Fotoreportāža: atklāta jauna infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem no Cēsīm līdz pagriezienam uz Līviem 4

 

Foto: Renārs Koris

LVC | 7.jūnijs 2024 19:51

Cēsu novada Līvos svinīgi atklāta jauna gājēju un velobraucēju infrastruktūra no Cēsīm līdz pagriezienam uz Līvu ciemu gar reģionālo autoceļu Umurga–Cēsis (P14) (39,70.–40,95. km). Jaunā infrastruktūra ir savienota ar pašvaldības gājēju un velo ceļiem Cēsīs un Līvu ciemā. Līdz ar jauno savienojumu tiks būtiski uzlabotas mikromobilitātes iespējas un drošība.

“Šis projekts parāda, cik nozīmīga ir produktīva sadarbībā starp pašvaldībām un valsti. Jaunais infrastruktūras posms savieno jau esošos pašvaldības gājēju un velosipēdistu ceļus un ielu tīklu. Šādām investīcijām mēs dodam augstu prioritāti. Mums ir sagatavoti vairāki projekti, lai tuvākajos gados Latvijā veidotu jaunu velo infrastruktūru vairāk nekā 100 km garumā. Paldies visiem, kas palīdzēja šim ceļam tapt, un paldies arī pašvaldībai par auglīgu sadarbību,” atklāšanā teica satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

“Šodien varam pārliecināties par to, kā neliels projekts var būtiski uzlabot mobilitāti un satiksmes drošību apdzīvoto vietu tuvumā. Līdz šim gājēju un velobraucēju infrastruktūra bija pieejama pašvaldības ielu robežās, izbūvējot nelielu trūkstošo posmu gar valsts autoceļu, esam savienojuši divas apdzīvotas vietas un izveidojuši nepārtrauktu maršrutu, kuru jau no pirmās dienas izmanto gan bērni, gan pieaugušie,” pasākumā uzsvēra VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. 

Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietniece Inese Suija-Markova ar prieku pauda, ka Cēsu novadam ir paveicies: “Salīdzinoši īsā laikā tapuši vairāki būtiski satiksmes infrastruktūras objekti. Mūsu mērķis ir būt par izcilu vietu dzīvei, un šāda infrastruktūra ir pamats labākai dzīvei. Savienojums ar Cēsīm ir brīnišķīgs projekts, lai labi kalpo un paldies visiem, kas bija iesaistīti”.

SIA ACBR darbu vadītājs Aldis Šaicāns pastāstīja, ka vietējie iedzīvotāji jau kopš būvniecības sākuma interesējušies par topošo projektu un būvniecības gaitu, un uzņēmumam tagad ir lielas prieks redzēt, kā vietējiem iedzīvotājiem labi kalpo viņu uzbūvētais. “Esam izbūvējuši 1,2 km jaunas velosipēdistu un gājēju infrastruktūras. Tā dod lielākas iespējas pārvietoties un rada ģimenisku sajūtu,” atzīst būvnieks.

Gājēju un velo infrastruktūras būvniecību sāka 2023. gada augustā, tās laikā ir izbūvēts 2,5 m plats asfaltēts, apgaismots gājēju un velosipēdistu ceļš 1,2 km garumā. Krustojuma zonā pie pagrieziena uz Līviem, kā arī pie ūdenstilpes ir uzstādītas aizsargbarjeras. Visā posmā izbūvēts jauns energoefektīvs apgaismojums ar LED gaismekļiem.

Būvdarbus veica SIA ACBR par līgumcenu 519 098,68 (ar PVN). Projekta autors ir SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošināja AS Ceļuprojekts. Būvdarbu garantijas termiņš ir pieci gadi.

Svinīgajā atklāšanas pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Kaspars Briškens, LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis, Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietniece Inese Suija-Markova, būvnieka SIA ACBR darbu vadītājs Aldis Šaicāns, būvuzraudzības uzņēmuma AS Ceļuprojekts pārstāvis Ivo Pāss, kā arī vietējie iedzīvotāji, tostarp trīnīši Emīls, Artūrs un Kristaps Baueri, Drabešu pamatskolas pirmsskolas izglītības iestādes audzēkņi un citi.

 
Visi komentāri
 
0pis 7.jūnijs 2024 21:41
1 0 Atbildēt

Skatos kartē, bet Līvu ciems ir uz citu pusi, nevis Umurgas virzienā. Tas ir ceļs, kas no Cīrulīšu apkaimes iet uz Valmieras šosejas pusi.

650 8.jūnijs 2024 18:12
0 0 Atbildēt

Jā, bet nēnē, te ir drusku sarežģītāka visa tā Lieta,šo reiz (šoreiz) jāskatās nedaudz citādi, nekā parassti (citreiz) skatāmies.Jā. Šhitie ira citi Līvi (ne tie, kuri vairs nav dzīvi).

Celiņš kā tāds būtu ok, taču "autoceļu klAssifikāciju" (mums,lohiem) izdomājis ir kāds tāds acīmredzams (lielāks, ietekmīgāks) Lohs.Jo loham/regulārajam ir jābūt maximāli dezorientētam.Viņam nava jāzin ne kur/kas notiek, ne ari kur viņš pats atrodas un cik tobrīd (šobrīd) ira tā dēvētais Pulkstens (labi ka Nelīst..). 

Tas lietā iesaistītais autoceļa P14 (Salac/grīva-Lim Baži-Ū-murga-St.albe-Cēsis-Ā-raiši - MaDonna - DavgavgavPipils..) Krustojums, kā redzams kartē (bet ne īsti pēc eurolohiem nesen aizliegtā goglemapsa),atrodas šeit:

Kur,kā vēsta 23šā gada jūnija ielasattēls, pirms gada vēl pilnīgi nekā (ne/ujā) nebija:

0pis 8.jūnijs 2024 20:00
0 0 Atbildēt

Nuja, kartē atzīmētie Līvi ir uz nosacīti D-DR, kamēr minētais Transvidzemes ceļš no Cēsīm iet ZR virzienā.

Beigās izrādīsies, ka nekāda celiņa nav, nauda nopeestota un ir tikai MI ģenerēti attēli un sajaukti virzieni 😊

650 8.jūnijs 2024 22:18
0 0 Atbildēt

Jā. Jajāa! Tas eksklusīvais ceļš šajā rakstā ir zinātniski nosaukts kā ūMurga-Cēsis.Bet apraksīta ir darbība (uz šī paša īpašā ceļa P14) jau aiz/Cēsīm.Un tas ir vēl neskaitot to, ka jau Stalbē tas izmet teju kilometru zig/Zaga un tad vēl vairākus km izlīkumo pa Cēsu pilsētu.

Bet tu pavei ko- Rīgas iela (un pašas Cēsis) drīzvien izbeidzas,un atsākas atkal tas pats P14;))).Tas ir pilnīgi visur, tas mums seko un mūs izseko! Jo taču raksts ir/Par! autoceļu Ū-Cē.Tātad (kā minimums) iekš Cē tam vajadzēja (zinātniski) beigties, vane?

Bet tagad pats pats vis vis galvenākais.Atšķiram vaļā Viki Pēdiju: lv.wikipedia.org/wiki/Autoce%C4%BC%C5%A1_P14 -izrādās, patiesībā tas ceļš saucoties Umurga-Cēsis-Līvi... Proti, šis (p14)) ceļš ira tik gudrs, ka pie Līviem tas māk pēkšņi taisnā leņķī (kliņķī..) nogriezties/nost.Tātad (starp to Līvu krustu un Zīparkalna krustu) mums nekāda oficiāla ceļa vairs nav! Hmm,interesanti, kā diez (mums) ir vairāk- Līvu vai Lohu  ;ppp

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ziemeļkorejas elektroauto ar sniedzamību līdz 720 km 13

Runājot par autobūves nozari, parasti domā Dienvidkoreju vai Koreju un visiem ir skaidrs par ko ir runa. Tomēr arī Ziemeļkorejas ielās ir automobiļi, daļa cilvēku ar kaut ko pārvietojas un tie nav koka velosipēdi. Lasīt vairāk

 

Elektromobiļu piedāvājums Latvijā aug, cenas krīt (+ VIDEO) 3

Pirms desmit gadiem Latvijā bija arī tikai divas ātrās uzlādes stacijas. Tagad ir ap 600 uzlādes punktu, tāpēc, lai paliktu šodien ceļā ar tukšu bateriju, vēl ir jāpacenšas. Mobilitāti sekmē arī jauno elektromobiļu pieaugusī sniedzamība ar vienu uzlādi. Lasīt vairāk

 

Uz Liepājas šosejas sešas nāves divās dienās; ceļu auditēs (+ VIDEO) 68

Liepājas šoseja pie Blīdenes nesusi nāvi sešiem autobraucējiem. Vakar avārijās gāja bojā četri cilvēki, šodien, frontāli saduroties ar smago auto, dzīvību zaudēja divi vieglā auto braucēji – šoferis un pasažiere. Valsts policijā par galveno avāriju iemeslu min pārgalvīgu, nedrošu apdzīšanu, kas beigusies letāli. Lasīt vairāk

 

Smagās avārijas liek aizdomāties: Liepājas šosejas posmam veiks ārkārtas drošības auditu 39

Ņemot vērā smagos ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas notika uz Liepājas šosejas (A9) šodien un vakar, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtīs ārkārtas drošības auditu Liepājs šosejas posmam. Smagie CSNg notika autoceļa A9 80., 90. un 105. kilometrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti