Auto lādē ar maiņstrāvu - ej nu saproti, kur tas pluss un mīnuss kurā brīdī 😜
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Auto lādē ar maiņstrāvu - ej nu saproti, kur tas pluss un mīnuss kurā brīdī 😜
Biju aizceļojis no Rīgas līdz Liepājai uz avio šovu. Atpakaļ ceļā varēju iztikt bez uzlādes, jo iepriekšējās dienas vakarā praktiski no kaut kādiem nieka procentiem un baterijas simbola, pie Spices pa 1h 30min uzlādēju 74,44kWh jeb 92%. Sākot un beidzot uzlādes jauda/ātrums 50kW
Atceļā no Liepājas nolēmu kur tuvāk ceļam uzlādes stacija, papildināt bateriju, kamēr kafijas pauze.
Nu ok Skrunda? Labi braucam klāt. Tur BMW iX Jautāju kas kā, šie nedaudz apjukuši saka esot kaut kas uzkāries lādētāja stacijai. Novēlēju veiksmi. Jāpiezīmē auto plūsma Rīgas virzienā intensīva. Pietiekoši daudz ar el darbināmu satiksmes dalībnieku. Tamdēļ tests uz veiksmi palādēt auto neplānoti jo interesantāks.
Nākamā izvēlētā, Brocēnos. Aizņemts. Labi braucu tālāk.
Biksti lādētājs brīvs. Lēni tur pietauvojos un jā, daudzu skati pievērsti Gada auto uzlīmēm klātajam Ioniq 6. Viss skaisti notiek. pēc min 10 pieripina Hyundai eCona, iekšā komanda ar meitenēm no nacionālās aviokompānijas. Gribētu tā kā lādēties, bet esmu aizņēmis staciju. Viņas tur skatās uz brīvajiem kabeļiem un kaut ko apsver. Meiteņu Cona tiek lādēta un mēs varam tikmēr pačalot. Izrādīju viņu Conas vadības un lādēšanas iespējas no kā daudz kas viņām nebija līdz šim šim zināms. Pats turpinu ceļu.
Dobeles kaut kā sākumā tur tā stacija negribīgi lēni bremzēja izvēlne. Bet jā aiziet uzlāde, pamazām palielinot jaudu. Lab nav tur nekā interesanta ko redzēt, dodos. Atgriežoties pēc 23 min veikala apmeklējuma lādētājs rāda 16,4 kWh ielieto un man tas pilnīgi neinteresē, vienošu nost. Bet pieliekot e mobi karti parādās uzrakst, ka nepareizā karte un lai tik liekot to ar kuru sākta uzlāde. Zvans operatoram tā un tā. Šis saka lai spiež lielo sarkano STOP un tad nu viņš to savu kasti pēc min 5 restartēs. Tā daru, atvienojos un aizbraucu. Šāda lūk dažāda 3 dienu pieredze. Tā kā nekur nesteidzos un biju labā noskaņojumā ar jauno Ioniq 6 teikšu ka pieredze uz pozitīva viļ
Tātad: no četrām stacijām viena nestrādāja, viena bija aizņemta un vēl viena strādāja kaut kā nebūt ar gļukiem! Izklausās daudzsološi! 😆
Secinājums elektro auto -auto pilsētai
Piepilsētai. Pilsētā dzīvokļos bez lādētājiem dzīvojošajiem derēs tikai īsiem izbraukumiem.
Pilsētā dzīvokļos dzīvojošajiem jābrauc ar sabiedrisko, velo un taksi. Viņiem to auto pat nolikt nav kur, ja neskaita suņu piedirsto zāles pleķīti mājas priekšā, kuru viņi pat negrib asfaltēt/flīzēt.
Vienai daļai pilsētnieku auto ir tā kā lieks, ticu. Taču nav tā ka pilnīgi visi liekami zem strīpas. Ir arī pilsētnieki ar vecākiem vai īpašumiem ārpus pilsētas. Un ar citām vajadzībām, kur bez auto ir čābīgi.
Galvenā problēma ar mūsdienu pilsētu dzīvokļu iemītnieku transporta izvēlēm ir mūsdienu lielummānija. Man pirms dažiem gadiem šad un tad sanāca pagrozīties Juglā vienas piecstāvenes pagalmā, pieklājīgā stāvoklī esošā, piedevām - mans golfs tur atradās savā elementā - atšķirībā no puses apkārt novietoto mašīnu, kurām jāizbraukā zāliens, jo pa asfaltu tās nobraukt nespēj. Protams, šis jau tikai sīkums - Liepājā redzēts variants kur šitādi močī ar vienu pusi pa trotuāru.
Tas mans iepriekšējais postiņš izskatās neiedvesmojošs publiskajai uzlādes infrastruktūrai? Bet kaut kā uz emociju viļņa ieskrējos ar drukāšanu un jā te limits 2000 zīmes...Tad nu 3x dzēsu lai kaut cik sakarīgs paliek atstātais.
1. Ar lādēšanu viss ok?! Jo es nemēģināju tās stacijas kuras nedaudz nost no lielā ceļa. Iespējams tur bija brīvs un kluss.
2.Man principā vispār nevajadzēja lādēties jo Hyundai Ioniq6 varēja bez stresa veikt Rīga-Liepāja-Rīga ar vienu uzlādi.
3. Kad sarunājos, tas bija pietiekami bieži jo jaunais Hyundai Ioniq 6 piesaistīja, īpaši elektro auto interesentus, izrādijās liela daļa vispār pārsvarā lādējās ne publiskajos uzlādes punktos. Pie šīs kategorijas piederu arī pats. Man pat vispār nebija līdz šim nekādas pieredzes ar maksas uzlādes niansēm. Ja nedaudz paplāno var iztikt. Arī šoreiz ņemot 3 dienu testā jauno Ioniq 6, savējo Kona atstāju dīlera rozetē. Bija sarunāta kārtējā apkope kas ietver arī prog atjaunināšanu. Liels pārsteigums saņemot auto bija iepējamais range manai Kona ar vienu uzlādi 528km ar vidējo patēriņu 11,3 kWh/100km ❤️ Līdz šim, ja nemaldos pie 95% bija redzēts 471km.
Ja runājam par publisko uzlādi, tad Rīgā un pierīgā ir salīdzinoši ok. Lai gan var nākties braukt nevis uz tuvāko uzlādes vietu, bet uz to, kas ir brīva.
Cita situācija ārpus Rīgas. Teorijā uzlādes stacijas ir +/- 50 km attālumā viena no otras, taču jārēķinās ar to, ka uzlāde vai uzlādes stacijas atrašana var aizņemt daudz laika papildus. Iespējams, ka kāds cits to būs tikko aizņēmis, varbūt tā nestrādās, varbūt pie tās būs novietots šašliku stends. Arī agrāk uzstādītās 50kW 'ātrās uzlādes stacijas' nu jau liekas vakardiena.
Protams, ja automobilis ar vienu uzlādi spēj nobraukt tuvu 500 km, tad vienas dienas ekskursijai vai braucienam Rīga - Liepāja - Rīga garuma maršrutā nevajadzētu radīt problēmas. Bet, ja enerģija ir nepieciešama drīz vai tūlit, var nākties spēlēt loteriju.
Cita lieta, ja ir iespējama uzlāde mājās/darbā un ikdienas maršruts ir salīdzinoši īss. Lai gan, vakardienas stihija un elektrības pārrāvums dienas garumā liek aizdomāties par to, cik lietojams būs elektroauto pie ilgāka elektrības trūkuma. Attēli, kur ar degvielu darbināms ģenerators lādē elektroautomobili vairs nebūs smieklīgi, bet pašsaprotami.
Nu man personīgi zināmajiem elektrisko tačku īpašniekiem ģimenē ir vairāki auto, un ar elektrisko nekur tālāk par Jūrmalu vai Siguldu nebrauc 😎
Precīzs novērojums.Daba tiek sargāta pa pillu klappi.Katrā ģimenē viena auto vietā vismaz 2-3.ieteicamais ir 4-5. Kādreiz runāja, ka LV ģimenē jābūt vismaz 3 bērniem, nu ta tagad būs pa 4 auto.
Izvēles nav- viss slikti, taču piespiediens iegādāties elektroierīces pieaug ar katru dienu un/vai pat pa stundām.Kam nav naudas, tam vismaz jāsajūt Vainas sajūta.
Man arī or elektroauto. Ne vienīgais ğimenes autoparkā. Esmu bijis gan Rojā, gan Salacgrīvā. Lādēšana pa ceļam nebija nepiwciešama, to izdarīju mājās. Ja brauktu uz Liepāju, tad gan viena uzlāde būtu nepieciešama. Jā, tas nav tik ērti kā iebraukt uz 7 min DUS, toties tas ir 2-3x lētāk.
Brauciens Olaine - Salacgrīva - Olaine (270 km) man izmaksāja nepilnus 5 EUR.
Nu to jau mēs zinām, pašu to elektroauto tie elektriķi Tev piešķīra/par! pilnīgi baltu velti.Vadus ievilka un/vai Jaudu nodrošināja bōnusā pats LatvEnergo S.p.a, cietā sadarbībā ar ST sia..
Tas 5eur drošvien ir tikai brutto izmaksa,- vēl ir jāparēķina cik tavā prombūtnes laikā visā mājā nedega ledlampu un netika lieki virināts tā dēvētais ledus skappis.
Pie tā laika elektrības cenām un subsīdijām tas tiešām atmaksājas. Izskatās ka ar to nu ir cauri.
Nomiks ir saules paneļi, tā ka vasarās BEV noteikti ir gana lēts un turpinās tāds būt ...
WALA rakstīja: Nomiks ir saules paneļi, tā ka vasarās BEV noteikti ir gana lēts un turpinās tāds būt ...
Ar auto parasti dienas laikā brauc un nav laika ķēpāties ar kaut kādām lādēšanām, diemžēl pa nakti, kad ērti lādēt auto saules paneļi pārsvarā klussē
Tam tak nav nozīmes, ja tev ir klasiski "uzkrāšana tīklā", pa dienu nodod, un nakti lādē savu BEV. Kad šī "haļava" beigsies, tad gan var būt savādāk, kaut LV gadījumā, es baigi nesatrauktos ...
Auto var uzlādēt arī brīvdienā. Bet, kā jau WALA rakstīja, pie netto uzskaites sistēmas tiek paņemts atpakaļ tas, kas iepriekš nodots tīklā. Tikai jāsamaksā sadales tarifs, kas par 1 kWh ir 0,0482 EUR jeb nepilni 5 centi. Nemainīgā maksa par jaudas rezervēšanu šo nekādi neietekmē, jo tā ir jāmaksā jebkurā gadījumā neatkarīgi no tā, vai lādēju auto vai nē.
Dārgāka uzlāde mājās būs ziemas pēdējos mēnešos, kad, visticamāk, uzkrātais tīklā nodotais elektroenerģijas daudzums būs iztērēts. Tad būs jālādējas "pa dārgo", kas ar man aktuālo elektroenerģijas cenu no 01.09.2023. kopā ar sadales sistēmas izmaksām būs 0,1912 EUR/kWh jeb apmēram par 6,5 centiem par vienu kWh dārgāk nekā pagājušajā ziemā.
Jauka dzīve elektrofaniem - vasarā brīvdienās nekur nebraukt. Man tomēr labāk patīk dzīvē, kurā mājās sēžamas lietas tiek darītas tumšos drūmos rudens vakaros.
Uzlāde ar normālu wallbox aizņem 3-4 h. Uzlādēšana no 20-80 % būtiski mazāk. Uzliec taimeri, lai sāk lādēt ap plkst.9, jau ap plkst. 11 var doties, kur sirds kāro. Ja grib izbraukt ātrāk, tad uzlādē kaut vai naktī (atgādinu par izmaksām - nepilni 5 centi par 1 kWh). Nav grūti sarēķināt, ka 100 km izmaksas nesasniedz pat 1 EUR.
Nu ko nu muldi. Cik maksā ievads un tas wallbox? Kapēc to neattiecini uz izmaksām?
Ievads man jau mājā ir kopš 2009. gada. Wallbox maksāja 170 eur. Tas ir vienreizējs ieguldījums, nav korekti to attiecināt uz auto izmaksām,jo tas turpinās savu darbu arī tad, ja konkrētais auto vairs nebūs un lādēšu citu.
Līdzīgi kā ar jaudas uzturēšanas maksu,kas par 32 A jaunajā rēķinā bija 35,62 EUR (ar iekļautu PVN). Šo maksu arī uz auto izmaksām sadalīt nav korekti, jo ievadjauda 32A manā mājā ir kopš pieslēguma ierīkošanas brīža (2009.gadā) un elektroauto uzlāde nekādi šo nemainīgo komponenti neietekmē.
Ar izmaksām mazāk par 1 EUR/100 km es esmu domājis tieši t.s. degvielas izmaksas nevis kopējās ekpsluatācijas izmaksas, kas ir kaut kas pilnīgi cits un ko jārēķina daudz komplicētāk kopsakarā ar daudziem citiem izdevumiem.
Pagaidām tas viss ir kkāds murgs, ok saprotu, ir mums te cilvēki, kuri vēlas to vien darīt, kā kaukulēt, kā ietaupīt kkādu kapeiku, pierakstīt, cik izdevumi bijuši uz auto 5 gadu laikā, aizejot pat tādos sīkumos, kā logu šķidrums, bet cik tādi ir? 1-2% no sabiedrības?
Cilvēkam-parastajam tas viss ir kkāda ķīniešu ābece! Lai es kkur tālāk braucot plānotu, kur lādēšos, cik ilgi, ja kāds vads aizņemts, kur nākošais, plus vēl n-tie kantori, kam katram vajag savu aplikāciju, tarifu, utt. N---j man to nevajag! LV pus twiteris vārās, ka netiek galā ar Europark aplikāciju...
Palasīju cilvēku aprakstus, par tālākiem braucieniem eiropā ar EV, vispār suņa murgi, tur vadi norauti, tur nestrādā, tur sēta priekšā, lai uzlādētos, kaut paši saka nekas jau traks, ar atlikumu 0km, jau kko atradām, plus pārvietošanās ātrums kā kemperim.
Kad pienāk ziema, tad vispār viss ir pakaļa!
elektrosaules zemē Norvēģijā murgam vēl nāk klāt orientēšanās - tās e-stacijas nemaz tik viegli nav atrodamas. Ja degvielas stacijas ir viegli pamanāmas, tad e-stacijas ir visādos pagalmos un stāvvietu stūros sabāztas. + neviens tīkls nenorāda pilnīgu punktu karti. Nācās lietot 3 aplikācijas, lai atrastu ērtāko (tuvākais neder, jo tur nav ko darīt to 1-1,5h)
Pat ja tās stacijas ir ceļa malā, ko darīt vienā punktā kaut kur nekurienē 1h, ja vēl aizņemts un jāgaida, tad ilgāk. Uz Eiropas bāņiem, jau tās visas stāvvietas pie tankiem ir pataisītas par naudas kāšanas instrumentiem, pat uz ķemertiņu aiziet par velti nevar, paika maksā, ka lidostā, ja tādā pavadi h un vairāk, cik naudas atstāsi tai punktā, ja vēl ceļo ar ģimeni pilnā sastāvā.
Paziņa Norvēģijā arī grib pirkt Teslu Y tagad, saku, nu nu paskatīsimies, kā ziemā ies, viņš nedzīvo pie Oslo.
Ne, nu šis taču ir klassika.Protams, ka nav korekti attiecināt.Korekti "attiecināt" ir tikai TO, kas/kuram konkrētājā attiecināšanas brīdī ir izdevīgi attiecināt.
Manu lohaprāt, 1kārt/galvenokārt, nav īsti korekti "attiecināt" dažu šo te "korektā" dzīvesveida lutekļu intereses uz visas pārējās likteņpabērnu sabiedrības izmaksām kopumā.
Nekur tā arī īsti nav izklāstīts, cik diennaktis/gadā uzlādei būs spiests veltīt tas Lohs, kuram nav nedz privātmajas, nedz arī tā tur visvis progresīvākā elektrosiles pieslēguma.Kādas neērtības ikdienā un cik lieka laika un /vai nervu kopsummā TAS viss viņam prasīs.
Tikai absolūts LOhs var atļauties doties ceļojumā "pa europopu" ar šito te hlamu un visai "ģimenei" attiecīgi uzkraut to stresu/par! visa šitā te "atpūtass ceļojuma" laikā.
Taču pēc tam visās lohsaziņas vietnēs lasām vienus vienīgus varoņstāstus- kā es visiem visu Pierādīju, kā es (kā LOhs) ar nulles atlikumu nakts vidū kādā tur tajā polijassu žogmalē atradu neapgraizītu to īsto Kābeli un kā es tajā suudā iebāzu "pareizo" dibenbetkarti un KO mēs visi korī tajā dzelzs kastē sēdošie darījām tās uzlādes laikā.Vai mums bij silti, vai bij ko ēst, un/vai bij kur izkāpt/pamiiszt.
Nezinu kā Tu, bet es rakstu par SAVU pieredzi. Man patīk fakti nevis tukša pļūtīšana. Katram savas vajadzības, iespējas, apsvērumi. Mēs visi esam dažādi. Man nav mērķis te būt par visu forumiešu ombudu vai advokātu. Ļaušu šo prieku Tev.
Ta kādu tur advokātu, normāls advokāts sākas no 150eur/h un ar savu laiku lieki nebārstās.Taisnība galvenokārt tam, kur ir pieejams šāds speciālists un kuram (vēlams) ir pienācīga tribīne "sava viedokļa" izteikšanai.
Man personīg arī nav dižu iebildumu ne pret kāda individuālo materiālo stāvokli, nedz pret iespējamajām viņa interesēm.Vienīgi ka "es" negribētu piedalīties kādas atsevišķas "interešu grupas" līdzfinansēšanā.Tā dēvētā elektro"tēma" ir acīmredzami iebraukusi globālās auzās.
650 rakstīja: Ta kādu tur advokātu, normāls advokāts sākas no 150eur/h un ar savu laiku lieki nebārstās.Taisnība galvenokārt tam, kur ir pieejams šāds speciālists un kuram (vēlams) ir pienācīga tribīne "sava viedokļa" izteikšanai.
Man personīg arī nav dižu iebildumu ne pret kāda individuālo materiālo stāvokli, nedz pret iespējamajām viņa interesēm.Vienīgi ka "es" negribētu piedalīties kādas atsevišķas "interešu grupas" līdzfinansēšanā.Tā dēvētā elektro"tēma" ir acīmredzami iebraukusi globālās auzās.
Globālās auzas ir sākušās ilgi pirms...
Tieši tā. Un elektrotēma ir tajās iebraukusi, jo ir ļoti izdevīga auzu audzētājiem.
'auzu audzētājiem' ir izdevīga jebkura tēma, kur var nopelnīt.
cik valstis / klani / ģimenes / uzņēmumi un cik miļardus pelna pumpējot nafru, gāzi, rokot ogles?
vs
cik valstis / klani / ģimenes / uzņēmumi pelna ar 'elektrotēmu'?
Nu bet, protams - tu skaitīsi valstis un klanus, nevis ienesīgumu un izmaksas gala lietotājam.
"pumpējot nafru, gāzi, rokot ogles" var nopelnīt miljardus, vienlaikus nodrošinot lētu enerģētiku brīvā tirgū parastajam lietotājam.
"ar elektrotēmu" var pelnīt tikai vardarbīgi, uzpiežot gala patērētājam dramatisku dzīves dārdzības pieaugumu. Un politiskās varas komponente "peļņā" ir būtiski lielāka, nekā tikai ekonomiskā.
Vecais/labais jaunmodīgais algo ritms.Ar opponentiem nav speciāli nedz jācīnās, nedz ko tur kādus tos lohus jāpārliecina.Vajag tos (vai vismaz ietekmīgāko to daļu) vnk nopirkt.Un to domājamo daļu, kuri kaut kādu apstākļu dēļ "neatbilst" iespraustajam mērķim, vienkārši ir jāpasludina par lohiem.
Ja tev šodien ir tribīne- tu vari pasludināt dajebko.Jo tā "augstāka"- jo nekaunīgāk vari sludināt.Jo vairumam oponentu (lohu) vienkārši nav iespēju tev "atbildēt". Likteņlēmēju kopienai ir jābūt maksimāli atdalītai no lohiem,par kuriem tiek lemts.
Ja esi labi situēts un pienācīgi pieslēgts- ikdienā vari apsteigt nožēlojamos lohus pa sabTransa joslu.Ja oponents kko te drirš pretim- reku vēl 3gab "aktuālie" raksti- ceļojumā ar auto šodn brauc tikai lohi (nelohi sen jau lido), dīzelis smird un/vai visus fosilos hlamus vispābā drīz visiem lohiem konfiscēs.Tas po/uj, ka tas "drīz" ir 2035+21%pvn.
aizejošais rakstīja:
650 rakstīja: Ta kādu tur advokātu, normāls advokāts sākas no 150eur/h un ar savu laiku lieki nebārstās.Taisnība galvenokārt tam, kur ir pieejams šāds speciālists un kuram (vēlams) ir pienācīga tribīne "sava viedokļa" izteikšanai.
Man personīg arī nav dižu iebildumu ne pret kāda individuālo materiālo stāvokli, nedz pret iespējamajām viņa interesēm.Vienīgi ka "es" negribētu piedalīties kādas atsevišķas "interešu grupas" līdzfinansēšanā.Tā dēvētā elektro"tēma" ir acīmredzami iebraukusi globālās auzās.
Globālās auzas ir sākušās ilgi pirms...
Domāju, ka tās ir augšanas grūtības, ne auzas. Elektroauto ir nenoliedzami efektīvāks un noteikti aizstās iekšdedzes. Bet nu tās augšanas grūtības..... Jādomā, ka switch zirgs> auto bija tik pat smags. Tā bija izbraukšana no auzām, ja kas
Pirms mēģini domāt, izglītojies. Elektroauto ir nenoliedzami vecāks un jau vēsturē izgāzies iekšdedzes dzinēja priekšā. Nekādu konceptuālu jaunizgudrojumu pa šiem vairāk kā 100 gadiem neviens nav spējis radīt, lai mūsdienu elektroauto šo pārākumu iegūtu. Attiecīgi salīdzinājums ar zirgu ir pavisam nevietā. Drīzāk, par spīti politiķu pūlēm, elektroauto (mūsdienu izpratnē) piemeklēs 8 celiņu audioierakstu vai ekonomisko spuldžu liktenis.
Jā, kaut kad nākotnē noteikti būs cita veida auto, bet tie nebūs "radinieki" mūsdienu neertajiem ķīmisko atkritumu ratiņiem.
Te ar zināmu srakaZma devu var tikai savstarpēji vnk parunāties.Iespaidot vai ko vairs izmainīt ir bezcers.Ja tajos zirgalaikos būt bijis i-nets, tā nomaiņa/uz būtu bijusi krietni ātrāka.
Nedaudz "kremt" tas, ka nevienam (vairs) neinteresē itin nekāda lietota normāla auto lietotāja pieredze.Šim tagad te ir Loha zimols,1nnozīmīgi.Kaut gan, tur tas daudzmaz advancētais lietotais Lohs reāli ietaupa gan dabu, gan savu kabatu.
Nav pat ne (vairs) svarīgi, ko/kurš paņemtu uzreiz vai kurš par to pašu maksātu 5g miizingu, bankai noskaitot/Par! savus reālus dažus k.Gluži kā ar kovidu- ja esi "e-nobriedis", ar tevīm uzreiz cita runa.Ja tev jebkāds cits viedoklis- nu tad vnk Lohs.
Reāli "gribētos",kaut abdristos visādi molēri un utt., ar tiem saviem atpakaļ pieņemtajiem bezjēgas 3d hlamiem, kurus viņi (tagad,jo projām) šitik "augstu" novērtē.Cerams, ka reti kurš lohs būs tik liels lohs, ka būs gatavs iegādāties tos atpakakaļnodotos sākotnējās paaudzes e-hlamus.Ieskaitot dažādus tos bezjēgas suuda mildhibrīdus, kurus jau tagad reti kurš "izskata". Foršprungs tehnikā- otro roku Lohs maksā/Par!, jo viņš vienkārši nevar atļauties nolocīt tos 25k/gadā par "garantiju", kā tas viņa pirmais priekštecis.
Ja pieņemam, ka A. Kulbergam tomēr izdevies kaut ko par cenām reāli uzzināt, tad 150 eiro ir daudz virs tagadējām cenām: šodien biržās cena ir 105,25 eiro/MWh, no kuras līdz 150 eiro tālu. Turklāt vasaras mēnešos cenas biežāk bijušas zem 100 eiro nekā virs 100 eiro: vakar 98,22 eiro un 8. augustā pat tik zemu kā 15,37 eiro. Vēl iepriekš pavisam pieņemamas cenas uzturēja šā gada lielo palu ūdens Daugavā, t.i. tieši “Latvenergo” elektrostacijās. Tādējādi valsts uzņēmumi intensīvi bāž naudu no vienas kabatas otrā kabatā, tai skaitā savās kabatās, bet iedzīvotāju un uzņēmumi par to visu samaksā.
Tagad ne vien žurnālisti, bet politiķi izsaka savu sašutumu, ka valsts monopoluzņēmuma, bet pēc būtības valsts iestādes vadītājs Sandis Jansons pērn no ST saņēmis 154,9 tūkstošus eiro un šādā, procentuāli viegli kāpjoša atalgojuma līmenī pavadījis jau daudzus gadus; te prasās paskaidrojums, ka tas, kas viņam procentuāli neliels algas pielikums, daudziem citiem Latvijā ir atalgojums par visu gadu. Tālāk atklājas, ka apmēram tikpat tiek maksāts arī visiem ST valdes locekļiem un ka valdes locekļu skaits pēdējos gados dubultots. Toties uzņēmuma nosaukumam atbilstoši sadalītās, t.i., līdz patērētājiem aizvadītās elektrības daudzums samazinājies apgriezti proporcionāli S. Jansona algas pieaugumam. No ST nevar atpalikt AST, kura vadītājas Guntas Jēkabsones 2022. gadā nopelnītie 144 801 eiro ir daudz vairāk nekā 56 657 eiro 2021. gadā. Tajā gadā viņa amatā bija tikai kopš vasaras, t.i., pusgadu, bet pilnā gada atalgojums viņai ne tikai dubultojies, bet gandrīz trīskāršojies. Taču viņa izlēmusi būt tālāk no grēka jeb no šādas zelta bedres un jau iesniegusi atlūgumu no amata.
Cik vienkārši ir atkal patieso problēmu paslaucīt zem tepiķīša un kārtīgā komunistu stilā skaitīt naudu citu cilvēku maciņos. Tās algas patiesībā ir mazas priekš attiecīgā "kalibra" cilvēkiem, un pat ja būtu politiskā griba, ar tādām nav iespējams piesaistīt atbilstošus nozares speciālistus, bet lumpeņiem to nesaprast. Tieši tāpat, kā to, kas tās dažas augstās algas patiesībā uz tarifu atstāj niecīgu iespaidu, salīdzinājumā ar pietieso problēmu - "zaļās" politikas izmaksām.
Tapēc var maukt šādus rakstus, kas ļauj tautai šausmināties, ziedot kādu neveiksmīgu ielikteni pūļa saplosīšanai, un mierīgi virzīt politiku un izmaksas tālāk pa iecerēto taciņu.
Nu, ar tiem nozares speciālistiem tu pārķer. Vairums no viņiem ir ekonomisti un juristi, resp. universāli vadītāji, kurus var iespraust jebkurā valsts uzņēmumā, kur tiek sniegti kritiski vajadzīgi pakalpojumi iedzīvotājiem, un kur var paaugstināt peļņu, paaugstinot tarifus. Piem. valdes loceklis Radziņš tikai šopavasar pārnāca uz ST no LMT. Labi, Radziņam vismaz ir izglītība telekomunikācijās, bet pats Jansons ir "ekonomists Pieredzējis partneris ar pierādītu darba vēsturi profesionālās apmācības un koučinga nozarē"
Nu, nu. Tie tagadējie, jaunie "kalibra" cilvēki, tak atnāca no privāto kantoru vadošiem amatiem, nesalasīja viņus uzielas un nevienu parasto elektriķi tur neiecēla. Un neba jau nu šie nāca patriotisma vadīti. Gan jau tas atalgojums nav nemaz tik sūdīgs. Jebšu tad tajos privātajos kantorors ir vēl sūdīgāks priekš tāda "kalibra" cilvēkiem.
Tāpēc tādā mazā karaļu valstībiņā var slēgt skolas un pēdējais čemodāns stacija izslēgt gaismu. Bet visādi stūmēji var dubultot visu pēc kārtas. Savu personīgo mērķu piepildīšanai. Pat baronu laikos nebija tik stulbi. Tur pirmais bija skolas izveide utt, lai piesaistītu pastalniekus, kas strādās viņa labā.
Skolu slēgšana ir tikai "loģisks" rezultāts tam ka laukos darba spēku aizvieto modernas lauksaimniecības mašīnas utml.
Tagad pa lielam 3 traktoristi/kombainieri ar atbilstošu tehniku var izdarīt vairāk kā viss kolhozs kopā pat CCCP "ziedu laikos" ...
T.i. saprotams tā ķēdīte "kapēc" - tā ir vēl krietni garāka, bet "problēmas pamatu" tā tomēr raskturo vairāk kā precīzi ...
Un daudz vieglāk ir gan skolēnus gan skolotājus, kas mazajās skolās vēl palikuši aizvest uz tuvāko lielo skolu, nekā sameklēt kas tajā mazajā skolā reāli strādās un vēl spēs atbilstošā līmenī mācīt. Jā dažos gadijumos varbūt varētu atstāt lauku skolu, kā kādas ģimnāzijas filiāli, kur reizi pa reizei biloģijas un līdzīgu priekšmetu kontekstā būtu intresanti izbraukt "zaļumos" uz vietas dažas lietas apgūt/pētīt ... Bet nu izmaksu ziņā - lielākā daļa lauku skolas ir baigais mīnuss gan uz enerģijas patēriņu, uzturēšanu, gan arī tīri lai skolotājus piesaistītu ... un ir tikai apsveicmai ja kaut kur ir savādāk, bet tas ir pamatīgs retums ...
"modernas lauksaimniecības mašīnas", ha! Nē, tas ir loģisks rezultāts mazo un vidējo lopkopju iznīcināšanai un mazā un vidējā biznesa nožņaugšanai.
Man prieks ka spēj identificēt problēmu, bet nespēj saprast, ka maziem un vidējiem biznesiem vispār ir visgrūtākais "izdzīvošanas scenārijs" un "komplektā" daudz cilvēcisku "nelaimju", kā piemēram nereti visai vājas zināšanas par ekonomiku, investīcijām, grāmatvedību utml.
Man tāds ir sievastēvs, kuru ja laicīgi būtu uzķēruši kur un kā palīdzēt, tagad būtu konkrēti miljonāri. Pretstatā tam Tukumā ir mana tēva māsicai ģimene - tur viss iet tā kā tam jāiet !
Tā ka to saukt par iznīcināšanu ir reāli nesaprast to kas notiek, jeb nu to ka "komunisms" ir beidzies ar visiem "labumiem un sliktumiem" un ja vien būtu gribējuši, tad palīdzība bija un ir pieejama, tikai nereti tiem "vājiniekiem" nav tādas īstas gribēšanas "dirsu plēst" dēļ naudas/labklājības ... jo visa taču itkā pietiek, un tad vēl var arī pačīkstēt...
Tu kādā dirsā esi iebāzis galvu ka neredzi kas apkārt notiek? Mazajiem un vidējajiem zemniekiem sava produkcija ir jāpārdod karteļiem par to diktētām cenām. Piena lopkopība ir kliedzošs piemērs - laikam nepamanīji ka ar kaut kādu februāri vai martu Lietuvā un Latvijā piena pārstrādātāju kartelis, atrunājoties ar kaut kādiem iemesliem, hujaks, cenu nometa uz pusi, un pūtiet dirsā, un valstis "dīvainā kārtā" neko nedara, lai arī, ja būtu tas brīvais tirgus, ja tur kaut kāds fabriķis aizklapētos, tad konkurenti berzētu rokas - bet nekā. Zemnieks saņem labi ja 30 centus, veikalā tas piens, bet jau nokrejots, ir eiro trīsdesmit - kur eiro palika? Vai atkal - lielveikalu ķēdes kas diktē piegādātājiem cenas, bet veikalos liek ko pašiem sagribas. Te gan Latvijā ir sliktāk nekā Lietuvā - kopš es gadu atpakaļ pasāku iepirkties Palangā, es reizi ceturksnī intereses pēc ieeju Liepājas maximā un lidlā lai kārtējo reizi pārliecinātos cik esam bagāta tauta. To pašu es saprotu paskatoties uz benzīntaku tablo robežas šajā pusē - atkal, redzams kartelis kas visiem sit pa kabatu - bet tā kā varai pietuvināts, tad vara liek mīksto - bet tu te murgo par kaut kādiem nekomunismiem.
P.N. Pusotru nedēļu atpakaļ pārdomas stāvot Palangas maximā pie cukura - globalizācijas dēļ baltijas valstīs cukura ražošanu pārņēma Dansukker - bet tā kā mums treknajos gados bija tāds premjers kas saucas ivars godmanis, tad pie mums nopērkamais Dansukker cukurs ir ražots Kedaiņos un uz iepakojuma ir filosofija par to, ka tas salds utt - bet tā kā leišiem tāds ivars godmanis nebija, tad viņiem nopērkamais Dansukker cukurs ir ražots, jā, Kedaiņos, zem "Panevežio Cukrus" brenda, un uz iepakojuma ir uzsvērts ka ražots no Lietuvā audzētām cukurbietēm. Ak jā, tas pats bēdīgi slavenais ivars godmanis ir arī tā paša Dansukker akcionārs, cik savādi...
Redzi vecīt ja tu izvilktu savu pēcpusi tālāk par Palangu tad zinātu, ka šī problèm tikai LV un LT ir "jauna" (kaut pēc fakta jau vismaz 10+ gadu veca, uz tā paša sievas senča piemēra - piena lopkopis). Bet pasaulē tā ir vēl stipri senāka problēma, kurai cilvēki jau sen atraduši risinājumus ... vajag tikai pašam "iztaisnot rokas" uz izvilkt vienreiz to savu domāšanu "no pāķiem". Nesen tusējām ar vienu RTU mācībspēku ekonomistu kurš arī teica , tu vari mêģināt "laukiem" palīdzēt bez atlīdzības utml. taču ir kā tajā teicienā , var meiteni "izvilkt no laukiem" , taču laukus no meitenes izmest nav iespējams....
P.S.un par akcionāriem - kas tieši traucē tev būt kaut kā akcionāram, kas tieši traycè tiem mazakiem zemniekiem mesties pa 5 gabali kopā un kļūt vismaz "vidêjiem" ... risinājumi, ja tos kāds meklē eksistē, taču čīkstēt ir daudz, daudz vieglāk.
P.P.S. un mans gadījums ar sievastēvu arí tāds, sieva ar viņu nesatiek ne acu galā, sievas brāļus ar jams ir nokaitinājis, tāpēc arī esam tur kur esam, nevis visi strādājam uz to lai būtu labums ģimenei (plašā nozímē). Unes varu salabot tikai viņa saplīsušo tehniku, bet ne domāšanu ....
ZZZZ rakstīja: Tāpēc tādā mazā karaļu valstībiņā var slēgt skolas un pēdējais čemodāns stacija izslēgt gaismu. Bet visādi stūmēji var dubultot visu pēc kārtas. Savu personīgo mērķu piepildīšanai. Pat baronu laikos nebija tik stulbi. Tur pirmais bija skolas izveide utt, lai piesaistītu pastalniekus, kas strādās viņa labā.
Vai šādi domu stūmēji ir kādu reizi uzkomunicējuši ar šo mazo skolu absolventiem?
Tās skolas tak ir pilnīgi nekam nederīgas. Tur analfabētus ražo. Šo skolu paturēšana būtu neizsakāma ļaunprātība pret jauno paaudzi.
Laukos vispār vislaik pa riņķi tos ianaalfābētus ražo.Savairojušies nemērā.Zb jau.Viņi reku guļ kūtīs un/vai uz piemiiztiem matdračiem kopojas paši ar saviem mazgadīgajiem alkoananobētiem.Idilles nekādas.
Cerams, jaunais Presidents beidzoot iedos komandu/pārrakt piebraucamos ceļus, lai tie anoalfolohi netiek ārā un dažādu assimilāciju rezultātā nesapļurgā pārējo (īsteno) Āriešu metienu dažādos baltēzerādrāžu un/vai newmāruppes rajonos.
Mazāk vajag dirst - tu esi uzskatāms piemērs tam ka lielās skolas pilnīgi noteikti nav ne kripatu labākas. Un pat ja tavam apgalvojumam būtu kāds pamats, tad tikai tāpēc, ka uz to, valstiskā līmenī, ir APZINĀTI iets. Tā kā tu tajā lielajā pilsētas skolā acīmredzot esi nevis mācījies bet tikai ticis klapēts ar galvu pret sienu, paskaidrošu to kas tev nav pašam saprotams - tātad, pirmkārt, skolotājs 30 gadu laikā ir padarīta par tikpat neprestižu profesiju kā policists. Esi pamanījis kāda ir lielākā daļa policistu? Musari ne policisti - jo amata zemā prestiža dēļ jāņem pretī visi, kas piesakās un kas kaut cik atbilst fiziskajiem normatīviem. Smiekli nāk lasot prasības policijas akadēmijai - vidējā atzīme četrinieks, zajebis. Līdzīgi ir ar skolotājiem. Otrkārt, tādā vai citādā veidā pilsētās skolotāji var nopelnīt vairāk - atkal reformu rezultāts - kā tev šķiet, kā tas ietekmē pieejamo skolotāju līmeni? Treškārt un galvenokārt - lielās skolas ir labākas nevis tāpēc ka lielas, bet tāpēc ka vietās, kur var salasīt vienu lielu skolu, parasti ir nevis viena liela skola, bet piecas, desmit vai divdesmit. Esi bijis tādā vietā ko sauc par Rīgu? Esi pamanījis ka tur mācību gada laikā ir ievērojama satiksme? Kāpēc? Tāpēc ka lielai daļai ģimeņu tuvākā lielā skola ir sūds, un viņi izvēlas bērnus vest ellē ratā uz Daugavas otru krastu - bet tev nez kādēļ liekas ka ja skola ir liela, tad tā ir laba...
P.S. Jo vairāk es uzzinu par to, līdz kādam līmenim ir mūsdienās nolaista izglītības sistēma, jo vairāk liekas ka ļaunprātība pret jauno paaudzi ir sūtīt to sistēmas skolā...
Redz kā ir par izglītības sistēmu čīkst pārsvarā tie, kuri ir neapmierināti ar kaut ko, tie kam viss OK, tie pārāk daudz nekomentē, vai arī komentē konkrētas lietas kurās redz problēmas. Bet izglītības sistēma nav un nebūs ideāla, un pieejamība laukos diemžēl, bet samazināsies, un tas nav ne labi, ne arī slikti, tas atbilst realitātei kādā dzīvojam. Problēma ir tā ka sakarīgu skolotāju nepietiek, bet izglītībai kā tādai - nav pamata sūdzēties, ja arī tieši šobrīd uztaisīja idiotisku putru ar izglītības līmeņiem un dažus skolēnus ar savu nespēšanu laicīgi izdomāt par pamat vs padzilinātu līmeņu vērtēšanu reāli izčakarēja, bet tas ir pārejoši un neko nepadaka par sniegtajām zināšanām. Pie kam mans dēls ir stipri zinošāks par ekonomiku nekā es jebkad esmu bijis, vai būšu, un tas ir liels pluss !
Diezgan rēcīgi lasīt visus šitos garos spriedelējumus un vārdu caureju, kam pa lielam sakars ar orģinālo jautājumu nekāds, un gandrīz visiem spriedelētājiem elektroauto nav un nav nemaz ar to braukuši.
nomiks rakstīja: Uzlāde ar normālu wallbox aizņem 3-4 h. Uzlādēšana no 20-80 % būtiski mazāk. Uzliec taimeri, lai sāk lādēt ap plkst.9, jau ap plkst. 11 var doties, kur sirds kāro. Ja grib izbraukt ātrāk, tad uzlādē kaut vai naktī (atgādinu par izmaksām - nepilni 5 centi par 1 kWh). Nav grūti sarēķināt, ka 100 km izmaksas nesasniedz pat 1 EUR.
Tad pie elektrokāra "degvielas" izmaksām jāskaita saules paneļu amortizācija
Nebūs korekti. Primāri paneļu paredzēti mājas energoapgādei. Man apkure ir ar zemes siltumsūkni, līdz ar to elektroenerğijas patēriņš ir salīdzinoši liels ar vidējo statistisko patērētāju.
Ja man pagalmā stāv 3 auto un man ir izvēle, ar kuru braukt lētāk "degvielas" aspektā, kāds sakars tw ar paneļy amortizāciju? Tas būtu pavisam citādāks aprēķins un pavisam citam mērķim.
Pieredze ar elektroauto nepilnu nedēļu, aptuveni 500 km nobraukti tai skaitā brauciens ar 120% no baterijas kapacitātes.
Sagatavošanās (ilgtermiņam, ne vienam braucienam ) :
- E-mobi (Mobilly) pa nedēļu nevar atsūtīt fizisku kartiņu lādētāja palaišanai , mob aplikācija gan strādā ok
- Eleports atsūtīja 2 vai 3 dienu laikā (neesmu vēl izmantojis), bet pēc manas izpratnes kartiņa obligāti vajadzīga, palaišana ar app nav iespējama
- Elektrum kartiņas nav, tikai app, cik saprotu, bet ātri pievienoja pēcmaksas opciju rēķinam
Pats brauciens:
- nekā īpaša.10km pirms ieplānotā lādētaja (backup lādētāja vietā) paskatos app vai lādētājs aizņemts. Nebija, braucu kā plānots
- ar sauli tieši ekrānā 1-2 min nevarēju saprast, ko no manis vēlas (lādēju pirmo reizi). Nākamajā reizē nekādu problēmu nebūs.
- lādetāja jauda 50 kw - tā arī aptuveni lādēja, nekādu pārsteigumu.
- 90%+ gan paredzēts lādēt mājās, auto īsiem braucieniem pilsētā (wallbox gan jāuzliek, oriģinālais nedaudz virs 2kw rozetes lādetājs ir lēns, bet izmantot var (līdz pat 18h uzlādes ilgums)). Attiecīgi šī iespringšana ar kartiņām, utt, ir tikai 1 reizi.
Jekburā gadījumā - jo lēnāk sāks izmantot elektroauto, jo ilgāk būs pieejami elektroauto labumi un mazākas rindas uzlādes stacijās, kad tas būs nepieciešams - tā kā droši varat cīnīties par to
Kā paliku par bomzi?
Aizmirsu apturēt uzlādes app 😃
Sausais atlikums - parastais autobraucējs vēl gadus 10 uz elektro pusi var neskatīties. Vienīgi vēlams nolikt naudu 1. iemaksai elektroauto gadījumam, ja nākamās desmitgades sākumā kādai no pozīcijas politiskajām grupām uznāks zaļuma uzplūdi un degvielas auto aizliegs pavisam.
Vai ir kāds, kas elektroauto brauc ikdienā, vai var paspēt mājās uzlādēt, ja nobraukums lielāks? Piemēram 5000km mēnesī.
Kāpēc, lai nepaspētu? Sanāk vidēji 170 - 200 km dienā. Tātad patērē apmēram 30 kWh dienā. Ja ir normālas jaudas 3fāzu pieslēgums, var uzlikt wallbox, kas dod iekšā 22 kW. 2 h var pielādēt. Es teiktu, ka mierīgi var arī iztikt ar 11 kW.
spainis rakstīja: Nu, nu. Tie tagadējie, jaunie "kalibra" cilvēki, tak atnāca no privāto kantoru vadošiem amatiem, nesalasīja viņus uzielas un nevienu parasto elektriķi tur neiecēla. Un neba jau nu šie nāca patriotisma vadīti. Gan jau tas atalgojums nav nemaz tik sūdīgs. Jebšu tad tajos privātajos kantorors ir vēl sūdīgāks priekš tāda "kalibra" cilvēkiem.
Paņem par piemēru AST jauko vadītāju. Tipiska woke madāma, kas privātā biznesa augsto amatu ir nopelnījusi ar dzimumu kvotām, nevis prasmēm. No CircleK par faktiski savārītajiem sūdiem tika pa kluso izmesta, jo tā kompānija jau nevar atļauties atzīt, ka dzimumamati ir biznesa katastrofa. Politiski ielikta AST un arī no turienes izmesta, jo ne vien nespēja izpildīt ielicēju vēlmes, bet savārīja vēl lielākus sūdus.
Bet īsts spējīgs un kompetents vadītājs tur ne tuvu netaisījās pievienoties un arī tagad netaisās.
Bradypus rakstīja:
spainis rakstīja: Nu, nu. Tie tagadējie, jaunie "kalibra" cilvēki, tak atnāca no privāto kantoru vadošiem amatiem, nesalasīja viņus uzielas un nevienu parasto elektriķi tur neiecēla. Un neba jau nu šie nāca patriotisma vadīti. Gan jau tas atalgojums nav nemaz tik sūdīgs. Jebšu tad tajos privātajos kantorors ir vēl sūdīgāks priekš tāda "kalibra" cilvēkiem.
Paņem par piemēru AST jauko vadītāju. Tipiska woke madāma, kas privātā biznesa augsto amatu ir nopelnījusi ar dzimumu kvotām, nevis prasmēm. No CircleK par faktiski savārītajiem sūdiem tika pa kluso izmesta, jo tā kompānija jau nevar atļauties atzīt, ka dzimumamati ir biznesa katastrofa. Politiski ielikta AST un arī no turienes izmesta, jo ne vien nespēja izpildīt ielicēju vēlmes, bet savārīja vēl lielākus sūdus.
Bet īsts spējīgs un kompetents vadītājs tur ne tuvu netaisījās pievienoties un arī tagad netaisās.
Nevajag nu drist, tā Jēkabsone amatu zaudēja, kad kaut ko nesadalīja ar jaunajiem Statoil / Circcle K īpašniekiem, tā notiek itin bieži, neatkarīgi no dzimuma. par AST neņemos spriest, bet arī - tavi spriedelējumi ir bez seguma.
Bez seguma ir TAVI spriedelējumi. Pirmkārt jau nespējā aptvert, ka Latvijā vispār nav tāda kalibra privāto uzņēmju - vietējā CircleK "vadība", pat ja tu apgalvo, ka Jēkabsone bija lieliska, joprojām ir tikai salīdzinoši maza uzņēmuma lokālā pārvaldība - izpildot mātes uzņēmuma stratēģiju un norādījumus, kas pat ne tuvu nav tas pats kalibrs, kā vadīt AST. Iespējams būsu pamanījis, ka daži uz pirkstiem skaitāmie Latvijas "lieluzņēmēji" neraujas ne politikā ne vadīt valsts kapitālsabiedrības. Pīlēns tik izlēmis iet pensijā un pievērsties politikas hobijam.
kārtējo reizi neatbildi pēc būtības, bet pļūtī šķidrus buļļa mēslus
Interesanti, ko vajadzēja "atbildēt pēc būtības", ja pats neko vairāk par šķidriem buļļa mēsliem izspiest nespēji.
par to, no kurienes ziņas, ka persona, kuru apraksti, savā amatā 6 gadu laikā bijusi, pateicoties kaut kādām 'voke' kvotām, lūdzu.
Jau pirms krietna pusgada vai pat gada lohi pamazām tika informatīvi painformēti.Skauģi un nelabvēļi melsa dažādus Fufeļus.Taču kurš gan ies uzklausīt šādas glumas baumas un/vai lasīt smirdīgas samazgas.Ja LVVipPersona ir veiksmīgi "sakārtojusi" kādu vienu uzņēmumu, tai ir jāķeras pie nākošā.Specifisko Personu loks ir visai ierobežots, labas Personas apkārt nemētājas.Dienesta komandējums nav apspriežams.Lohiem ir un būs jāmaksā/Par! m.pietiek.com/raksti/as_augstsprieguma_tikls_vadiba_krapjas,_melo_un_izskerde_milzu_apjomos/
nomiks rakstīja: Kāpēc, lai nepaspētu? Sanāk vidēji 170 - 200 km dienā. Tātad patērē apmēram 30 kWh dienā. Ja ir normālas jaudas 3fāzu pieslēgums, var uzlikt wallbox, kas dod iekšā 22 kW. 2 h var pielādēt. Es teiktu, ka mierīgi var arī iztikt ar 11 kW.
Vot Norvēģijā šitāds triks īsti nesanāca. Tesla Y. Nobraukti 200-300 km (Norvēģu kilometri gan!!!!). Notērētos kW neatceros. Vairākās testa vietās saimnieku wallbox to Teslu salādēja 9,5-11h.
Iespējams, ka tiem troļļiem ir kautka'di iepriekšējās paaudzes agregāti. Bet skats bija skumīgs
Iespējams, vecs wallbox vai varbūt arī nepiemērotas jaudas pieslēgums. Ko dod 22 kW wallbox, ja tīkls nemaz tik daudz nedod ārā.
Man mājā ir 11 kW wallbox. Vairāk kā pietiekami. Tiesa gan pēc maniem aprēķiniem, caur to nāk iekšā tikai apmēram 9,5 kW, bet joprrjām tas ir pilnīgi pietiekami.
Kamēr pirmo nedēļu nebija wallbox, lādēju no rozetes. TAd deva mazliet vairāk kā 1 kW iekšā, zinu, ka citiem ap 2 kW dod. Šis gan jau nav ok, jo faktiski pie rozetes būtu jātur visu laiku, kamēr auto atrodas mājās.
Wallbox šodien maksā var teikt "kapeikas", līdz 200 EUR. Uzstādīšana ir elementāra, nav jāsauc maksas vīri.
"Uzstādīšana ir elementāra, nav jāsauc maksas vīri."
Uzmini, cik daudz tev apdrošinātāji izmaksās, kas tas EV nodegs kopā ar visu būdu, bet tev nebūs "maksas vīru" kvītiņa, ko uzrādīt.
Ir lietas, ko labāk pašam nedarīt - un ne jau tādēļ, ka sarēžģiti vai nemāki.
Bradypus rakstīja: "Uzstādīšana ir elementāra, nav jāsauc maksas vīri."
Uzmini, cik daudz tev apdrošinātāji izmaksās, kas tas EV nodegs kopā ar visu būdu, bet tev nebūs "maksas vīru" kvītiņa, ko uzrādīt.
Ir lietas, ko labāk pašam nedarīt - un ne jau tādēļ, ka sarēžģiti vai nemāki.
Nesaskatu problēmu. Vēl mājas būvniecības laikā atbilstoši izbūvēta 3-fāzu rozete. Viss, kas izdarīts, tajā iesprausts wallbox kabelis. Gluži kā putekļusūcējam. Lai pie sienas ar 3 skrūvēm pieliktu, arī vajag sertificētu meistaru?
šitam kašķukulem bradīpusim vajag lai viņa priekšā 3 x saka kū, sertificētu kū
core rakstīja: Ir kāds reāls citāts no apdrošināšanas līguma? Vai tik tā, pieņēmums? Par veļas mašīnas pieslēgšanu, spuldzītes maiņu arī jābūt kvītiņai?
Pieņēmums. Balstīts zināšanas par to, kādas kvalifikācijas prasības ir elektriķim pie katra jaudas sliekšņa. Tikai stulbenis neatšķir spuldzīti no padsmit kW.
topinamburs rakstīja: šitam kašķukulem bradīpusim vajag lai viņa priekšā 3 x saka kū, sertificētu kū
Sauc tak mani kā gribi, ne jau man to sertifikātu vajag. Tikai es nebāžu galvu smiltīs, izliekoties, ka nezinu, kā pasaules birokrātijas kārtība ir uzbūvēta.
topinamburs rakstīja: par to, no kurienes ziņas, ka persona, kuru apraksti, savā amatā 6 gadu laikā bijusi, pateicoties kaut kādām 'voke' kvotām, lūdzu.
Rekur, prasi GB, vinš pat pat par manu sievu zina to, par ko man nav ne jausmas. Bet tā vispār - par kaplīša aizkulisēm ir šāda tāda informācija zināma - par to, kā progrresīvā māte dzimumu kvotas uzspiež un ne tikai.
P.S. rekur palasi pavisam publiski pieejamu informāciju, nevajadzēs domāt vai jātic tādiem lohiem, kā man.
Atsauksmes par elektro auto uzlādi Latvijā
Kāda ir tava pieredze ar elektrouzlādi Latvijā? Kādi plusi, kādi mīnusi?