Sētas var būvēt, kad ir +- sakārtoti ceļi. Ar sētu būs par maz, jo būs jābūvē dzīvnieku tilti, kur dzīvnieki gadu gadiem šķērso ceļus. Pie mums ceļus labo ar ceļa zīmēm, tieši tā pat var uzlikt zīmi sētas nav
Vēl nesen pirms lidostas redzēju 2 alņus tur bradājam ceļa nomalē Es te par faktu, ka tur vidū (lai nestaigā ļaudis) bija kārtīga betona sēta jāuzliek, nevis daiļais zaļais siets, ko uzņēmīgākie pamanījās sabojāt ātri vien (ai tomēr TIKTU pāri ar kājām). Žogi abās pusēs būtu pavisam utopiski skaisti.
Stirna po.. bet es esmu vairākas reizes taurējis uz cilvēkiem uz jūrmalenes kuri lien pari tajās nelegāli izgrieztajās spraugās...
Vēl nesen - š.g pavasarī braucot pavēlāk mājā no Rīgas reāli gandrīz nobraucu uz jūrmalenes jo kārtējo reizi mauca pāri tieši neatļautā vietā tur kur izgriež caurumus, tāpēc ka 'demokrātija' un 'tiesības'.. bet pienākumi nevienam nav....
Nedz atstarotājs, nedz saprašana... Reāli palidoju uz 110 ~1vai 2m gar personu, kreisajā joslā...
Ieraudzīju siluetu tiešajā spuldzes starā ~40m attalumā, kas pie šoseju ātrumiem ir ceturtdaļsekunde? jeb pilnīgi nekas... nopirsties pat nepaspēj...
Un PROTAMS ka es būtu vainīgs jo redz es biju bargais likumpārkāpējs parkāpjot ātrumu, butu braucis uz 90 nebūtu nobraucis... AHA....
Reāli biju sabesījies un metu pie pirmās izdevības apkārt(Babītes viadukta), domāju ja vajadzēs pa galvu sadošu, moš kādu skrūvīti iesitīšu... bet kamēr apmetu apkārt un atbraucu, tikmēr protams indivīds bij nozudis...
Es nesaprotu šo sistēmu... indivīdiem vazāties pa šosejām atļauj un nesoda, pārkāp 10,15km/h un bezmaz vai cietumā liek un nokaunina internetā, ka kārtējais 'PĀRGALVĪGAIS' autobraucējs pa šoseju brauca ātrāk....
Manuprāt, viss ir skaidrs. Finansējuma trūkums primāri.
Otrkārt, Patisons jau minēja, ka ir vietas, kur zvēri šķērso ceļu un tā truli norobežot un zvērus ignorēt nesanāks. Nu kaut vai to pašu zaļo dēļ, kam ir ļoti liela ietekme.
Esmu mazliet interesējies par "zvēru pārvadiem". Tiem jābūt gana platiem, apaudzētiem ar kokiem, krūmiem, nedrīkst spīdēt gaismas no ceļa un kas vēl ne tik. Izmaksas - kosmoss.
Kas reāli būtu paveicams - no kokiem un krūmiem attīrāma platāka zona ap ceļu. Tas alnis uz ceļa nematerializējas, bet gan izskrien un ja laicīgi pamana, tad ir iespējams bremzēt. Tas gan prasa papildus finansējumu, bet, domāju, tas nebūtu tik traki. Ir dzirdēts par barteriem - tu zāģē, naudu neņem, bet koki tavi. Te, manuprāt, lielāks čakars būtu ar īpašumtiesībām, kas lielā daļā gadījumu noteikti nav valsts vai pašvaldības zemes, kā arī kārtējo reiz visādi liegumi u.c. aizsargājamas teritorijas, ko mums ir nejēdzīgi daudz.
Ar to ceļu tīrīšanu jau ir bijuši interesanti gājieni. Kā reiz kādu laiciņu atpakaļ tepat netālu esošajā Jūrmalciemā ceļu apkārtnes tīrīšana notika pēc tevis nosauktā principa - rezultātā orangutāni ar motorzāģiem nogāza kokus, kas auga starp mājām un netālu esošo grants ceļu...
Noteikti gadās arī ne visai veiksmīgi gadījumi, bet principā meža zonas sašaurināšana vietā, kur tas nekalpo kā dzīvžogs, būtu derīgi. Kaut sekundi agrāk ieraugot alni, tomēr būtu iespējams bremzēt un ja sadursme notiktu, tad tomēr ar mazāku ātrumu.
Pietiekami, pie tam ir tendence pieaugt. Šogad pat kaut kādi pētnieki apseko viņiem tīkamas vietas un pēta, vai nevarēs kādu liegumu saveidot. Kā likums, viņiem nepatīk lauzties pa purviem un mežiem, tāpēc dīvainā kārtā visi aizsargājamie objekti atrodas tuvu pie ceļiem
Man ar tiem "zaļajiem" ir bijusi gana liela saskarsme un tur diemžēl nekādi objektīvi argumenti nestrādā. Ja pašam ar šiem sadarboties nav sanācis, tad noteikti liekas, ka tik traki nav.
Un arī tā ir demagoģija, un biotopu kartēšanas jēgas neizpratne. Ja nav sajēgas par dabas procesiem, tad nav. Tie nesākas un nebeidzas vienā meža nogabalā vai īpašumā.
Ok, es dumjš, Tu gudrs, lai būtu. Neiešu strīdēties.
Vien tas ne mazākajā mērā nemaina faktu, ka man un maniem kolēģiem sadarbība ar n-tajām vides institūcijām vienmēr ir saistīta ar čakarēšanos un rezultāts - ar lieliem noliegumiem darīt to vai šo.
Demagoģija ir šis apgalvojums par nesaprašanu. Kā jau iciks teica, tev acīmredzot nav bijusi darīšana ar to visu. Man arī ne pārāk, bet dzīvojot tuvu pie jūras, mums te tādi darboņi arī ir, un tā nu pat man nākas pieredzēt brīnumus. Tepat man tuvumā ir papes dabas parks - cik dzirdēts, tad tā darboņiem algas ir atkarīgas no tā parka platībām, attiecīgi mistiskā kārtā tas dabas parks plešas. Tā vai cita iemesla dēļ manam brālēnam ir ļoti spēcīgas problēmas uzbūvēt vasarnīcu papes CIEMĀ - tiem kas vienkārši uzliek mīksto, gan īpaši problēmu, cik manīts, nav. Tuvāk liepājai, bernātos, arī ir kaut kādas aizsargājamās zonas - savādā kārtā ar to visu saistītā cilvēka turpat esošajā zemes pleķī aizsargājamie biotopi neatradās, kamēr tam apkārtējajos zemes pleķos gan tie atradās...
Shitie demagogi un shēmotāji taču nekustinās ne pirksta reāli vienkārši īstenojamiem acīmredzamiem uzlabojumiem.Vienīgi ja nu kādam būtu personīgā drāšufabrika.Cilvēki reku citas galaktikas apmeklē un mašīnas no nākamgada pa gaisu lidos, bet novilkt drāti un padot 12V lai tie ragainie maitas nelien cilvēku dzīvēs, to tak nevar, tur tak miljardus vajag.Uz jūrmalas šos tue draņķi ir nezcikreiz redzēti , pie kam pirms dažiem g bija nopietns incidents ar aļņa sabraukšanu pie pašas jūrm robežas no rīta virzienā no rīgas.Nevienos laikos NAV bijis šāds te bardaks ar loou vazāšanos pa brauktuvēm. Aacīmredzami ,ka visādas zaļo un citu krāsaino aktivitātes un atbildīgo ākstu neieinteresētība dod acīmredzamus augļus cilvēka dzīvības degradēšanas virzienā.
Ja gribētu, tad varētu arī visus pārvadus taisīt un visu pārējo.
Man gan rodas sajūta, ka LV transporta infrastruktūrā nebūs izmaiņas. Visi gaida Rail Baltica startu. Redzēsim,kā tur atrisinās aļņu jautājumu. Diez vai ES atļaus taisīt roadkill.
Tur tak kampiens nepajokam ir gaidāms.Jo vilcienam tak neteiks braukt no Valmieras uz 69 un pie katra krūma izkāpt paskatīties..Ja vajadzēs, sēņotājiem metro tuneli izraks un aļņiem pazemes restorānu ar ragu pulēšanas nodaļu un marmora sāls laizītavu.Ja nepietiks atvēlētā budžeta, pensionāri piemetīs.
Jo pie mums tās sētas izgriezīs 'vietējie' kuriem vajadzes tikt pāri ceļam vai seņotāji kuri vēlēsies tikt savā sēņu vietā.
Vispirms vajag infrastruktūru - dzīvnieku tiltiņus/tuneļus kur tiem droši pāriet, pēcāk noteikumus par nopietniem sodiem ja indivīdi staigā pa šoseju apdraudot sevi un citus UN TIKAI TAD var normali būvēt dzīvnieku sētas droši norobežojot šoseju.
Mums nav pilnīgi nekas no esošā, tāpēc braucot krēslā vai tumsā vienmēr jālūdz dievs vai kāds dzīvnieks negadās priekšā...
"pēcāk noteikumus par nopietniem sodiem ja indivīdi staigā pa šoseju apdraudot sevi un citus"
Šitas bija kā jāsaprot - par kādiem indivīdiem tu runā - aļņu un stirnu indivīdiem? Latvijā uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt šosejas, kurām pa vidu ir žogi, kuru mērķis ir atturēt cilvēkus iet pāri - šaubos vai kādai tām ir oficiāli aizliegts iet pāri.
Pameiģini eiropā pāriet pāri šosejai kur auto brauc ar 100+... netiksi pusē kā jau kāds patruļ helītis vai vienkārši kāds būs pazvanījis par pašnāvnieku primātu... Netiksi līdz pusei, kā ekipāža būs klāt un varēsi izbaudīt attiecīgās valsts aizturēšanas kameru un vēlāk maksāt vismaz pāris simtus par šo izpriecu.
Pie mums likums neaizliedz iet pāri un visi var vazāties pa šoseju malām. 'sēta' nav nekāds likums. Vienkārši preventīvs veids kā ierobežot indivīdu gadu gadiem iestaigāto bīstamo taciņu. Kaut netālu ir drošs pārvads izbūvēts.
BET ja uzbrauc kādam tad protams, ka autovadītājs vainīgs jo papildus tam emocionālajam ka kādu esi notriecis un bleķi samīcīti kas sitīs pa kabatu tad vēl jāiet cauti bezjēdzīgqjai tiesas sistēmai jo primāri stājas spēkā 'mazāk aizsargājamo' satiksmes dalībnieku bullšits. Bet ja gribi savu taisnību tad jāņemās un jātiesājas.
Pameiģini eiropā pāriet pāri šosejai kur auto brauc ar 100+... netiksi pusē kā jau kāds patruļ helītis vai vienkārši kāds būs pazvanījis par pašnāvnieku primātu... Netiksi līdz pusei, kā ekipāža būs klāt un varēsi izbaudīt attiecīgās valsts aizturēšanas kameru un vēlāk maksāt vismaz pāris simtus par šo izpriecu.
Pie mums likums neaizliedz iet pāri un visi var vazāties pa šoseju malām. 'sēta' nav nekāds likums. Vienkārši preventīvs veids kā ierobežot indivīdu gadu gadiem iestaigāto bīstamo taciņu. Kaut netālu ir drošs pārvads izbūvēts.
BET ja uzbrauc kādam tad protams, ka autovadītājs vainīgs jo papildus tam emocionālajam ka kādu esi notriecis un bleķi samīcīti kas sitīs pa kabatu tad vēl jāiet cauti bezjēdzīgqjai tiesas sistēmai jo primāri stājas spēkā 'mazāk aizsargājamo' satiksmes dalībnieku bullšits. Bet ja gribi savu taisnību tad jāņemās un jātiesājas.
Pilnīga 90to gadu ateja mums tie ceļu likumi ir!
eh, tu iedomāties nevari, kāds pārsteigums bija uz Polijas bāņa ejot aiz panu rindas uz 170 pa otro joslu sev priekšā no mašīnas aizsega ieraudzīt bariņu trimmerētāju, kas pļāva zālīti sadalošajā joslā no barjeras līdz tai pašai otrajai joslai
aizdomājos par to, kā viņi tajā ceļa vidū vispār nokļuva
Sētu būvniecība ir naudas izmešana. Atnāks kautkāds Pļurkt un nopeizdos ka maz neliekās. Vienam tiltam čangalijā pat pamanījās metāla plāksnes nospert.
Par pāris eirikiem var nopirkt uz bampera līmējamās svilpītes dzīvnieku baidīšanai. Strādā reāli labi. Pat kranči raujās ārā no pavadām.
Kāpēc Latvijā neizbūvē dzīvnieku sētas?
Ceļu infrastruktūrai būtisks drošības elements ir dzīvnieku drošības sētas. Kāpēc Latvijā tās tik maz izbūvē?
Kur tās ir?