Rīgā Marijas un Čaka ielā pabeigta transportlīdzekļus braukšanas joslu pārmarķēšana, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.
Turpmākā satiksmes organizācija Čaka ielā paredz, ka virzienā no centra ir sabiedriskā transporta josla un autotransporta josla, savukārt virzienā uz centru ir kopēja josla autotransportam un sabiedriskajam transportam, un viena velojosla.
Jaunā satiksmes organizācija Čaka un Marijas ielā stājās spēkā ar 1.septembri.
Kā informē "Rīgas satiksme", esot vērojami uzlabojumi sabiedriskā transporta kustībā. Šajā laika periodā samazinājies sabiedriskā transporta kavējumu skaits.
Vietās, kur nav ierīkota velo infrastruktūra, atbilstoši normatīviem, velosipēdistiem pa ceļu ir jāpārvietojas vienā rindā - tuvāk braukšanas joslas labajai malai. Savukārt, braucot pa ietvi, ir jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraudsatiksmes drošību un gājējus.
Rīgas mēra Mārtiņa Staķa pārstāvētā frakcija "Par/Progresīvie" (PP) koalīcijas partneriem "pieprasījusi saglabāt" abas velojoslas Čaka ielā līdz 1. novembrim, aģentūru LETA informēja frakcijā.
Frakcija aicinājusi šonedēļ sasaukt Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdi, lai izvērtētu jūlijā komitejas pieņemtā lēmuma izpildi saistībā ar satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka un Krišjāņa Barona ielās.
12.jūlijā tika uzdots līdz 1.septembrim izstrādāt veloinfrastruktūras uzlabojumus Barona ielā, lai nodrošinātu ērtu pārvietošanās ceļu Čaka ielas velojoslas vietā.
PP politiķi uzskata, ka nav saņēmuši visas atbildes par veiktajiem darbiem, tādēļ aicina izskatīt šo jautājumu ārkārtas komitejas sēdē, "lai saņemtu skaidras atbildes un paredzētu risinājumus skolēnu drošības uzlabošanai".
Šie risinājumi esot svarīgi, lai pēc ilgstoša skolas gaitu pārtraukuma uzlabotu drošību Rīgas ielās. Ņemot vērā bērnu un jauniešu atgriešanos pilsētas satiksmē, nepieciešams pēc iespējas izslēgt traģisku negadījumu iespējas, teikts politiķu paziņojumā.
"Esam saņēmuši trauksmes zvanus no centra iedzīvotājiem, centrā dzīvojošajiem vecākiem, kā arī skolu pārstāvjiem, kuri uzsver bērnu drošības aktualitāti, bērniem dodoties uz skolu ar velosipēdu vai kājām," apgalvo PP frakcija.
"Ņemot vērā paredzamos satiksmes izaicinājumus", frakcija rosina pagarināt divu velojoslu atrašanos Čaka ielā līdz šī gada 1.novembrim, līdz tam sagatavojot paredzētos risinājumus Barona ielā.
Papildus tiek aicināts ieviest 30 kilometru stundā atļautā braukšanas ātruma ierobežojumu pie skolām, lai mazinātu nopietnu negadījumu iespējamību.
Kā ziņots, saskaņā ar komitejā lemto, no 1.septembra Čaka ielā satiksmi bija plānots organizēt pa divām autotransporta joslām, vienas sabiedriskā transporta joslas un vienas velojoslas centra virzienā. Iepriekš partija "Progresīvie" šo lēmumu nosauca par pagaidu kompromisu.
Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.
Kādēļ velo josla marķēta, pirms krustojuma, pretēji Ceļu satiksmes Noteikumu prasībai?
Kā vārdā tiek pārkāpts Ceļu satiksmes Likuma 19. pants? Kurš ir šīs nejēdzības autors?
Ja tu nemāki braukt pa joslu, kurā atrodas arī velosipēdisti, tad laiks nodot tiesības un pārvietoties ar sabiedrisko. Visam savs laiks, arī profi ar laiku zaudē kvalifikāciju.
Jā, kvalifikāciju nezaudē vienīgi šakāļi un/vai vāļenku sukātāji.
Prottams, šaubu nav, kuŗš šo skaisto mākslassdarbu apsamaksāja.Vane,ko, cien LOhi !
Ko tu gribi teikt, ka nevajag velojoslas, vai ka vajag centrā samazināt ātrumu līdz 30km/st vai ka vajag centrā aizliegt braukšanu ar dūmiņauto? Opreģeļitesj, tovārišč 650!
Pilsētas centrā uz mazjajām ielām lieciet kaut zīmi dzīvojamā zona,, tiem kuri tankā tas nozīmē ātrumu 20 km/h un priekšroku gājējiem un velosipēdistiemvisā ielas platumā, BET tikai tad, ja vienlaicīgi tiek saglabāts un/vai risināts maģistrālo ielu un plūsmu jautājums. Tas ir risinājums, kurš nevievianā veloparadīzē nav aizmirsts un netiek apbalvots ar zīmi (30). Vēl kāds sīkums - visās veloparadīzēs ir ievērojami vairāk bezkonflikta šķērsojumi pār dabīgiem un mākslīgiem šķēršļiem, proti nav tik maz pudeles kaklu upju un dzelzceļa šķērsošanai. Kā arī, kurš gan to būtu domājis - tur mēdz būt tāds sīkums kā Metro.
Un vēl - visas veloparadīzes ir tapušas lēnām - vairāku gadu un pat gadu desmitu laikā, rūpīgi pārdomājot katru soli, kādu iespaidu tas atstās uz satiksmi un cilvēku pārvietošanos kopumā, kādi būs ieguvumi/zaudējumi un vai pēdējo nav vairāk. To dara lēnām un kārtīgi vispirms izsverot visus aspektus un konsultējoties ar visām iesasitītajām pusēm. Un tikai tad, ja tas dod vairāk ieguvumu kā zaudējumu, tiek virzīts tālāk, bet sākot ar CSN izmaiņām likumīgo un normatīvo bāzi, lai jebkurš jaunievedums uz ielas būtu atrakstīts un saprotams visiem satiksmes dalībniekiem.
Neviens nekur pasaulē nonodarbojas ar tik plaša mēroga "eksperimentiem" pilsētvidē un nerīko pop-up satiksmes traucēšanas diversijas bez izpratnes un saskaņojumiem.
Autobraucējiem jebkuras izmaiņas, pat mazākās, ir "eksperiments". Kautkā jau ir jāizkustās no nulles punkta.
Pie auto braucējiem neaizmirsti pieskaitīt arī nospiedošo iedzīvotāju vairākumu - tos, kuri lieto sabiedrisko, kuriem dēļ dažu "bērnudārznieku" iegribām ar puķpodiem un CSN neatrunātām metodēm sagribējās vienā vakarā panākt uzvarošo risinājumu.
Neesmu vēl redzējis izmaiņas CSN, kur nogriežoties pa labi nebūtu jāieņem labais stāvoklis uz brauktuves dotajā virzienā! Kuru no Jums var vārīt ziepēs?