SM izstrādājusi grozījumus, kas ceļu satiksmē ļauj piedalīties tikai elektroskrejriteņiem, kas nepārsniedz 25 km/h 23

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 17.janvāris 2020 8:04

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz ceļu satiksmē atļaut izmantot elektroskrejriteņus ar konstruktīvo ātrumu līdz 25 kilometriem stundā, liecina Valsts sekretāru sanāksmē iesniegtais likumprojekts.

SM skaidro, ka pēdējā laikā Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, populāri ir kļuvuši elektroskrejriteņi, bet pašreizējais normatīvais regulējums pietiekoši precīzi nenosaka noteikumus, kas būtu attiecināmi uz to dalību ceļusatiksmē. Turklāt pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros bijis iesaistīts elektroskrejritenis. Pērn līdz 13.novembrim fiksēti 53 šādi ceļu satiksmes negadījumi, kuros ievainotas 35 personas, bet divas gājušas bojā. 

Likumprojekts paredz, ka elektroskrejriteņus ceļu satiksmē drīkstēs izmantot no 14 gadu vecuma. Vienlaikus, ja persona nav sasniegusi 18 gadu vecumu, tad, lai vadītu elektroskrejriteni, tai jābūt iegūtām velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām. 

Tāpat plānots, ka ceļu satiksmē būs atļauts izmantot skrejriteņus ar konstruktīvo ātrumu līdz 25 kilometrien stundā. Turklāt ar elektroskrejriteni būs aizliegts pārvadāt kravu un pasažieri. Elektroskrejriteņa vadītājam alkohola koncentrācija asinīs nedrīkstēs pārsniegts 0,5 promiles.

SM pārstāve Iveta Kancēna norādīja, ka tālākā likumprojekta saskaņošana un iesniegšana Ministru kabinetā ir plānota līdz pavasarim, pēc tam attiecīgi būs arī jāveic grozījumi Ceļu satiksmes noteikumi, kuros būs sīkāk atrunāta kārtība par elektroskrejriteņu dalību ceļu satiksmē, tostarp par kārtību, kur ar to drīkstēs braukt. 

SM sagatavoties grozījumi Ceļu satiksmes likumā paredz izmaiņas arī attiecībā uz velosipēda vadīšanu ceļu satiksmē. Paredzēts, ka turpmāk velosipēda vadītāja apliecība būtu nepieciešama personām vecumā no 10 līdz 17 gadiem. Savukārt personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vai elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļa vadīšanas tiesības nebūtu nepieciešamas.

 
Visi komentāri
 
raimondsm 17.janvāris 2020 8:29
0 0 Atbildēt

Iedomājieties, kāds aizņemts vecāks sīkajam nopircis šādu te.

www.ss.lv/msg/lv/transp...al/bmloix.html

Motora jauda 5400 W (2 x 2700W) Max. ātrums 75-80 km/h

Nez, kāds ir paātrinājums no nulles līdz 80 km/h. Stāv tāds sīkais un sāk braukt!

WALA 17.janvāris 2020 8:42
0 0 Atbildēt

hi,hi tagad būs elektroskrejriteņi, elektromopēdi un moči, un tad vēl būs eleketro-skrejriteņu-"izstrādājumi".

JanJan 17.janvāris 2020 8:55
3 1 Atbildēt

Izklausās +/- ok. Teiksim tagad jau, lai brauktu ar motorolleri jauniešiem arī tiesības jākārto, tur ir jaudas/kubatūras ierobežojumi utt.

Tagad jau arī ar tiem skrejriteņiem - viens mauc pa ietvi, viens ved sīko, trešais uz 30-40 mauc pa ielas vidu utt. Drusku bardaks...

HE 17.janvāris 2020 9:16
1 0 Atbildēt

Nu riktīgi LABS:

elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļa vadīšanas tiesības nebūtu nepieciešamas.

anonimikis 17.janvāris 2020 9:42
0 0 Atbildēt

Kā likumā definēs atšķirību starp elektroskrejriteni un elektrovelosipēdu?

HE 17.janvāris 2020 9:53
2 0 Atbildēt

Stāvdrāzim nav pedāļu un ķēdes

anonimikis 17.janvāris 2020 10:12
0 0 Atbildēt

Pašlaik velosipēda definīcijā nav nekas par pedāļiem un ķēdi.

reku 17.janvāris 2020 18:11
0 0 Atbildēt

Tad kur problēmas ,piemeistaroju stāvdrāzim virtuālos pedāļus, ķēdi un vālēju ar 40km/h.Tam likumam nav ilgs mūžs.Ņemot vērā to ka stāvdrāžu ēra tikai ir sākuma stadijā.

msh 17.janvāris 2020 10:15
1 0 Atbildēt

Nezinu vai definēs, jo nav jau reāli vajadzība pēc definīcijas - abi divi drīkst braukt līdz 25 kmph, bet atšķirības ir pietiekami kliedzošas lai cepistam nebūtu problēmu atšķirt.

JanJan 17.janvāris 2020 11:32
2 0 Atbildēt

Un uz cik parastais velo drīkst braukt?

msh 17.janvāris 2020 23:13
0 0 Atbildēt

Parastajam neko nenosaka, jo pieņem ka tas ir pietiekami lēns. Pilnīgi gribas uzbūvēt divvietīgu divriteņu velomobīli un paskatīties ko mūsu cepisti teiktu par velosipēdu, kurš apdzīvotā vietā pārsniedz atļauto par vismaz 20-30 kilometriem stundā...

msh 17.janvāris 2020 23:13
0 0 Atbildēt

Pardon, atļautais ātrums attiecas arī uz velosipēdu, bet kaut kā neminos ka velosipēda vadītājam būtu paredzēts sods...

Bradypus 17.janvāris 2020 11:37
1 1 Atbildēt

Cepists drīkst jebko atšķirt tikai, pamatojoties uz konkrētu definīciju saistošā normatīvajā aktā. Jebkāda cita veida "atšķiršana" no cepista puses ir klasificējama kā dienesta pilnvaru pārsniegšana un aprakstīta krimināllikuma. Tieši šāda ir vajadzība pēc definēšanas!

Vernons 17.janvāris 2020 13:11
2 4 Atbildēt

Likums "Par policiju" 4. pants! Policija drīkst darīt tikai to, ka atļauj Likums! Mēs varam darīt visu, ko Likums neaizliedz!

Damn 17.janvāris 2020 10:39
3 0 Atbildēt

Kā policija to kontrolēs?

DD 17.janvāris 2020 11:57
2 0 Atbildēt

Kontrolēs dabiskā atlase, pāris gadu laikā būs strēķītis smagu vai letālu iznākumu un vienīgais, ko vajag - plaši un pamatīgi to atspoguļot presē, TV un internetā. Viss tieši tāpat, kā savulaik pārejot no zirgu transporta uz auto - cilvēki sapratīs kas un kā, mācīsies, izdarīs secinājumus, pielāgosies.

vēlētājs 17.janvāris 2020 12:21
0 0 Atbildēt

Decimēt visas ministrijas!Gana muļķību jau saražojuši.

Vernons 17.janvāris 2020 13:14
1 3 Atbildēt

Nu priekšā esošam skūteristam drošība sev būs jāgarantē pašam!

Par vismazāk aizsargātiem kaitīgi pieminēt iestājās jau sen!

Problēmas tiek radītas mākslīgi!

Sttjopa 17.janvāris 2020 16:18
2 0 Atbildēt

Debilajiem nav ko darīt??? Ja tas verķis spēj attīstīt atļautos 50km/h tad es ar tādu varu, un arī turpināšu braukt.

HE 17.janvāris 2020 18:19
3 1 Atbildēt

Kad norausi uz sejas ar 50km/h neaizmirsti iesūtīt foto

Vernons 18.janvāris 2020 9:26
0 0 Atbildēt

Pagājušo vasaru Stradiņu slimnīcā blakus koikā gulēja viens tāds, uz mutes kritis no skūtera, video arī kaut kur cirkulē! Izjuka vienkārši priekšējais ritenis uz mūsu burvīgā ceļa.

Frontera 18.janvāris 2020 11:06
0 1 Atbildēt

Un???Ko vel un kā ,kontrolēs???Cik ātri ejam pa ietvi ???Nu utopija jau paliek...Indijā esat bijuši???Ja nē,tad aizbraucat...apdirsties var kā tur brauc pa ielu vispār,bet tai pat laikā nevienas avārijas..smagas.

7igc 18.janvāris 2020 11:57
2 0 Atbildēt

Vispār dažu labu gājēju arī vajadzētu "pakontrolēt".

Kas attiecas uz Indiju, tad salīdzinājums nevietā, viņi tur arī visus sūdus gāž upē, ko musm tagad vajadzētu darīt to pašu, varbūt, arī pielūgt svētās govs tesmeni?

Esmu binis Indija, avarījas tur ir un daudz un arī letālas, tākā pietiks muldēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti