Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas ierīkos vietās, kur tie radīja neērtības gājējiem 2

 
Nozare.lv | 11.septembris 2023 15:51

Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas, kur turpmāk iedzīvotāji un rīku iznomātāji varēs novietot koplietošanas elektriskos skrejriteņus un elektriskos velosipēdus, ierīkos vietās, kur tie līdz šim radīja neērtības gājējiem un citiem satiksmes dalībniekiem, aģentūru LETA informēja RĪgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Konsultējoties ar rīku iznomātājiem un iesaistot rīdziniekus, šīs zonas paredzēts izvietot arī populārākajos braucienu sākuma un gala punktos.

Šādu zonu ierīkošana vietās, kur tie iepriekš traucēja gājējiem, invalīdiem, māmiņām ar bērnu ratiņiem un velobraucējiem, ļaus mazināt savstarpējas nesaskaņas, jo mikromobilitātes rīku novietošanas zonas tiks ierīkotas tā, lai netraucētu citiem satiksmes dalībniekiem un gājējiem.

"Rīgā ir vairāk nekā 6000 koplietošanas mikromobilitātes rīku. Pēdējos gados to skaits ir būtiski palielinājies, un vienlaikus ir izgaismojušās arī problēmas. Svarīgākā no tām - iedzīvotāju un pašu braucēju drošība. Lai pilsētvide būtu sakārtota un droša, Rīga, tāpat kā citas Eiropas lielpilsētas, sāk ieviest koplietošanas mikromobilitātes rīku novietošanas zonas," skaidro Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš gan norādīja, ka šo zonu ierīkošana esot tikai tehnisks risinājums, jo svarīgāka koplietošanas pārvietošanās rīku lietotāju integrēšanai ikdienas satiksmē esot visu satiksmes dalībnieku savstarpējā cieņa, uzvedības un braukšanas kultūras maiņa.

Iesaistīties problemātisko vietu noteikšanā tiks aicināti arī rīdzinieki, kuriem būs iespēja līdz platformā "https://iesaisties.riga.lv/" norādīt konkrētas vietas pilsētā, kur būtu ieteicams izveidot šādas mikromobilitātes rīku novietošanas zonas. Tomēr jāņem vērā, ka pašvaldība var apsvērt izveidot šādas zonas tikai tai piederošās teritorijās. Iedzīvotāji par šo iespēju tiks informēti septembra laikā.

Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas tiks izveidotas uz ietvēm starp pilsētvides labiekārtošanas elementiem, kur tās netraucēs ne gājējiem, ne velobraucējiem. Tās tiks apzīmētas ar horizontālo ceļa apzīmējumu - baltu taisnstūri ar vidū iezīmētu mobilitātes rīku.

Elektrisko skrejriteņu zonu ieviešana ir tikai viens no risinājumiem, lai to lietošana būtu droša. Vidēji ik dienu notiek kāds nelaimes gadījums, kurā ir iesaistīts elektriskais skrejritenis. Saskaņā ar Valsts policijas datiem šogad astoņos mēnešos notikuši 290 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi un cietušas 213 personas. Pērn šādā periodā notikuši 324 ceļu satiksmes negadījumi ar iesaistītiem elektroskrejriteņiem, tajos cietušas 242 pesonas un viena gājusi bojā.

Lai uzlabotu mikromobilitātes rīku lietošanas kārtību, pēc Rīgas domes iniciatīvas šogad veikti grozījumi Ceļu satiksmes likumā, piešķirot pašvaldībai tiesības regulēt un uzraudzīt elektroskrejriteņu lietojumu pilsētā un patlaban, Ārtelpas un mobilitātes departaments izstrādā koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus.

"Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumi nepieciešami, lai noteiktu vienotu kārtību, kas jāievēro koplietošanas transportlīdzekļu iznomātājiem un lietotājiem. Konsultējoties ar Pašvaldības policiju, noteikumu mērķis ir padarīt mikromobilitātes rīku izmantošanu drošāku un novērst traumatismu. Paredzēts, ka pilsētas centrā būs noteiktas vietas, kur būs aizliegts novietot un atstāt elektriskos skrejriteņus, kā arī zonas, kurās jāsamazina braukšanas ātrums," skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Viņš norādīja, ka noteikumus plānots izstrādāt un pieņemt līdz nākamās vasaras sezonas sākumam.

Pirmās mikromobilitātes rīku novietošanas zonas jau izveidotas 13.janvāra ielā pie Raiņa bulvāra, pie ēkas Miera ielā 46 (no Tallinas ielas puses uz ietves), Raiņa bulvārī 13, Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā, Uzvaras bulvārī pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas, 13.janvāra ielā pie Raiņa bulvāra, Raiņa bulvārī pie Krišjāņa Barona ielas, 13.janvāra ielā - laukumā pie gājēju tuneļa, Aleksandra Čaka ielā pie Ziedoņdārza.

Informācija par mikromobilitātes rīku novietošanas zonām būs pieejama "georiga.lv", kā arī mikromobilitātes rīku iznomātāji esot aicināti šo informāciju izvietot savās aplikācijās.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 12.septembris 2023 8:01
7 0 Atbildēt

Jā, nu spēcīgs virsraksts ;)

Acīmredzot domāts : Mikromobilitātes rīkus novietos vietās, kur tie neradīs neērtības gājējiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 2

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 26

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti