Kā izbraukt cauri Polijai?

Konuss Reģ.: 10.02.2015

Sveiciens visiem!

Sen neesmu izmantojis Polijas ceļus, tālab meklēju pēc padoma. Decembrī plānots ar auto šķērsot Poliju - no Lietuvas līdz Gerlicai. No Varšavas maršruts daudz maz skaidrs - Varšava, Lodza, Vroclava, Gerlica. Bet kuru ceļu izvēlēties līdz Varšavai, ņemot vērā tur valdošo ceļu būves bumu? Vai tur jau sataisījuši, vai viss vēl notiek? Gribas tā, lai ātrāk un ērtāk.

a.) Augustova - Belastoka - Varšava

b.) Augustova - Lomža - Zambrova - Varšava

c.) Augustova - Lomža - Ostrova Mazovecka - Varšava

d.) Cits variants

Kāda tur šobrīd situācija?

 
nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 1 Atbildēt

Austrijā dīzelis 1,14 eur, uz bāņa - 1,54 eur

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

650 rakstīja: Nu tik dikti "labi" jau arī tur nav, tas ir tikai ka atejā var iekļūt pa 0.5o ,bet 10-tāges vignette vieglajam ir pa 8.9o;)).Tagad ir jau arī kaut kādi online-digital-mahinātori, bet tur viņa maksā jau 14.99..Gluži labs "pakalpojums"- pa piecīti var nekāpt ārā un nav jālīmē.

Vēl es iedomājos- kurš ja te kādreiz sataisās visu ceļu ar Wāzi braukt.Jāņem vērā, ja kāds tev zvana vai/ja tālruni izmantot citiem nolūkiem (kko tur palūrēt,meklēt, blakussēdētājs ja to dara,utt), tad wāze uz to laiku no ekrāna pazudīs.Turklāt, salīdzinot ar mašīnas oem navi vai ar kādu nopirkto garmin/tomtomu, wāzei ir kaitinoši paliels reakcijas laiks pagriezienu un nogriezienu un tamlīdzīgās sarežģītākās vietās.Pie intensīvākas satiksmes, tumsā un lielākos ātrumos tas varētu būt svarīgi.Turklāt, wāzei trūkst joslu ieņemšanas iepriekš/rekomendāciju un tamlīdzīgas lietas.Teiksim, tomtomam tās ir savā ziņā pat drusku labāk saprotamas kā garminam, bet garmins izskatās smukāk pats priekšmets kā tāds un stiprinājums ir kompakts un uzticams.Ja braukt pirmoreiz ,vai ja retureiz, es wāzes vietā labāk ieteiktu paņemt vai aizņemties šo.Nav vairs tas šodien tik dārgi.

Turklāt, konkrēti mani wāze beidzmajā laikā ir daudzkārt piebesījusi tepat pa rīgu- zinot "savu" maršrutu, viņu var laika ziņā krietni apjaat, kā arī paļauties uz brauciena sākumā redzamo ierašanās laiku nevar nu itin nekādi- tikko ja kur apstāsies sastrēgumā,ta tas suuds aug plusā gluži kā taksometra skaitītājs.Ja brauci piem no piepilsētas uz centru- nekad nezini, kāda situācija uz tā tilta būs pēc pusstundas, kad konkrēti lidz turienei būsi ticis;P

Tāpēc es tālajos braucienos vienmēr izmantoju divas navigācijas - pamatā telefonā WAZE, jo tā parāda ātrāko ceļu un kā apbraukt visus sastrēgumus. Un otra - TomTom GO 500, kura rāda kustību pa joslām. Tādā valstī kā Holandē, kur 5 rindas pa labi, 3 rindas aiziet pa kreisi - šī funkcija ir svarīga. Un vēl - liekas, ka Waze nerāda vidējā ātruma kontroles vietas, bet TomTom smuki parāda šo posmu sākumu, beigas un to, ar cik plusā vai mīnusā ej.

Bet toties Waze ir jāslēdz ārā Sebijā, Maķedonijā, Melnkalnē, kur nenormālā interneta cena. Tur palieku tikai ar TomTom. Un, protams, šajās valstīs automašīnā jāslēdz ārā visas ierīces, kuras apzināti vai neapzināti var sūtīt īsziņas vai izmantot internetu - visus GPS trekerus, rūterus, u.t.t.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
2 0 Atbildēt

Waze arī rāda vidējā ātruma kameras un nogriezni, lai redzētu, cik ilgi vēl darbības zona.

Par joslām piekrītu. Waze drusku novēloti atspoguļo, bet TomTom jolas rāda labāk. Bet manam auto ir arī laba rūpnīcas iebūvēta navigācija, tā kā bez TomTom varu iztikt

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tālāk par Lietuvu Waze nav modē. Braucot pa Eiropu lietoju Google navi. Gan sastrēgumus rēķina un apbraucamos ceļus, gan joslas rāda. Auto iebūvēta navi parasti ir vienkārši ieslēgta kartes režīmā ar attālinātu zoom, kas rāda lielākas apkaimes karti bez navigācijas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Tik populāra, kā pie mums, Waze citur nav, piekrītu. Tomēr Polijā arī Waze lieto diezgan daudzi un visai aktīvi. Man vairākas reizes Waze izveda tur, kur nekad nebiju braucis - ieguvu ievērojamu laika ekonomiju, jo ar TomTom es 100% būtu stāvējis ar visām fūrem lielā mega sastrēgumā pirms Augustow, bet Waze mācēja izvest apkārt, bez neviena korķa.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Laikam palaidi garām faktu, ka minēju Google, kas nekādi nav tas pats, kas TomTom. Waze tālāk par Lietuvu zaudē sastrēgumu atbraukšanā, jo pietrūkst karšu precizitāte un acīmredzot arī informācija. Google zin pat visādus caurbraucamus iekšpagalmus un māk arī joslas pateikt priekšā, ko nevar Waze.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

To nogriezni Wāze rāda jau sen, bet tikai kādi labi ja div gab cilvēki šeit to ir pieminējuši (1% no vidējā ātruma apspriedējiem un 0.00x no lietotāju kopskaita;j.

Tas, ka Wāze konkrēti besī Rīgas sastrēgumu apstākļos- tas ir fakts.Ka dažkārt nerāda pašsaprotami vieglākus maršrutus un ka citureiz parāda riskantu maŗšrutu dēļ nieka 30sek teorētiskā laika ieguvuma- kurš tajā riskantajā maršrutā jau pēc minūtes var pagriezties par vairāku minūšu pazaudējumu.Ja piem tur pagadās 1-2 kārtējie ohi pie 1-2 luksoforiem vai kādā izgriešanās vietā,tad uzreiz 3 minūtes var izmest..

Tas, ka nav iespējams noteikt reālo laiku,piem izbraucot uz Rīgu no 40km attāluma- tas ir vairāk kā fakts, situācija pa pusstundu var izmainīties radikāli, un NE vienmēr seko pārrēķins un ne vienmēr vispār ir teorētiski cits maršruts.

Tas, ka uz Wāzi paļauties ārzemēs un uzticīgi sekot apbraukšanas ieteikumiem- tas katram jāvadās pēc savas pieredzes un iemaņām savā maršrutā.Es nedomāju, ka būtu "gudri" sekot katram tam apbraukšanas ieteikumam piem kkur nepazīstamā vietā un tumsā,vai kur nu vēl ja kādā Kalnainā apvidū.Pieredze reāli te var būt tikai kādai lietotāju daļai, kuri ar viņu tiešām bieži braukuši beidzamā pusotra gada laikā kopš mobillo datu tarifu vienādošanas.

Ātruma kameras taču rāda jebkurš tomtoms vai garmins- jautājums ir tikai kas notiek ar paša tā aparāta apdeitu.Ar tomtomu kādreiz atceros bija ebatorijs, bet garminam ir mūža atjauninājumu iespēja- jautājums atkal ir,cik prasmīgi lietotājs tos izmanto,jo tas tomēr prasa laiku,atmiņas karti un kaut kādu papildu sapratni.Austrijā un itālijā pa lielam satiksmes reāllaika traffic info uztver mašīnas oem navigācija pat bez simkartes ievietošanas ,caur radio.Drīzāk jau pareizāk būtu vnk izvēlēties no sastrēgumiem teorētiski brīvāku maršrutu un piedomāt pie izbraukšanas diennakts laika.

Piem, ja zināms, ka tur pie kkādas Minhenes sastrēgumi ir gandrīz vienmēr- ta nafig tur vispār līst un priekš kam labprātīgi maukt 200km garāku ceļu caur it kā ātro Vāciju,kuru katrs tas suuds vienmēr tradicionāli "iesaka" kā "ātru" variantu.Vai kaut kur tālā galā apzināti izvēlēties ziemā un tumsā "taisnāku" vai "ātrāku" maršrutu pāri pa kaut kādu kalnu pāreju-kur nekad nezini, kas tur īsti būs un cik reāli tur laika un nervu finālā tiks papljūtīts.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
1 3 Atbildēt

Tieši otrādi - nav gudri nevis sekot, bet tieši NEsekot WAZE ieteikumiem. Ja WAZE saka, ka sastrēgums uz autobāņa ir jāapbrauc pa kaut kādiem ciematiņiem, bet TomToms truli liek turpināt braukt pa sastrēgušo autobāni, ir jāklausa tam, ko saka WAZE un nav ko prātot.

Bet tagad ir viens izņēmums, kas skar tieši Vāciju. Tagad Vācijā, veicot šādus apbraukšanas manevrus, ir risks ar dīzeļa automašīnu iepērties kaut kādā "ne-dīzeļa" miestiņā. Tad gan var sanākt ziepes.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Katram lai sava koncepcija.Vai tad tieši caur konkrēto to 4-5 pilsētu centriem viņa liks ko apbraukt? Itālijā vispār jau kur tas laiks, kā praktiski nevienas pilsēteles centrā nedrīkst braukt vispār, area pedonāle,gadiem ilgi visur fotoaparāti stāv un visi nevainīgi apmaldījušies lohi maksā pa lielo cenrādi.Tai skaitā ar bargiem procentiem- dažādi autonomas un nekamnekad nemaksāšanas fani.Pat izskan viedokļi, ka tas ir speciāli tā piedomāts.

Ja piem uz DE/AT robežas ir garantēts sastrēgums sestdienā no rīta uz vienu pusi un vakarā uz otru- ko ta tur daudz apbrauksi pierobežas zonā, ja pat uz bāņa tur "šveicari" ar automātiem bruņojušies stāv? Varbūt vieglāk, ja citā laikā, vai ja uzreiz jau no sākuma pa citu maršrutu? Var jau arī paziedot stundu un pāris dienas iepriekš datorā pačekot to maršrutu un to reālo stāvokli aptuveni plānotajā diennakts laikā. Vai palasīt kādu patiesu domuapmaiņas lapu ar vairāk nekā 2,5gab pastāvīgajiem dalībniekiem.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
0 0 Atbildēt

smaidiigais rakstīja: Vācijā cena uz autostrādes?

Pārsvarā jā. Pašā Drēzdenē, kas vairs gluži nav autostrāde, bet neprasa daudz no tās nobraukt, arī bija līdzīgas cenas. Francijā šobrīd 1.44-1.55 EUR/litrā.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Par Waze popularitāti ārpus LV. Tā arī ir, ka tā ir labi un ērti lietojama aplikācija arī citur. Personīga pieredze - Polija, Vācija - ļoti labi! Atceros, kad vēl nebija lēto tarifu EU, par 5 dienām izstādes laika Waze (braucām tikai uz un no izstādes kādus 50km) manam numuram uzņēmumam ietaksēja ap 100+eur. Tagad EU ir smieklīgi lēti tarifi, Waze izmantoju pilnīgi visur.

Ak jā, Kijevā ierasti izmantoju taksistu, kam var uzticēties visas dienas garumā. Tur ir ārkārtīgi dārgi mobilā tarifi (ap 5 eur MB) - izlīdzēties var, par 8 eur iegādājoties 100mb paku tepat LV. Tomēr intereses pēc reiz apskatījos, ko saka Waze - tāpat lieliski rāda ceļus, tāpat arī ukraiņi atzīmē sastrēgumus Waze utt.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Jā,ok, viss labi, bet man nāk prātā jautājums- kā tad mēs tur visur braucām pirms 2017.g jūnija, kad ne to ka 5eur, bet 5Ls maksāja tas 1MB ?

Otrs- ok, wāze, bet- es beidzamajā laikā "sporta" pēc viņu bieži lietoju ar ievadītu galapunktu, lai saprastu kur kad un pie kādiem apstākļiem kurš te kuru "čakarē".Nav viennozīmīgas atbildes- ja vienkārši pildīt ieteikumu, tak bez papildu papētīšanas nevar izzināt, par cik no viņas viedokļa tas ieteiktais maršruts ir reāli "ātrāks".Vai,pirmoreiz to ielu lietojot,zināt, kādi tur papildu meesli varētu rasties.

Tur ir, ka dēļ vienas ieguvuma minūtes riskantā apbraukšanas ceļā var pazaudēt vairāk.Piem, no jūrmalas otra gala vienmēr ieteikts tiek apvedceļš.Ar plānoto 90.Bet tur tikpatlabi pie ierasta gadījuma un pie labas "kompānijas" visu to apvedceļu vari nobraukt uz 69, plus vēl patērēt liekus nervus- reāli tomēr (parasti) 5km līkums un dažas min laika zaudējums.Fotoradars vien ko nozīmē,tur ir dsā viss 3km pirms un 2km peec...Caur pilsētu daudzmaz godīgi brauksi, gandrīz tikpat ierasti lielākajā daļā gadījumu ievinnēsi viņai pāris min.Ko atkal garantēti pazaudēsi Ulmaņgatves neprognozējamajā situācijā uz Liepājielas krusta un dz-ceļa tilta,jo pa Kantora ielu viņa tev nekad neiedomāsies "ieteikt",vienalga stāvēsi puskilometra astē.Pāris aizmigušie pie 2 luksoforiem- reāli iepriekš neparedzētas divas minūtes klāt...Pa Upesgrīvas uz Kantora izgriežoties, būs sagadījušies 5gab pusaizmigušie rindā- atkal 2min garanteetas...Es ne to, ka man tas dikti raustītu aiz kraana, bet nu tā, ja par pašu par to principu..

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Ja uz šosejas satiksme būs lēnākā kā 90 km/h, ar lielu ticamību tur būs arī Wazeri, tas nozīmē, ka Waze, plānojot maršrutu, to ņems vērā.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 1 Atbildēt

Jā.Atkal nonākam pie mūžsenās diskusiju pamat/būtības- vai tā tipa personīgi/sirsnīgi iz-dzīves un pa-puicisko parunāt, vai arīi vnk atgādināt populārus ieteikumus lohiem.Suudu viņa tur plāno,neviens to nevar paredzēt, vai tieši tavā ceļa pēc 7 minūtēm tur pagadīsies muca ar 69km/h un aiz viņas puskilometru garš lohuvilciens uz 66.Lai pa to apvedceļu uz tiem liekiem 5km ievinnēt minūti pilsētas maršrutam, tur ir gan jāapdzen, gan jābūt gatavam izmantot situāciju- bet tas NAV pa spēkam 8/10 braucēju.Tagad, pie lohu skaita astronomiskā pieauguma un fotoradara esamības, jo vairāk šaubīgi.Tas maršruts ir vairākus tūkstošus reižu veikts un tikpatreiz ikdienas zinātāju lokā apspriests.Sava lokā vajadzētu censties tomēr taisnību parunāt, nevis tikai ka internetu un jutūbu citēt.

wons Reģ.: 26.07.2017
1 0 Atbildēt

Via Michelin spītīgi piedāvā maršrutu caur Kaļiņgradu/Krieviju braucot uz Poliju. Ir kāds tā braucis, vai problemātiski šķērsot robežu?

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Ja ir vīza, tad droši vien, ka var braukt arī šādi

sirga Reģ.: 29.10.2002
0 0 Atbildēt

diez vai divreiz šķērsot robežu sanāks ātrak?

wons Reģ.: 26.07.2017
0 0 Atbildēt

tādēļ jau jautājums, vai kāds nesen nav tā braucis, cik grūta/viegla robežas šķērsošana? Ja no Ventspils jābrauc uz Hamburgu, caur Gdaņsku, tad diezgan vilinoši, škiet škērsot Kaļiņgradas apgabalu.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Jā jā pa tiem bijušajiem austrumvācijas zirgu ceļiem. Tāda jautrība, ka maz neliksies. Iejat vismaz gogle maps un bildes apskataties. Ja tur jābrauc naktī un miglā tad ar kājām gandrīz vai ātrāk

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Cik patīkami bija tikko pieliet Vīnes nomalē dīzeli par 1,126 eur/l.

Pārsteidz divas lietas: 1) cenas starpība starp parastu dīzeli un superdīzeli ir 25 centi litrā (LV Nestē kādi 8 centi), 2) degvielas cenas starpība atkarībā no DUS atrašanās vietas pat 10 km robežās var sasniegt 45 centus par litru.

Čehijā dīzelis uz bāņa 1,34 EUR/l.

mrpresident Reģ.: 28.02.2002
0 0 Atbildēt

Varu padalīties ar savu pieredzi, kādu “”setup” lietoju. Man vienmēr pie loga garmin (kuram jau kādi 10+ gadi), kas man ir kā kontroles iekārta nosacīti pareizajam virzienam un ka pamāt navigāciju pa LV un LT izmantoju waze, bet tuvojoties Polijai jau pārslēdzos uz Sygic. To varu tiešām ieteikt. Labas kartes un ļoti laicīgi rāda pareizo joslu izvēli. Savukārt, kā jau te minēja par to, ka navigācija telefonā pazūd, kad iezvanās telefons vai kaut kas jānospiež, to es risinu vienkārši - navigācijai izmantoju veco iphonu, kas caur hotspot dabū datus.

Es sev šādu navigēšanu esmu atzinis par labāko.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Šis ir pareizi, kad katrs lieto vnk tieši to,ko ir "iemanījies" lietot.Viskritiskāk bija pirms dažiem gadiem, kad Polijā vel gāja vaļā lielie ceļudarbi.Ar garminu reiz aplauzos ka tas pēc jaunākā updata uzrādīja jauno ceļu kā lietojamu, bet dabā tur bij vēl barjera priekšā un trūka nobrauktuves fragmenta.Vēl, piem, bija pirms pāris gadiem jaunais Viļņas apvedceļs,kuru vienīgā pareizi rādīja wāze.Es ap to laiku par dārgu naudu updatoju mašīnas oem navi ar tikko 17tā g kartēm (vel gaidīju, kamēr pats dīleris to dabūja), bet pec nedeljas "apmierināts" konstatēju, ka tas jaunais a/c tur nav..Ir gan labi tas, ka mašīnas navi rāda augstuma atzīmes reāllaikā un ka viņam ir liels ekrāns un smuka bilde un ka ar ieliktu simkarti tas rāda sastrēgumus un kā pamatu google streetviewu, un ka nogriešaās bultas un metrus stiklā var redzēt.

Kurš te jautāja par Kaļiņingradu- domāju ka tur nu gan nav jēga vel pa kkādām krievu muitām stumdīties.Krieviem pašiem nupat tagd visādi jauni ierobežojumi nāk, tie tur paši besās.Viena no labākajām infolapām, kuru jebkad esmu redzējis, ir šis te 9g garumā vecs topiks vienā krievijas slēpotāju forumā- ''ar mašīnu uz austriju", to der palasīt,joprojām aktuāls.Lai gan liriskas atkāpes ir, bet saruna pamatā labvēlīgi koleģiāla- jo no tā foruma par personāliju aizskaršanu met ārā uzreiz un bez ierunām.Jāsaka gan, ka tie ,kuri no maskavas kādureiz uz savu galvu ir braukuši caur LV, par "mums" nav labās domās.. forum.ski.ru/index.php?showtopic=38370&page=352

Cits vel reāli lietojams ir šis te Austrijas degvielas cenu karte ar visām konkrētu tanku adresēm uz reālo datumu- šis ir vairākkārt pārbaudīts, sakrīt 1:1 :

www.oeamtc.at/spritapp/SimpleSearch.do?spritaction=doSimpleSearch&sortBy=price&resultPageSize=50&state=&selectedFuelType=diesel&ZIP=

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

650 rakstīja: Jā,ok, viss labi, bet man nāk prātā jautājums- kā tad mēs tur visur braucām pirms 2017.g jūnija, kad ne to ka 5eur, bet 5Ls maksāja tas 1MB ?

Otrs- ok, wāze, bet- es beidzamajā laikā "sporta" pēc viņu bieži lietoju ar ievadītu galapunktu, lai saprastu kur kad un pie kādiem apstākļiem kurš te kuru "čakarē".Nav viennozīmīgas atbildes- ja vienkārši pildīt ieteikumu, tak bez papildu papētīšanas nevar izzināt, par cik no viņas viedokļa tas ieteiktais maršruts ir reāli "ātrāks".Vai,pirmoreiz to ielu lietojot,zināt, kādi tur papildu meesli varētu rasties.

Tur ir, ka dēļ vienas ieguvuma minūtes riskantā apbraukšanas ceļā var pazaudēt vairāk.Piem, no jūrmalas otra gala vienmēr ieteikts tiek apvedceļš.Ar plānoto 90.Bet tur tikpatlabi pie ierasta gadījuma un pie labas "kompānijas" visu to apvedceļu vari nobraukt uz 69, plus vēl patērēt liekus nervus- reāli tomēr (parasti) 5km līkums un dažas min laika zaudējums.Fotoradars vien ko nozīmē,tur ir dsā viss 3km pirms un 2km peec...Caur pilsētu daudzmaz godīgi brauksi, gandrīz tikpat ierasti lielākajā daļā gadījumu ievinnēsi viņai pāris min.Ko atkal garantēti pazaudēsi Ulmaņgatves neprognozējamajā situācijā uz Liepājielas krusta un dz-ceļa tilta,jo pa Kantora ielu viņa tev nekad neiedomāsies "ieteikt",vienalga stāvēsi puskilometra astē.Pāris aizmigušie pie 2 luksoforiem- reāli iepriekš neparedzētas divas minūtes klāt...Pa Upesgrīvas uz Kantora izgriežoties, būs sagadījušies 5gab pusaizmigušie rindā- atkal 2min garanteetas...Es ne to, ka man tas dikti raustītu aiz kraana, bet nu tā, ja par pašu par to principu..

Šis ir iemesls, kāpēc ļoti reti sekoju wazes ieteikumam lietot Rīgas apvedceļu, jo tur ir praktiski 80% garantija nebraukt uz tiem 90 un vēl pamatīgos vilcienos...kas vispār ir tāda savāda Pierīgas/tuvrīgas parādība, ka cauri pilsētai nereti ir ātrāk, nekā aiz kolonnam čakarējoties.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

jjjj rakstīja:

650 rakstīja: Nu tik dikti "labi" jau arī tur nav, tas ir tikai ka atejā var iekļūt pa 0.5o ,bet 10-tāges vignette vieglajam ir pa 8.9o;)).Tagad ir jau arī kaut kādi online-digital-mahinātori, bet tur viņa maksā jau 14.99..Gluži labs "pakalpojums"- pa piecīti var nekāpt ārā un nav jālīmē.

Vēl es iedomājos- kurš ja te kādreiz sataisās visu ceļu ar Wāzi braukt.Jāņem vērā, ja kāds tev zvana vai/ja tālruni izmantot citiem nolūkiem (kko tur palūrēt,meklēt, blakussēdētājs ja to dara,utt), tad wāze uz to laiku no ekrāna pazudīs.Turklāt, salīdzinot ar mašīnas oem navi vai ar kādu nopirkto garmin/tomtomu, wāzei ir kaitinoši paliels reakcijas laiks pagriezienu un nogriezienu un tamlīdzīgās sarežģītākās vietās.Pie intensīvākas satiksmes, tumsā un lielākos ātrumos tas varētu būt svarīgi.Turklāt, wāzei trūkst joslu ieņemšanas iepriekš/rekomendāciju un tamlīdzīgas lietas.Teiksim, tomtomam tās ir savā ziņā pat drusku labāk saprotamas kā garminam, bet garmins izskatās smukāk pats priekšmets kā tāds un stiprinājums ir kompakts un uzticams.Ja braukt pirmoreiz ,vai ja retureiz, es wāzes vietā labāk ieteiktu paņemt vai aizņemties šo.Nav vairs tas šodien tik dārgi.

Turklāt, konkrēti mani wāze beidzmajā laikā ir daudzkārt piebesījusi tepat pa rīgu- zinot "savu" maršrutu, viņu var laika ziņā krietni apjaat, kā arī paļauties uz brauciena sākumā redzamo ierašanās laiku nevar nu itin nekādi- tikko ja kur apstāsies sastrēgumā,ta tas suuds aug plusā gluži kā taksometra skaitītājs.Ja brauci piem no piepilsētas uz centru- nekad nezini, kāda situācija uz tā tilta būs pēc pusstundas, kad konkrēti lidz turienei būsi ticis;P

Tāpēc es tālajos braucienos vienmēr izmantoju divas navigācijas - pamatā telefonā WAZE, jo tā parāda ātrāko ceļu un kā apbraukt visus sastrēgumus. Un otra - TomTom GO 500, kura rāda kustību pa joslām. Tādā valstī kā Holandē, kur 5 rindas pa labi, 3 rindas aiziet pa kreisi - šī funkcija ir svarīga. Un vēl - liekas, ka Waze nerāda vidējā ātruma kontroles vietas, bet TomTom smuki parāda šo posmu sākumu, beigas un to, ar cik plusā vai mīnusā ej.

Bet toties Waze ir jāslēdz ārā Sebijā, Maķedonijā, Melnkalnē, kur nenormālā interneta cena. Tur palieku tikai ar TomTom. Un, protams, šajās valstīs automašīnā jāslēdz ārā visas ierīces, kuras apzināti vai neapzināti var sūtīt īsziņas vai izmantot internetu - visus GPS trekerus, rūterus, u.t.t.

Waze rāda gan vidējo... nu, vismaz Lietuvā rāda.

Par Melnkalni - es par 10 euro nopirku karti bez datu ierobežojuma. Ieliec telefonā (man ior ar 2 SIM) un lieto uz nebēdu.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

BG: "Par Melnkalni - es par 10 euro nopirku karti bez datu ierobežojuma. Ieliec telefonā (man ior ar 2 SIM) un lieto uz nebēdu."

Pieņemsim, ka ceļojuma laikā šķērsojam 10 valstis. Ja vienas sim kartes atrašanai, nopirkšanai veltam pusi dienas, tad 5 dienas no ceļojuma ir jānoraksta tikai šim pasākumam - sim karšu meklēšana katrā valstī! Tas ir nepieļaujami!

Cita lieta - ja aizlido tikai uz vienu valsti - uz Melnkalni un dzīvo tur uz vietas, tad tā var darīt.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Pusi dienas veltīt kartes pirkšanai? Nopietni?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Kādu pusi dienas. Iegāju, kā to pilsētu sauca - Kotorā, pirmajā mobilo telefonu veikalā, pateicu, ka man vajag karti, viņi ieddeva, es nomainīju. Aizņēma man tas 10-15 minūites.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

es ar tieši to pašu padomāju. Un šķērsot 10 valstis vienā braucienā, kas nav ES valstis? Tas vispār ir reāls ceļojums?

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Reiz Berlīnē pusi dienas nočakarējos meklēdams sim karti un pēc tam mocījos ar to, lai piedabūtu, lai viņa strādā manā modēmā. Arī vietējā veikala "speciālistam" tā arī nekas nesanāca. Tas bija toreiz, kad bija lielās interneta cenas. Ja sim kartes meklēšanas pasākums aizņem līdz 15 minūtēm uz vienu valsti, tad ok, to var darīt.

Par valstu skaitu:

1. piemērs. 14 dienu ceļojums uz Grieķiju. Šķērsotas 12 valstis (neuzskaitīšu kuras), dārgie tarifi Maķedonija, Serbija, Melnkalne. Neatceros par cenām Rumānijā un Bulgārijā.

2. piemērs. 14 dienu ceļojums uz Horvātiju, u.t.t. 11 valstis, ieskaitot Melnkalni, Bosniju-Hercogovinu.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Horvātija, Bulgārija, Slovēnija ir ES valstis. Tur dārgie tarifi nav aktuāli. Pa ceļam vēl Lietuva, Polija, Slovākija, Ungārija - tās visas arī ES valstis.

Tāpēc jautāju par 10 valstīm, kuras NAV ES valstis un kur ir dārgie tarifi.

Doma Tava skaidra, bet taču to pašu var arī izteikt bez pārspīlējumiem un vispārinājumiem.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Da labi, visi viņa posti ir "ai ai ai" stilā.

Bet vispār, kad es uz tām valsīm braucu (Austrija, Slovēnija, Horvātija, Melnkalne, Bosnija, Ungārija), tos atļautos cik tur 5 GB bez papildus maksas notriecu vienā nedēļā Kaut kā nepaskatījos, ka tam visam pasākumam ir limits, un lietoju netu ar visiem feisbukiem, spotifajiem utt. uz nebēdu. Pēc tam gan nācās mazliet iespringt, jo par papildus megabaitiem diezgan lielu piķi LMT kāš.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Man reiz ziepes sanāca Serbijā, bet varbūt tas bija Maķedonijā To, ka tur labāk nevajag lietot internetu un vēlams nezvanīt, un nesūtīt īsziņas, es zināju. Braucot caur šīm valstīm WAZE izslēdzu un inernetā nelīdu, iztiku tikai ar TomTom navigātoru. Bet aizmirsu par GPS trekeri. Viņam taču, arī ir sim karte. Acīm redzot, kaut kādā brīdī aizmirsu ar pulti izslēgt šo trekeri, un nesaprotu, kā braucot nemanīju, ka šis tik sūta man vienu pēc otras īsziņu ar trauksmes ziņām par to, ka kāds ir atvēris mašīnas durvis un iedarbinājis motoru.

Rezultātā šī aizmāršība man izmaksāja aptuveni 200 eur , jo katra īsziņa ir ļoti dārga

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Šis jau ir, ka nekatrreiz gribas tur kko čakarēties ar svešas valsts simkartes iegādi.Nez kā ir tieši tagad un specifiskās valstīs citur, bet vēl burtiski nesen piem itālijā simkarti vispār lai garāmgājējs varētu nopirkt, to nevar ne lielveikalā, ne tankā, ne kādā tipa narvesenā, anonīmi kā pie mums- ir jāiet kāda operātora klientu punktā, jāuzrāda personas dokuments un jāpērk vismaz kaut/kāds pieslēgums.Nu ne tā ka vispār nevar, bet vnk tāds neparasts papildu čakars.Tikko tas beidzas- atkal turpat jāiet uzlādēt un aktivizēt.Pat prastu televizoru saimniecības veikalā bez personas kartes fig tur nopirksi.Turklāt, pati datu cena tur vienmēr ir bijusi augstumos un nebūt ne neierobežota.Arī vel tagad, ja piem gribi kādā tur AT vai IT tā nepiedomājot plaši palietot parasto LmT pieslēgumu, tur beigās tā prastā 2-5GB apjoma var pietrūkt.Izbraukt cauri tas ir viens, bet, ja kādu laiku tur padzīvot, tas jau ir cits.Izeja ir protams wajfajs kādā atpūtas vai apmešanās vietā- bet tas jau arī vel figzin,jāskatās vai visā ēkā un cik labi tas darbojas un utt- ja piem pāris nedeļas visur lietot datus ceļā un vēl laptopu vakarā,var sanākt vienalga papildus maksāt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Tos 5GB LMT viesabonēšanas datus mēnesī var notērēt tikai ar video. Neskaties porņukus un neko nepārtērēsi.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Par ko šis konteksts? To vai es tepat augstāk sacīju, ka esot 5GB pietrūcis nedēļas laikā? Un tagd jau mums visiem tiem orpno-cienītājiem jau no 3šās klases ir tieši LmT un tieši tas pieslēguma veids, kuram tieši 5GB pienākas.Neviens nekur vairs nečīkst, aka tos tur 3eur mēn ir skarbi par neatkarību piemaksāt,un nekad vairs nav, ka vairākas personas vienu kaut ko lieto, vai kāds kādu video pārsūta,nu pilnīgi idille un PārBagātība visapakārt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tu tak minēji, ka var to 5GB būt par īsu. Es norādīju uz vienīgo veidu, kā to panākt. Ar navigāciju, e-pastiem un tvnet lasīšanu to izdarīt gluži vienkārši nav iespējams.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Ok, skaidrs, čalīt, lab;ak turpini "sarunu" pats ar sevi.Spogulī tik neaizmirsti paskatīties.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Spogulī nav jāskatās - internetu ārpus LV (ES valstīs) lietoju nedomājot par ierobežojumiem, izvairoties tikai no video skatīšanās (jā - audiostraumēšanu nelietoju arī Latvijā, tādēļ neienāca prātā) un divas reizes ir nācies piemaksāt par navigāciju viesabonēšanā (Monako un Lihtenšteinā), kurās bija pāris eiro jāpiemaksā par notērētajiem megabaitiem - jā tieši tā, megabaitiem nevis gigabaitiem, lietojot navigāciju un atstājot ieslēgtu e-pastu sinhronizāciju.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Kā jau minēju - ja braucot lieto minētos plus spotifaju, watsappu u.tml., nedēļas-10 dienu laikā tos 5 GB var notriekt gan. Ir izbaudīt uz savas ādas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ar spotify var mēģināt - ja lieto maksimālo Premium kvalitāti, tad 5GB būs apmēram 44h klausīšanās. Pārējos velti pieminēji - nekādi GB nesanāks. Pat, ja lietosi Google navi ar satelītbildēm fonā (kas ir lielakais iespējamais on-line navi datu patēriņš, ko var izdomāt).

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Jā, man ir prēmiums. Varbūt tas arī tiešām bija tas, kas noēda visu to pasākumu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nav tur nekāda "varbūt". Protams, ka noēda - tik elementārām IT zināšanām, ka audio un jo īpaši video straumēšana "ēd" interneta datus vairumā, jau nu mūsdienās vajadzētu būt katram, kas to lieto. Aptuvenā atšķirība datu patēriņā vienādā laikā starp Waze un Spotify ir 200x.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

Jā un kur te ir kā labāk braukt cauri polijai, a?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 3 Atbildēt

Uzraksti tak redaktoram, lai shito suudu aizslēdz ciet un lai izdzēš nah uj.Galvenais ir neiedot no sevis pilnīgi neko, tik ienākt un pasmelt un gudri uzdirst.

seller Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt

Nu tuvāk tēmai:

izskatās, ka jau nākošā gadā varēs braukt pa jauno Suvalku apvedceļu, kas pieslēgsies jau izbūvētajam pirmajam īstās Via Baltica posmam, kopā tad būs jau kādi 25-27 km maģistrāles.

www.youtube.com/watch?v=koG5YPxHFw8

un izrādās, ka top arī Čestohovas apvedceļš, kas pieslēgsies jau gatavajai A1 maģistrālei Katovices lidostas rajonā, kas jau tālāk ir gatava līdz CZ

www.youtube.com/watch?v=dzhzq2mm1JM

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

iciks rakstīja: Pusi dienas veltīt kartes pirkšanai? Nopietni?

Indijā pagājšgad točku atradu tikai 5jā dienā

Nav visas valstis vienādas un sim iegādes noteikumi BŪTISKI atšķiras

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Laikam palaidi garām faktu, ka minēju Google, kas nekādi nav tas pats, kas TomTom. Waze tālāk par Lietuvu zaudē sastrēgumu atbraukšanā, jo pietrūkst karšu precizitāte un acīmredzot arī informācija. Google zin pat visādus caurbraucamus iekšpagalmus un māk arī joslas pateikt priekšā, ko nevar Waze.

Waze pieder tam pašam Google, karšu bāze ir tā pati.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

WAZE neko nezaudē "tālāk par Lietuvu". Esmu ar to apbraucis sastrēgumus gan Čehijā, gan Vācijā, Austrijā, Itālijā, .... u.t.t. Arī Skandināvijā.

Bet man ir jautājums par to WAZE karšu precizitāti. Esmu pamanījis, ja veči izrok ceļam pāri grāvi un uz brīdi palaiž satiksmi apkārt šim grāvim pa pļavu, tā WAZE , manuprāt, jau uzreiz pamana, ka mašīnas sāk braukt pa pļavu un jau tūlīt citiem iesaka "te var braukt" un atzīmē šo jauno maršrutu savā kartē. Vai gadījumā nav tā, ka tie šoferīši, kas brauc ar Waze, paši "zīmē" šo karti ar savu mašīnas braukšanas maršrutu?

Un tiklīdz kā kāds ar Waze izbrauc cauri kādam caurbraucamam iekšpagalman, tā uzreiz WAZEs modrā acs to pamana un piefiksē? Vai tā ir?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 2 Atbildēt

Šis gan labi, ka visur tur tu paspēji pabūt kopš 2017.g jūnija un tā cieti to izmēģināt.Ko konkrēti tu itālijā apbrauci un cik laika un naudas uz to vinnēji? Pa autostrādes zālāju atpakaļgaitā lidz iepriekšējai kasei viņa tev ieteica, vai "izbraukt vēlāk",vai kaa?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Es minētās (un ne tikai) valstis esmu izbraukājis pēc tevis piesauktā datuma. Tofikā minēto Poliju 6x. Priecājos, ka tagad varu lietot online navigāciju un tieši Polija ir jau apnikusi tiktāl, ka priecājos par to ieguvumu, ko Google spēj dot labāku par Waze. Protams, tas ir minūtēs mērāms ieguvums, ne stundās, bet tik un tā patīkami. Google, kā te pareizi piezīmēja, ir Waze īpašnieks, tomēr karšu bāze ir katram sava un principiāli atšķirīga. Google ir slēgta karšu bāze, kas satur tikai pašas Google iegūtos datus (no daudziem avotiem). Kamēr Waze izmanto open community platformu, kurā cilvēki paši var rediģēt karti - gan datorā, gan ar navi iebūvēto funkciju, kas ļauj iezīmēt ceļu, ko pats brauc. Efektīvākais veids, lai dati kļūtu publiski - iezīmēt datorā UN izbraukt ar auto vairākas reizes. Reālā laika satiksmes dati - Waze ir tikai savi, Google izmanto Waze un citu avotu datus. Algoritmi arī atšķiras. Google nerāda fotoradarus un atļautos ātrumus, Waze nerāda joslas. Izvēlies ko vēlies un brauc ar ko izvēlējies.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
1 0 Atbildēt

Cik valstis izbraucu kopš 2017.g. jūnija? Jā, notestēju WAZE 19 valstīs. Bet, kā jau minēju, braucot izmantoju divas ierīces - arī TomTom, jo katram ir savi plusi.

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
2 0 Atbildēt

Turpceļš 29.12, Rīga - Varšava - Berlīnes virziens: No Rīgas ap 10:00 (sīkajam vēl pie zobārsta bij deviņos jābūt), pie Varšavas ap 18:00, Viesnīcā pie Vācijas robežas drusku pēc 9 vakarā. Pa Waze ieteikto maršrutu , caur Suwalki centru uz jauno pavedceļu, un gar Augustovu Belostokas virzienā, tad pa kaut kādu vietējo 671. ceļu uz jauno Belostokas -Varšavas autostrādi. Tikai kādi 10 km pa pašvaku ceļu, kas ir jūtami mazāk kā pa Augustova - Lomža - Zambrova marštutu, lai gan kādi 30 km tālāk (laikam). Dīzeļdegviela: EMSI tankos Lietuvā, kaut kāda akcija pa 1.02, tad 2 km nost no bāņa, netālu no viesnīcas pa 4.95 zloti (laikam ap 1.18 eur/l).

Atpakaļceļš cauri Polijai 05 - 06 janvārī, iebraucām jau zināmajā degvielas tankā uzpildīties ap 4 pēcpusdienā, astoņos bijām viesnīcā Varšavā. No Varšavas izbraucām 5:30 no rīta, un, braucot šoreiz gar Zambrovu, caur Lomžu, tad pa veco ceļu uz Augustovu un Suwalkiem, uz robežas bijām ap 9:00 pēc Poļu laika. Mājās Siguldā - 15:30. Degviela - tas pats, kas turpceļā.

Par Waze: kopējais datu patēriņš ceļojuma laikā 1.67 GB, kas ar uzviju iekļaujas manā limitā 7 GB (ja pietrūktu, lietotu sievas vēl 7GB). Waze man ieteica degvielas cenas, kas gan dažreiz ir neprecīzas, bet ļoti noderīgas. Ir īpatnības - Vācijā, piemēram, cenas nerāda! Anglijā - uzreiz piesienas ar piedāvājumu atrast lētākās cenas maršruta gaitā. Polijā, Holanē, Belģijā un Francijā - cenas rāda. Vācijā tā arī liet nevajadzēja, lēju gan turpceļā, gan atpakaļ Holandē, vienīgajā tankštellē, kur bija pa 1.18, un turpat, autostrādes malā. Milzu atšķirība no Vācijas, kur tiešām ir arī pa 1.50 (precīzi nezinu), bet vidēji manīju pa 1.39 un tā.

Dacia Lodgy. Tik tāliem ceļiem vēl nebija izmantota, drusku baidījos par sēdpozīciju. Piemēram, Dacia Logan, 2007. gada, nevaru nobraukt ilgāk par 2h, sāp mugura, MB Sprinter (līdz šim visbiežāk izmantotais tālo ceļu buss), pēc 5h braukšanas sāk smelgt celis. Lodgy komforta testu izgāja uz urā. garākais gabals bija 15 stundas pie stūres, kurā sieva mani uz stundu nomainīja. Degvielu Lodgy ēd saprātīgi līdz kādiem 130 kmh - ne vairāk par 6 l/100, un lielāks ātrums, kai gan tai ir pa spēkam , paliek mazāk komfortabls - lielāks vēja troksnis, un mīkstās piekares izraisīta nekomfortabla zvalstīšanās sānvēja dēļ. Lai gan, atpakaļceļā, kad jau biju vairāk pie auto pieradis, stabili braucu arī uz 140 - 150 robežas vietās, kur tas bija saprātīgi. Laimējās arī ar satiksmi, ne turp, ne atpakaļ tā nebija blīva (nedaudz ap Antverpeni turpceļā)

2. sēdekļu rindā sēdēja 18 gadīgs puisis 185 cm garš, un divi mazāki bērni. Nesūdzējās, lai gan, kad stundiņu ielīdu pasnaust aizmugurē, man bija pašauri.

Atpakaļcelā ap 8 no rīta neuzmanības dēļ dabīju pirmo(!) ceļa nodevu nomaksāt poļu panam policajam. 72 kmh apdzīvotā vietā. Pans policajs ir aprīkots ar modernu kredītkaršu apkalpošanas ierīci, un laipni atbrīvoja mani no 100 zelta gabaliem. Waze viņš nebija. Tiešām tikko bija izlīdis no migas. Veicis savas darbības, viņš teica, ka pols'tā līdz 65, un ārpus līdz 105 viņi autovadītājus netramdot.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Poļu policijas tolerance +15 km/h apmēram atbilst tam, par ko es esmu pārliecinājies vairākkārt. Es parasti tā arī Polijā braucu. Nu varbūt ne +15, bet kādi +12.

smaidiigais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Es arī tā cenšos. Bet , kā jau teicu - neuzmanība. Nekādu pārestību nejūtu, tikai dzīvesbiedre dārgā atrada par ko bozties. Vēl jo projām pukst

opelis Reģ.: 03.10.2005
1 0 Atbildēt

Braucu pirms Ziemassvētkiem caur PL uz DE. Ja agrāk īsti nesapratu tos, kas met līkumu caur Bialystoku, tad tagad tas ir OK, jo no Bialystok sākas S klases ceļš, tagad jau ir tālāk cauri visai PL Berlīnes virzienā. Lēnākie posmi vairs tikai no LT/PL robežas līdz Suwalkiem un no Augustowas līdz Bialystokai palikuši. Atpakaļ no DE pirms Jaunā gada braucu un tad no Ostrow Mazowiecki caur Lomžu - ceļš kā izmiris bija, tā aizrāvos ar braukšanu, ka kaut kurā miestiņā pat nofotografējos. Cerams, ka paniem slinkums būs sūtīt foto uz LV.

opelis Reģ.: 03.10.2005
0 0 Atbildēt

Jā un DD Berlīnes austrumu daļā ielēju JET tankā pa 1,07 EUR.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti