Viens neveiksmīgs manevrs un deviņi sejas kaulu lūzumi. Cietušo stāsti par elektroskrejriteņu negadījumiem 24

 

Foto: iAuto.lv

Valsts Policija | 11.jūnijs 2024 16:47

Valsts policijas novērojumi liecina, ka daži no biežākajiem elektroskrejriteņu negadījumu iemesliem ir braukšana alkohola reibumā un pasažiera pārvadāšana. Taču ļoti bieži arī šķietami sīkas kļūdas un nelieli šķēršļi rada bīstamas situācijas, kritienus un smagas traumas. Trīs elektroskrejriteņu negadījumos cietuši cilvēki dalās ar saviem stāstiem un atziņām pēc piedzīvotā.

Kļūda bija braukt cauri peļķei

Ar elektroskrejriteni Marina pārvietojās regulāri, vienmēr cenšoties pēc iespējas braukt pa veloceliņiem, lai netraucētu gājējiem. Kādā reizē, nobraucot no veloceliņa uz ietvi, lai dotu ceļu sabiedriskajam transportam, viņa iebrauca nelielā peļķē, zem kuras, kā izrādījās, slēpās dziļa bedre asfaltā. “Skrejriteņa priekšējais ritenis trāpīja tieši bedrē, un es nokritu, sasitot plecu un seju. Vēlāk atklājās, ka esmu lauzusi sejas kaulu divās vietās – pie acs orbītas un žokļa kaulu, kā arī guvu pleca mežģījumu ar nelielu lūzumu. Traumu ārstēšana bija smaga un grūta, roku joprojām nevaru pilnvērtīgi kustināt, lai gan kopš negadījuma pagājis jau gads,” stāsta Marina.

Marina atzīst, ka viņas kļūda bijusi braukt tieši iekšā peļķē: “Nevarēju iedomāties, ka tur apakšā var būt bedre. Ar elektroskrejriteņiem braucu, jau kopš tie parādījās, un tas bija mans pirmais negadījums. Nekad nebūtu domājusi, ka tā var gadīties.” Tagad citiem braucējiem viņa stingri iesaka vilkt ķiveri un pārvietoties tikai pa veloceliņiem, izvairoties no braukšanas pa ietvēm, lai neapdraudētu gājējus.

Pat ķivere nepasargāja no sejas kaulu lūzumiem

Ēriks iegādājās elektroskrejriteni, lai ar to dotos uz darbu un ietaupītu naudu par degvielu automašīnai. Viņa elektroskrejriteņa maksimālais ātrums varēja krietni pārsniegt šobrīd atļautos 25 km/h, taču vīrietis braucot lietoja ķiveri un citus aizsarglīdzekļus, līdz ar to jutās pasargāts. Taču kādu rītu Mežaparkā, braucot pa ceļa braucamo daļu, kur notika ceļa remonts, Ēriks avarēja. “Īsti neatceros, kas notika, pieļauju, ka lielā ātrumā iebraucu kādā bedrē un pārkritu pāri stūrei. Attapos tikai slimnīcā, kur uzzināju, ka esmu kritis ar elektroskrejriteni un guvis pamatīgas traumas,” stāsta Ēriks. Viņš bija lauzis sejas kaulus trīs vietās un zaudējis redzi vienā acī – vēl joprojām, gadu pēc negadījuma, viņš redz tikai ar vienu aci.

No traumām Ēriku nepasargāja pat ķivere, taču viņš pieļauj, ka bez ķiveres sekas būtu vēl ļaunākas: “Tagad saprotu, ka, braucot ar elektroskrejriteni, nepietiek ar parastu velo ķiveri. Citiem braucējiem iesaku netaupīt naudu un iegādāties nopietnāku ķiveri, tādu kā motociklistiem. Taču pats ar elektroskrejriteni vairs nebraukšu.”

Labāk būtu gājis kājām

Savukārt kāds cits cietušais, kas vēlējās palikt anonīms, stāsta, ka piedzīvojis kritienu, braucot ar elektroskrejriteni no darba ballītes. Bijis saulains laiks, labs noskaņojums un viņš nolēmis braukt ar elektroskrejriteni, lai gan bija jānobrauc tikai aptuveni kilometrs, ko, kā tagad atzīst, mierīgi būtu varējis noiet ar kājām. “Sanāca braukt pa dažādiem ceļa segumiem – te smiltis, te asfalts, te bruģis –, nejutos stabili, jo šāds mainīgs segums nav piemērots elektroskrejriteņiem. Tad pēkšņi man priekšā uz ietves “izleca” gājēji – vīrietis, sieviete un bērns. Cenšoties izvairīties no sadursmes, es strauji bremzēju, priekšējais rietenis trāpīja bedrē un es nokritu,” stāsta cietušais.

Šis kritiens viņam beidzās slimnīcā ar deviņiem sejas kaulu lūzumiem un diviem zaudētiem zobiem. Ārstēšanās kopumā ilga pusgadu, un pēc slimnīcā pavadītā laika nācās ne tikai dziedēt sejas traumas un aizstāt izsistos zobus, bet ilgi bijis grūti pat pastaigāt un bieži nācies apstāties, lai atpūstos.

Šī pieredze viņam likusi daudz ko pārdomāt un galvenā atziņa ir – labāk būtu gājis kājām: “Diemžēl mūsu ceļi lielākoties nav piemēroti elektroskrejriteņiem, jo pat mazas bedres vai šķēršļi var radīt kritienu. Tāpēc nav vērts riskēt un braukt ar elektroskrejriteni, labāk iet ar kājām vai izvēlēties citu transporta veidu. Attālumu, ko ar skrejriteni var nobraukt 7 minūtēs, ar kājām var noiet aptuveni 15 minūtēs. Vai ir vērts ietaupīt dažas minūtes, lai riskētu savainoties pats vai, vēl ļaunāk, uzbraukt kādam gājējam? Manuprāt, nē.”

Šogad piecos mēnešos ir noticis 81 ceļu satiksmes negadījums, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi, šajos negadījumos cietušas 56 personas. Kopumā statistikā ir vērojams uzlabojums, jo pērn šādā pat periodā notika 124 ceļu satiksmes negadījumi ar iesaistītiem elektroskrejriteņiem, tajos cieta 95 personas un bojā gāja viena.

Ar mērķi samazināt elektroskrejriteņu vadītāju pārkāpumu skaitu un traumatismu Valsts policija kopā ar Stradiņa slimnīcu un “Bolt” īstenoja informatīvo kampaņu “Ātrākais, kā nonākt slimnīcā”.

 
Visi komentāri
 
0pis 11.jūnijs 2024 21:20
4 1 Atbildēt

Būtu interesanti dzirdēt t.s. operatoru viedokli vai e-drāži ir piemēroti lietošanai vai nav? Vai instruktāža palīdzētu uzlabot lietotāju drošību? Bet apmācības ar praktisko braukšanu?

uupis 11.jūnijs 2024 22:42
1 3 Atbildēt

Hmmm!

Tagad vajadzētu publicēt statistiku un stāstus par traumētiem auto pasažieriem! Cik daudz, kādas traumas, bija šoferis reibumā vai nebija, vai pārsniedza atļauto ātrumu, vai lietoja ķiveres kā autosportā... Vai tad drošība nav pirmajā vietā?

Bradypus 12.jūnijs 2024 8:28
3 2 Atbildēt

Ja publicētu objektīvo statistiku - t.i. traumu skaitu uz cilvēku skaita nobrauktajiem kilometriem, stāvdrāžu traģiskā bīstamība parādītos vēl sliktākā gaismā. 

Lūk drošākais pasiežieru transports ar 1700 līķiem: en.wikipedia.org/wiki/2004_Sri...mi_train_wreck

Un otrais drošākais ar 583 līķiem: en.wikipedia.org/wiki/Tenerife_airport_disaster

Tīri "statistiski" var apgalvot, ka ar auto vai stāvdrāži tādas līķu kaudzes vispār nav iespējamas, tādēļ tie ir drošāki.

0pis 12.jūnijs 2024 8:50
14 0 Atbildēt

Atšķirība tik tāda, ka lidmašīnas gadījumā pakalpojuma lietotājs nekādi nevar ietekmēt rezultātu, bet braucot ar paša vadītu TL kā likums, lielākajā daļā gadījumu katrs pats savas nelaimes kalējs.

uupis 12.jūnijs 2024 9:18
2 2 Atbildēt

Ir viena maza nianse nu tāda ziloņu bara lielumā!

Auto un stāvdrāži piedālās CEĻU SATIKSMĒ bet GAISA satiksmē NĒ!

uupis 12.jūnijs 2024 11:01
2 1 Atbildēt

Jeb tu domā ka lidojums no stāvdrāža ir pielīdzināms dalībai gaisa satiksmē? Tā teikt pēdējā fāze ir Lidojums!

650 12.jūnijs 2024 2:41
13 0 Atbildēt

Marina regulāri kāpj uz bolta.Bet Bolts regulāri īsteno kampaņu.Diezgan tā harmoniski viņiem sanāk.

Onsis 12.jūnijs 2024 10:10
6 1 Atbildēt

Būtu smadzenes tiem stāvdrāžu driftotājiem, dabūtu vēl smadzeņu satricinājumu!

Gājējs 12.jūnijs 2024 11:27
15 2 Atbildēt

Es gāju pa ietvi, un uzkāpu kurpju šņorei, nokritu un sasitu galvu! Ir pienācis laiks aizliegt kurpju šņores!

Velomans 12.jūnijs 2024 11:30
3 2 Atbildēt

Es braucu ar riteni, kreisā rokā turēju saldējumu! Tad man pēkšņi priekšā kādus 100 metrus parādījās skrejritenis un es nolēmu bremzēt, ar labo roku nospiedu priekšējo bremzi un pārlidoju pāri stūrei un sasitu seju.

Tie stāvdrāži ir jāaizliedz!!!!!!!!

uupis 12.jūnijs 2024 11:45
2 1 Atbildēt

Tikai viena nianse - uz Labās rokas ir aizmugurējās bremzes! Nu ja tev nav angļu velotrenažieris!

Velomans 12.jūnijs 2024 12:05
3 2 Atbildēt

Kur tu rāvi tādas muļķības? Kā veikalā  saliek, kad izņem no kastes, tā arī ir!

Pat bērnu velosipēdiem, kam ir kājas bremze, priekšējā bremze parasti ir uz labo roku! 

Var redzēt, ka nekad neesi ar riteni braucis!

uupis 12.jūnijs 2024 14:08
3 0 Atbildēt

Ak es to izdomāju! Njā - mana ietekme ir ļoti liela!

Paņem acis pirkstos un izlasi - nevis stāsti ka SHIMANO ir idioti

Bremzes ST-EF505/MT200 Left Front Brake/Shift 3sp Set

Kā tu vari komplektējot LEFT rokturi uzlikt RIGHT pusē, ja nu vienīgi tu esi tādā pālī ka saliksi visu kājām gaisā - tev hidrolīnijas garums TUPA nepietiks Frontu aizvilkt uz aizmuguri!!! 😂😂😂

Velomans 13.jūnijs 2024 9:23
0 1 Atbildēt

Gribēji palielīties, ka visu mūžu krājot esi beidzot nopircis Shimano? Man ir Shimano makšķeres spoles, un viena lietojama, kā ar Labo roku, tā ar kreiso. Otra lietojama tikai ar kreiso! 

Bet ieslēdz loģiku un padomā, neatkarīgi no roktura puses, trosi var palaist kā uz priekšu tā aizmuguri. Un tavai zināšanai visi velosipēdi nav aprīkoti ar Shimano loriņiem un ikdienas braukšanai tas arī nav vajadzīgs. Jo dārgāks ritenis, jo lielāka iespēja, ka to nozags!

uupis 13.jūnijs 2024 9:53
1 0 Atbildēt

Tu man parādi kā tu 1000 mm hidrolīniju aizvilksi līdz aizmugurei - jeb tev velozināšanas beidzas pie plastmasas gultņiem un pedāļiem ar max 3 ātrumiem! Hidrolīnijas un planetārās rumbas priekš tevis ir raķešu zinātne!

Tērauda rāmis ar līko ulmaņlaiku stūri un groziņš ar rozā puķēm pie stūres ir tavs sapņu velo! Tādu toč nezags!

Kanibaals 12.jūnijs 2024 16:30
0 0 Atbildēt

Skrejriteņiem aizmugurējā bremze ir ar kreiso roku, jo labajā tak jātur telefons.

uupis 12.jūnijs 2024 17:41
0 0 Atbildēt

Viņiem pārsvarā ir viena bremze un lielākoties mehānika (kas man nepatīk)!

0pis 12.jūnijs 2024 17:29
3 0 Atbildēt

Mjā, izgāzies gan ar to priekšējo bremzi. Trambulī sēžot, papēti garāmbraucošajiem ričukiem kā tās troses iet.

Velomans 13.jūnijs 2024 9:29
0 0 Atbildēt

Uupi, tu no 2 profiliem dragā?

uupis 13.jūnijs 2024 11:52
0 1 Atbildēt

Nolažojies - atzīsti!

650 12.jūnijs 2024 13:33
3 1 Atbildēt

Nu gan jau ka DzemdībuNamā gatavo produkcīju arī (pamatā) saliek "no kastes".Vienam sanāk tā daudzmaz ok, bet citam izsniedz (kārtējo) Dalbaēbu bez bremzēm.

Kanibaals 12.jūnijs 2024 16:31
3 0 Atbildēt

Kā teiktu msh ķiveres ir priekš nīkuļiem, īsti veči bučo asfaltu un granti.

0pis 13.jūnijs 2024 13:34
0 1 Atbildēt

Īsti veči saskaņotajā raksta "braucu savā parastajā treniņa režīmā, +20 virs plūsmas, un tad tā kurwa man izgrieza priekšā, es dzēsos bet nelīdzēja pat sarkanās brembo. Savu vainu neatzīstu"

James Bong 14.jūnijs 2024 9:48
0 0 Atbildēt

Ja bedre uz satiksmes seguma izraisa avāriju, un piedevām ar nopietnām sekām-tā pat vairs nav administratīvā lieta vai apdrošināšanas gadijums, jāraksta iesniegums policijā jo tas ir noziegums no atbildīgo puses pret satiksmes dalībniekiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ziemeļkorejas elektroauto ar sniedzamību līdz 720 km 11

Runājot par autobūves nozari, parasti domā Dienvidkoreju vai Koreju un visiem ir skaidrs par ko ir runa. Tomēr arī Ziemeļkorejas ielās ir automobiļi, daļa cilvēku ar kaut ko pārvietojas un tie nav koka velosipēdi. Lasīt vairāk

 

Elektromobiļu piedāvājums Latvijā aug, cenas krīt (+ VIDEO) 1

Pirms desmit gadiem Latvijā bija arī tikai divas ātrās uzlādes stacijas. Tagad ir ap 600 uzlādes punktu, tāpēc, lai paliktu šodien ceļā ar tukšu bateriju, vēl ir jāpacenšas. Mobilitāti sekmē arī jauno elektromobiļu pieaugusī sniedzamība ar vienu uzlādi. Lasīt vairāk

 

Uz Liepājas šosejas sešas nāves divās dienās; ceļu auditēs (+ VIDEO) 68

Liepājas šoseja pie Blīdenes nesusi nāvi sešiem autobraucējiem. Vakar avārijās gāja bojā četri cilvēki, šodien, frontāli saduroties ar smago auto, dzīvību zaudēja divi vieglā auto braucēji – šoferis un pasažiere. Valsts policijā par galveno avāriju iemeslu min pārgalvīgu, nedrošu apdzīšanu, kas beigusies letāli. Lasīt vairāk

 

Smagās avārijas liek aizdomāties: Liepājas šosejas posmam veiks ārkārtas drošības auditu 39

Ņemot vērā smagos ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas notika uz Liepājas šosejas (A9) šodien un vakar, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtīs ārkārtas drošības auditu Liepājs šosejas posmam. Smagie CSNg notika autoceļa A9 80., 90. un 105. kilometrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti