Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments rada sarežģījumus 77

 
Nozare.lv | 21.marts 2021 12:25

Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta sagatavotā informācija Satiksmes un transporta lietu komitejai.

65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides eksperiments rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.

Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% - ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis eksperiments neko nemainīs.

Kā norāda departaments, kopumā viena trešā daļa aptaujāto iedzīvotāju atbalsta velojoslu izveidi Čaka ielā, kamēr divas trešdaļas ir drīzāk pret. 

Gan aptauju dati, gan sociālajos medijos paustais liecinot, ka velojoslu izveidi atbalsta mazāk aizsargātie satiksmesdalībnieki, kamēr kritiskāki ir autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri.

Viskritiskāk pret pagaidu velojoslu izveidi izturas Purvciema iedzīvotāji. 72% šīs apkaimes iedzīvotāju drīzāk ir pret velojoslu izveidi. Šie iedzīvotāji pārsvarā izmanto sabiedrisko transportu  - 40%, vai privāto auto - 46%.

Čaka ielas un tuvējo ielu uzņēmēji un tirgotāji pret pagaidu velojoslu izveidi ir kritiskāki nekā iedzīvotāji

kopumā.

Gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji ir pozitīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi citviet pilsētā, sliecoties piekrist apgalvojumam, ka tās ir nepieciešamas, bet ne Čaka ielā.

Aptauja veikta pagājušā gada decembrī un tās laikā aptaujāti 500 cilvēki. 

42% aptaujāto pārvietojas ar personisko auto, 23% - ar sabiedrisko transportu, 29% - kājām, bet 5% ar velosipēdiem.

Pirmdien, 22.martā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja uzklausīt departamenta informāciju par pagaidu velojoslām Aleksandra Čaka ielā.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velo joslu izveidi Čaka un Marijas ielā.
 

 
Visi komentāri
 
Ojārs 21.marts 2021 13:26
15 12 Atbildēt

Vello josla Čaka ielā ir liela muļķība. Iela jau tā nav no pltajām, bet ir viena no galvenajām Rīgas ielām pa kuru ir liela satiksmes plūsma un tā rada nedrošības un neērtības sajūtu gan sabiedriskajam, gan veikalus apkalpojošam, gan individuālajam. Drīz uz Čaka ielas nebūs neviens veikals, tāpēc ka apgrūtināta gan veikalu apgāde, gan pircēju piekļūšana.

hm 21.marts 2021 14:58
9 16 Atbildēt

Cik joslas tev vajag, lai droši brauktu taisni - 3, 5? Ar vienu nepietiek?

dubis 21.marts 2021 21:07
3 0 Atbildēt

Viss atkarīgs no intensitātes, vienai mašīnai pietiek ar vienu, pārdesmit tūkstošiem jau prasās vairāk.

Velosipēdists 22.marts 2021 9:35
2 3 Atbildēt

Man pietiek ar vienu un to pāsu joslu, kas visiem, man nevajag kaut kādu spitālīgo joslu, es tak neesmu muļķis, es maķu braukt!

Veiksmīgs projekts 22.marts 2021 13:04
2 2 Atbildēt

Projekts ir veiksmīgs, jo man kā autovadītājam, zinot, ka pa Čakeni braukt ir milzīgs čakars, tad es to apbraucu un nelienu tur.

Līdz ar to eksperiments samazinats brauceju skaitu pa Čakeni ir bijis veiksmigs.

Tikai kapēc šie testi bija jāveic ziemā, tad kad neviens nebrauc ar riteni, kapec to nevar izdarīt vasarā????

Be ņemot vērā, ka RDSD visu dara caur dir-u, tad ir skaidrs.

Onslow 21.marts 2021 13:30
4 1 Atbildēt

Velojoslas jāveido pavasarī, ne rudenī.

Tad būs cits efekts!

viencexperc 21.marts 2021 14:08
4 4 Atbildēt

Galvenais jau bija nevis tās joslas, bet sadalīt naudu. Jeb, kā saka rīdzinieki - "распилить".

Tagad var taisīt ka bija, un piešķirt naudu citas ielas "pārraidīšanai".

Muļķa rīdzinieki jau grib ka Krievijā.

aptauja 21.marts 2021 14:57
11 7 Atbildēt

Aptauju veiktu autovadītāju vidū un pret velojoslām būs 101% - bet ja velobraucējus tad tikpat būtu par. Vecenītei kas aizmirsusi kā viņu sauc un bērnam ar hokeja nūju arī nebija jēgas vaicāt. Nu zin kā, galvenais ir zināt kam pavaicāt un tad var pamatot jebko)))

msh 22.marts 2021 2:25
4 1 Atbildēt

Kāpēc tev šķiet ka 101% velosipēdistu būtu par? Es no velospēdista skatupunkta [jā, ir arī bik sanācis pamīties pa Rīgas centru] esmu konkrēti pret - velojosla nozīmē ka brauktuvi ar velosipēdu izmantot vairs nevar, bet velojoslu, kuras lietderīgums un ērtums ir apšaubāms, velofašisti plāno aizdirst ar lēnajiem divplākšņiem un citām bremzēm...

Aha 22.marts 2021 9:37
1 0 Atbildēt

Kad pa velojoslu brauc kravas velo, tad arī prieki beidzas. Garām netiec.

aizejošais 21.marts 2021 15:31
6 2 Atbildēt

Aptaujas Jāmāk tikai pajautāt, rezultātu dabūs, kādu vajag.

Ezis UK 21.marts 2021 18:16
0 1 Atbildēt

Bet grūti paskaitīt cik riteņu tur brauc?Londonā skaita,bet joslas gan ir šaurākas un ne visur ir maršruti.Kaut riteņbraucēji arī te daudz vairāk.

Londona 21.marts 2021 21:54
9 2 Atbildēt

Atšķirība tāda, ka Londonā velosipēdists ir pilnvērtīgs satiksmes dalībnieks un tas ir saprotams visiem. Pie mums daudzi autovadītāji domā, ka viņiem ir priekšroka tikai tāpēc, ka auto ir lielāks un smagāks par velo. Ja vadītājs māk normāli apdzīt velobraucēju, nepi$oties tam virsū, tad arī veloceliņi nemaz visur nav vajadzīgi - brauc pa brauktuvi un viss.

Sers 22.marts 2021 9:40
7 0 Atbildēt

Pie mums velosipēdisti uzvedas kā mērkaķi, tāpēc viņus neviens neciena! Un tie daži normālie velosipēdisti cieš, jo arī viņus uzskata par mērkaķiem!

Un jā, pat Londonā konflikti starp mērkaķveidīgiem velosipēdistiem un sabiedrisko transportu ir bieža parādība! Egoistiski indivīdi domā tikai par sevi, nevis tiem simtiem cilvēku, kurus pārvadā sabiedriskais transports.

Tad jau 22.marts 2021 10:01
4 3 Atbildēt

viss nokārtosies, kad seri un serienes no rollsroisiem pārsēdīsies sabiedriskajā)))

Sers 22.marts 2021 14:09
0 0 Atbildēt

Kad BMW sāks ražot autobusus, ne tikai Rolss_Royce, viss būs iespējams.

Edmundo 21.marts 2021 18:22
0 0 Atbildēt

Ko var cepties?!

Uztaisa normālas 4 joslas, 2 auto, 2 sab+velo!

Lo....

velo 21.marts 2021 22:14
2 1 Atbildēt

Braucu pa brauktuvi, nevienu netraucēju. Ja kāds ir ātrāks par mani - apdzen. Kad visā centrā būs 30km/st ierobežojums, jums mani arī apdzīt nevajadzēs.

Palaidniex 22.marts 2021 9:10
1 0 Atbildēt

Tieši tā, kad dzīvoju centrā un atšķirīā no sievas ikdienā (izņemot ziemu un sliktus laikampstākļus) lietoju velo, tad nebija nekādas man derīgas veloinfrastruktūras. Neviens virsū nebrauca, savu dzīvību nekādām briesmām nepakļāvu, visur tiku un gājēji mani nelamāja, jo braucu pa brauktuvim arī pa Dzirnavu un Ģertrūdes ielu bruģi.

Un man ir arī skaidrs, kāpēc mana sieva nevēlējās ikdienā braukt ar velo, un tas nebūt nebija saistīts tieši ar veloceļu/joslu trūkumu. Bert tie frīki ar vienīgo pareizo dzīvesveidu, kas balstīts šīsdienas prāta aptumsumā un nespējā uz lietām paskatīies globāli, to nespēj saprast. Nāks gadi - mainīsies uzskati. Tagad - utopiskais "Pavļiku Matrosovu", bet šausmīgi skaļais bezceris...

ko tad 22.marts 2021 10:03
1 1 Atbildēt

frīki spieda darīt tavu sievu - stāties gadījuma sakaros, braucot ar velo?

vai palūdza izslēgt ķīniešu stroboskopu, kas notēmēts pretīmbraucējam acīs?

Palaidniex 22.marts 2021 10:42
1 0 Atbildēt

Pamuļķis esi?

Vai tev kāda seksuāla rakstura psiholoģiska vai fizeoloģiska trauma?

izklausās 22.marts 2021 10:48
0 1 Atbildēt

ka problēma ir tieši tev - velo frīki ar vienīgo pareizo viedokli traucējot dzīvot...bet paskaidrot nevari.

vai arī visu savu sāpīti esi izzīdis no pirksta.....

Palaidniex 22.marts 2021 11:39
2 0 Atbildēt

Esmu rakstījis ne reizi vien, kas tieši ir primāri vajadzīgs, lai cilvēki vispār iegādātos velosipēdus un tos sāktu reāli lietot. Un tās nudien nav velojoslas un veloceļi.

Un vēl - mums laikapstākļi, ziemā nav ne kā Amsterdamā, ne kā Oulu, un ir tādi, kas liek stingri pārdomāt vai cilvēks grib to ciskudrilli lietot visu sezonu. Tie kas to grib, vai ir spiesti dara to jau tagad. Piespiest gribēt ir visebilākais ko var iedomāties. Vienīgā asociācija kas nāk prātā - ir piespiest mīlēt komūnisimu.

Bet nu es sapratu, visi kas nekauc uz velosipēdu kā suns uz pilnmēnesi ir muļķi un idioti, kas neko nesaprot velolaimībā!

mmm 22.marts 2021 11:45
0 0 Atbildēt

Tev saasināta uztvere...man pilnīgi vienalga, ar ko kurš brauc - kaut ar zemūdenēm, galvenais lai autovadītāji nebrauc virsū, domājot ka esmu no dzelzs un ka man janovērtē viņa izcilās vadīšanas prasmes, nobraucot man garām tā ka gandrīz aizķer. Viss pārējais tiešām ir pīļu mēsli.

Kāpēc ar velo braukā arī somi? Nu labi, tā ir viņu pašu izvēle, es taču nevienam neko neuzspiežu un pat neiesaku. Vienīgais kas mani interesē - riteņbraucēji, neesiet pimpi un lietojiet normālas gaismas stroboskopu vietā, nebrauciet virsū gājējiem un citiem velobraucējiem, un autovadītāji - apdzeniet drošā attālumā. Viss, neko vairāk nevajag.

Palaidniex 22.marts 2021 11:58
2 0 Atbildēt

Ja rtev bieži brauc virsū, un bieži nonāc CSNg, tad ir divas iespējas, vai nu jādodas pie zīlnieces vai psihoterapeita, viens no viņiem noteikti varēs palīdzēt.

Padomā (un painteresējies) vēlreiz, kāpēc ar to ritenīti brauc salīdzinoši nelielas visai tālu ziemeļos esošas pilsētiņas iedzīvotāji. Varbūt nāks apskaidrība.

Par uzvedību uz ceļa, tā saujiņa normāli braucošo, kam nav grūti izstādīt lampiņas (un tās ieslēgt diennakts tumšajā laikā), kam velosipēds ir aprīkots bremzēm un kura vadītājs saprot CSN, pilda to MK noteikumu prasības vienkārši brauc ar velo un viss. Nevienam speciāli neviens virsū nebrauc.

Tie atsevišķie gadījumi prāvā procentā notiek ne bez paša pedāļminēja līdzdalības. Otrs variants - karma.

skaidrs 22.marts 2021 12:10
0 0 Atbildēt

Noliegšana arī ir reakcija. Tava reakcija. Turpini noliegt gadījumus, kad autovadītāji apsteidz velobraucējus pārāk tuvu, neskatoties ka ir gaiša diena, ka ir gaismas un tas ir labi saredzams. Turpini argumentēt, ka velobraucēju vidū ir ķēmi un tas izskaidro, kāpēc brauc virsū arī pārējiem velobraucējiem. Turpini atsaukties uz karmu, vari piesauktt arī debesu ķermeņu stāvokli - jo noliegšana ir dabiska reakcija uz situācijām, kurās negribi uzņemties atbildību. Turpini. Jā.

Palaidniex 22.marts 2021 13:08
1 0 Atbildēt

Es kaut kur rakstīju, ka visi autovadītāji ir svētie?

Protams ka visu pārvietošanās veidu piekritēju vidū ir arī idioti, pamuļķi, izklaidīgie un tie, kauri vienkārši neaizdomājās. Tāpat visu pārvietošanās veidu piekritēju vidū ir tādi, kas pārprot savas tiesības un izdomā personiskos CSN, kurus gatavi aizstāvēt ar asinīm..

un?

Un kurā vietā es esmu atteicies uzņemties atbildību? Tev viss labi? Velosipēdiņam nav pakaļējā kasete salūzusi?

vai 22.marts 2021 13:22
0 0 Atbildēt

tiešām mēdz būt arī priekšējā kasete?))

Visa diskusija ir par velojoslu rašanās cēloņiem, un nav nekādas vajadzības aplūkot vispārīgus jautājumus "katrā pērtīku grupā daži ir stulbāki un agrsīvāki par pārējo baru", jo tas ir acīmredzami.

Palaidniex 22.marts 2021 13:33
2 1 Atbildēt

Uz doto brīdi ir redzams, ka rīga vēljoprojām un visdrīzāk tuvākajā nākotnē tā arī nepiedzīvos būtisku velosipedizācijas bumu. Aizpagājusī ziema, kad velobraukšanai bija teju ideāli apstākļi to vēlreiz apliecināja. Šī ziema izvērtās par saujuņas velobraucēju vaimanoloģiju, ka viņien ne tas, ne tur, ne tā netiek tīrīts un vēl kas tur.

To velobraucēju, lai vai kā negribētos atzīt, IR ĀRPRĀTĪGI MAZ! un Nekādos apstākļos tas skaits nedraud pat dubultoties. NU TĀ KA NEKĀDI TAS NEDRAUD!

Līdz ar to būt priviliģētākā statusā par skaitliski desmitiem reižu lielāko gājēju un pasažieru skaitu ir negodīgi. Tas arī viss.

Eiropā ir milzīgs daudzums pilsētu, kurās būtiskai velosipedizācijai ir daudz, DAUDZ labāki priekšnosacījumi, bet tās, nezkāpēc, nevelosipedijas. Nu tā ka nemaz. Līdz ar to mazas, bet skaļi kliedzošas "veloentuziastu" un velorevolucionāru" saujuņas dēļ nevajadzētu visiem piespiest mīlēt Rain.. Oi, velosipēdu.

Cilvēkiem ir pašiem tas jāsāk gribēt, nevis jāmēģina piespiest gribēt to, ko tiem nemaz negribās.

xgtcc 22.marts 2021 8:19
3 2 Atbildēt

Es esmu daudz braucis ar velo, droši vien kādus 50k km dzīvē, bet nu velojoslas tas ir pilnīgs murgs un bezjēdzība, īpaši Čaka ielā. Nevienam tās tur nav vajadzīgas un nekad nebūs, ar auto nebrauc kaut kādi “svešie” ar auto brauc un parkojas tie paši Rīgas iedzīvotāji, un ja mašīnām nebūs normālu ielu un stāvvietu centrs kļūs ar vien tukšāks un nabadzīgaks!! Nevar prasīt visiem pieaugušajiem cilvēkiem kļūt par mūžīgajiem studentiem uz velo un braukt +2c pa slapju sniegu!

Palaidniex 22.marts 2021 9:06
1 1 Atbildēt

Tevi tūliņ visas tās savu svarīgumu un vienīgā pareizā dzīves- un transportveida sludinātājvelosniegpārsliņas metīsies atspārdīt un sist ar saviem pumpjiem un veloķēdēm...

Penzonārs 22.marts 2021 9:46
2 0 Atbildēt

Visu mūžu esmu braucis ar riteni, un nesaprotu tos puņķainos, kas pieprasa speciālas velo joslas un stāsta man, ka jābrauc ar kaut kādu tur oglekļasazinkastur rāmja velosipēdu par tūkstošpadsmit eirām. Es kā braucu ar savu veco labo ričuku tā arī turpināšu braukt, un līdz šim vienmēr esmu aizbraucis tur, kur man vajag.

Man jau liekas, ka tie jaunie pērk ričukus, lai kaut ko pierādītu, nevis brauktu.

Penzonārs 22.marts 2021 13:31
6 0 Atbildēt

Visu mūžu masēju prostatu ar kreiso roku, bet kaimiņš reiz ieteica pamēģināt ar labo un vispābā nekāda vaina nav, es jums teikšu! Tie puņķainie var turpināt ar kreiso, bet es tagad mainīšu rokas, jo tās jau arī nav loterijā vinnētas!

aizejošais 22.marts 2021 12:48
0 0 Atbildēt

Var visas ielu malas atvēlēt autostāvvietām, bet vienalga ar tām nepietiks.

Palaidniex 22.marts 2021 13:09
1 0 Atbildēt

Var aizliegt privāto autotransportu vispār, bet tāpat visi uz velosipēdiņiem nepārsēdīsies.

aizejošais 22.marts 2021 13:14
1 0 Atbildēt

tas nav iemesls publiskas ielas joslu un platumu atvēlēt privāta auto stāvlaukumam. Pie katra veikala tāpat nepiebrauksi, pie katrām namdurvīm auto pa nakti glabāšanai vietas nepietiks. Ne jau centra ielā ar piecstāvu namiem!

Palaidniex 22.marts 2021 13:26
2 0 Atbildēt

Nubet - atvēlēt veselu joslu diviem stundā ir vēl bezjēdzīgāk, ja puse no tiem tāpat brauc pa platu ietvi...

Aizliegt centrā dzīvojošajiem vai būtiski apgrūtināt iespēju turēt personisko transportlīdzekli, atvaino, nav izeja.

Ja tiek no tā centra izvākti visi biroji, izklaides iestādes, muzeji un valsts/pašvaldības iestādes, ir iespēja to centru apbraukt, vart kaut paceļamos tiltus uzrīkot apkārt un ielaist tikai pēc saraksta un tad tas centrs nomirs ar garantiju.

Gluži kā Kopenhāgenas centrs, kurš izmirst un nu palicis elitārrs biezu penziku, bezbērnu vecmeitu/vecpuišu rajons, kurā neviens no hipsteriem nevar atļauties dzīvot.

Un kāpēc Tevi tik tieši un personiski varētu interesēt, kas notiek svešā pilsētā par turienes nodokļu maksātāju naudu?

tā ir 22.marts 2021 13:35
0 0 Atbildēt

būtiski apgrūtināt iespēju turēt personisko transportlīdzekli, atvaino, nav ideālā izeja, bet tieši tā rīkojas vairumā pilsētu, kur sarodas vairāk auto, kā pilsēta var uzņemt un laist cauri.

Palaidniex 22.marts 2021 13:47
3 0 Atbildēt

Nepareizi - pilsētās, itīpaši visās veloparadīzēs, ir sen atrisināta maģistrālo ielu shēma, kas novirza visu kustību starp mikrorajoniem uz maģistrālajām ielām, atslogojot mikrorajonus.

Tīri piemērs tepat no Viļņas, salīzinājumam ar Rīgu. Cik rīģā ir Autotransportam paredzētie tilti? Un cik no tiem atduras centrā? Četri un no tiem 3 atduras centrā. Viļņā par Neri ir 9 autotransportam paredzētie tilti no kuriem arī tikai 3 atduras centrā. Neliela atšķirībiņa - 2/3 tiltu ļauj šķērsot neri neiebraucoit centrā. Viļņā ir lielisks iekšējais pusloks, las ļauj labā ātrumā apbrauk centu un tajā nemaz nebāzties iekšā, ja ir vajadzīga vieta pilsētas otrā galā vai krastā.

Kur tas ir Rīgā?

Tāpat ir risinātas autotransporta plūsmas visās man zināmajās veloparadīzēs. Un tajās, tici man, ir vēl vairāk autotransporta vienību uz 1000 iedzīvotājiem! VIsās veloparadīzēs ir vēl kāds sīkums - metro! Ir atrisināti Park&Ride, ir normāla sabrtransporta sistēma ir milzums citu lietu, kas šo visu risina. Tupa ieviešot satiksmi apgrūtinošas velojoslas nedodot autotransportam Valsts galvaspilsētā/darījumu centrā/ostas pilsētā alternatīvu, bet tikai šķēršļus un ierobežojumus nav nekādi vērsts uz attīstību.

Nu gluži kā aizliedzam no Rīgas lidostas reisus uz 3. pasaules valstīm mēs pasažieru plūsmu novirzam uz Viļņu, Kauņu un Tallinu! Super ieguvums...

uz sitienu 22.marts 2021 13:53
0 0 Atbildēt

prātā nāk doma, ka poļi būvēja jēdzīgākas pilsētas par vāciešiem.

visas tās vecās hanzas savienības pilsētas bija labas tajos laikos, un maz kura atbilst mūsdienu vajadzībām bez kapitālas pārplānošanas un pārbūves.

Palaidniex 22.marts 2021 14:43
0 0 Atbildēt

Ar kuru ēku nojaukšanu piedāvā sākt?

tur 22.marts 2021 15:05
0 0 Atbildēt

gan nojaukt vajag, gan nebāzt pilnīgi visu pilsētas centrā.

no vienas puses, cilvēkiem tagad ir auto, lai varētu pēc pases vai uz slimnīcu aizbraukt uz nomali, bet to visu izvieto centra četrstūrī ar šaurām ielām apkārt, kur ne apstāties vietas pietiek, ne arī jedzīgi izsisties cauri sastrēgumiem.

i nafig tā, jāprasa.

beidzot gan ir pielecis, ka lielos birojus nevajag būvēt pašā centrā, kā agrāk bija modīgi (ieperināties dzīvojamās ēkās), nu vismaz tas ir labi.

Titulbilde 22.marts 2021 9:48
0 0 Atbildēt

Titulbilde lieliski iezīmē veloceliņa bezjēdzību!

reku 22.marts 2021 10:10
3 2 Atbildēt

Veloceliņi tiek veidoti tikai viena vienīga iemesla dēļ - vaditāji nejēdz apsteigt vai apdzīt velobraucējus, ievērojot kautcik humānu attālumu no apdzenamā. Kad spēsiet apdzīt, neraujot nost kabatas velobraucējiem, tad arī velojoslas nevajadzēs.

Es ierosinātu pieķertajiem autobraucējiem uz mēnesi atņemt tiesības un LIKT braukt ar velo, lai paši sajustu, kādas ir sajūtas kad auto uz 50 pabrauc 30cm no elkoņa.

Un šis koments ir tieši par apdzīšanu, ir arī citas lietas kas maitā dzīvi (piem. ceļa nogriešana), un jā, es piekrītu ka ir velobraucēji kas strādā stulbības, bet šoreiz - tikai par veloceliņu rašanās iemeslu. Nebrauciet tik tuvu, svešam auto jūs nolaužat spoguli ko sedz apdrošinātājs, bet velobraucējam jūs salaužat kaulus.

Palaidniex 22.marts 2021 10:43
2 0 Atbildēt

Vēlviens apbižotais.

Klau - kā notiek automašīnas nogriešanās pa labi uz ielas, bez speciāli uz brauktuves iezīmētas velojoslas un kā jārīkojās aiz velobraucējam, kurš tuvojas no mugurpuses?

msh 22.marts 2021 12:56
0 0 Atbildēt

Kādu sodu varētu likt velosipēdistiem kuri neredz tālāk par savu degungalu un nesaprot kāpēc autovadītājs nobrauc viņam cieši garām?

pastāsti tu 22.marts 2021 10:52
0 0 Atbildēt

kas notiek, kad auto apdzen citu auto un uzreiz sāk pagrieziena manevru? es nerunāju par gadījumiem, kad apdzen, nobrauc vēl metrus 70-100 uz priekšu, samazina ātrumu un pagriežas - es runāju par apdzen un pēc 10m pagriežas.

mana versija - skaļas bremzes vai bums, vai apdzītā manevrs pa kreisi (kas neatbilst csn, bet ir labāk par sadursmi).

tava versija?

Palaidniex 22.marts 2021 11:42
2 1 Atbildēt

uz jautājumu ar stulbu pretjautājumu atbildēt ir normāli?

Un vēl - tas, kurš tā dara, kā apraskstīji ar auto vispār ir ziediņi, pat bail iedomāties, ko tāds izpilda uz velo. Tā saujiņa paredzamo un tāpēc uz ielas acīs nekrītošo bvelobraucēju ir pārāk maza, prāva daļa vispār nezina CSN un tierm pat nav veloapliecība, un lielākā daļa ir tipaži ar pašpasludinātiem CSN...

ok 22.marts 2021 11:52
0 0 Atbildēt

pārmest strelkas no mana piemēra uz velodikiem arī ir labs diskusiju paraugs)

JĀ. ES PIEKRĪTu KA LIELA DAĻA velobraucēju brauc kā pipeles pa siltiem sūdiem. Un tas lielākoties ir tāpēc, ka ar velo viņi brauc 15x pa vasaru, nevis cauru gadu. Jo lielai daļai ir bail no temperatūras zem 10C, otrai lielai daļai ir bail braukt pa brauktuvi un trešajiem ir bloks, ka veiksmīgi cilvēki brauc tikai ar auto un velo ir tikai atpūtas veids.

Tātad, ja velokultūra būtu attīstītāka, cilvēki nebaidītos braukt pa brauktuvi, tad arī braukšanas kultūra sāktu mainīties, vadītāji arī pierastu un nešņāktu kā bullis, ieraugot velosipēdistu. Galu galā, savulaik arī automobiļus par jaunpienācējiem uzskatīja ormaņi un lamāja par troksni un smirdoņu, ko tie radīja. Pasaule ir apaļa, viss iet pa riņķi.

Palaidniex 22.marts 2021 12:01
0 1 Atbildēt

Nu re - lielākā daļa autovadīāju kā reizi brauc prognozējami un droši. Idiotu % pie stūres velo un auto ur apgriezti proporcionāls.

Derētu biežāk pārbaudīt velobraucēju tiesības piedalīties satiksmē, proti - vai tiem ir vismaz velovadītāja vai augstākas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas apliecība.

Tiesa velosipēdi ir senāki par automašīnām un kaut kā tomēr nav nospiedoši prāvākajā pasaules daļā piedzīvojuši masveidības bumu. Ir vērts par to padomāt.

pag 22.marts 2021 12:15
0 0 Atbildēt

No drošas apdzīšanas atkal novirzies uz citām tēmām. OK, saprotu vēlmi izvairīties. Bet ja saņemtos, varētu akceptēt domu, ka vadītājam nudien nav jāapdzen taisni braucošs velosipēdists pārāk tuvu? Nevis līkumojošs (un tad vēl vairāk būtu jāuzmanās, jo auto var apskādēt), nevis pa joslas vidu braucošs, bet pa labās joslas malu taisni braucošs velosipēdists? Nu, apdzīt ar rezervi, lai uzreiz pēc apdzīšanas nebūtu jāskatās, lai tomēr nenokrita un vai kāds tomēr neredzēja šo varoņdarbu?

Palaidniex 22.marts 2021 13:41
0 1 Atbildēt

Kur es rakstu ka velosipēdistu vajag/drīkst "APDZĪT" pārāk tuvu? TIk pat labi būtu to pavērst, ka velosipēdisti bieži paši ielien šaurībā un purpina, ka maz vietas tiem atstāts. un?

Es nevienam velosipēdistam speciāli tuvu nebraucu blakus un neapsteidzu ar pārāk mazu intervālu.

Ja kādu velosipēdistu ir jāapdzen, tātad - manevram nepieciešama iebraukšana pretējās kustības joslā, tad josla ir tik šaura, ka blakus nevar drošā intervālā nostāties velo un auto, jo apdzīšana nozīmē iebraukšanu pretējās kustības joslā. Man nav problēmu arī piebremzēt un brīdi pabraukt lēnāk, ja nevaru droši apsteigt vai apdzīt velosipēdistu. UN TĀ DARA VAIRUMS VADĪTĀJU! Bet, ja velosipēdisti paši rupji pārkāpj CSN, brauc nevis iespējami tuvāk brauktuves labajai malai, bet joslai pa vidu, brauc nevis vienā rindā, bet pa diviem trim blakus, kā to liedz CSN, tad tas ir akmens pašu velosipēdistu dārziņā.

Un vēl - ja sdatiksme ir intensīva, tad tam, aiz kura veidojas sastrēgums ir jānobrauc malā un jāpalaiž garām tie, kuri brauc ātrāk. Neatkarīgi no tā vai tas ir velosipēds, traktors, bojāts auto, pajūgs un tamlīzīgi...

nu 22.marts 2021 13:50
0 0 Atbildēt

es tev piekrītu visos punktos!

un turpmāk zināšu, ka garām lidotājs noteikti neesi tu.

un kad visi autovadītāji būs tādi kā tu, tad droši vien velotantiņas uzrakstīs iesniegumu domei, ka veloceliņi nav jāturpina attīstīt, jo braukšana pa brauktuvi ir gana droša.

nu ko, es ceru piedzīvot tādu dienu!

aizejošais 22.marts 2021 12:55
0 0 Atbildēt

visiem 'vissirslikti' čīkstētājiem atļaušos atgādināt, ka Čaka iela ir par šauru 4 pilvērtīgām auto joslām, tāpēc variants ar velojoslām nebūt nav tas sliktākais, kas tur varēja notikt.

msh 22.marts 2021 12:58
1 0 Atbildēt

Jā, tiešām? Nu žēl ka tu nekad neesi ar savām dacītēm braucis pa to ielu kad tur vēl bija 4 joslas... Kaut kas nepilnvērtīgs tur bija tikai pēc likuma kas definē joslu platumus, savādāk - četras normālas joslas.

aizejošais 22.marts 2021 13:12
0 0 Atbildēt

arī pudeles kaklā aiz Tallinas ielas?

PN - esmu braucis arī ar busu + platu piekabi.

Palaidniex 22.marts 2021 13:19
1 1 Atbildēt

Cilvēkam no lauku plašumiem labāk redzams.

Tur mierīgi visi savulaik spēja samainīties un vienoties par joslu skaitu un paaugstināt ielas caurlaidību. Visi brauc tur gana uzmanīgi un pie tās ielas noslogotības riski bija, protams, bet tie materializējās pārāk reti un nebija diezko lielāki par pāris švīkām vai sabojātu spoguli.

Valdemāra iela mierīgi pārvbietojās 4 joslās. Teorētiski bīstami, praktiski CSNg notiek reti un tie, kas notiek sastrēgumu laikā ir maznozīmīgi...

aizejošais 22.marts 2021 13:25
0 0 Atbildēt

paaugstināt caurlaidību? Tas Tallinas ielas pudeles kakls tur regulāri izveidoja 'līdēju un nelaidēju' konfliktus, un tieši dēļ tā stundā(s) pēc darba laika treknajos gados mierīgi varēja pa pusstundai sastrēgumā sēdēt.

nevaru spriest par to, ko maksātu un kā risināt to, lai iela būtu pilnvērtīga 4 joslu, un vai tas pilsētas kontekstā kaut ko mainītu, bet draugi - ja pilsētplānotāji ir izšķīrušies par šādu variantu, tad taču kaut kāds pamatojums un/vai aprēķinķini taču viņiem bija! Bet mēs šeit tāpat kā jautājumā par vakcīnām - esam gudrāki par visiem speciālistiem

Palaidniex 22.marts 2021 13:56
1 1 Atbildēt

Pilsētplānotāji un satiksmes specialisti kā reizi BIJA PRET ŠO IDEJU!

Bija pētījums par Čaka ielu, kurš skaidri un gaiši pateica, ka velojosla tur ir slikti. Velosipēdiņu cienītāji izlasīja vienu rindkopu un politpoulisti to norealizēja, kaut visiem ar veselo saprātu bija skaidrs ar ko tas beigsies. Arī slavenais dānis teica, ka velojoslas varētu daudzkur IŅEMOT Čaka ielu. Bet nē - hiposteriem savajadzējās, politpopulisti, neskatoties uz specialistu ieteikumiem tomēr pieņēma politisku lēmumu. un - GATAVS, mļe!

Politiķiem vispirms ir jāatrisina iespēja NEBRTAUKT uz to centru, nevis apgrūtināt vienu no jēdzīgākajiem maršrutiem, jo visi citi nozīmē vairāk km un prasa vairāk laika.

Šogad, iespējams, sāks kustēties mazmazītiņš posmiņš Austrumu maģistrāles izbūvē, esot tam pat atrasta nauda, kaut projekts bija jau realizācijai gatans 2018. gadā, jā vēlu, bet jau tad bija, nē - 3 gadus marinēja... Pie kam tas projekts tāpat ietver sevī neatrisinātus posmus, piemēram Zemgala un Brīvības gatvju krustojumu, kas nu kļūs par vēl lielāku pudeles kaklu šajā kalambūrā...

aizejošais 22.marts 2021 14:40
0 0 Atbildēt

Ja tā tadnaff ko raudāt. Eksperiments beigsies un tam ar šo aptauju gatavo puslīdz zolidu iznākumu?

Palaidniex 22.marts 2021 14:46
0 0 Atbildēt

Ja šo eksperimentu turpinās, tā būs apzināta kaitniecība.

Un vēl - tā bija lieki iztrallināta pilsētas nauda eksperimentam, kura sekas vai rezultāts bija skaidrs jau iepriekš. Kā tas saucās, ja ne apzināta kaitniecība un nesaimnieciska rīcība?

aizejošais 22.marts 2021 15:16
2 2 Atbildēt

Kas tev daļas gar svešas pilsētas nodokļu maksātāju naudu

Sīki līdis pa visādiem plānošanas papīriem neesmu, bet vienalga uzskatu, ka ne jau ļaunu vēlēja tie, kas tos plānus apstiprināja, un ne jau tir milzu naudu tajās baltajās strīpās izgāza, pretstatā zelta tiltiem, saktas puķu tirdziņiem, barona ielas bruģa, utt utt utjpr.

Palaidniex 23.marts 2021 8:37
0 0 Atbildēt

Drīzāk to prasi to sev. Man, atšķirībā no Tevis, ir gan daļa gar šīs pilsētas naudu, gan šīs pilsētas "tautupediem"...

aizejošais 23.marts 2021 10:52
0 0 Atbildēt

Vecīt, kaut kāds baisi nopietns esi palicis.

Krotow 22.marts 2021 13:45
1 0 Atbildēt

Smaidīgajam: Ārpus Latvijas rietumu virzienā esi bijis? Rietumeiropā Čaka un Valdemāra ielu platuma ielas jau skaitās normālas 4 joslu ielas. Parīzē mūsu 4 joslu platuma ielā ir 6 joslas.

Palaidniex 22.marts 2021 13:59
0 0 Atbildēt

Tas čalis ir ļoti daudzkur pabijis un lieliski to zina. Gan Romas, gan Vīnes centrā ir daudz šaurākas joslas un visi sadzīvo un brauc.

Jo nevis reālie centimetri, bet ieraksts LVS traucē tur "oficiāli" realizēt 4 joslas.

aizejošais 22.marts 2021 15:24
0 0 Atbildēt

jā, un dažviet ir tādas zīmes kas sabtransam liek braukt pa vienu joslu, kur vieglie pa divām. Visādi var. Vai vajag, tas ir cits jautājums.

Es uzskatu, ka Rīgas centram vislabāk būtu vienvirziena satiksme, tipa pa Brīvības viens virziens, pa Čaka otrs, utt.

Bet tas esmu es,un neesmu transpotra plānotājs

janka 23.marts 2021 7:06
1 0 Atbildēt

velojoslu vietā varēja uztaisīt 3 joslu brauktuvi, ar vidējo joslu maiņvirziena - no rīta virzienā uz centru, pēc darba - virzienā uz āru. Lūk, kas palielinātu caurlaidību un mazinātu sastrēgumus.

aizejošais 23.marts 2021 7:39
0 0 Atbildēt

Jā, tas varētu būt prātīgs variants.

aizejošais 23.marts 2021 8:01
0 0 Atbildēt

Virsraksts ir maldinošs. Lielākā daļa APTAUJĀTO varētu būt bijuši pret.

Māris 23.marts 2021 8:15
0 0 Atbildēt

Galvenais jau ir klikbaitīgs virsraksts, to mācīja jau propagandas tēvs Gēbelss! Cilvēki aprij virsrakstu un bēniņos tiem izveidojas argumentēts viedoklis, kas sagadīšanās pēc sakrīt ar virsrakstu. Ātri, ērti un pamatoti.

as 23.marts 2021 10:06
1 0 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc ar Barona ielu nepietiek??? Kaut visu ielu pārvērtiet par velo ielu, atstājot tramvaju pa vidu. Pa vidu tad varētu atļaut braukt arī piegādes transportam, lai gan prognozēju, ka tādā gadījumā visi baronielas veikali tāpat apsprāgs...

Palaidniex 23.marts 2021 10:32
0 0 Atbildēt

Ne, ne! Baronielas bodes piedzīvos MEGA uzplaukumu, īpaši tās, kuras ir sākot ~ ar nojauktās sporta pils topošo hipsterdārzu un tālāk juglas virzienā...

Goč pendel!

aizejošais 23.marts 2021 10:50
0 0 Atbildēt

Sagadīšanās pēc nupat Barona ielas tajā posmā pirku riteni velobodē. Vēl rindā gaidīju, lai tiktu iekšā. Auto īsti nebija kur novietot.

DEBM 25.marts 2021 18:52
0 0 Atbildēt

Vairākuma viedoklim tagad nav nekādas nozīmes.Īstais vairākums tiek sastiķēts pēc vēlēšanam,lai nodrošinātu valstiskā prāta izpausmi.

zedō 25.marts 2021 18:59
0 0 Atbildēt

Būs Rīgas Zālamanu cienīgs lēmums-aizliegt privāto vieglo auto kustību.Priekšroka sabiedriskajam un velo!

Kalvis99 25.aprīlis 2021 8:13
1 0 Atbildēt

Kādu laiku dzīvoju Čaka un Ģetrūdes ielas mājā. Jāpiekrīt, ka ir traucējoši gan satiskmes trokšņi, gan arī pat augšējos stāvos melni putekļi. Nezinu vai velo josla ir risinājums, bet kopumā centra iedzīvotājiem un darbiniekiem transports rada zināmas neērtības. Vairāk jau brauc ar to velo sākoties pavasaram siltajam laikam. Aptauja ir labāk, kā nekas, tomēr grūti saprast vai izdarītie secinājumi vispār ir pareizi.

Vai tad aizliedzot vispār auto vai velo centrā uzņēmēji kļūtu laimīgi? Cilvēki pielāgojas, ja ļaus pamēģināt kā alternatīvu ar velo, ar laiku kāds daļa arī to braukšanu var iekļaut savā ikdienā izsverot plusus un mīnusus. Man nepatīk tā kategorizācija balts/melns cieti katram no sava skatu punkta. Īpaši tie, kas paši nav braukuši ilgāku laiku pa to Čaka ielu ar velo, sab. un auto pirms un pēc joslas izveides.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 5

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ar speciālu Wrangler versiju - Jeep godina 1941. gada militāro Willys (+ FOTO) 4

ASV autobūves uzņēmums Jeep uzsācis īpašās versijas Wrangler 4xe Willys '41 Special Edition pārdošanu. Lasīt vairāk

 

Verstapens kļūst par četrkārtēju F-1 čempionu

"Red Bull" nīderlandiešu pilots Makss Verstapens sestdien Lasvegasā nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu pēc kārtas. Lasīt vairāk

 

Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)

Beļģijas pilots Tjerī Nevils svētdien Japānā nodrošināja savu karjerā pirmo pasaules čempiona titulu rallijā (WRC). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti