Visi komentāri - Apdrošinātāji saņēmuši pirmos atlīdzību pieteikumus par elektroskrejriteņu izraisītajiem CSNg

Apdrošinātāji saņēmuši pirmos atlīdzību pieteikumus par elektroskrejriteņu izraisītajiem CSNg 7

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 15.augusts 2025 8:43

Šī gada 1.jūlijā stājās spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotā statistika liecina, ka nepilnā pusotrā mēnesī apdrošinātāji un LTAB Garantijas fonds saņēmuši četrus OCTA atlīdzību pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk – CSNg), kurus izraisījuši elektroskrejriteņu vadītāji.

40 dienu laikā, kopš jaunā regulējumā spēkā stāšanās, saņemti 4 OCTA zaudējumi pieteikumi par CSNg, kurus izraisījuši elektroskrejriteņu vadītāji. Trīs negadījumus izraisījuši vadītāji, kas izmantojuši apdrošinātus koplietošanas elektroskrejriteņus. Šajos negadījumos aprēķinātā atlīdzība ir robežās no 1050 – 1400 EUR. Savukārt vienu CSNg izraisījis privātpersonai piederošs neapdrošināts elektroskrejriteņa vadītājs, nodarot zaudējumus gandrīz 1200 EUR apmērā. Šajā gadījumā atlīdzība cietušajam tiks izmaksāta no OCTA Garantijas fonda.

“Lai arī ikdienā dzirdēti izteikumi, ka elektroskrejriteņu nodarīto zaudējumu apmērs ir nebūtisks, jo braucamrīks ir mazs un nevar attīstīt tādu ātrumu kā automašīna, pirmo saņemto pieteikumu apmērs liek secināt, ka tas ievērojami neatpaliek no vidējās atlīdzības par CSNg, kurus izraisījuši transportlīdzekļi,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka pērn vidējā atlīdzība par OCTA negadījumu bija gandrīz 1700 EUR.

Publiski pieejamie dati liecina, ka šī gada 1. jūlijā CSDD bija reģistrēti 28532 elektroskrejriteņi, no tiem 12190 bija juridiskām personām piederoši (t.sk. nomas elektroskrejriteņi), bet 16342 piederēja fiziskām personām. LTAB statistika liecina, ka uz 10.augustu no tiem pilnībā apdrošināti visi juridiskajām personām piederošie un nomas skrejriteņi, kā arī aptuveni 42% fiziskajām personām piederošie elektroskrejriteņi.

J.Abāšins atgādina, ka līdzīgi kā OCTA transportlīdzekļiem, arī elektroskrejriteņu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšana ir saistīta ar OCTA Garantijas fondu: “Tas nozīmē, ka ikvienas izmaksas gadījumā no Garantijas fonda, LTAB vērsīsies pret zaudējumus nodarījušo personu (ja tai nav derīga OCTA) regresa kārtībā, lai atgūtu izmaksātos līdzekļus.”

 
Visi komentāri
 
0pis 15.augusts 2025 8:51
1 0 Atbildēt

Interesanti, cik beigās piedzīs no murmuļa bez OCTA - 1200 vai pa virsu nāks 500 admin. izdevumi, 350 tiesiskā interese un 150 kancelejas precēm?  😎

BMW 15.augusts 2025 9:16
1 1 Atbildēt

Tāpēc nav jēga neko rēģistrēt. Nav numura, nav vainīgā! Galvenais notīties, nu kā to parasti dara visi velosipēdisti!

0pis 15.augusts 2025 9:32
3 1 Atbildēt

Skatījos krievu ceļa viģikus, tur smagais pucēja pa vienvirziena ielu pret spalvu ar aizsegtu nummuru - lūk, tā ir klase 😊 Šiem tur ir tāda sistēma - pirms pārkāpuma ar pogu no salona numuram priekšā izlaiž klapes no sāniem, pēc tam atkal atsedz kad ir droši.

Tavam benbim arī tāds ir? Nu, kā jau benbistiem patīk visādi šmugulēties.

BMW 18.augusts 2025 10:00
0 0 Atbildēt

Mocim tāds ir, var pacelt un nolaist, kad vajag!

Es nešmugulējos, es rūpējos par GDPR aizsrdzību!

0pis 18.augusts 2025 22:23
0 0 Atbildēt

GDPR nav jāsargā - tas ir likums, nevis tavas draudzenes čuoža 😃

Naudasmaiss 15.augusts 2025 20:24
3 1 Atbildēt

Arī pedāļurodiem octu! Obligāti!

0pis 15.augusts 2025 22:34
0 1 Atbildēt

Ej gulēt, netērē sēklu pa tukšo 😊

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti