Ceļu satiksmes negadījumi ar velo mazinās, ar skūteriem pieaug – kas par tiem maksā? 4

 

Foto: iAuto.lv

LAA | 22.septembris 2022 14:03

Ceļu satiksmes negadījumi ar velosipēdu iesaisti 2022. gada pirmajā pusgadā notikuši par 42% mazāk nekā pērn, savukārt satiksmes negadījumi ar elektrisko skrejriteņu līdzdalību ir dubultojušies, liecina Valsts policijas informācija.

Eiropas Mobilitātes nedēļā un Dienā bez auto aicinot izvēlēties videi draudzīgus transportlīdzekļus, kā velosipēdi, skrejriteņi un elektroskrejriteņi, Latvijas Apdrošinātāju asociācija vienlaikus atgādina – arī mikromobilitātes braucamrīku vadītājiem jārūpējas par savu un apkārtējo drošību.

Pēc Valsts policijas ziņām, 2022. gada pirmajā pusgadā Latvijā ir notikuši 204 ceļu satiksmes negadījumi ar velosipēdistu iesaisti (2021. gada pirmajā pusē – 351), ar elektroskrejriteņu iesaisti – 155 negadījumi (2021. gadā – 88).

Ja ceļu satiksmes negadījumu izraisa motorizētais transporta līdzeklis, tā nodarītos zaudējumus citām personām un to mantai sedz OCTA jeb sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana. Velosipēdiem un elektroskrejriteņiem atbildības apdrošināšana nav obligāta, tādēļ, ja nav iegādāta brīvprātīgā civiltiesiskās atbildības (CTA) apdrošināšanas polise, zaudējumi būs jāsedz no saviem līdzekļiem.

“Videi draudzīgu transporta veidu izvēle ir ļoti atbalstāms risinājums, un LAA aicina vismaz 22. septembrī, ikgadējā Dienā bez auto, visus izkāpt no savām mašīnām un pastaigāt kājām vai braukt ar velosipēdiem, nu vismaz ar sabiedrisko transportu. Taču mēs kā apdrošināji vienlaikus gribam vērst uzmanību arī uz riskiem, jo katrs ceļu satiksmes negadījums rada zaudējumus. Kas sedz zaudējumus, ja velosipēdists notriec skūteristu vai otrādi?” aicina domāt LAA prezidents Jānis Abāšins.

Brīvprātīgo CTA apdrošināšanu mikromobilitātes transportam apdrošinātāji piedāvā vairākos veidos un ar dažādiem segumiem. Piemēram, savu un bērnu CTA apdrošināšanu iespējams iekļaut īpašuma (mājas, dzīvokļa) apdrošināšanā, velosipēdu īpašniekiem ir vēl plašāks piedāvājums.

 
Visi komentāri
 
Velosipēdists 23.septembris 2022 8:08
0 0 Atbildēt

Neviens nesedz nekādus zaudējumus, galvenais ir ātri mīt pedāļus prom no notikuma vietas!

Krotow 23.septembris 2022 13:34
0 0 Atbildēt

Līdz brīdim, kamēr kāds minējam no nelegāla šaujamā iešaus mugurā. Ar kontrolšāvienu galvā. Kas būs tikai apsveicami.

Imants 23.septembris 2022 9:57
1 0 Atbildēt

Par to vajadzētu maksāt skūteru īpašniekiem , jo par maz uzrauga savu inventāru. Izmet uz ielas savu skūteri un tik savāc naudu . Atbildības nekādas.

Krotow 23.septembris 2022 13:35
0 0 Atbildēt

Skūteru īpašnieki arī nav trakonama uzraugi. Cita lieta ka braukšanai ar skūteri vajadzētu ieviest A tiesības. Pie reizes atrisināsies jautājums ar to, kur drīkst braukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti