Par Fiat 500:
Varu teikt, ka Fiat 500 ir ļoti laba pilsētas mašīna. Vēl pietam, ņemot vērā mašīnas cenu (10-12 tūkst. EUR), kas ir divas reizes mazāka nekā tuvākajam konkurentam (ideoloģiski) Mini, mašīna šķiet vēl interesantāka.
Jā, protams šur tur uz bruģa kaut kas iegrabas salonā, motors varēja būt jaudīgāks utt., bet jāatceras, ka šeit runājam par budžeta klases auto.
Man šķiet Fiat tiešām ir izdevies uztaisīt interesantu un labu pilsētas auto ar lielisku vadāmību, labu dizainu gan no ārpuses gan iekšpusē, kas izskatās krietni dārgāks nekā tas ir patiesībā. Un galu galā, šī auto potenciālā auditorija mašīnu izvēlēsies tikai ar acīm.
Un nedaudz atspēkošu tos pametumus par motoru: priekš sava tilpuma/klases motors ir adekvāts un pietiekams braukšanai pilsētā. Salīdzinājumā ar citiem šīs klases auto, tas ir krietni elastīgāks un ērtāks braukšanā. Viss atkarīgs ar ko salīdzina. Tā kā šis ir autoparka iepirkums, loģiski, ka auto ir aprīkoti ar prastāko un vājāko pieejamo motoru.
Citybee pieredze
Rīgas ielās palaistas vismaz simt Fiat-500 mašīnītes. Vakar ietestēju vienu no tām. Paņēmu to Ziepniekkalna pagalmā, aizbraucu līdz Jaunolainei un atpakaļ. Mērķis bija sajust, cik labi mazais Fiatiņš uzvedas pie 90-100 km/h un cik ērta ir sēdpozīcija. Un ziniet - skaņas izolācija ir, manuprāt, laba. Noteikti labāka nekā Honda-Jazz. Sēdpozīcija samērā augsta, bet arī tīri laba - ne izcila, bet laba. Iesēdos aizmugurē - tur gan normāli varētu justies tikai cilvēki augumā līdz 165 cm.
Maksa ir 15 centi par minūti, nepārsniedzot 4,90 eiro stundā, un vēl 15 centi par kilometru. Aprēķinātā maksa par 30 minūšu lietošanu un 26 kilometru nobraukumu bija 8,40 eiro. Tā kā biju dažreiz izmantojis Citybee elektroskūterus un vienreiz Ducato busu, tad man bija piesūtīts atlaides kods 5 eiro vērtībā, un reāli es par braucienu ar Fiat-500 samaksāju 3,40 eiro.