Citroën C5 Aircross 2019 tests, atsauksmes un iespaidi 2020

GadaAuto Reģ.: 20.09.2014

Jaunais Citroën C5 Aircross 2019 / 2020, kāda pieredze?

 
AnK Reģ.: 06.10.2014
9 0 Atbildēt

Kad meklēju jaunu auto, izbraucu arī ar šo.

Ļoti glauns salons, eleganti nostrādāts (bija viena no pilnākajām komplektācijām). Patīkami atrasties salonā. Komfortabla piekare, bedres praktiski nejūt. Braukšana nekas aizraujošs, paskaļš dīzelis (pieļauju, ka benzīnnieks varētu būt daudz patīkamāks), atpakaļskata kameras izšķirtspēja nepārliecināja.

Kopumā auto foršs, man personīgi arī patika vizuālais, bet tas jau gaumes jautājums - zinu, ka citiem riebjas.

Tomēr ir viena liela problēma un tā ir cena un gaidāmais lielais vērtības kritums/sliktā tālākpārdošanas vērtība.

Tāds C5 Aircross, kādu izskatīju, maksātu ap 32-33 000 (kataloga cena). RAV4 Premium Plus hibrīds (salona glaunuma ziņā īpaši neatpaliek, aprīkots lieliski, ļoti kluss pilsētā, dikti ekonomisks arī) maksā 34 500, ja pareizi atminos.

Ja dīleris nedod krietnu atlaidi no kataloga cenas, tad, manuprāt, diemžēl C5 nav konkurētspējīgs, jo līdzīgi aprīkots, līdzīgi glauns auto maksā diezgan līdzīgi, toties pēc pieciem gadiem pārdot RAV4 hibrīdu būs visai viegli un nesāpīgi, kamēr nav pārliecības, ka pēc C5 stāvēs rindā.

Un tas viss, neņemot vērā Citroen ne pārāk labo uzticamības reputāciju.

Tā jau auto patika un salons dikti, dikti foršs.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
8 0 Atbildēt

Dizainiski daudz lietas patīk. Kaut kas atšķirīgs no visiem copy past. Sānu logu un aizmugures loga dizains tāds orģināls. Nav kā dažiem brendiem, kur dizaineri mocījušies un tā īsti nav saprotams kas bija domāts.

Janis_Mezulis Reģ.: 23.04.2014
10 0 Atbildēt

Ar Citroen laikam ir kā ar sievietēm. Tās var iepazīt tuvāk, bet pilnībā izprast nav iespējams nekad. Par C3 aircross un C4 cactus rakstīju jau iepriekš. Tie nebija glaimojoši teksi. Drīzāk pilni slēptas ironijas un atklātas kritikas. Apskatot C5 Aircorss, nevar noliegt diezgan lielo ārējo līdzību ar mazajiem brāļiem. Tāpēc ar lielu kritisku piesardzību uzsāku braucienu. Mmm. Tomēr šajā modelī vairs nevarēju atrast nekādus uzkrītoši vājos punktus. Drīzāk pretēji. Pat bez superdārgās pneimatiskās piekares tas brauc pa granti gluži kā pa sliedēm un slīd pāri mazajai pretīgajai grants trepei. Kā man paskaidroja dīlera pārstāvis no Karlo Motors, Citroen izmanto vienkāršu lodveida moduli iebūvētu amortizatorā, kas pildīts ar eļļu un pilda sava veida papildus bufera lomu. Gluži kā tenisa bumbiņa. Tas brīžiem radīja pat iemidzinošu efektu, kā rezultātā radās vēlme kāpināt ātrumu, kas nekādi nebūtu vēlams uz birstošā ceļa seguma. Uz pampakainā, ielāpiem bagātā asfalta C5 atļāva pievērsties citām lietām. C3 un C4 salona dizaina un ergonomijas kļūdas šeit vairs nav sarunas temats. Pielietotie materiāli saskarsmes vietās ir akceptējami bez lielas mekšķēšanas. Nekas negrabēja un neļurkājās. Mīkstie sēdekļi papildus piešķīra braucienam mierīgāku un pārliecinošāku raksturu. 130 zs nav nekāda sporta granāta, taču neradās sajūta, ka esi kā apdalīts jaudas un dinamikas ziņā. Arī ļoti gaumīgi dizainētais digitālais mērinstrumentu panelis lika rasties pārliecībai, ka auto būvēts ar sirdi.

AgnarsJundass Reģ.: 01.02.2018
9 0 Atbildēt

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 ZS, AT8, priekšpiedziņa. Feel komplektācijā ar visu papildus aprīkojumu maksā 31230 eiro. C5 Aircross spēj izcelties uz konkurentu fona ne tikai ar franču stilu. Ja citi modernie krosoveri cenšas izskatīties un braukt pēc iespējas sportiskāk, tad Aircross uzsvaru liek uz komfortu, kas nav tikai poza. To nodrošina amortizatori ar progresīviem hidrauliskajiem spilveniem un īpaši komfortablas sēdvietas. Šis būs viens no pretendentiem uz labākā Ģimenes auto statusu.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
7 0 Atbildēt

650 Reģ.: 25.01.2017
6 1 Atbildēt

Sveiciens citronu dīlerim.Cerams viņš apzinās,ka tieši šis Blue-Hdi Tri-Tdi motors ietilpst tieši tajā nelikvīdu kategorijā,kuriem viens tāds ulmaņgatves kreisā krasta hibrīdu Direktors tepat iAuto titullapā publiski pasludināja "Jau Parakstītu" nāvesspriedumu europā un 0% atlikuma pēc 5 gadiem.

Uz ko šīs te gibrīdteritorijas apkārtni no visām pusēm apsēdušie gļēvie PSA un VAG dd-produkcijas spekulanti nespēja te izdvest itin nevienu pretargumentu. Nožēlojami.

AGRISSTANEVICS Reģ.: 28.05.2018
5 0 Atbildēt

Ar franču auto tāpat kā ar franču sievietēm, vai iepatīkas uzreiz vai nekad( )…. Prieks, ka C5 Aircross ir daļēji novērsuši tās problēmas, kuras bija C3. Ir ievērojami uzlabojusies piekare un braukšana kļuvusi komfortablāka. Priecē salona ergonomika bet dinamiku(1,5Hdi 130 Zs)gribējās nedaudz efektīvāku, īpaši priekš priekšpiedziņas. Eksterjers, kā jau sākumā minēts.... Nesaprotams šķiet R19 riteņi???? Kāpēc????

TomsTimosko Reģ.: 09.04.2005
4 0 Atbildēt

Viena no retajām reizēm, kad autoražotāju reklāmas saukļi un pompozās fanfāras atspoguļojas realitātē. Kad Citroen saka – šis komforta līderis – viņi tā tiešām arī domā. Sēdeklis, kas vairāk atgādina jau nedaudz iesēdētu, bet ļoti mīļu un mīkstu dīvānu, un plūdena gaita, kas teju nevienai bedrei neļauj sasniegt mūsu mugurkaulu. Viss, ar ko netiek galā balstiekārta, absorbējas pufīgajos sēdekļos, kas īpaši liels pluss būs vecāka gadu gājuma auditorijai – šādu auto nav daudz. Un tas viss ar lielizmēra vieglmetāla diskiem.

Tieši pretēju lomu spēlē C5 Aicross dizains, kuru vairāk varētu novērtēt jaunieši. Tas ir ne vien atšķirīgs no kopējās auto plūsmas, bet piedāvā arī dažādas individualizācijas iespējas. Jaunus cilvēkus gan varētu nedaudz garlaikot Citroen multimediju sistēma, kura nav tik advancēta kā dažiem konkurentiem.

Tehniskais arsenāls daļēji aizgūts no Peugeot 3008 - tā ir laba ziņa. Pilnpiedziņa šeit nebūs pieejama, bet, kā jau iepriekš esam pārliecinājušies, ar tā klīrensu un Grip control sistēmu pilnībā pietiek, lai tiktu cauri vietām, kurās nonāks vien retais krosovera saimnieks.

Atis_Jansons Reģ.: 18.11.2012
2 0 Atbildēt

Stingri ņemot – konkursa žūrijas biedri vēl kategoriskus vērtējumus par titulu pretendentiem vēl izteikt nedrīkstētu. Testi tikko sākušies. Uz rudeni debiju tajos atlikuši daudzi interesanti jaunumi. Tad arī balsosim un savu viedokli publiski paudīsim. Tagad ar interesi uzklausīsim potenciālus pircējus.

Zigis. Jau saņem pensiju, bet turpina strādāt. Un krāt savam auto. Kādam?

“Tikai jaunu!!! Negribu pelnītās brīvdienās to pretīgo citu apgrābstītu dzelžu loteriju! Pilnpiedziņu man nevajag. Prāvāks klīrenss un augstāka pozīcija derētu. (Pierasts. Ziga darba auto ir “Renault Trafic”. ) Un maziņš arī neder. Gribu ceļot. Ne tikai Latvijā. Patīk tēva dzimtene Polija. Austriju un Vāciju pieķert… Zināt, ka divatā varam savā auto arī pārnakšņot…” spriež Zigis.

“Kompaktie un vidējie apvidus” Tā šīs auto grupas dēvē Latvijas Autotirgotāju asociācijas klasifikatorā. Tā mazliet maldinoši dēvē, jo kādi tie “apvidus”, ja gandrīz visiem populārākās versijas ir bez 4WD. Kādi tie “vidējie”, ja izmēri sniedzas līdz robežai, kur klasiskajā gadsimtu mijas Eiropas klasifikācijā bija ne tikai “mittel”, bet jau “über mittelklasse” (480 cm).

Ziga pieminētā komfortablā nakšņošana sākas no auto garuma ap 4,5 m (gandrīz 2 metri garš līdzens laukums matracim – ja nolaistas aizmugurējās atzveltnes). Ap šo izmēru tad arī sarunu risināsim. Un ne tikai runāsim. Brauksim ar grupas jaunumu – “Citroen C5 Aircross”.

Vispirms – vai patīk viņai? Mums līdzi brauc arī divas dāmas. Un tā nu sagadījies, ka savējo vēl vakar vizināju ar jaunāko Eiropā un Latvijā populārāko mazliet mazāko “Nissan Qashqai”. Teica – tā nekas… Sajūsmu nemanīju. Šodien staro abas. Un – interesantākais – smaida arī Zigis.

Kaut kas neparasts, svaigs, savdabīgi šarmants tajos frančos ir. Ne jau velti par pagājušā gada “Ģimenes auto” ievēlējām šī “citrona” tuvu radinieku “Peugeot 5008”. Ne jau velti tajā pašā konkursā uz mazākiem “airkrosiem” un “kaktusiem” ar smaidu skatījās pat it kā līdz kaula smadzenēm tehniski veči. Skaists auto. Liels auto. Stāvvietā blakus pagadījusies “Opel Zafira” (britu balsojuma “ģimenes auto” gadus desmit pēc kārtas) šķiet tāda trausla mazulīte…

Kāpjam iekšā. Un smaidi nezūd. Es atceros kādu senu “Peugeot” prezentāciju Francijā, kurā runātājs rādīja lielas socioloģiskas aptaujas datus – klientu interešu topā tikai ap 8. vietu parādoties tehniskas nianses. Visa virsotne pieder ērtībām. Un te tās ir. Ļoti ērti piepacelta viduskonsole. Prāva vidējā mantu lāde (kā vēlāk izrādījās – pat dzesējama, tāds mini ledusskapītis). Glīti un ļoti ērti sēdekļi. Pat aizmugurējie ar regulējamām atzveltnēm. Divdaļīga, ērti noņemama palodzīte virs milzīga divstāvu bagāžnieka…

Kā šis brauc? Jau pērn pēc brauciena ar “C4 Cactus” teicu – firmas reklāmas sauklis “burvju paklājs” (saglabāts arī šim C5), protams, ir mazliet pārspīlēts. Brīnumu tehnikas pasaulē nav. Bet nenoliedzami panākumi ir. Šie auto izdevušies Latvijas ceļu ielāpiem un viļņiem ļoti piemēroti. Un ne tikai piekaru kvalitāte to dod.

Gribu vērst jūsu uzmanību uz tendencēm riteņu izmēros (pievienoju tos tabulā). Desmit gados krosoveru riteņi ir izauguši ne tikai modīgajās disku collās. Aug to diametrs. Un tas grambās ir labi. Tas dod iespēju savienot šķietami nesavienojamo. Skaistus 19 collu diskus ar riepas profilu 55. Tā ir šim “airkrosam”. Ja izvēlēsieties citu marku – meklējiet līdzīgas pazīmes (sk. “Toyota RAV4”, “Honda CRV”). Atkārtoju – liels ritenis Latvijai ir labs. Tāpat kā ļoti patīkams stāvvietu un līdzīgos manevros ir mazs pagrieziena diametrs. Šajā rādītājā daudzi priekšpiedziņas auto nu sasniedz gluži vai neticamus augstumus.

Ekonomija un ekoloģija. Zigis, ticis brīvībā, brauks daudz. Un tādēļ viņu interesē ne tik daudz dinamika, cik – ko šis rij? Te brīdinājums teorētisko datu pētniekiem. Izmešu normu spiesti, visi modernie auto sasniedz gluži vai fantastiskus degvielas patēriņa rādītājus. Tiešām sasniedz, nevis tikai tabulās raksta. “C5 Aircross” dīzelītis pa šoseju lojālos režīmos spēj ripot pat ar 3l/100 km. Pilsētā – ja esi rātns un rāms – ar 5. Bet pamēģini radaru nekontrolētos līkločos ļaut vaļu “burvju paklāja” spējām un senai ralliju nostalģijai – būs visi 10. Ja ne vairāk. Tādēļ vēlreiz – ekonomija un ekoloģija ir braukšanas stila, nevis tehnisks jautājums.

Ko nopirks Zigis? To, kurš labāk tālāk pārdodams (uzvar “VW”)? Lētāko (ja tā – vinnē “Kia/Hyundai” koncerns)? Vai uzvarēs Gundegas smaids un “Citroen”? Ziņošu jums, kad lēmums būs pieņemts.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
3 0 Atbildēt

Citroën C5 Aircross 2019

OskarsKrampans Reģ.: 28.09.2019
1 0 Atbildēt

C5 ir pretsatu pasaule. Digitālais mūsdienīgais instrumentu (spidometrs) panelis ir noformēts kā veclaicīga radio tūnera skala. Amerikāņu old scool tipa mīkstie krēsli atrodas vienā salonā ar BMW tipa automātiskās transmisijas kloķi. Vecāka gadugājuma auto raksturīgā mīkstā gaita apvienojumā ar mūsdienu avangarda riepu izmēru 205/55R19. Tas viss ir citādāk, nekā pārējiem. Vai tas ir slikti? Laikam nē. Sev piezīmēs esmu atzīmējis, ka šad tad ir sajūtamas tādas kā stūres "pārvelšanās". Tas visticamāk ir saistīs ar savdabīgo amartizatoru uzbūvi. Noteikti gribu ar šo auto izbraukt vēl un ilgāku laika posmu, lai saprastu, vai gribu šādu auto redzēt sev blakus ilgākā laika nogrieznī.

Janis_R Reģ.: 09.12.2014
0 0 Atbildēt

No izskata viedokļa auto viennozīmīgi ir izdevies. Gan ārējās līnijas ar "šaurām acīm", lieliem vieglmetāla riteņu diskiem un Citroen raksturīgajiem durvju ārējiem polsterējumiem, gan salons ar modernu instrumentu paneli, manuprāt, ērtu viduskonsoli un kārtīgiem dīvāniem sēdekļu vietā. Tomēr tieši šie sēdekļi man lika aizdomāties. Pirmo reizi automašīnu testēju pilsētas režīmā ne pārāk ilgu laiku. Sēdekļi likās ļoti ērti, noamortizēja tos ceļu nelīdzenumus, kurus amortizācija "izlaida cauri" un viss likās super. Otreiz izbraucu līdz Liepājai un atpakaļ bez garām pauzēm. Pēc šāda testa man tomēr gribās stingrāku vadītāja sēdekli. Man mugura nebija sajūsmā. Citādi auto bija pat ļoti labs. Laba vadamība, ļoti laba amortizācija. Uzrāviens varētu būt labāks. Īpaši gribu uzsvērt degvielas patēriņu. Lai arī brauciens bija šosejas režīmā, taču nebija tīri uz 90km/st, arī apdzīšanas manevri bija diezgan bieži. Un pie tā sanāca mazliet zem 5l uz 100km. Nav peļami tāda izmēra automašīnai. Franču auto var patikt, var nepatikt, bet, nenoliedzami, tie kļūst arvien pamanāmāki.

IntarsVizbulis Reģ.: 20.07.2019
0 0 Atbildēt

Vizuāli tā nekas. Ietilpība arī laba. Iekāpjot no Seat taracco Citroen sēdekļi šķita mīksti kā dīvāns. Pirmajā mirklī patīkami, taču vēlāk mugura sāk skumt pēc saturīgāka sēdekļa. Gaita līgana, nepatīk tā sajūta turot rokas uz stūres kad vari ar izjust ķegu kustību, iespējams ceļš nebija īstais . Panelis man patika, moderns, nav ne vainas. Dēļ gaitas un cenas šis nav īsti mans auto.

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

C5 Aircross varētu teikt frančiem izdevies. Dizains labs, mūsdienīgs, domāju pieņemams arī klasisko vērtību cienītājiem. Viss sabalansēts un saderīgs. Tomēr radās iespaids, ka ražotājs uzsvaru licis uz komfortu un ērtībām. C5 tiešām sniedz braucējiem patīkamas sajūtas. Brauciens ir līgans un pārliecinošs. Viss ir pārdomāts. Ērti lietojama multimediju sistēma un citi vadības slēdži. Patīkamu pārsteigumu sagadāja spidometra izvietojums. Ideāli, stūre nemaz netraucē. Diezgan reta parādība. Ērtie sēdekļi un patīkamā gaita neizaicina uz sportiskiem stiķiem bet Aircross visai mierīgi iekļaujas plūsmā un var būt arī pietiekoši dinamisks. Auto ērts un pietiekoši liels, lai tajā ērti justos ģimene brīvdienu ekskursijā. Auto nav ne lēts ne dārgs, no 20 t eiro līdz 34 t.eiro. Izvēles iespējas diezgan plašas. C5 Aircross varētu piesaistīt sev papildus uzmanību. Tomēr spēkratam, kura cena ap 30 t.eiro salona apdarē cietas plastmasas, nu kaut kā ne īpaši.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti