Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

SM: Vienīgais risinājums Altonavas ielas tilta rajonā ir divu līmeņu dzelzceļa šķērsojuma izveide 18

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 5.novembris 2024 14:43

Satiksmes ministrijas (SM) ieskatā vienīgais un drošākais risinājums Altonavas ielas tilta pār dzelzceļu rajonā ir divu līmeņu dzelzceļa šķērsojuma izveide, aģentūrai LETA sacīja SM un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pārstāvji, komentējot satiksmes pārvada Altonavas ielā, Rīgā, slēgšanu autotransporta satiksmei tuvākā mēneša laikā.

SM skaidroja, ka Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas lēmums, kas neļauj pārbrauktuvi ierīkot Ojāra Vācieša ielā, saistīts ar satiksmes drošību.

Autoceļa un dzelzceļa krustošanas vienā līmenī ir paaugstinātas bīstamības objekts, kas rada paaugstinātus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem, tāpēc Dzelzceļa likums un citi tiesību akti nosaka stingrus kritērijus, lai šādus drošības riskus nepalielinātu, atzīmē ministrijā.

Tādējādi ministrijā uzskata, ja Altonavas ielas tilta pārvads pēc ekspertu vērtējuma ir kritiskā tehniskā stāvoklī, tad, pirmkārt, tā izmantošana satiksmei ir jāpārtrauc. Savukārt kā visdrošāko risinājumu visiem satiksmes dalībniekiem SM min divu līmeņu dzelzceļa šķērsojuma nodrošināšanu.

Vienlaikus ministrijā skaidro, ka atbilstoši SM izstrādātajam "Rail Baltica" projekta ieviešanas scenārijam Latvijā, kas nodots saskaņošanai atbildīgajām ministrijām, projekta pirmajā kārtā nav paredzēts būvēt Eiropas platuma sliežu (1435 milimetru) dzelzceļa līniju zem Altonavas tilta, bet gan izmantot satiksmei esošo (1520 milimetru) dzelzceļa infrastruktūru.

"Rail Baltica" starptautisko pasažieru staciju savienošanai paredzēts izbūvēt jaunu dzelzceļa līniju no Imantas stacijas uz Rīgas lidostu, tādējādi vēl pirms Eiropas platuma sliežu līnijas izbūves savienojot tās ar platsliežu dzelzceļu un integrējot Rīgas lidostu esošajā dzelzceļa tīklā, norāda ministrijā.

Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka, ņemot vērā prognozējamo lielo autotransporta satiksmes intensitāti un jau tagad esošo lielo dzelzceļa satiksmes intensitāti un kustības ātrumu šajā dzelzceļa posmā, tad pārbrauktuve Altonavas ielas tilta rajonā atbilstu pirmās kategorijas pārbrauktuvei.

Savukārt Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka nedrīkst ierīkot jaunas pirmās, otrās un trešās kategorijas pārbrauktuves pāri publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem.

Vienlaikus inspekcijā uzsver, ka Altonavas ielas tilta rajonā pastāv arī tīri fiziski ierobežojumi vienlīmeņa šķērsojuma izveidošanai. Dzelzceļa sliežu ceļi atrodas līknē un ieraktnē, kas nozīmē, ka gan vietas plāna, gan profila apstākļi ir tādi, kas neļauj nodrošināt satiksmes dalībniekiem redzamības trīsstūrus, lai autovadītājs savlaicīgi varētu redzēt vilcienu, vai vilcienu mašīnists varētu redzēt pārbrauktuvi, kā arī pastāv citi ierobežojumi šādas pārbrauktuves ierīkošanai, un tas ir ļoti būtisks satiksmes dalībnieku drošības jautājums.

LETA jau ziņoja, ka tuvākā mēneša laikā Rīgā tiks pilnībā slēgta autotransporta satiksme uz tilta pār dzelzceļu Altonavas ielā.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV) iepriekš norādīja, ka par Altonavas tilta nākotni pašvaldība vairākus gadus centusies gūt skaidrību no SM. "Rail Baltica" izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus.

"Rail Baltica" projekta sarežģījumi esot ieilguši, taču pirmdien, 5.novembrī, saņemtais atzinums par tilta tehnisko stāvokli, liekot pašvaldībai rīkoties un drošības apsvērumu dēļ tiltu automašīnu satiksmei slēgt.

Ārtelpas un mobilitātes departaments jau ir veicis izpēti par iespējamās dzelzceļa pārbrauktuves ierīkošanu. Ojāra Vācieša ielā pārbrauktuvi neatļauj ierīkot Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija. Kā alternatīva pārbrauktuves vietai ir Robežu ielā, tomēr pārbrauktuves izbūves laiks varētu aizņemt aptuveni astoņus mēnešus. Tāpat līdz šīs nedēļas beigām turpinās Altonavas pārvada tehniskā izpēte, kuras laikā noskaidros tilta pārbūves variantu, kurš būs saimnieciski visizdevīgākais.

Tāpat ziņots, Altonavas ielas pārvads būvēts 1910.gadā un ir savu laiku nokalpojis.

Pavasara sākumā tiltu atzina par nedrošu un tas tika slēgts satiksmei. Pēc vispārējās inspekcijas satiksme transportlīdzekļiem līdz piecām tonnām tika atjaunota. Savukārt kravas transports tiltu izmantot nedrīkst, kā arī 25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.

 
Visi komentāri
 
Hmm 5.novembris 2024 17:05
13 0 Atbildēt

Vispār jau sviests. Maziņš tiltiņš, bet mums vajag gadus, lai secinātu,  ka tas brūk un vēl vairāk gadus, lai uzbūvētu jaunu.  Būtībā pilnībā pietiktu, nedēļa nojaukšanai un mēnesis jaunā būvēšanai.  Un šitie vēl karot taisās? Nu jā, visu iznīcināt,  jau lielu prātu nevajag 

0pis 6.novembris 2024 9:43
0 0 Atbildēt

Nu, beidz. Kaimiņos 2+ gadus karo, bet te ieraudzīja dronu un palika nolaistām ūzām. Ne gaidījām, ne domājām. Putins tak ar Ukrainu karo, ne mums....

WALA 5.novembris 2024 17:14
4 0 Atbildēt

Da ja tāda problēma ir atvērt šeit pārbauktuvi redzamības dēl - tad kāpēc to nevar darīt uz Bērnu slimnīcas pusi - tomēr vairāk kā nekas ...

anonimikis 5.novembris 2024 17:30
4 7 Atbildēt

Ja pārbrauktuvi veidotu kā bezmaksas tikai Rīgas iedzīvotājiem, varētu ātri atsist izmaksas. Tur lērums Mārupes lohu pa lēto grib tikt līdz centram. Piečuku par šķērsošanas reizi varētu no viņiem paņemt, kā nelielu un godīgu samaksu.

iJuris 5.novembris 2024 22:11
3 0 Atbildēt

Pēc kādiem vēl kritērijiem vēlies dalīt izmaksas cilvēkiem? No Imantas uz Zolitūdi arī maksas ceļu? Varbūt Daugavu par naudu šķērsot? Kāpēc ne, ko tie kreisā krasta iemītnieki lien uz labo krastu? Un vispār, Rīgā strādāt un iepirkties drīkstētu tikai Rīdzinieki... Un ja dzīvo uz robežielas, kur vienā pusē Rīga otrā Mārupe pats vainīgs...

Un ņehuj raudāt, ja šādā variantā pilsēta nomirst, bet tas jau visiem nav saprotams.

ZZZZ 6.novembris 2024 7:29
0 0 Atbildēt

iJuris lai cik tas viss neliktos komiski, senākos laikos tā arī bija.

WALA 6.novembris 2024 9:32
0 0 Atbildēt

Šo es pat ļoti atbalstu, un tad mēs Mārupē iekasēsim par katru ŗidzinieku jūrmalas gribētāju tīri par caurbraukšanu, ja gribēsi kaut kur lidot utml. Mārupē tāpat kā Ādažos utml. biznesa pietiek, Rīgā gan  tā drusku tā kā pašavakri iet ar to visu ...

0pis 6.novembris 2024 9:52
0 0 Atbildēt

Tas būtu sarežģīti - iekasēt par katru šķērsošanu. Vienkārši Pierīgas pašvaldībās saskaitīt mājsaimniecības, kuru mājsaimniekotāji vismaz 2x nedēļā brauc uz Rīgu. Un tad plus mīnus saskaitīt, cik Rīgai maksā Mārupe, cik Adaži, cik Jūrmala.

Mērķis jau būtu nevis iekasēt par katru lohu, kas iemaldījies Rīgā pablenzt uz Pētergaili, bet tiem kas regulāri brauc, lauž ielas, tiltus un piedirš gaisu. Nu, kktā.

Ha ha 6.novembris 2024 9:55
0 0 Atbildēt

Tad jau Mārupei, būs jāiekasē no katra Rīgas loha , kas dodas uz lidostu.  Kā nekā,  tā atrodās Mārupē,  nevis Rīgā 

0pis 6.novembris 2024 10:27
0 0 Atbildēt

Jāskatās, kurš maksā par lidostas un pievedceļu uzturēšanu. Ja Mārupe, tad jau par to varētu domāt.

650 5.novembris 2024 20:59
0 0 Atbildēt

Kā tā, nu kā tad tajā 1910tajā tie lohi būvēja, ka pat ne līdz 3024tajam nava izturējis? Kad pirms pārdesmit gadiem tas reiz bija divus gadus ciet,ko tur diez darīja? Kaut kur jau pavīdēja gudrā doma- tak vienureiz tos mārupiešus ir jānoizolē no tās lielrīgas.

iJuris 5.novembris 2024 22:15
1 1 Atbildēt

Saprotama LDZ nostāja, dzelzsceļa pārbrauktuvi jāuztur būtu viņiem, bet tilts nē. Lūk arī visa atbilde.

Un LDZ vienalga, cik liela nozīme ir tam tiltam.

Protams gudrās galvas tūlīt slēgs tiltu, tas nekas, ka vienīgais jēdzīgais ceļs apkārt ir vai nu Akmens iela vai Liepājas iela. Kurā starp citu arī ir dzelzceļa pārbauktuve. 

Vienības gatvē 3 nabagi joprojām spēlējas ar bruģi, kaut ko izjauc, kaut ko saliek... braukšana zigzagā, zīmju nav, viss vienalga, stiegas arī nav.

650 6.novembris 2024 1:12
0 0 Atbildēt

-nu vienīgi ja tas suuds 1reiz tiešām kritīs, tad kāreiz piezemēsies uz viņu tā dzelzs ceļa

0pis 6.novembris 2024 9:47
0 0 Atbildēt

Nu, tad LDz iedos mašīnistiem brīvas dienas un prasīs RD kompensēt dīkstāvi. Un tad vēl slocēnieši (pareizi laikam būtu slokaiņi) piedirsīs pilnu internetu ar netieku uz Rīgu.

ZZZZ 6.novembris 2024 7:32
3 0 Atbildēt

Pa to laiku, kamēr mēs te ņemamies, pie braļukām jau atbraucis 1 vilciens no Čehijas pa EU standarta sliedēm 😜

msh 6.novembris 2024 12:33
0 0 Atbildēt

Jau? Viņiem tās sliedes, un terminālis Kauņā, ir jau kādus gadus.

Bilde 6.novembris 2024 7:55
2 0 Atbildēt

Starp citu foto  nav pareizais tilts

WALA 6.novembris 2024 9:34
0 0 Atbildēt

Šito bija vieglāk sabildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Vairāk par 70 000 eiro un tirgū nākamgad - Hyundai piesaka elektrisko Ioniq 9 (+ FOTO) 6

2025. gadā Hyundai elektrisko Ioniq saimi papildinās tās lielākais modelis, vairāk nekā piecus metrus garais Ioniq 9, kas var pārvadāt līdz pat septiņiem braucējiem. Lasīt vairāk

 

Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO) 6

Vēls rudens un pirmais sniegs saistīti ne tikai ar tumsu un netīriem ceļiem, bet arī pazīstamām neērtībām automašīnu salonos - mitrumu un aizsvīdušiem stikliem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autoindustrija Krievijā mēneša laikā pārdevusi gandrīz 100 000 jaunu automašīnu 11

Ķīnas autobūves uzņēmumi turpina kurināt tempu Krievijā – sasniegts jauns viena mēneša rekords. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti