Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Trakie tramvaji! :D

joop Reģ.: 21.04.2006

Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA

 
Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: Pirmais

precizēt vēlējos - nav tāda URAL dzinēja - tajā mašīnā dzinējs ir ZIL-375

======================

Tautā viņu vienalga sauca par "Urāla dzinēju", visdrīzāk

tāpēc, ka daļa "Urālu" nonāca arī civilajā "dienestā", bet ZIL-131 ļoti reti, tas bija pamatā tīri armijai paredzēts rīks.

atbraucis esot bijis kautkāds irāņu dižšeihs un jamai delegācijai tas pasākums esot prezentēts

jamais esot uzreiz gribējis 100 eksemplārus paņemt, bet tad šim padomnieks esot teicis, ka jamais iet uz 93 bencīna, vadonis teicis, ka *******, viņiem esot arī benzīns, bet tad padomnieks piebildis, ka patēriņš esot 100litri...

un īsāk sakot tāpēc darījums norāvies

rezultātā tapa urāls ar kamaza 740 dzinēju

===================

Var jau būt kaut Irānai patiesi nekad nav klājies un neklājas spoži ar degvielu, tāpat, kā Irākai Toties partijas un valdības saukli par vispārēju "dīzelizāciju" es

gan labi atceros Tiesa, negāja ar to dīzeļošanu un neiet šodienas Krievijā vēl aizvien ...

_____________

nezinu - klāt nestāvēju nedz ministrijas lēmumam par dīzeli, ne arī bm-21 pirkuma prezentācijā

bet zinu, ka armijā lielākā daļa BENZĪNmašīnu ir aprīkotas ar "predpuskavijiem padagrevaķeļiem"

un tagad padomā kādas ir iespējas iedarbināt to pasākumu.... vai arī pamēģini iestumt tanku (to jau tāpat nemaz tik viegli nav piešķilt)

p.n.

vispār jau normālās armijmašīnās būtu jāliek dzinēji, kuriem ir pokuj ko liet iekšā, ka tikai deg....

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

DekstersFF

Gan Kraz gan MAZ sākuši dīzeļdzinējus pielietot 1951. gadā, protams, zagtus un nokopētus. Kā jau vaņkām pieņemts, paši ne pūt ne palaid nejēdz.

======================

Tais gados jēdzieni "zagšana" un "kopēšana" nebija definēti, tā rīkojās neskaitāmi tā laika autoražotāji. Licences pirka tikai gadījumos, ja vienlaikus pirka arī aprīkojumu attiecīgā produkta ražošanai, tā bija ar autorūpnīcām GAZ, KIM (vēlāk MZMA, AZLK). MAZ sākotnēji saucās JaAZ - 200,vēlāk auto ražošanu pārcēla uz Minsku, Jaroslavļā palika dzinēju ražotne JAMZ.

MAZ-200 (JaMZ-200) izstrāde ar klusu Sabiedroto piekrišanu sākās jau 1944.-45. gados. Par pamatu ņēma

amerikāņu tiem laikiem "lielkravas" 10-tonnīgo kravas auto GMC NR-15 ar GMC "71" sērijas divtaktu dīzeļmotoru. Tagad šādus dzinējus aizvien vēl ražo, pazīstami kā "Detroit Diesel 71 series". Paši tie NR-15 tika

piegādāti lendlīzes ietvaros, tā ka paraugu netrūka

KrAZ sāka kravas auto ražot tikai 1958. gadā, sākotnēji ar to pašu divtaktu dīzeli un MAZ-200 agregātiem. Starp citu, vecā labā NR-15 ātrumkārba bez būtiskām izmaiņām tika izmantota vēl kravas auto MAZ-500 un tā modifikācijās, arī KrAZ auto

Pirmais

bet zinu, ka armijā lielākā daļa BENZĪNmašīnu ir aprīkotas ar "predpuskavijiem padagrevaķeļiem"

=====================

A tas ir rakstīts jebkuras militārtehnikas "tehniskajā

uzdevumā" jau sākot konstruēt dajebkādu auto, tanku vai ko citu armijai Klimats, zinies, bijušajā PSRS bija

tāds, kāds nu bija ...

un tagad padomā kādas ir iespējas iedarbināt to pasākumu.... vai arī pamēģini iestumt tanku (to jau tāpat nemaz tik viegli nav piešķilt)

====================

Ja viss ir OK, ieskaitot degvielu, tad tā paļorka iet. Galu galā ar dīzeļiem braukā arī polārpētnieki utt.. Var palasīt

to pašu polārpētnieku atmiņu stāstus, kā viņi pielāgojās

superzemām temperatūrām

vispār jau normālās armijmašīnās būtu jāliek dzinēji, kuriem ir pokuj ko liet iekšā, ka tikai deg....

========================

Vispār jau ir tādi "multifuel diesel" dzinēji, iet ar visu ko,

tikai bez kaut nelielas devas DD iztikt nevar, "pilotlādiņam", tad var gāzt kaut vai ar gāzi - arī tādi dzinēji ir. Diemžēl tādi dzinēji ir dārgāki un normāli tiek izmantoti , piemēram, tankos - tad tanks var tankoties ieņemtajā teritorijā ar to, ko atrod

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

nu, CATA tos LAZus - gan mazos, gan tūristus, ap '94.-'95. gadu sāka ar dīzeļiem aprīkot (kamaza laikam), un mūsu ģimenes ņiva palika bez barības

sencis savlaik šoferis autobusa bija.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

nu nezinu. Manas bērnības un agrās jaunības briesmīgākās atmiņas saistās ar LAZ sabtransu... Ārprātīgākais putekļsūcējs, ziemā auksts, vasarā karsts, pussadeguša benzīna smaka... Kad kājas bij pietiekami garas pat mēroju 50 km ar velosipēdu lai tik ar autobusu nav jābrauc!

Lūžņi! Ja vēl atceras šausmu stāstus par laimīgajiem šoferiem ko uz Lvovu u.c. vietām sūtīja pēc tiem zārkiem, un nebeidzamās ar remontiem nomaskētās pārbūves...

HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

kalfonso rakstīja: nu, CATA tos LAZus - gan mazos, gan tūristus, ap '94.-'95. gadu sāka ar dīzeļiem aprīkot (kamaza laikam), un mūsu ģimenes ņiva palika bez barības

sencis savlaik šoferis autobusa bija.

JaMZ motorus lika

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Atceros, ka Jūrmalā, 70-tqjos gados daudzi savus laziņus kopa teju kā savējos, aprīkoja ar visādiem "luksiem". Tie parasti bija perfekti tīri, aprīkoti ar tolaik stilīgo trolejbusa škoda balto stūri, dekoratīvajiem diskiem. Bija daudz hromētu interjera detaļu, ar sarkanu ādas imitaciju apvilkti priekšējie paneļi, moderns radio un pat liels pulkstenis salona priekšā... Viens no smalkajiem šoferiem bija Luksis, kurš brauca ar laziņu nr.90. Viņam pēc tam uzticēja arī pirmo Jūrmalas ikarusu. Vēl izcili kopts laziņš bija ar numuru-14, šoferi tam gan neatceros. Tam toties bija uzlikti kaut kādi papildus klusinātāji - tas buss ripoja teju bez skaņas. Vēl bija daži līdzīgi uzlaboti. Pēc tam jau, 70-to beigās Jūrmalā laziņus nomainīja Ikarusi. Tos jau vairāk tik ļoti neviens šoferis neuzmanīja.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Vēl jautājums Bamam, attiecībā uz jaunajiem tramvajiem - kā jaunajiem vagoniem pagāja aukstuma periods ? Vai bija kādas būtiskas problemas ? Sabiedrībā bija dzirdamas diskusijas, ka jaunie vagoni esot aukstāki par vecajiem vagoniem. Cik atceros, pagājušogad, sniega dēļ, problemu bija daudz.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Vēl jautājums Bamam, attiecībā uz jaunajiem tramvajiem - kā jaunajiem vagoniem pagāja aukstuma periods ? Vai bija kādas būtiskas problemas ? Sabiedrībā bija dzirdamas diskusijas, ka jaunie vagoni esot aukstāki par vecajiem vagoniem. Cik atceros, pagājušogad, sniega dēļ, problemu bija daudz.

====================

Hmm, vispār var teikt, ka stipri pavēss bija visos RS transporta līdzekļos - tāda sajūta, ka brīvprātīgi vai piespiedu kārtā vadītāji taupīja DD/elektrību. Varbūt

šos materiāli stimulēja par ekonomiju?

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Jaunie tramvaji galīgi neder mūsu ziemām. Vagoni auksti, daudz durvju, kuras bieži virinot, aukstums tikai palielinās. Vasarai varbūt ok, bet ziemai galīgi neder.

Un vēl ko novēroju, viņiem ir pārāk daudz jaudas (griezes) mūsu lēnajai pilsētai.

Tā kā ar tiem jaunajiem tramvajiem ir kā parasti, RS ir izpisusi pati sevi ānusā!

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

HIPPY

JaMZ motorus lika

=====================

Eksperimentālie pirmie bija ar JaMZ dzinējiem, bet sērijā

pirmie aizgāja LAZi ar KamAZ dīzeļiem. Pēc JaMZ dīzeļu

modernizācijas lika arī tos, 1980. beigās un 1990.ajos lika

arī Minskas MMZ dīzeļus, pat ungāru RABA (lasi:M.A.N.)

un franču RENAULT dīzeļus, bet tie vairs uz LV nenonāca

HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: HIPPY

JaMZ motorus lika

=====================

Eksperimentālie pirmie bija ar JaMZ dzinējiem, bet sērijā

pirmie aizgāja LAZi ar KamAZ dīzeļiem. Pēc JaMZ dīzeļu

modernizācijas lika arī tos, 1980. beigās un 1990.ajos lika

arī Minskas MMZ dīzeļus, pat ungāru RABA (lasi:M.A.N.)

un franču RENAULT dīzeļus, bet tie vairs uz LV nenonāca

negāja runa par rūpnieciskajiem ražojumiem – bet tas ko te AK darīja uz vietas pārbūvējot benzīniekus uz dīzeļiem. KaMAZ motori bija sarežģītāk pielāgojami nekā JaMZ.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Nu tas, ko darīja dajebkur "uz vietām", galīgi nav kritērijs Būtiski ir sērijveida, kaut mazsēriju ražošana. Tepat netrūka visādu "krūmu" konstrukciju, kā gazoni un Ziliņi

ar visvisādi pielāgotiem vieglo un mazkravas auto dīzeļiem Ja paskatās, kādus monstrus Krievijā pamanās sacerēt,

vispār mute paliek vaļā Mums RAFā pirms Olimpiādes

bija tāds LAZ "Tūrists" ar "urāla / ZIL131" dzinēju, pēc olimpiādes to atdeva atpakaļ uz Ļvovu un vietā atdzina

jaunu, ar KamAZ dzinēju. nebija ne vaina verķim. kad KamAZā nodega motoru ražotne, vienu brīdi pat ar Cummins dīzeļiem esot nākuši, tāpat, kā KamAZi

HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: Nu tas, ko darīja dajebkur "uz vietām", galīgi nav kritērijs Būtiski ir sērijveida, kaut mazsēriju ražošana. Tepat netrūka visādu "krūmu" konstrukciju, kā gazoni un Ziliņi

ar visvisādi pielāgotiem vieglo un mazkravas auto dīzeļiem Ja paskatās, kādus monstrus Krievijā pamanās sacerēt,

vispār mute paliek vaļā Mums RAFā pirms Olimpiādes

bija tāds LAZ "Tūrists" ar "urāla / ZIL131" dzinēju, pēc olimpiādes to atdeva atpakaļ uz Ļvovu un vietā atdzina

jaunu, ar KamAZ dzinēju. nebija ne vaina verķim. kad KamAZā nodega motoru ražotne, vienu brīdi pat ar Cummins dīzeļiem esot nākuši, tāpat, kā KamAZi

130 ZILos bez problēmām iet traktora motors – visi stiprinājumi pas.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja: Jaunie tramvaji galīgi neder mūsu ziemām. Vagoni auksti, daudz durvju, kuras bieži virinot, aukstums tikai palielinās. Vasarai varbūt ok, bet ziemai galīgi neder.

Durvju ir tik, cik ir.

Un vēl ko novēroju, viņiem ir pārāk daudz jaudas (griezes) mūsu lēnajai pilsētai.

Nu tā gan ir fīča, kas itin nemaz neattiecas uz ikdienas jūzeriem. Par neērtiem sēdekļiem vēl varētu padiskutēt.

p.s. nu nafig 750 būmerim vajag tādu bīdeli? 4.8 L V8, 360 hp (270 kW)

Tā kā ar tiem jaunajiem tramvajiem ir kā parasti, RS ir izpisusi pati sevi ānusā!

Galvenais, ka nav citus.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja:

Hmm, vispār var teikt, ka stipri pavēss bija visos RS transporta līdzekļos - tāda sajūta, ka brīvprātīgi vai piespiedu kārtā vadītāji taupīja DD/elektrību. Varbūt

šos materiāli stimulēja par ekonomiju?

Nē, "stimulē" ar piemaksu, jeb prēmijas noņemšanu. Busiem par dd pārtēriņu, tram/troll par apkures neieslēgšanu. Bet varu apgalvot, ka neviens tagad nebrauc ar izslēgtu salona apsildi, cita lieta, ka daļā tr-līdz. tā pašvaka vai kāda pečka pa dienu ir atņirgusies.

Nu un no rītiem pirmajos reisos, kas vēlākiem izlaidumiem mēdz būt ap 7 rītā protams, ka salons būs vēl izsalis. Pa nakti zem jumta siltā šķūnī stāv ļoti maza daļa braucamo.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Vēl jautājums Bamam, attiecībā uz jaunajiem tramvajiem - kā jaunajiem vagoniem pagāja aukstuma periods ? Vai bija kādas būtiskas problemas ? Sabiedrībā bija dzirdamas diskusijas, ka jaunie vagoni esot aukstāki par vecajiem vagoniem. Cik atceros, pagājušogad, sniega dēļ, problemu bija daudz.

Vecajos siltāks, jo durvju mazāk un tās var ātri atvērt un zibenīgi aizvērt, bet jaunajos pēc pogas nospiešanas ir 5 sek. aizture ar brīdinājuma signālu pret iespiešanu durvīs, kas visu to pasākumu padara ilgāku.

Šogad salīdzinot nekādas tādas problēmas nav. Šad tad nogļuko kāda borta datorsistēma. Mans viedoklis, ka pārāk daudz tās tur ir. Vai gļuko dēļ aukstuma- to neviens īsti nezina.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Kad tad sāks būvēt to korpusu jaunajiem tramvajiem ? Tādas runas jau iepriekš kaut kad bija. Vispār, brīnos, kā visiem jaunajiem tramvajiem tajā gaisa tilta depo vietas pietiek - tie taču vietas aizņem vairāk nekā vecie.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Kad tad sāks būvēt to korpusu jaunajiem tramvajiem ? Tādas runas jau iepriekš kaut kad bija. Vispār, brīnos, kā visiem jaunajiem tramvajiem tajā gaisa tilta depo vietas pietiek - tie taču vietas aizņem vairāk nekā vecie.

Nezinu, kad būvēs. Pagaidām nekas nenotiek. Vietas pietiek, jo ap 40 veco lamatu ir aiztransportēti uz Maskavas ielu vai Torņkalnu un nolikti pie sētas pie pārējiem konserviem jeb kā tagad moderni saka iekonservēti.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

transphoto.ru/...

Kāds varbūt padomās, ka norakstīta tr-līdz. kabīne. Nē. Tā nav arī miskaste. Tas ir reāli braucošs trolejbuss.

Te no ārpuses.

tf1.mosfont.ru/...

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja: transphoto.ru/...

Kāds varbūt padomās, ka norakstīta tr-līdz. kabīne. Nē. Tā nav arī miskaste. Tas ir reāli braucošs trolejbuss.

Te no ārpuses.

tf1.mosfont.ru/...

Toties Racing !!!

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: HIPPY

JaMZ motorus lika

=====================

Eksperimentālie pirmie bija ar JaMZ dzinējiem, bet sērijā

pirmie aizgāja LAZi ar KamAZ dīzeļiem. Pēc JaMZ dīzeļu

modernizācijas lika arī tos, 1980. beigās un 1990.ajos lika

arī Minskas MMZ dīzeļus, pat ungāru RABA (lasi:M.A.N.)

un franču RENAULT dīzeļus, bet tie vairs uz LV nenonāca

pēc "dziesmas" šķita, ka senča LAZam bija kamaznieks tāpat, kā lielai daļai mazo Cēsu LAZu.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

HIPPY rakstīja:

Crankshaft rakstīja: HIPPY

JaMZ motorus lika

=====================

Eksperimentālie pirmie bija ar JaMZ dzinējiem, bet sērijā

pirmie aizgāja LAZi ar KamAZ dīzeļiem. Pēc JaMZ dīzeļu

modernizācijas lika arī tos, 1980. beigās un 1990.ajos lika

arī Minskas MMZ dīzeļus, pat ungāru RABA (lasi:M.A.N.)

un franču RENAULT dīzeļus, bet tie vairs uz LV nenonāca

negāja runa par rūpnieciskajiem ražojumiem – bet tas ko te AK darīja uz vietas pārbūvējot benzīniekus uz dīzeļiem. KaMAZ motori bija sarežģītāk pielāgojami nekā JaMZ.

jup - par benzīna kapsētas izravēšanu, un garāžas apstākļos dīzeļa ieskrūvēšanu. atceros, ka diezgan ilgi viņi paši tur cīnījās ar pārinieku. toreiz jau vēl katrs pats savu busu skrūvēja. biji nost no līnijas, algas ar nebija.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

HIPPY rakstīja:

130 ZILos bez problēmām iet traktora motors – visi stiprinājumi pas.

53niekos jau ar lika belarusu motorus.

runāja, ka Ņivā varot bez smagām pārbūvēm iemānīt merša w123 dīzeli.

tolaik tehniskā jaunrade sita augstu vilni.

pa lielam - brēcam, ka slikti tagad

kā bija 90ajos? ir jau aizmirsies

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

kalfonso rakstīja:

pēc "dziesmas" šķita, ka senča LAZam bija kamaznieks tāpat, kā lielai daļai mazo Cēsu LAZu.

To jau varēja pēc smakas just, kāds bīdelis bij LAZā. Bendzīnnieks smirdēja pa gabalu, it sevišķi iekšā

Vēl raksturīgi tiem bija siltākā laikā aizmugurē atvērtie motortelpas vāki, citreiz braucot pat abi, pārbūvēts par dīzeli, tas gan laikam vairs tā nekarsa.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Manā bērnībā, cik atceros redzējis esam pa Latviju pārsvarā braukāja šādi LAZi 695m

www.sovavto.net/...

clearance 270 mm [10.6 in.], ZIL-130Ya2 engine, V8, 5.969L, 150hp [110 kW] @ 3,200 rpm, max torque is 41 N·m @ 1,800-2,000 rpm, 4-tact, ohv, bore/stroke is 100/95 mm

Savukārt šie ar jumta logiem jau skaitījās veci un bija samērā reti sastopami

www.sovavto.net/...

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti