Tas nav nekas jauns. Jautājums vienīgi - kāpēc tev tik dārga okta...
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tas nav nekas jauns. Jautājums vienīgi - kāpēc tev tik dārga okta...
Bta vienkārši negrib tevi kā klientu. Ņemot vērā, ka octa ir ideāls brīvais tirgus, tad izvēle vienkārša
Pāķos vai pilsētā auto deklarēts?
Rīga, BM14. Tieši tāpēc , ka OCTA ir brīvais tirgus ar visiem apdrošinātājiem pieejamo BM , ir dīvaini, ka starp 2 apdrošinātājiem ir tāda cenu starpība vienam un tam pašam auto. Varbūt tāpēc, ka BTA ir Vienna insurance group bet BAN nav.
Varbūt tas vēl saistīts ar to apdrošinātāju vaidēšanu pirms kāda laika, ka no OCTA tīrie zaudējumi.
Tieši tāpēc, ka OCTA ir brīvais tirgus, katram apdrošinātājam ir tiesības noteikt tavas personas un auto kombinācijai tādu cenu, kādu tas vēlas. Gribi - pērc, negribi - nepērc. Vienīgais, ko likums apdrošinātājiem neļauj, ir nesniegt tev piedāvājumu vispār. Acīmredzot, negrib viņi tevi kaut kādu iemeslu dēļ. Man, starp citu, jau 2.gadu būtiski lētākais par pārējiem apdrošinātājiem uz OCTA ir tieši BTA (Rīga, 12.BM klase). Bet ir maldīgs uzskats, ka OCTAs cenu veido tikai BM klase un deklarētā adrese. Faktori var būt daudzi, pie tam, katram apdrošinātājam savi - marka/modelis (viens apdrošinātājs, piemēram, "grib" Dacia, cits negrib, viens "grib" Volvo, cits negrib), soda punkti (viens tos ņem vērā, otrs neņem), vienam apdrošinātājam patīk mazi auto, otram - lieli, viens apdrošinātājs ņems vērā to, ka tev 14. klase ir nevis tāpēc, ka vienkārši nav sakrātas apdrošinātās dienas, bet ir izraisīta kāda avārija, citu tas neinteresē. Utt. utjp. N1 kategorijai tā starpība var būt pat simtos, arī ar tik labu BM klasi. To sauc par riska apetīti un tam nav nekāda sakara ar Viennu vai "vaidēšanu" pirms 3 gadiem...
"ka tev 14. klase ir nevis tāpēc, ka vienkārši nav sakrātas apdrošinātās dienas, bet ir izraisīta kāda avārija"
Nu, kādā sakarībā tu to raksti ? 14 ir labāka klase, nekā 12.
(Tas ir GB12 domāts.)
Acīmredzot ir apdrošinātāji kuriem labāk patīk cilvēki kam ir BM14 jo ir mašīna 8 gadus, nekā tādi kam mašīna ir ilgāku laiku bet BM14 klase ir iestājusies izraisītas avārijas rezultātā...
Vienīgais, ko tas robots, kas aprēķina cenu, vispār "var zināt", ir BM klase un auto modelis un vecums, un reģistrācijas vieta. Tas tak nav nekāds ģimenes notārs, kas ņems vērā 20 gadu vēsturi ;)
AI benzīna manuālim var iedot pavisam citu cenu nekā dīzeļa AT, pēc krāsas mainīt cenu utt
Tu jau atkal brauc auzās. "Robots" redz arī izraistītās avārijas, pie tam, konkrētos datumos, vietās, ar kādu auto un cik lielas summas izmaksātas cietušajiem, vainas sadalījumu utt. utjp. Tas ir vēl lielāks ģimenes notārs kā tu vari iedomāties.
Jā, šeit būtu kā reizi vajadzīgs pastāstīt tauktai, kā tad 'robots' tiek pie tiem datiem, un vai visi 'roboti' tiek pie vienādiem datiem?
PN - Octa (gandrīz) vienmēr pērku pēc lētākās cenas principa. Gandrīz tāpēc, ka, ja tiešām ir neliela starpībiņa, tad paskatos attiecīgās apdirsinātājfirmeles 'prestižu'.
šobrīd beidzas vienam auto octa. Cenas no 23.47 līdz 91.97
Nu, pēc kādiem kritērijiem izvēlēties?
Pēc kādiem kritērijiem? Ja tev ir KASKO, tad pēc cenas, protams. Vienīgi paskaties, ja starpība neliela, varbūt ir vērts padomāt par karmu (ja tici tai) un apdrošināt auto tomēr tie tā, ar kuru cietušajam, ja kādu apskādēsi) mazāk problēmas būtu. Ja KASKO nav un gribi kaut ko papildus (piemēram, tehnisko palīdzību, vējstiklu, zādzību, dzīvniekus, atlīdzību pie savējā apdrošinātāja), nu, tad jau jāskatās, kurš apdrošinātājs to piedāvā.
Kā "tobots" tiek pie datiem? Elementāri, Mendelson! Apdrošinātājiem sistēmas ir savienotas ar LTAB, policiju, CSDD, pilsonības migrācijas... kā tur to iestādi sauc, un citām. Interesējoties pēc piedāvājuma, tu atzīmē, ka piekrīti privātuma politikai - tb., savu datu iegūšanai un apmaiņai ar attiecīgajām datu bāzēm.
Nu, pēc kādiem kritērijiem izvēlēties?
Apdrošināšanas brokeris teiktu viennozīmīgi, ņem lētāko, kādi vēl jautājumi :-/
Nu, ko jūs visu laiku kabināt man to avāriju ;) Jā, esmu izraisījis avāriju, vienu reizi laikā no 2003-2005.gadam, bez cietušajiem, ar citu auto, kā pašreizējais. Kopš tā laika esmu labojies.
Tu gribi teikt, ka apdrošinātājiem ir datu bāze, kur glabājas visu vadītāju "vēsture" kopš Latvijas valsts neatkarības atjaunošanas ( Nu gluži kā Dieva Tā Kunga grēku uzskaites reģistrs ), un robots , aprēķinot OCTA, vēršas pie šīs bāzes ?
Kā bijušais IT speciālists varu apgalvot, ka robota ātrā atbilde uz pieprasījumu neliecina par vēršanos pie apjomīgas datu bāzes.
Bonus Malus vispār ir no kura gada? man vismaz skaita laikam no 2006?
"Nu, ko jūs visu laiku kabināt man to avāriju ;) Jā, esmu izraisījis avāriju, vienu reizi laikā no 2003-2005.gadam, bez cietušajiem, ar citu auto, kā pašreizējais. Kopš tā laika esmu labojies."
Šī avārija bija pirms vairāk kā 11 gadiem, BM aprēķinā tā nefigurēs.
"Tu gribi teikt, ka apdrošinātājiem ir datu bāze, kur glabājas visu vadītāju "vēsture" kopš Latvijas valsts neatkarības atjaunošanas ( Nu gluži kā Dieva Tā Kunga grēku uzskaites reģistrs ), un robots , aprēķinot OCTA, vēršas pie šīs bāzes ?"
Godīgi sakot, nezinu, vai kopš neatkarības atjaunošanas, bet, kopš ieviesa BM sistēmu (laikam 2004.gadā), jā, viss ir redzams. 100% gan nezinu, bet nedomāju, ka kāds tās ņem vērā. Bet jāuzrādās tām avārijām ir, jo par dažām tādām avārijām joprojām tiek maksātas atlīdzības (bojāgājušo bērniem, piemēram).
"Kā bijušais IT speciālists..."
Diezgan slikts speciālists, acīmredzot, esi bijis, ja izsaki šādas replikas, atvaino par uzbraucienu. Bet vari aiziet uz jebkuru programmēšanas skolu un painteresēties, kā tās lietas notiek.
Man OCTA cenu starpības starp dažādiem piedāvājumiem ir bijušas 5x un vairāk.
GB12, vai varu palūgt komentāru par Compensa 'Zelta octa' ?
Reklamē kā 'gandrīz kasko', kaut gan pēc bukleta nemaz nav apdrošināta 3 puses veselība. Vai tad tas nav notektais risks, kas tieši octai ir jānodrošina?
3.puses veselību jau OCTA standartā nodrošina, pēc likuma un neatkarīgi no tā, ir tev tas "plus" vai nav.
Tur nav baigi ko komentēt. Paredzēts vecākām automašīnām, tobiš, gadījumos, kad visi riski nav aktuāli - interesē, piemēram, tikai stikls un dzīvnieki, par pārējo po... atlīdzību izmaksā pēc tabulas - par bamperi tik, par spārnu tik u.tml., rēķina pēc OCTA metodikas. Pie tam, tagad no galvas nepateikšu, bet šķiet, ka ZO nebija zādzība un vandālisms iekļauti, tāpat hidrotrieciens, numura zādzības utt., ko sedz normāla KASKO polise.
Es savā dzīvē/karjerā esmu izdevis vienu šādu polisi. Pārsvarā cilvēki, kad savelk visu vēlamo kopā, tomēr saprot, ka starpība starp šo un normālu KASKO polisi ir salīdzinoši neliela.
Zādzība ir (par papildus samaksu), bet ar 15-20% pašrisku un limitu līdz 4300 euro...
man tieši ir 'vecāka automašīna'. Ar tādu tabulu diži jēgu neredzu maksāt par šādu komplektu.
paldies
Reāls piemērs piektdien pārrakstījām autu, jaunajam īpašniekam BM6, OCTA automātā piedāvātās cenas no 181 - 1196 EUR (tiešām virs štukas). Beigās iegādājas caur ibanku Swedenē mazliet zem 100 EUR.
Man arī OCTAi bija ļoti dažādi piedāvājumi, bet nu ko tur brīnīties - katrs jau rēķina pa savam un to jau GB12 aprakstīja.
Ņem BAN un nemīz kedā. Gadiem lietoju, viņi cenu met nost pat bonus klasei nemainoties ātrāk pa gadu. Tagad kaut kādi 25eiro gadā.. Uz trim mēnešiem vispār kapeikas...
2x diapozons pilnīgi normāli. Par pašām kompānijām runājot, manos gadījumos (15+ gadīgi pilnizmēra dīzeļi (2+ litri), universāļi, pa kādam mazākam benzīnam trāpījies reizēm) lielākoties jau figurē vienas un tās pašas kompānijas, savulaik gandrīz tikai Balta, tagad nereti Balta/BANs - baltai reāls bonuss ir darba vide ielogojoties, var polisi atcelt, utt. BANam krīt uz nerviem sms atgādinājumi. Pārējie praktiski cenas pēc netrāpās...ja nu tikai vienu reizi Compensa nezin kāpēc zemāko cenu piedāvāja auto, kam bij OCTA jau beigusies. Vispār jau kopš kāda laika mums tie apdrošinātāji mazāk OCTA tirgū palikuši krietni.
Nu, ja divus uzskatām par "krietni"... pirms 2 gadiem Baltikumu pievienoja BTA un Compensai, pagājušajā gadā Seesam pevienoja Compensai, tas arī viss. Kuluāros runā gan, ka tuvāko divu gadu laikā ir gaidāmas būtiskākas izmaiņas tirgus pārdalē.
Rīga,BM 14, Swedbank,60 EUR uz gadu.
lauki, bm12, 46eur uz gadu, veca sportiska miskaste
Tas ir lētāk kā 1997.gadā, kad OCTu vispār ieviesa. Toreiz laikam 40 lati bija...
pie tam 1997. gada 40 lati inflation-adjusted ir 127EUR, bet pēc vidējās algas vēlvairāk
Un tad piekritīsiet, ka šī brīža OCTA cenas ir neadekvāti zemas. Autoīpašniekiem, protams, patīkami, bet no šī izriet, ka drīzumā mūs, visticamāk, sagaida jauns cenu lēciens, līdzīgi kā 2016./2017.gadā. Varbūt ne tik straujš, bet tomēr...
kāds pamatojums apdrošinātājiem dempingoties OCTA segmentā? citus apdr. veidus uzmācīgi nepārdod klāt, biznesi ar labdarību nenodarbojas...
Kāds gan tam būtu pamatojums? Rijīgums? Nupat jau remonta izmaksām diez kur vairs nav kur kāpt, jau neesam tālu no R-eiropas arī darbaspēka izmaksās.
Detaļas +/- visādi uzcenojumi maksā lielākoties visur vienādi, garāžu takses pēc praktiskiem novērojumiem ir veidotas tā lai sanāk maisteram (ja strādā pats uz sevi) ~150 eiro dienā, sākot no, tad nu pārējo var klāt pielikt.
Pamatojums ir tāds, ka tomēr tirgus daļu noturēt gribas, iespējams pēcāk daudziem pieradums nostrādās to 3-4-5+ eiro vietā par polisi. Līdz nelielām cenu svārstībām arī izvēlos ierastos drošinātājus...
Paskatījos vecajam Loganam. 2010. gadā 3 gadus vecai mašīnai octa bijusi 22.36 lati (31.81 eiro), 2020. gadā 13. gadus vecai mašīnai 47.21 eiro. Ja ievada datus inflācijas kalkulatorā, tad pieaugums cenā ir bijis kādi 22%
2010.gadā apdrošināšanas cenas būtiski ietekmēja Dižķibele.
14. gads EUR 34,64
15. gads eur 31.36
16. gads eur 26.60
17. gads eur 40.20
18. gads eur 37.34
19. gads eur 57.21
20. gads eur 47.51
Kāda krīze bija 16. gadā?
tam auto / vadītāja kombo avāriju nav bijis nekad, BM - 16 (vai nu jau 17)
iespējams, ka statistiski ar vecu auto brauc jaunāki/agresīvāki braucēji
Jaunāki varbūt, bet - agresīvāki, nopietni? Cik jau nu man viņus gadās redzēt, nemirstīgie braucēji - tie kam jātaisa cieši appdžīšanas manevri, lienot kādam purnā - kā reiz pamatā brauc ar pēdējās piecgades mašīnām, un pamatā vācu premiums un lexus...
Ir lielāka varbūtība, ka raļļo ar vecu dāču, nevis nullīti
Frontālais crash ir luxus prerogatīva, jā
Katram savi novērojumi. Es kāreiz esmu ievērojis, ka tie lielākie purnā līdēji ir 10+ gadīgu prēmiumu (aužu, behu, volvju u.tml.) īpašnieki. Pēdējais, ar kuru gandrīz pagājušajā svētdienā sanāca frontālais, bija C6 modeļa Audi A6.
Iespējams vēl kādam tā ir, bet tā kā man OCTA vēsture bija tikai M kategorijas auto, tad N1 BM6 un ~150€ OCTA.
Jā, tas ir štruntīgais paradokss. It kā tas bonuss/maluss izveidots, lai labie šoferīši maksā mazāk. Bet var būt tādi, kas vai 1/2 mūžu nevienu auto uz sevi nav reģistrējuši. Bruakuši ar firmas vai dzīvesbiedra mašīnām. Vai motociklu, vai, ar smago vai autobusu. Tiem jāsāk no 'nulles'.
Par to kravinieku piekrītu - tas ir tizli. Galu galā, nav starpības, vai tu brauc ar, piemēram, 9-vietīgu pasažieru Traficu, vai 5-vietīgu kravas.
Kas attiecas uz tām "firmas vai dzīvesbiedra" mašīnām, ir jāsaprot 2 lietas. Pirmkārt, kā tu pierādīsi, ka tiešām esi ar tām braucis un regulāri, nevis vienkārši marinējis tiesības? Otrkārt, tā kā OCTA tomēr ir transportlīdzekļa īpašnieka, nevis vadītāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, tad de facto BM veido ne tikai tas, kā pats īpašnieks brauc, bet arī kādiem vadītājiem viņš to auto dod, tobiš, vai tikai viņš lieto to auto vai arī dod citiem, kas attiecīgi risku palielina. No šī izriet, ka bonus malus ir izveidot, nevis, kā tu saki, lai labie šoferīši maksā mazāk, bet labie īpašnieki maksā mazāk.
Es jau saprotu. Tikai tas ir tizli. Manuprāt loģiskāk un taisnīgāka būtu tieši vadītāja atbildības apdrošināšana.
Par to jau daudzas diskusijas ir bijušas. Es arī tā gribētu, jo tad man vairāk klientu būtu ;) Bet viss atkarīgs no tā, pret ko taisnīgāk un loģiskāk... pret labu vadītāju/īpašnieku varbūt, bet pret cietušo? Ja, piemēram, viņa auto apskādēs transportlīdzeklis, kura vadītāju nav iespējams noskaidrot, kurš kompensēs zaudējumus? Piemēram, ja stāvošs TL sāk no kalna kustēties? Vadītāja ta' nav... Vai arī gadījumos, kad aizmugurē sēdošais ver vaļā durvis un apskādē blakus esošo mašīnu... Nemaz nerunājot par to, ka šādā gadījumā jebkuram auto vadītājam bez tiesībām un medicīniskās izziņas vajadzētu arī OCTA polisi, tobiš, ja tavā ģimenē uz 3-4 cilvēkiem būtu viens auto, tad OCTu nāktos pirkt 3 cilvēkiem. Un nemaz nerunājot par to, kas darītos pārvadājumu segmentā, kur polises maksā tūkstošos...
octa pasažieru virinātās durvis sedz? kad uz veloceliņa man priekšā pavēra durvis, apdrošinātājs pasūtīja mani naher
vadītāja vs auto polise - tur visādi pigori, dacijas šoferis, kas pārsēžas 800zs 2.5tonnu SUV ar to pašu polisi, var sastrādāt dārgākas ziepes.
Es gribētu pay as you go, kur tu maksā par nobrauktajiem km, it sevišķi visādiem svētdienas auto u.tml.
Pietādīt var, ir vienošanās par autotransporta nodošanu konkrētas personas lietošanā un atbildībā un tiek sastādīta maršrutu lapa/patērētās degvielas atskaite, bet nevienam apdrošinātājam neinteresē tāds čakars. Ir taču krietni vienkāršāk čakarēt katru transporta līdzekli.
Jā, tikai tad tu polisi nevarētu noformēt internetā un katrai šādai polisei vajadzētu klāt darbinieku, kas šīs maršruta lapas, degvielas atskaites un ko tur vēl izvērtē. Tiešām domā, ka pie šādiem vienai polise patērētiem resursiem tā būtu lētāka?
P.S. Es gribētu redzēt mājsaimniecību, kurā stāda maršruta lapas. Pie tam, notariāli apstiprināta, lai būtu ticamības moments.
Zili brīnumu,šogad viss lētāko octa uz gadu piedāvā BAN 37.18 EUR(e-octa.lv) kamēr octa.lv Ban polisi piedāvā par 41.18 eur.Beidzot Balta pietuvojās Swedbankas cenai 62.69 eur,parasti starpība boja no 30 eur.Zelta octa(Compensa)148 eur.
e-OCTā BAN produkti ir lētāki, jo šis kalkulators pieder Attollo Brokerim. Nav noslēpums, ka Attollo ļoti skapē BAN produktus, jo šis brokeru uzņēmums pieder BAN līdzīpašnieka, slavenā fotoradaru Teilāna sievai. Attiecīgi, viņiem ir "vienlīdzīgāki" nosacījumi, salīdzinot ar citiem tirgus dalībniekiem.
Vēl lētāk nepaslinkot aiziet uz BAN mājas lapu un tur noformēt octa..
Visi tie octa, eocta u.c kantori ir starpnieki...
Starp citu, pēdējās dienās ir novērojams, ka dažos segmentos OCTA cenas atkal ir sākušas pieaugt.
jautājums zinošajiem - kam būtu dārgāka octa vienam (maz)auto: 2007. gada suzuki swift: 90. gadus vecam vectēvam, vai 20 gadus vecam mazmazdēlam?
vectēvs ar lielu varbūtību uztaisīs nelielu avāriju, jaunulis - lielu.
aiz vectēva var slēpties indivīds ar negatīvu BM klasi.
Bet ja swift 0.9l nemotors, tad varbūt vienalga - ja mazmazdēls adekvāts, tad labāk sākt krāt laicīgi pozitīvu apdrošināšanas vēsturi
Es teiktu - diezgan līdzīgas, bet tas var būt atkarīgs no daudziem faktoriem - apdrošināšanas vēstures (BM klase/negadījumu skaits), stāža, dzīvesvietas. Un, protams, katra kompānija skatās atsevišķi - vieniel labāk "patīk" jaunieši, otriem - opji. Īsāk sakot, to nevar viennomīzīgi pateikt.
Vari paeksperimentēt - uzliec e-csdd īpašumtiesības uz vienu un uz otru, un tad paskaties, kas notiek.
Vispār ir samērā dīvaini ka pie pakalpojuma sniedzēja nevar dabūt info, cik maksās pakalpojums. KASKO varot, OCTA nē.
Teorētiski var, bet tas ir čakars, jo pie mazas prēmijas daudz manuālā darba un daudz parametru, kurus reģistrētas mašīnas gadījumā var nolasīt no CSDD bāzes. Neviens vienas privātpersonas OCTAs dēļ netērēs tam laiku. Es arī netērētu. Un vairumā kompāniju tas KASKO aprēķins ir tikai indikatīvs. Reģistrējot mašīnu, no CSDD bāzes ielasās parametri, kas cenu var pamainīt abos virzienos.
Pārsteidzoši liela starpība OCTA cenās
Manam auto BTA par OCTA uz gadu grib 92.71 EUR, bet BAN tikai 50.86 EUR. Tā jau vēl BAN visus izkonkurēs :-/