Jelgavā koplietošanas elektroskrejriteņus aizliegs novietot uz tiltiem un bērnu laukumos 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.maijs 2024 8:25

Jelgavā koplietošanas elektroskrejriteņus būs aizliegts novietot uz tiltiem un bērnu laukumos, paredz saistošo noteikumu projekts, kuru pilsētas dome skatīs ceturtdien, 23.maijā.

Vietvara norāda, ka pēdējo divu gadu laikā ir strauji palielinājusies koplietošanas transportlīdzekļu, īpaši elektroskrejriteņu, izmantošana. Lai aizsargātu gājēju, velosipēdu vadītāju, autovadītāju un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, tajā skaitā audzinātu koplietošanas transportlīdzekļu vadītāju drošu pārvietošanos, pilsēta atzinusi par nepieciešamu izstrādāt koplietošanas elektroskrejriteņu un velosipēdu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas un to novietošanas aizlieguma zonas.

Topošo Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošo noteikumu paskaidrojuma rakstā pausts, ka pašvaldības administratīvajā teritorijā atrodas vairāki rekreācijas objekti, plaša kultūrvēsturiskā vide, izglītības iestādes un citi nozīmīgi objekti. Novērojama mazāk aizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku intensīva pārvietošanās gan kājām, gan izmantojot mikromobilitātes rīkus.

Saistošo noteikumu mērķis ir ietvert regulējumu, kas noteiks koplietošanas transportlīdzekļu operatoriem pienākumu nodrošināt, lai to īpašumā vai valdījumā esošie mikromobilitātes rīki tiktu izmantoti ar cieņu pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Mērķa īstenošanai ir apzināti objekti un Jelgavas teritorija, kur ieviešams ātruma ierobežojums un ieviešamas novietošanas aizlieguma zonas. Šie objekti galvenokārt atrodas centra teritorijā.

Saistošie noteikumi nosaka koplietošanas transportlīdzekļu operatoram par pienākumu izmantot tikai tādus koplietošanas transportlīdzekļus, kuri aprīkoti ar sistēmu, kas regulē ātrumu, izņemot velosipēdus, kas tiek darbināti tikai ar cilvēka muskuļu spēku.

Plānots, ka koplietošanas transportlīdzekļus nevarēs atstāt uz tiltiem, satiksmes pārvadiem, velosipēdu ceļiem, gājēju ietvju vidū vai uz taktilā bruģakmens joslas. Tāpat tas būs aizliegts vietās, kur gājējiem vai velosipēdiem atlikušās ejas platums pēc koplietošanas transporta līdzekļa novietošanas ir mazāks par pusotru metru.

Koplietošanas elektroskrejriteņus nevarēs novietot arī publiskā lietošanā nodotā pašvaldības teritorijā, tas ir apstādījumos, grāvjos, automašīnu stāvlaukumos, bērnu rotaļu laukumos, aktīvās atpūtas laukumos, sporta laukumos un citviet.

Ātruma ierobežojuma zonās koplietošanas transportlīdzekļa ātrums nedrīkst pārsniegt desmit kilometrus stundā.

Dome arī plāno noteikt, ka koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniedzējs nodrošina neatļautā vietā novietotā koplietošanas transportlīdzekļa pārvietošanu nekavējoties, bet ne vēlāk kā divu stundu laikā pēc informācijas, ko Pašvaldības policija nosūta elektroniski.
 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 21.maijs 2024 12:08
7 0 Atbildēt

Tā publika tak ir neapmācāma. Saprot tikai caur sodu sistēmu.

0pis 21.maijs 2024 9:44
3 0 Atbildēt

Par to atlikušo platumu ir ļoti prātīgi. Tie dauņi bieži noliek braucamo ietvei tieši pa vidu.

Onsis 25.maijs 2024 9:35
1 0 Atbildēt

Vispirms dara, tad domā, ko ar tiem sū........ darīt!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē motociklu Aprilia Tuareg 660 ar 659 cm3 un 80 Zs par 12 400 EUR (+ VIDEO)

iAuto vērtē sporta/tūrisma motocikla Aprilia Tuareg 660 labās un sliktās īpašības. Lasīt vairāk

 

“Rail Baltica” trase: trūkst naudas un izlēmības (+ VIDEO) 8

Kamēr satiksmes ministrs uzstāj, ka Rail Baltica sliedēm jau pirmajā posmā jāved līdz Rīgas Centrālajai stacijai, Eiropas Komisijas atbildīgā amatpersona Katrīna Trautmane norāda - svarīgākais ir uzbūvēt valstis savienojošo dzelzceļa līniju, Un, ja Rīgas loku Latvijas valdība vēlas būvēt tagad, nauda tam jāatrod pašiem. Par to, kā dalīt “Rail Baltica” posmos un kā finansēt, aizvien nav skaidrs, jo informatīvo ziņojumu satiksmes ministrija bez finanšu ministrijas saskaņojuma uz priekšu nevēlas virzīt. Lasīt vairāk

 

Mākslīgais intelekts – liels izaicinājums Eiropai (+ VIDEO)

Tas, cik lielā mērā mēs izmantojam mākslīgo intelektu, noteiks Eiropas konkurētspēju un turpmāko ekonomisko attīstību. Pagaidām Eiropa šajā jomā iegulda krietni mazāk nekā ASV un Ķīna, kas paļaujas arī uz ievērojamām privātām investīcijām. Lasīt vairāk

 

Renault iepazīstina ar markas flagmani Rafale (+ foto) 2

Šonedēļ Seviljas apkārtnē Spānijā Renault iepazīstināja un piedāvāja izmēģinājuma braucienus ar savu jaunāko modeli Rafale. Vidējās klases apvidus auto būs pieejams 200 Zs un 300 Zs jaudas versijās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti