Vispār jau par LPG tēmu ir runāts bezjēgā. Pamata jēga,
kāpēc LPG patērē vairāk, ir apslēpta frāzē "LPG has a typical specific calorific value of 46.1 MJ/kg compared with 42.5 MJ/kg for fuel oil and 43.5 MJ/kg for premium grade petrol (gasoline). However, its energy density per volume unit of 26 MJ/L is lower than either that of petrol or fuel oil, as its relative density is lower (about 0.5–0.58, compared to 0.71–0.77 for gasoline)."
Un visi jautājumi "noņemas". Jā, var palielināt LPG izmantošanas lietderības koeficientu, bet tad ir jābūvē
dzinēji ar ļoti augstām kompresijas pakāpēm, kas savukārt rada tehniskas problēmas, turklāt izslēdz iespēju izmantot
benzīnu. Būtībā tādi dzinēji eksistē, tikai parasti tie ir lieljaudas stacionārie dzinēji.Tādi ir, piemēram, Inčukalna
gāzes krātuvē.
Par to mums nestaasta degvielas tirgotaaji?:)
LPG ( Liquefied Petroleum Gas ) is predominantly propane with iso-butane
and n-butane. It has one major advantage over CNG, the tanks do not have
to be high pressure, and the fuel is stored as a liquid. The fuel offers
most of the environmental benefits of CNG, including high octane - which
means higher compression, more efficient, engines can be used. Approximately
20-25% more fuel than gasoline is required, unless the engine is optimised
( CR 12:1 ) for LPG, in which case there is no decrease in power or any
significant increase in fuel consumption
T.i. ja palielina dzineeja kompresijas pakaapi(CR -compression ratio), tad gaazi peec apjoma teeree tik pat cik benziinu? Ir kas taads dariits vai zinaams praksee? Nebuutu galiigi iipashu probleemu, ja nu vieniigi benziinu vajadzeetu kaut kaadu saciikshu variantu, toties tikai ljoooti nedaudz - iedarbinaashanai un varbuut apstaajoties, bet varbuut vispaar iztikt bez. Vienmeer esmu briiniijies, kaapeec gaaze ar augstaaku siltumspeeju nenodroshina taadu pat l/100km nobraucienu!