Kārtot: Augošā secībā
1 2
AGRISSTANEVICS 16.11.2020 18:25

Kā otro Premium klases auto testēju Mercedes-Benz GLB 200 d 4M. Kā jau augstākās šlakas pārstāvim pienākas, eksterjers atturīgi elegants, bet ne uzkrītošs. Motora pārsegs un priekšējā reste gan atstāj nopietna auto seju. Skatoties no sāniem, auto priekšpuse taisni nogriezta un arī taisnais jumts un taisni nogriezta aizmugure šo nelielo krosoveri padara ievērojami atšķirīgāku par pārējiem. Izskatās gana ietilpīgs un tā arī ir, jo ar auto var pārvietoties 7. Tā kā otrā sēdekļu rinda ir bīdāma, tad sašaurinot otrās rindas komforta zonu arī trešajā rindā var kādu gabaliņu pavizināties. Runājot par interjeru, kā jau šai klasē pienākas, viss ir super kvalitātē – gan apdares materiāli, gan platekrāna panelis, gan ergonomiski sēdekļi. Pārsteidzoši labi auto uzvedās smilšu karjerā, kur atslēdzot ESP un aktivizējot Off-Road paketi, tika viegli pārvarēti bezceļa izaicinājumi. Testētā auto cena 54 teur, kas priekš MB šķiet ļoti demokrātiska, bet vienkāršu(vai MB pērk vienkāršu?) ar pakaļ piedziņu var iegūt par 38 teur.

AGRISSTANEVICS 16.11.2020 18:18

Runājot par VW ID.3 1st Edition elektroautomobili, sākšu ar gala verdiktu – pirmā „spieduma” produkts. Kā jau visiem šāda procesa produktiem, ir nepieciešami daudz un dažādi uzlabojumi. Ārējais dizains savdabīgs, visticamāk daļai neiepatiksies, man patika jo savilku dažas paralēles ar mazu sporta kupeju(es pat gribētu, lai būtu 2 durvīm...). Ekstravaganti 20” riteņu diski(šķiet pārspīlēti, kad iedomājos cik būtu jāatdod par vasaras/ziemas riepām). Ņemot vērā 2,8m riteņu bāzi un mazās pārkares, salons gana ietilpīgs, pat aizmugurē sēdošiem. Respektējams ir paredzētais nobraukums ar vienu uzlādi – 400 km. Tas jau tuvojas tam, ko lielākā daļa elektro mīļu sagaida. Arī bagāžas nodalījums, kā jau VW pieklājas, ietilpīgs(max 1267 l). Dinamika fantastiska – 150kw elektromotors(204 Zs) paātrinās mega ātri, pozitīvas emocijas rada arī klasiskā(aizmugures) piedziņa. Auto nepieciešams arī mazs apgriešanās rādiuss. Tas arī viss par pozitīvo – salona interjers, apdares materiālu kvalitāte, info sistēmas loģistika ir katastrofa. Radās iespaids, ka VW veči sanāca kopā un nolēma fiksi kaut ko radīt, īpaši neiedziļinoties. Neraksturīgi tādi „izgājieni” no koncerna puses. Cerams, tas tiešām ir „1 spiedums” un drīz redzēsim kļūdas labojumus, ieskaitot cenu, kas demo a/m ir nepilni 53 teur.

AGRISSTANEVICS 16.11.2020 18:15

Elektriskā Honda e ar 113kw elektromotoru(154 Zs) laikam ar savu izskatu ir vissatšķirīgakā un visievērojamākā. No ārpuses mazais „pīlēns tims” salonā pārsteidz ar plašumu. Droši vien īpašu dizaina balvu ir pelnījuši dubultie skārienjūtīgie ekrāni(2x12”) priekšējā panelī, īpaši kad tur iestata akvārija(ar zivtiņām, Teslai varot iestatīt ugunskuru...) fonu. Šeit pilotam un stūrmanim jābūt īpaši saliedētiem, citādi katrs var sākt veidot savas opcijas . Interesants risinājums ir durvju sānu spoguļi – sānu kameras sistēma un pareizi(pretstatā Audi E-tron) novietotas kameras priekšējā panelī, interesanti, ka adoptācija notiek ļoti ātri. Ļoti patika auto dinamika, it īpaši jo atkal klasikas(aizmugures)piedziņa, bet tas diemžēl uz elektrokapacitātes rēķina un tā dila diezgan strauji. Bažas radīja divas lietas mūsu klimata zonā, kad ziemā bieži ir slapjdraņķis – sals, kā strādās podziņa priekšējā restē uzlādes vāciņa atvēršanai un arī durvju atvēršanas rokturi??? Un tas pats stāsts – testētā auto cena 37 teur, šķiet krietni augsta.

AGRISSTANEVICS 15.11.2020 19:26

Jau iepriekš minēju, ka KIA ar savu kvalitāti manā skatījumā nopietni pietuvojies labākajiem Eiropas autoražotājiem. Respektējami ir šā gada jauninājumi, kā Xceed hibrīds, gan e-Niro. Un nu – KIA Sorento! Kad tuvojos šim auto, lai veiktu testa braucienu, pēkšņi auto sāka virzīties man pretī, lai atvieglotu manu iekāpšanu, jo auto citu testa auto rindā bija cieši blakus viens otram. Upsss – izrādās auto tālvadības pultī funkcija auto izbraukšanai no šauras stāvvietas. Labs!!!!!! 2,2 l dīzelis ar 202 Zs ar automātisko 7-pakāju pārnesumkārbu un pilnpiedziņu. Interjers gaumīgs ar kvalitatīvu apdari. 12”loģisks, gana ātrs instrumentu panelis. Pirmais auto, kuram vadības panelī(nomainot tehometru)nepieciešamības gadījumā parādās aklās zonas kameras attēls – SUPER lieta! Vieglmetāla diski ar 20” riepām, vadītāja 10-virzienu un pasažiera 8-virzienu elektriski regulējami sēdekļi, displeja projekcija priekšējā vējstiklā, 360* skata kameras infocentrs, BOSE Premium skaņas sistēma, kvalitatīva ādas apdare. Šis un vēl šis tas auto jau nopietni pietuvina Premium segmentam. Auto pārsteidzoši labi sevi parādīja smilšu poligonā – augsta caurgājamība. Nu jā, pašlaik laikam visgrūtāk sadzīvot, ka par KIA jāmaksā 54 teur. Un jā – auto ir 7-vietīgs, labi 6 un 7 diez vai gribēs braukt līdz Liepājai.......

AGRISSTANEVICS 15.11.2020 19:21

Pēc ZOE nolēmu turpināt testus ar šo ražotāju – krosovers Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Un auto pacentās dod pozitīvas emocijas – gaumīgs dizains, ērts un gana kvalitatīvs salons, ērta vadība, 10” saprotams digitālais ekrāns. Laba salona izolācija un piekare adekvāta mūsu ceļiem. Labs paātrinājums(protams ar benzīnu), precīzas darbības automātiskā Multi-mode pārnesumkārba. Tīri ar elektrību nobraucu 35km, pēc datiem rādīja, ka vel tikpat varētu nobraukt. Šķiet ir OK, man kā elektro skeptiķim(vismaz pagaidām) šis varētu būt alternatīva, pie tam cena draudzīga – testēta auto cena 29 teur.

AGRISSTANEVICS 15.11.2020 19:17

Viens no šā gada 7 elektro auto pretendentiem – Renault ZOE, it kā visvairāk pārdotais elektro auto Eiropā. Nezinu, šis auto pilnīgi ne ar ko neuzrunāja, kaut gan piekare mūsu ceļiem ļoti laba, motora dinamika ļoti laba un arī salona izolācija laba. Neskatoties, ka varot nobraukt ap 380 km bez uzlādes, vairāk par pārdesmit km es nedotos, jo sēdpozīcija ir vienkārši katastrofa, sēdi kā uz taburetes, kura pie tam nav regulējama uz augšu/leju un aizmugurē vietas praktiski nav. Un par to vēl jāšķiras no 36 t eur.

AGRISSTANEVICS 15.11.2020 19:15

Zinot Audi perfekcionismu, uz testu ar Audi e-tron Sportback S line quattro gatavojos ar lielu nepacietību. Un jāsaka atklāti – izjutu milzu gandarījumu. 265 kW elektromotors(355 Zs) 2,5t smago auto no vietas pacēla ar TĀDU paātrinājumu...... Eksterjers skaists, sportiski agresīvs ar melnu radiatora restes apdari. Interjerā augstas kvalitātes materiālu kopums, kas papildināts ar kontūru apgaismojumu ar pieejamu interaktīvu profilu, un pilnai laimei Bang&Olufsen 3D Premium skaņas sistēma. Perfekti atstrādāts 12.3”instrumentu panelis, 360* kameras, apgaismoti durvju sliekšņi ar projekciju uz zemes. Tomēr bija arī vilšanās – uzstādītās kameras atpakaļskata spoguļu vietā ar ekrāniem, kuri ļoti neveiksmīgi izvietoti durvju iekšpusē. Tie novietoti zemu un lai sekotu līdzi, skatiens jāvērš uz leju, kas ļoti traucē... Toties auto rādīja fenomenālu caurgājamību smilšu karjerā, protams ieslēdzot piekari offroad(viens no daudzajiem režīmiem) režīmā, kas piepaceļ virsbūvi. Jautājums ir tikai, vai kāds ar 120 t eur vērtu auto meklēs piedzīvojumus bezceļa apstākļos.

AGRISSTANEVICS 15.11.2020 19:11

Kompaktais krosovers Ford Puma, 1,0l benzīns ar 125 Zs un automātisko pārnesumkārbu. Auto dinamika gana laba, ja izvēlas sporta režīmu, dzinējs gana skaļš un uz bruģa jūtama salīdzinoša vāja salona izolācija. Interjers it kā sportisks, bet sēdekļi ne īpaši komfortabli. Info sistēma prasa iedziļināšanos lai apgūtu. Bagāžas nodalījums gana liels, bet augstā mala apgrūtina iekrāmēšanu. Kopumā aprīkojums grūti izprotams, ko ir domāts panākt – apsildāma stūre(?), pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres(neparādās ne bāzes aprīkojumā, ne papildaprīkojumā???). Neesmu pārliecināts, ka būtu gatavs par šo auto atdot 24 t eur.

AGRISSTANEVICS 15.11.2020 19:08

Ar milzu interesi devos uz testu ar jauno Land Rover Defender. Un nevīlos – gandarījums bija milzīgs. Jaunais robustais bezceļu bridējs dod kaudzi ar pozitīvām emocijām. 6 cilindru 3 litru un 400 Zs benzīnnieks ar 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu ir megajaudīgs. Auto interjers nedaudz saglabā(tas priecē) vēsturiskā raupjā Defendera aprises, kā priekšējo paneli ar rokturiem, durvju apšuvumu stiprinājumi ar skrūvēm, lodziņi jumta kantēs, adekvats bezceļniekam kvalitatīvs interjers(viegli kopjams, ietilpīgs bagāžnieks, nolaižot aizmug.sēdekļu atzveltnes iegūst līdzenu plašu telpu. Salona atpakaļskata spoguli iespējams pārslēgt uz kameru, kura ievietota jumta antenas spurā, kvalitāte gan ne īpaši. Žēl, ka jaunais ir zaudējis rāmi(monokoks), bet gaitas īpašības ir ekselentas. Bezceļā(smilšu karjerā) auto ir vairāk kā pārliecinošs, atbalsts ar elektronisko pneimatisko balstiekārtu un automātisko starpasu diferenciālu bloķēšanu. Kvalitatīvs 10”skārienjūtīgs info ekrāns un interaktīvs vadītāja displejs. Kā papildaprīkojums iespaidīgā panorāmas lūka un elektrisks piekabes āķis veido testētā auto cenu 80 t eur, bet bāzes modelis no 60 t eur.

AGRISSTANEVICS 08.10.2020 12:05

Seat Ateca - kārtējais auto, kam spāņi piešķīruši kādas savas vēsturiskas pilsētas(šinī gadījumā Ateca-ļoti sena vēsturiska pilsēta netālu no Saragosas). Šoreiz tas ir 2,0TSI 140kw/190 Zs ar 7 pakāpju DSG kārbu un pilnpiedziņu. Uzprišinātā modeļa galvenās izmaiņas saistās ar eksterjeru - sportiskāka, agresīvāka un tai pašā laikā diezgan robusta priekšējā reste, jauni lukturi. Gan jāmin, ka izvēloties tumšu virsbūves krāsu(testa auto bija melnā krāsā) iepriekš minētais par auto priekšu nav tik izteiksmīgs, bet piem. baltā krāsa izceļ šos uzlabojumus. Arī drošība ir līmenī - NCAP testos 5 zvaigznes! Interjera materiāli kvalitatīvi, salona izolācija laba, jo esot uz grunts seguma, trokšņa līmenis salonā nepaaugstinās. Runājot par interjeru, daudzas lietas, kā digitālais instrumentu panelis, 9,2" skārienjūtīgs info panelis, vidējā konsole ar izvietoto pogu braukšanas režīmu(eco, comfort, sport, offroad, sniegs)iestatīšanai nu ļoti atgādina Wolfsburgas brālīša(domāts Tiguan) aprises. Dzinēja dinamika un balstiekārtas darbība, it īpaši sporta režīmā ekselenta un vidējais degvielas patēriņš pat nepārsniedza 7,5l uz 100km! Aizmugurē sēdošiem ērtība un plašums garantēts. Vienīgi spāņi piemirsuši izveidot bīdāmus aizmugurējos sēdekļus, kas nepieciešamības gadījumā varētu palielināt jau tā iespaidīgo bagāžas nodalījumu. Nu ko, šķiet neslikta alternatīva iegādāties VW tehnoloģijas un kvalitāti par apmēram 5 t eur lētāk salīdzinot ar wolfsburgieti. Ateca ar 2,0 TSI ar DSG un pilnpiedziņu pieejams par 31 500 eur, bet 2,0TDI pat par 27500 eur.

AGRISSTANEVICS 02.10.2020 12:13

Manā priekšā stāv jaunākais un elektriskais Mr. Bīna auto - MINI Hatch 3-door Cooper SE. Uzreiz jāatzīst - reālāka kulta auto nav iespējams atrast! Runājot par interjeru(bet ne tikai), patiesa cieņa angļiem, ka tiek saglabāta vēsturiskā identitāte, protams ar vairākiem mūsdienu elementiem. Ļoti fanīgi izskatās Anglijas karoga siluets aizmugurējos lukturos. Vēsturiski saglabātais apaļās formas spidometrs pārtapis par Essential un Connected Navigation pakotņu funkciju izpildītāju. Jāsaka gan, ka darboties ar šim informācijām nav īpaši vienkārši un parocīgi. Piekare patika neskatoties ka tas ir mazauto un pārkares aiz riteniem praktiski nav. Salonā gan brauciena laikā paskaļš, bet tas laikam sakarā ar neveiksmīgi izvēlētām jau ziemas riepām. Pirmais auto, ar kuru pilsētas režīmā pēc brīža iemācījos, ka bremžu pedālis nav jālieto vispār, jo elektromotors intensīvi pats bremzē(pie tam iededzot aizmugurējos stop signālus). Auto dinamika ir mega izcila, tai pat laikā pretizbuksēšanas sistēma nekādi neļauj izbuksēt ritenim. Nenoliedzami auto ir 2-vietīgs, jo neapdomīgi mēģināju iesēsties aizmugurē un .... iesprūdu! Ar auto varot bez uzlādes veikt līdz 200km. Mana pieredze - 1/2 darba dienu intensīvā pilsētas satiksmē, tad neliels izbrauciens ārpus pilsētas un atgriežoties Dārzciema ielā, auto rādīja, ka palikuši 47% uzlādes. Nu ko, vai es iegādātos šādu auto par 37 tEur - visticamāk ka nē, bet kam failos ierakstīts - tas ir mans kulta auto - noteikti jā. Jo nav tā, ka Mini nav redzami pilsētas ielās.

AGRISSTANEVICS 02.10.2020 11:28

Šonedēļ bija iespēja testēt jaunāko tīrasiņu bavārieti - BMW 520d, pie tam pilnpiedziņas versijā, t.i. xDrive MHEV un 8-pakāpju automātu. Jau iesākumā var droši teikt, ka premium segmentā vienas no līdera pozīcijām ir garantētas! Nedaudz neierasta un manā skatījumā necila bija a/m krāsa - tumši pelēks perlefekts(bernina grey amber effect), kas neizcēla limuzīnas cēlās eksterjera līnijas. Gaitas/piekares īpašības perfektas, līganas, bet ne mīkstas, kas nolasa mūsu ceļu grambas, pie tam auto bija bez sporta piekares. 2-litrīgais dīzelis ar 190 Zs(140Kw)galvu reibinošu dinamiku gan nerādīja, bet neaizmirsīsim, ka pilnpiedziņa! Auto bija aprīkots šķiet ar visām iespējamām pakotnēm, tādām kā M_Sporta(ar visu no tā izrietošā), Comfort plus(4-zonu klimats, Harman Kardon audio, multimēdiju sistēma), Innovation(lāzera gaismas, projekcija uz priekšējā stikla Head-Up display, žestu vadības sistēma, paplašinātais dekors ārpusē High-Gloss Shadow Line, soft close durvju aizvēršana, automātiski vadāms bagāžas nodalījuma vāks un daudz kas cits. Testa auto cena gandrīz 80 tEur, bet bāzes modelis pieejams pat par 46 tEur.

AGRISSTANEVICS 28.09.2020 19:45

Un tā segmenta toņa noteicējs – jaunais - nu jau 8 paaudzes VW Golf ir ieradies. Testa auto jau ar krāsu ir uzmanību piesaistošs – citrondzeltens mettalic. Zem motora pārsega pukst 1,5 eTSI(tiešās iešprices ar turbīnu un kas interesanti, papildināts ar daļēju/mēreno hibrīda sistēmu, kurai jānodrošina degvielas ekonomija un jāpalielina dinamika(!)), nodrošinot 150 Zs un 250Nm griezes momentu un papildināts ar 7-pakāpju tiešās ieslēgšanas pārnesumkārbu. Ieņemot vadītāja sēdvietu un apskatot priekšējo paneli, nepārprotami ir jūtama VW kvalitāte un pārdomātība. Iepazīstot paneli, reakcija ir – prom ar slēdžiem! Tādus te vairs neatrast! Visi slēdži pārtapuši par skārienjūtīgiem vai slaideriem. Ergonomisks digitālais mērpanelis ar n-tajām fukcijām un perfekti integrētais 25,4cm displejs veiksmīgi sabalansēts ar paplato vidējo konsoli un mazītiņu manipulatoru, kurš nodrošina pārnesumu ieslēgšanu. Atkarībā no pasažieru noskaņojuma, iespējams variēt ar paneļa apgaismojuma toņiem – pavisam 30 dažādās noskaņās! Tā kā 8 paaudze ir kļuvusi par 2,8cm garāks, salīdzinot ar 7(un par 8,5cm salīdzinot ar 6), tad bažas par aizmugurē sēdošo komfortu ir liekas, arī galva ir patālu no griestiem. Nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, iegūstam 1 237 l bagāzas tilpuma. Interesanta fīča – braucot ar ieslēgu kruīza kontroli, tuvojoties nepārredzamam līkuma, digitālais panelis informē, ka rekomendējamais līkuma izbraukšanas ātrums ir piem. 85km/h, ja vadītājs nereaģē, auto šai vietā samazina ātrumu un pēc tam paātrinās.... Žēl ka wolfsburgieši noskopojušies un motora pārsegs palicis bez hidrauliskā pacēlāja, pazudušas arī ietilpīgās novietnes zem priekšējiem sēdekļiem. Jaunais Golf 8 ar 1,5l 130 Zs un manuālo pārnesumkārbu bazes modelis pieejams par 21632,- Eur, te gan jāpiezīmē, ka tādas lietas ka 3zonu klimats, navigācija, 25cm skārienjūtīgais ekrāns ziemas pakete, labs audio utt ir iekļauts bāzes cenā. Testētās a/m cena 29400 Eur.

AGRISSTANEVICS 15.09.2020 16:32

Latvijas Gada Auto pretendentu saimei pievienojies itāļu apvidnieks - Alfa Romeo Stelvio. Tikko kā bija iespēja testēt šo jaunpienācēju ar 2,0l 280 Zs, 8-pakāpju automātu un pilnpiedziņu. Uz reiz jāsaka, ka tēmēts ir premium apvidnieku segmentā(gan izpildījumā, gan cenā!). Gaumīgs un kvalitatīvu materiālu interjers, Īpaši jāizceļ priekšējie sporta sēdekļi ar plašām regulācijas iespējām, līdz jūties kā īstā rallija a/m sporta sēdeklī. To papildina patīkama sporta stūre ar visām vadības funkcijām un pārslēgšanās lāpstiņām. Priekšējo labās un kreisās puses pārskatāmību nedaudz traucē motora pārsega sānu uzrautās malas un platā A konsole. Aizmugurē sēdošajiem nav īpaši daudz vietas kājām. Ekselenta dinamika, it īpaši pārslēdzoties manuāli. Degvielas patēriņu gan zem 14l neizdevās panākt. 4,7 m garais un 1,9m platais itālis ar bāzes cenu 51 teur un papildus iekļauto aprīkojumu 15 teur vērtībā ir nišas produkts tiem, kurus fascinē itāļu mode un dizains.

AGRISSTANEVICS 07.09.2020 22:26

Un tā Gada Auto pretendents - tā sauktais spāņu VW - Seat Leon Sportstourer(latviski laikam universālis) FR ar 1,5l 150 Zs dvēseli un DSG(7pakāpju divsajūgu tiešās pārslēgšanas kārbu) un interesantu jaunumu - vieglā hibrīda iekārta, ko var redzēt uz tahometra. Brīvgaitā dzinējs atslēdz 2 cilindrus, tā ekonomējot degvielu un mazinot izmešus. Gana laba dinamika, it īpaši Sporta režīmā ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām pie stūres. Uzreiz jāatzīmē, ka salīdzinot ar iepriekšējo modeli, šis Leon ir pieaudzis garumā par veseliem 9cm, kas ir jūtams auto salonā, it īpaši aizmugurē sēdošajiem nav jābaidās, ka ceļi iedursies priekšējā atzveltnē un roku balsts dod papildus komforta sajūtu. Patīkami uzrunā eksterjers - no priekšas gana agresīvs, aizmugures līnijas nedaudz velk uz Porsche... Ļoti ergonomisks interjers it īpaši vidus konsole, kurā nav ierastā ātrumu pārslēga, bet gan tikai mazs manipulators un ar iespēju pēc braucēja noskaņojuma pielāgot priekšējā paneļa izgaismojuma toni, 10"displejs ar visām nepieciešamajām funkcijām, tai skaitā izmainīt balstiekārtas regulējumu. Ar slaider palīdzību iespējams ērti regulēt audio skaņu un klimata kontroli. Jāatzīmē patīkamā Line assist darbība - auto netiek raustīts no vienas joslas malas uz otru. Plašs bagāžas nodalījums ar iespēju atzveltnes nolocīt no bagāžas nodalījuma. Vilšanos radīja fakts, ka motora telpas pārsegam nav hidrauliskā pacēlāja un ja auto ir netīrs, pie iekāpšanas/izkāpšanas paplatie ārējie sliekšņi diezgan droši nosmērēs kājas. Maksimāli nopakotā testa auto cena 31 tEuro, (ieskaitot el.izbīdāmu sakabes āķi, dinamisko balstiekārtas vadību, utt). Bet ar šādu dzinēju, manuālo kārbu auto var iegādāties par 21500 eur. Bravo spāņiem!

AGRISSTANEVICS 01.09.2020 12:45

Pagājušajā nedēļas nogalē bija iespēja izmēģināt jauno Skoda Octavia Combi ar 2.0 TDI 150 Zs(340 Nm griezes moments) un 7-pakāpju divsajūgu tiešās pārslēgšanas automātisko transmisiju. Uzreiz jāsaka, ka dzinēja jauda/dinamika ekselenta, pārnesumu pārslēgšanās vispār nav jūtama.

Pārsteidza(patīkami) degvielas patēriņs - ceļā uz Liepāju,braucot noteikumu robežās(+15%) ar daudzām apdzīšanām, iebraucot Liepājā vidējais patēriņš rādīja 3,7l - tieši tas, ko ražotājs ir pateicis pie kombinētā degvielas patēriņa!!!

Lai dzīvo dīzeļi! Papildus drošības sistēmas, kā adaptīvā kruīza kontrole, joslu un sānu asistents braucienu padara ļoti komfortablu un drošu. Tāpat informatīvi ļoti atbalsta "head up"displejs priekšējā vējstiklā. 10,25"digitālais displeja panelis eleganti izvietots priekšējā panelī(un nelien no tā ārā, kā dažiem modeļiem). Tā kā jaunais modelis "pastiepies" garāks un platāks, aizmugurē sēdošiem ir iespaidīgs plašums (līdz ar to stipri pietuvojies segmenta pašreizējam līderim Passat Var.), bet jau tā ietilpīgais bagāžas nodalījums iepriekšējam modelim, šis kļuvis vēl ietipīgāks - ar nolaistām aizmugures sēdekļu atzveltnēm 1700l. 2686 mm riteņu bāze nodrošina ļoti līganu un komfortablu braucienu. Vienīgi gribējās nedaudz cietāku piekari, jo uz ceļa "viļņiem" bija diezgan ievērojama šūpošanās.

Eksterjers un interjers - elegantas līnijas, pārdomāts instrumentu panelis un izcila kvalitāte. Auto ir apvienojis divas būtiskākos pielietojuma veidus - elegants biznesa vajadzībām un praktisks ģimenes auto. Testētā auto cena 31670 eur(max.aprīkots), bet ar šādu dzinēju un pārnesumkārbu Active versijā tas ir pieejams par 24600 eur.

AGRISSTANEVICS 26.08.2020 16:43

Man pirmais šā gada pavisam "zaļais" auto ir elektro no KIA staļļiem - E-Niro. Gaumīgs dizains, nu jau var teikt laba KIA kvalitāte, ieskaitot interjeru. Šis bija ar kvalitatīvu ādas salonu un jumta lūku un protams ar visām iespējamām drošības sistēmām. Runājot par eksterjeru, vienīgi škiet, dizaineriem pietrūkusi pacietība izstrādāt pievilcīgu priekšējo resti, jo esošā ir nekāda.... Aprīkots ar litija jona polimēru akumulatoru, auto attīsta fantastisku paātrinājumu(395 Nm griezes moments), ielas automobiļos vēl tādu nebiju pieredzējis(nu labi, varbūt vienīgi Lambo), bet tas gan uzreiz prasa el.patēriņu. Interjers ļoti patīkams, ko labi papildina info centrs ar 7,2" LCD ekrānu un 10,25" skārienjūtīgs ekrāns. Nu jau ierastā KIA kvalitatīvā salona izolācija un perfektā piekare. Patīkami pārsteidza salona plašums, it īpaši aizmugurē sēdošajiem ļoti ērts, jo kājas nespiežas priekšējā sēdekļa atzveltnē. Priekš elektro auto plašs bagāžas nodalījums - 451l, bet ar nolaistām aizmugures sēdekļu atzveltnēm - 1405l. Diemžēl šokēja cena - testa auto maksā 49 200 eur. Tas šķiet kosmoss - nu bet ja gribi demonstrēt, ka esi viens no zaļākajiem........

AGRISSTANEVICS 25.08.2020 9:41

Gribu uzrakstīt par Skoda Octavia, bet nesanāk!

AGRISSTANEVICS 20.08.2020 19:35

Jā, šogad kā jaunumi mazie pilsētas krosoveri birst kā no pārpilnības raga! Šoreiz mans testa auto ir KIA XCEED PHEV(Plug in Hybrid), jeb latviski varētu būt "lādējamais hibrīda elektriskais auto". Jāsaka atklāti, modeļa ārējās formas piesaista uzmanību - no priekšas sportiski agresīvs, aizmugures līnijas "velk"uz kupejas pusi un var atrast zināmas paralēles ar Macan.... Priekšpiedziņas auto aprīkots ar 1,6 GDI benzīna motoru(105Zs), elektromotoru un 6-pakāpju automātisko pārnesu kārbu, kura starp citu "strādā" ļoti patīkami. Interjers izceļas ar kvalitāti, ādas salona apdare ļoti kvalitatīva, kas apvienota ar kvalitatīvu plastiku, kura nerada lētuma sajūtu. Ļoti laba, blīva(tas jūtams aizverot durvis) salona izolācija, pat uz grunts seguma salons ir kluss. Ļoti ērti sportiskie priekšējie sēdekļi, priekšējais panelis un 10" skārienekrāns labi integrējies un ir viegli saprotams, laba ceļa pārskatāmība. Patīkami pārsteidza priekšējā piekare, kura ekselenti strādā gan uz nelīdzena asfalta, gan uz grunts seguma. Aizmugurē sēdošajam ceļgali līdz ar vadītaja atzveltni un galva līdz ar jumta apdari(gan pateicoties panorāmas lūkai). Bagāžas nodalījums nav īpaši liels(neaizmirsīsim, ka tur ir noslēpts akumulators, kurš dzen auto uz priekšu ar elektrību), bet ērts. Braucot elektro režīmā, dinamiku, protams nodrošina benzīna motora "pieslēgšanās". Arī visas drošības sistēmas ir atrodamas, kā līniju asistents, priekšā braucošā distances kontrole, viedā kruīza kontrole, utt. Ražotāja noteikto 1,2 l degvielas patēriņu, gan neizdevās sasniegt(~2,5L), bet braucot eco-režīmā pat izdevās par dažiem % uzlādēt bateriju. Nezinu, vai šādam auto ir nepieciešami 18"riteņi, uzskatu, ka ar 16 vai max 17 būtu gana. Visnotaļ jauks auto, vienīgi cena ir "kosmoss", testa auto maksā 39.990,- euro.

AGRISSTANEVICS 10.08.2020 22:25

Kā nākamais mana Gada auto testa modelis atkal pilsētas krosovers, jeb kā paši tirgotāji nosaukuši - kupejas krosovers(???) - Nissan Juke N-Design, 0,999 l benzīna dzinējs ar 117 Zs., 7pakāpju automāts, priekšējā piedziņa. Uzreiz jāsāk ar zināmu sašutumu - 1-litrīgs pilsētas džipiņš ar 19" riteņiem- nu kur vēl tālāk!!! Nevaru komentēt iepriekšējo Juke, bet šim salona izolācija stipri pieklibo, īpaši braucot pa mūsu nelīdzenajiem ceļiem, troksnis salonā ir pieklājīgs. To papildina arī ļoti cietā piekare, kura uz pat nelielām bedrēm reaģē ļoti asi un nepatīkami. Samulsināja salona interjers no 3 materiālu kombinācijas - alcantara/āda(it kā mākslīgā, bet kvalitatīva)/lēta plastmasa(!!!), kura pie tik cietas piekares diezgan drīz varētu sākt grabēt. Bagāžas nodalījums diezgan ietilpīgs, ja grīda zemākajā pozīcijā, toties tad apgrūtināta iekrāmēšana. Aizmugurē sēdošajam pamaz vietas kājām(bet tas tikai manam 1,8m augumam), toties jumts galvai(vai otrādi) netraucē, pat lēkājot pa bedrēm. Vadītāja sēdpozīcijas un stūres regulēšana plašā diapazonā. Litrīgā dzinēja dinamika patīkama, it īpaši sporta režīmā, bet kombinēto 6,4l patēriņu tā arī neizdevās sasniegt, jo zem 7l nu nekā... Stūre aprīkota ar pārslēgšanas lāpstiņām, bet tā kā automātam nav manuālā režīma, tad lāpstiņas vairāk dekoratīvi. Līniju asistents dod vieglu vibrāciju uz stūri, kur jāpiedomā, ko tas nozīmē. "Uzrautie"priekšējie spārni man nedaudz traucē redzamību(tas mantojumā no iepriekšējā). Testa modeļa cena ap 26tEur(bet tas ar 8"skārienjūtīgo ekrānu, navigāciju un Bose audio), šķiet pārspīlēti augsta. Pliko bāzi var saņemt par 17tEur, bet tad rēķinies, ka aizmugurējās bremzes būs trumuļu(!!!) un manuālā kārba.

AGRISSTANEVICS 21.07.2019 14:44

Bravo! Jau pagājušo gadu priecēja Golf klases KIA CEED iznāciens. Gan eksterjers gan īpaši interjerā jūtama kvalitāte. Ļoti atsaucīgs (es teiktu sportisks)1,6l 204 Zs dzinējs ar 7-pakāpju automātisko kārbu. Automobilī ir patīkami uzkavēties....

AGRISSTANEVICS 21.07.2019 14:24

Nu grūti ko iebilst pret MB izvirzītajiem(un realizētajiem) kvalitātes un komforta standartiem. Vēl atmiņā pagājušo gadu testētie CLS un A-klase. Arī tagad testētais GLE ar 2,0TDI un 245 Zs(eleganta dinamika) un 9-pakāpju automātisko pārnesumu kārbu nenoliedzami norādīja - tas MB! Piekare uz mūsu lielceļiem strādā perfekti. Komforts pāri visam - salons īpaši ergonomiski veidots, ļoti ērta un komfortabla sēdēšana aizmugurē(cik tas ir aktuāli apvidus auto?). Un tas viss par 60 tk Euro, hm...

AGRISSTANEVICS 21.07.2019 13:37

Seat džips Seat līmenī. Nekā īpaša bet tai pat laikā pietiekami labs komforts(nedaudz jūtams VW "loģistika" interjerā - tas forši), gana laba dinamika(2,0tsi 190 Zs) priekš 4x4, ērts/plašs salons un tas viss par 27,5 tk Euro.

AGRISSTANEVICS 21.07.2019 13:15

Nenoliedzami prieks, ka arī Porsche izšķīries par dalību Gada Auto pasākumā(droši vien aizskāra pagājušā gada Urus iznāciens)! Nenoliedzami ar atjaunoto Porsche Macan viss ir kārtībā(par 100 tk Euro), bet vai apvidus auto ir jābūt ar tādu jaudu(365 Zs) un dinamiku un vai vispār Porsche ir jābūt apvidniekam. Lai mani atvaino Porsche apvidnieku fani, bet man(ļoti ceru, ka ne tikai) Porsche tā ir klasika, 911 utt...

AGRISSTANEVICS 21.07.2019 12:59

Man šķiet radīts neveiksmīgs spāņu tereodors…. Interjerā viegli atpazīstams pagājušais un daļēji patreizējais VW rokraksts, bet tas arī viss. Nospiežot akseleratora pedāli, ir jāpiedomā, ka tiešām zem motora pārsega ir 300 Zs, tas zināmā veidā labi, jo piekare pie lielāka ātruma un mūsu nelīdzenajiem ceļiem uzvedas diezgan neadekvāti. Un atkal tie paši R19 riteņi..... Škiet kāds sācis nopietni lobēt ražotājus pāriet uz vienu izmēru(R19) visiem auto Un par to jāšķiras no 50 tk Euro….

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti