Sarkandaugavas satiksmes pārvada būvdarbi ir apturēti, un tos plānots atsākt tad, kad tiks panākta vienošanās ar pasūtītāju - Rīgas domes Satiksmes departamentu - par līgumcenas pārskatīšanu būvizstrādājumu izmaksu pieauguma dēļ, aģentūrai LETA pavēstīja būvdarbu veicēja - pilnsabiedrības "Personu apvienība OTC" - pārstāvji.
Pilnsabiedrību veido būvuzņēmums AS "LNK Industries", ceļu būves firma SIA "Binders" un SIA "LT Betons" (iepriekšējais nosaukums - "Latvijas tilti"). Būvuzņēmēji vairākkārt esot vērsušies pie pasūtītāja ar aicinājumu pārskatīt līgumcenu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, bet pagaidām tas nav noticis.
Kamēr vienošanās par sadārdzinājuma kompensāciju nav panākta, Rīgas domes Satiksmes departaments objektā esot pagarinājis ziemā noteikto tehnoloģisko pārtraukumu, un būvdarbi nav atsākti.
Būvnieku pārstāvji norāda, ka būvizstrādājumu izmaksas ir būtiski pieaugušas pēc Krievija iebrukuma Ukrainā un tam sekojušajām starptautiskajām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju. Atsevišķās būvizstrādājumu kategorijās cenas kāpušas pat vairākkārt, ir arī tādi materiāli, kuru pieejamība ir ļoti apgrūtināta, piemēram, dzelzs un tērauda izstrādājumi.
"LNK Industries" valdes loceklis Kaspars Ratkevičs uzsver, ka gan Publisko iepirkumu likums, gan Iepirkumu uzraudzības biroja vadlīnijas dod tiesības un iespējas pasūtītājiem segt faktisko sadārdzinājumu. Tomēr Rīgas domesSatiksmes departaments, kā apgalvo Ratkevičs, patlaban nepielieto mehānismus, kas paredzēti normatīvajos aktos, bet vēlas pārnest lielāko sadārdzinājuma daļu uz būvnieka pleciem. Ratkevičs uzsver, ka šāda rīcība novedīs daudzus būvniecības uzņēmumus līdz maksātnespējai, kas savukārt apgrūtinās būvdarbu procesus pilsētā kopumā.
Pilnsabiedrība esot saņēmusi paziņojumus no visiem būtiskāko darbu veikšanā iesaistītajiem apakšuzņēmējiem un piegādātājiem, ka, ievērojot ārkārtas apstākļu izraisīto straujo cenu sadārdzinājumu un neparedzamo ekonomisko situāciju, tie nav spējīgi izpildīt uzņemtās saistības par iepriekš nolīgtajām cenām.
Attiecīgi turpmāko darbu veikšana objektā un saistību izpilde saskaņā ar esošo līguma cenu un izpildes termiņiem nav iespējama, norāda pilnsabiedrības pārstāvji.
Viņi skaidro, ka situāciju ar Sarkandaugavas pārvadu vēl vairāk apgrūtina tas, ka būvdarbu gaita tika ietekmēta vēl 2020.gadā, kad pasūtītājs vairāk nekā par pusgadu esot kavējis darbu uzsākšanu. Tā rezultātā darbi, kurus būvnieki plānoja veikt 2020.gada sezonā, tika pārcelti uz 2021.gadu, kad jau notika būvizmaksu pieaugums Covid-19 pandēmijas seku iespaidā.
Tādejādi uz 2021.gada sezonu pārceltos darbus būvniekiem jau bijis jāveic par lielākām cenām, nekā paredzēts, sagatavojot iepirkuma piedāvājumu. Nepastāvot pasūtītāja pieļautajam darbu sākšanas kavējumam, objekts būtu nodots ekspluatācijā vēl pagājušajā darbu veikšanas sezonā un sadārdzinājuma jautājums nebūtu aktuāls, norāda būvnieku pārstāvji.
Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes departaments noslēdzis 42,5 miljonus eiro vērtu līgumu ar apvienību "OTC" par jauna satiksmes pārvada būvniecību Sarkandaugavā.
Līgums paredz veikt 1.kārtas būvniecību satiksmes pārvadam pāri Saulkrastu virziena dzelzceļa sliežu ceļiem. Būvprojekts paredz transporta risinājumus autotransportam, kājāmgājējiem un velobraucējiem, kā arī tiks izbūvēti krustojumi un piebraucamie ceļi.
Plānots, ka pārvada izbūve atrisinās dzelzceļa pārbrauktuves Tilta ielā satiksmes sablīvējumus, atvieglojot satiksmiSarkandaugavā un tādējādi būtiski paaugstinot satiksmes drošību, norāda pašvaldībā.
Sarkandaugavas pārvada izbūves mērķis ir sakārtot ielu tīklu šajā apkārtnē, kas uzņem galveno tranzīta plūsmu maršrutā no Brīvības ielas līdz Viestura prospektam uz Rīgas ostu. Pārvadu plānots izbūvēt līdz 2023.gada beigām.
Līguma summa bez pievienotā vērtības nodokļa ir 35,11 miljoni eiro. 27 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, vienu miljonu eiro - no valsts budžeta, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.
Varbūt pie viena varētu apturēt arī pašu to apturēšanas deportamentu? Un kā LOhiem veicas ar veloma€ģistrālā skrejceļceliņa izbūvi tuvējajājā Ziep-kalnā??
Vārds vietā. Apturēt veloceliņus un stabiņus, bet naudu novirzīt satiksmes pārvadam.
Domāju nebūs līdzēts, jo vienošanās ir par labu žuksni....stabiņi, lai arī bezjēdzīgi un kaitinoši tomēr tādu naudu nemaksā. Slikti būs, ja šovsar sāks birt kā domino kauliņi visi projekti cenu pieauguma dēļ....
Es nop.KĀ VEICAS ar Z-kalna veloceliņa izbuvi.Jā.
Itin jo īpaši ar to acīmredzami nepārprotamo SUUUDU, kuŗš (visu ziemu, kopā paša šī te farsa iesākuma,nedēlu pirms sniega) ir novērojams Z-kalna ielas sākuma posmā.
Konkrēti tur, kur darbus vadošie un veicoši kretīini saskanīgā korī visu šo ziemu veiksmīgi O-nanonanēja, bat pašlaik ir pabliski izpassludinājuši "tehnisko pauzi".Jā..VisiLohi elvē gavilē.
Es kā autovadītājs esmu tikai PAR veloceliņiem divu iemeslu pēc:
1. Jo vairāk veloceliņu, jo vairāk cilvēku pārvietosies ar velo, tai skaitā daudzi autovadītāji, kas savukārt nozīmē mazāk auto ielās - mazāk sastrēgumu.
2. Vairāk veloceliņu - mazāk velosipēdu uz braucamās daļas.
p.s. varbūt nevajag lietot krievu kriminālaprindu žargonu? Piem to pašu l0hs?
Esmu biezos konfliktos sabļāvies ar pēdistiem, ka blakus ir veloceļš, bet turpina mīties un maisīt autovadītajam.
Diemžel neviena saruna nav bijusi sekmīga, visas ir beigušās ar bļaustīšanos un lepno velosipēdistu aizbraukšanu tapat kā brauca- pa ceļu.
Kamēr Policija nesaks kontrolēt un reali sodīt, tikmēr laikam pēdistiem nedalieks(diemžel tāda mums mentalitate un kūltūra, kamēr savu kabatu nepatukšosi, tikmēr nedaleks) un uz ceļa turpinās darīt ko grib un kā grib, neievērojot nevienu CSN.
Un tad kad uzsedini uz kapota, tad bļauj, vaimana un autovadītājs vainīgs!
Patiesībā velosipēdistus neviens nemīl! Uz ceļa viņi traucē satiksmi un kaitina šoferus. Uz ietves viņi traucē gājējiem.
Bet viss tikai tāpēc, ka viņi nav īsti ne braucēji, ne gāji, bet tādi puskoka lēcēji, kam patīk bļaut par savām tiesībām un kategoriski negribās uzņemties nekādus pienākumus. Ja velosipēdisti sāktu cienīt gājējus un šoferus, domāju, ka arī velosipēdistiem atrastos vieta gan uz ietves gan ceļiem, viss ir attieksmē.
Ja jau tu esi autovadītājs kurš nav pārkāpis uz velosipēdu tad kāpēc tu sagaidi ka citi autovadītāji darīs to pašu? Es kā autovadītājs veloceliņos saskatu lielu mīnusu - ja nu sagribēsies pabraukt ar velosipēdu, veloceliņi to ar lielu iespējamību apgrūtinās - ja veloceliņš būs kaut kāds tizls "pēcdomas" pievienojums, tas visdrīzāk būs ar dizaina kāšiem kas nebūs savienojami ar braukšanu normālā ātrumā, bet ļoti iespējams saturēs ceļazīmes kas velosipēdistiem liks pa tiem mocīties. Kā arī, veloceliņi galvenokārt piesaista visādus lēnos divplākšņus - kuriem patīk vilkties vienam otram blakus un kuri nezina ka ir arī velosipēdisti kas brauc ātrāk...