Bradypus rakstīja: PSRS laikos komunisti pieļāva kļūdu - patiesi izglītojot cilvēkus (ja neskaita ideoloģisko daļu, PSRS izglītības sistēma bija visnotaļ kvalitatīva) un piespiežot domāt un saglabāt nepatiku pret režīmu. Mūsdienās šī kļūda jau ir labota un nedomājoša pūļa veidošana ir nodrošināta gan ar izglītības, gan sociālo sistēmu. Attiecīgi domājošajiem ir grūti redzēt un saprast to visu. Un pa vidu ir tādi dīvaini kukaiņi, kā tu - kas it kā tehniski saredz to visu, bet pareizos secinājumus par politisko pusi izdarīt nespēj, jo akli tic propagandai.
Jā, līmeni esam sasnieguši, kā vecā anekdotē kaut kur no 90tajiem:
Veselības stunda 7.klasē. Skolotāja jautā: - Bērni, kurš no jums var uzvilkt prezervatīvu uz globusa? Vai ir jautājumi?
Lielākā klases daļa paceļ rokas un jautā: - Skolotāj, kas ir globuss?
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2