaņas aktivitātēm iespējams sekot līdzi CSDD Facebook profilā @csddlatvia un kampaņas sadaļā https://ej.uz/tuvakNE.  

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
aigi 2.maijs 2019 8:11
3 0 Atbildēt

Jā, sabiedrība LV ir bezcerīga. Gribam Eiropu, bet attieksme kā tālā nomalē. Daudz kur Eiropā ir šauri ceļi un ne visur ir veloceliņi un nekad neesmu redzējis tik neiecietīgus vadītājus. kā Latvijā. Ak jā un Eiropā darba produktivitāte ir augstāka, līdz ar to steigties viņiem vajadzētu vairāk...

Bzh 2.maijs 2019 14:43
2 0 Atbildēt

Ja citu transporta līdzekļu vadītājiem vajadzētu ievērot to metru līdz velo braucējam, tad pa Barona ielu arī tramvajs nevarētu pabraukt velosipēdistiem garām...

Bet. Mūsdienu laikmetā vajadzētu noteikt obligātu vadītāja eksāmenu (internetā drīkst kārtot kaut vai 30x, kamēr nokārto, tajā skaitā arī tiem, kuriem jau ir augstākas kategorijas vadītāja apliecība) un soda punktu sistēmu. Par 3 pārkāpumiem (krustojuma šķērsošana pie sarkanā, braukšana dzērumā, braukšana pretējā virzienā utmldz) uz mēnesi (vai 3) tiek atņemtas velo vadīšanas tiesības. Par braukšanu bez tiesībām - tiek noņemts velosipēds. Kad kādam bariņam (vislabāk wanabe sportistiem, kuriem treniņos ir aizliegts stāvēt pie sarkanās gaismas ) atņems velo, pārējie sāks domāt, vai tiešām prātīgāk nav ievērot noteikumus

P.S. Latvijā, salīdzinot ar Eiropu, ir pietiekami plati ceļi, lai uz tiem varētu satilpt gan velo, gan auto (ir pāris izņēmumi, bet tiešām tikai pāris). Ja katram velo vadītājam ir šādas tiesības, tad nav nekāda pamata viņiem ļaut braukt pa ietvēm...

gunbox 1.maijs 2019 18:20
1 1 Atbildēt

Elementāri - izdzīt no CSN izmaiņu noteikšanas visus, kuriem kaut 1x dzīvē ir kājās bijušas triko bikses. Tad netiks apsurdi lēmumi pieņemti, kā velosipēdistiem atļaut maisīties Rīgas šaurajās joslās pa vidu automašīnām. Un pats galvenais likums būtu jāpieņem, ka velosipēdists nedrīkst atrasties uz sabiedriskajiem ceļiem velosipēdista sporta formā bez pavadautomašīnas ar mirgalku. Jo pretējā gadījumā jāatļauj arī ar sportam aprīkotām automašīnām pārvietoties, formulām. ;)

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Liepājas pusē divi autobraucēji "izceļas" ar plikām riepām (+ FOTO) 2

18.novembrī Grobiņas novadā, Medzes pagastā uz autoceļa P-111 Valsts policijas amatpersonas pamanīja automašīnu “BMW”, kuras vadītājs pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu. Lasīt vairāk

 

Latvijā šogad konstatēti 2223 gadījumi, kad kravas automašīnām nav nopirkta vinjete 14

Latvijā šogad konstatēti 2223 gadījumi, kad kravas automašīnu vadītāji nebija nopirkuši vinjeti jeb samaksājuši nodevu par Latvijas galveno un reģionālo autoceļu lietošanu, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Juglā nodedzināts fotoradars 18

Pagājušajā diennaktī Rīgā, Juglā nodedzināts fotoradars, šorīt intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 

Autovadītāji sūdzas par pašvaldības policijas rīcību pirmssvētku vakarā 5

Autovadītāji ir sarūgtināti par atbildīgo dienestu rīcību vakar, 16.novembra pievakarē Krasta ielā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti