Cēsu novada Līvos svinīgi atklāta jauna gājēju un velobraucēju infrastruktūra no Cēsīm līdz pagriezienam uz Līvu ciemu gar reģionālo autoceļu Umurga–Cēsis (P14) (39,70.–40,95. km). Jaunā infrastruktūra ir savienota ar pašvaldības gājēju un velo ceļiem Cēsīs un Līvu ciemā. Līdz ar jauno savienojumu tiks būtiski uzlabotas mikromobilitātes iespējas un drošība.
“Šis projekts parāda, cik nozīmīga ir produktīva sadarbībā starp pašvaldībām un valsti. Jaunais infrastruktūras posms savieno jau esošos pašvaldības gājēju un velosipēdistu ceļus un ielu tīklu. Šādām investīcijām mēs dodam augstu prioritāti. Mums ir sagatavoti vairāki projekti, lai tuvākajos gados Latvijā veidotu jaunu velo infrastruktūru vairāk nekā 100 km garumā. Paldies visiem, kas palīdzēja šim ceļam tapt, un paldies arī pašvaldībai par auglīgu sadarbību,” atklāšanā teica satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
“Šodien varam pārliecināties par to, kā neliels projekts var būtiski uzlabot mobilitāti un satiksmes drošību apdzīvoto vietu tuvumā. Līdz šim gājēju un velobraucēju infrastruktūra bija pieejama pašvaldības ielu robežās, izbūvējot nelielu trūkstošo posmu gar valsts autoceļu, esam savienojuši divas apdzīvotas vietas un izveidojuši nepārtrauktu maršrutu, kuru jau no pirmās dienas izmanto gan bērni, gan pieaugušie,” pasākumā uzsvēra VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.
Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietniece Inese Suija-Markova ar prieku pauda, ka Cēsu novadam ir paveicies: “Salīdzinoši īsā laikā tapuši vairāki būtiski satiksmes infrastruktūras objekti. Mūsu mērķis ir būt par izcilu vietu dzīvei, un šāda infrastruktūra ir pamats labākai dzīvei. Savienojums ar Cēsīm ir brīnišķīgs projekts, lai labi kalpo un paldies visiem, kas bija iesaistīti”.
SIA ACBR darbu vadītājs Aldis Šaicāns pastāstīja, ka vietējie iedzīvotāji jau kopš būvniecības sākuma interesējušies par topošo projektu un būvniecības gaitu, un uzņēmumam tagad ir lielas prieks redzēt, kā vietējiem iedzīvotājiem labi kalpo viņu uzbūvētais. “Esam izbūvējuši 1,2 km jaunas velosipēdistu un gājēju infrastruktūras. Tā dod lielākas iespējas pārvietoties un rada ģimenisku sajūtu,” atzīst būvnieks.
Gājēju un velo infrastruktūras būvniecību sāka 2023. gada augustā, tās laikā ir izbūvēts 2,5 m plats asfaltēts, apgaismots gājēju un velosipēdistu ceļš 1,2 km garumā. Krustojuma zonā pie pagrieziena uz Līviem, kā arī pie ūdenstilpes ir uzstādītas aizsargbarjeras. Visā posmā izbūvēts jauns energoefektīvs apgaismojums ar LED gaismekļiem.
Būvdarbus veica SIA ACBR par līgumcenu 519 098,68 (ar PVN). Projekta autors ir SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošināja AS Ceļuprojekts. Būvdarbu garantijas termiņš ir pieci gadi.
Svinīgajā atklāšanas pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Kaspars Briškens, LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis, Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietniece Inese Suija-Markova, būvnieka SIA ACBR darbu vadītājs Aldis Šaicāns, būvuzraudzības uzņēmuma AS Ceļuprojekts pārstāvis Ivo Pāss, kā arī vietējie iedzīvotāji, tostarp trīnīši Emīls, Artūrs un Kristaps Baueri, Drabešu pamatskolas pirmsskolas izglītības iestādes audzēkņi un citi.
Skatos kartē, bet Līvu ciems ir uz citu pusi, nevis Umurgas virzienā. Tas ir ceļs, kas no Cīrulīšu apkaimes iet uz Valmieras šosejas pusi.
Jā, bet nēnē, te ir drusku sarežģītāka visa tā Lieta,šo reiz (šoreiz) jāskatās nedaudz citādi, nekā parassti (citreiz) skatāmies.Jā. Šhitie ira citi Līvi (ne tie, kuri vairs nav dzīvi).
Celiņš kā tāds būtu ok, taču "autoceļu klAssifikāciju" (mums,lohiem) izdomājis ir kāds tāds acīmredzams (lielāks, ietekmīgāks) Lohs.Jo loham/regulārajam ir jābūt maximāli dezorientētam.Viņam nava jāzin ne kur/kas notiek, ne ari kur viņš pats atrodas un cik tobrīd (šobrīd) ira tā dēvētais Pulkstens (labi ka Nelīst..).
Tas lietā iesaistītais autoceļa P14 (Salac/grīva-Lim Baži-Ū-murga-St.albe-Cēsis-Ā-raiši - MaDonna - DavgavgavPipils..) Krustojums, kā redzams kartē (bet ne īsti pēc eurolohiem nesen aizliegtā goglemapsa),atrodas šeit:
Kur,kā vēsta 23šā gada jūnija ielasattēls, pirms gada vēl pilnīgi nekā (ne/ujā) nebija:
Nuja, kartē atzīmētie Līvi ir uz nosacīti D-DR, kamēr minētais Transvidzemes ceļš no Cēsīm iet ZR virzienā.
Beigās izrādīsies, ka nekāda celiņa nav, nauda nopeestota un ir tikai MI ģenerēti attēli un sajaukti virzieni 😊
Jā. Jajāa! Tas eksklusīvais ceļš šajā rakstā ir zinātniski nosaukts kā ūMurga-Cēsis.Bet apraksīta ir darbība (uz šī paša īpašā ceļa P14) jau aiz/Cēsīm.Un tas ir vēl neskaitot to, ka jau Stalbē tas izmet teju kilometru zig/Zaga un tad vēl vairākus km izlīkumo pa Cēsu pilsētu.
Bet tu pavei ko- Rīgas iela (un pašas Cēsis) drīzvien izbeidzas,un atsākas atkal tas pats P14;))).Tas ir pilnīgi visur, tas mums seko un mūs izseko! Jo taču raksts ir/Par! autoceļu Ū-Cē.Tātad (kā minimums) iekš Cē tam vajadzēja (zinātniski) beigties, vane?
Bet tagad pats pats vis vis galvenākais.Atšķiram vaļā Viki Pēdiju: lv.wikipedia.org/wiki/Autoce%C4%BC%C5%A1_P14 -izrādās, patiesībā tas ceļš saucoties Umurga-Cēsis-Līvi... Proti, šis (p14)) ceļš ira tik gudrs, ka pie Līviem tas māk pēkšņi taisnā leņķī (kliņķī..) nogriezties/nost.Tātad (starp to Līvu krustu un Zīparkalna krustu) mums nekāda oficiāla ceļa vairs nav! Hmm,interesanti, kā diez (mums) ir vairāk- Līvu vai Lohu ;ppp