Kāpēc eļļas maiņa nav garants automobiļa tehniskajam stāvoklim? 12

Fox Consulting | 30.maijs 2019 15:01

Regulāras auto tehniskās apkopes ir tikpat svarīgas kā ikgadējās veselības pārbaudes. Atbildīgi uzturēts automobilis ir viens no stūrakmeņiem drošai ceļu satiksmei, taču nereti auto vadītāji par auto tehnisko apkopi uzskata pašu minimumu - eļļas un eļļas filtru maiņu.

Tomēr jāņem vērā, ka tā nav pilnvērtīga apkope, kas garantē jūsu un auto drošību uz ceļa. Piecas svarīgākās lietas, kam uzmanība būtu jāpievērš ikvienam auto īpašniekam, komentē Toyota Baltic AS tehniskais eksperts Lauri Erts.

                                                     

1. Visu svarīgāko detaļu pārbaude

Eļļas un eļļas filtru maiņa, protams, ir svarīgs apkopes elements, taču nebūt ne vienīgais. Pilnīgā auto apkopē tehniķi pārbauda arī tādas lietas kā, piemēram, skaņas signālu, lukturus, logu tīrītāju slotiņu stāvokli un darbību, apsildes/ventilācijas sistēmu un citas detaļas. Regulārā tehniskā apkope Toyota C-HR hibrīda automobilim pēc 3 lietošanas gadiem ietver 24 procedūras, sākot no paklājiņu stiprinājumu pārbaudes līdz dzesēšanas šķidruma līmeņa pārbaudei un testiem, lai noskaidrotu - kā automobilis izturēs ziemas laikapstākļus.

2. Vispārēja apskate

Šis posms ietver visu, ko var pārbaudīt vizuāli. Pārbaudes veic saskaņā ar rūpnīcas veicamo pārbaužu sarakstu un ļauj pamanīt pat niecīgākās problēmas. Piemēram, apskate var atklāt noplūdes vai koroziju. Regulāra ikgadēja vai uz nobraukumu balstīta apkope un noteiktu detaļu nomaiņa, atjaunošana, ieeļļošana utt. nav lieka greznība, bet gan laba iespēja novērst nopietnas problēmas. Ikvienu kustīgo detaļu ir svarīgi pārbaudīt un vajadzīgā brīdī nomainīt, pirms to nolietojums kļūst kritisks.

3. Šķidruma līmeņu pārbaudes

Tehniķis pārbaudīs, vai visu redzamo un neredzamo šķidrumu līmenis atbilst normai un nepieciešamības gadījumā, saņemot klienta piekrišanu, nomainīs vai papildinās šķidrumu tvertnes.

4. Regulāra detaļu maiņa un ieeļļošana

Ikviena kustīgā detaļa kādā brīdī nodilst, ikviens filtrs neizbēgami aizsērē, un tos nepieciešams laikus nomainīt. Šis posms ietver arī, piemēram, durvju eņģu ieeļļošanu. It kā sīkums, taču brīdī, kad vairs nav iespējams atvērt kādas no auto durvīm, tā kļūst par nopietnu un arī visai dārgu problēmu. Regulāra ikgadēja vai uz nobraukumu balstīta apkope un noteiktu detaļu nomaiņa, atjaunošana, ieeļļošana nav vis lieka greznība, bet gan nepieciešamība, lai savlaicīgi novērstu nopietnas problēmas.

5. Visu stiprinājumu pārbaude

Tehniķis pārbaudīs visus savienojumus un stiprinājumus, no riteņu skrūvēm līdz pat automobiļa jumtam. Īpašais pārbaužu saraksts ietver, piemēram, lukturus, buferus, dubļusargus, jumta bagāžnieku, izplūdes gāzu caurules utt. Tas ir būtiski, jo mēs nekad nevaram precīzi paredzēt, kad kāds dīvains troksnis izraisīs nopietnāku bojājumu, kad nedaudz atplīsis dubļusargs ielidos aizmugurē braucošā automobiļa vējstiklā, kad logu tīrītāji nenotīrīs tieši to loga vietu, lai pamanītu gājēju, vai kad aizsērējis gaisa filtrs neļaus skābeklim iekļūt automobiļa dzinējā.

Lai gan pirmajā brīdī var šķist, ka pilna apkope var būt dārgāka, nekā iespēja vienkārši atsevišķi veikt eļļas maiņu vai šasijas pārbaudi, tomēr jāatceras, ka veicot pilnu apkopi, ir samaksāts par 20 līdz 30 standartizētām apkopes procedūrām, nevis 1 līdz 2 procedūrām, kas izvēlētas pēc nejaušības principa.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
wes 30.maijs 2019 17:07
13 7 Atbildēt

Citiem vārdiem- esiet dārzeņi! Neko nedariet paši, jo tas taču ir mega bīstami, it īpaši durvju eņģu bojājumi...Ejiet uz savu darbu, pelniet naudu, ko atdot mums- super puper ''profiņiem'' dīlerservisos, kuri aizmirst eļļas skrūvi karterī pievilkt, toties skaņas signālu, lukturus, logu tīrītāju slotiņu stāvokli un darbību, apsildes/ventilācijas sistēmu un citas detaļas, noteikti pārbaudīs, jo defoltā klients tiek pielīdzināts loham, no kura slaukt piķi. Ja kādam ir šaubas- jutubē kanāls- Ярдрей.

ro 30.maijs 2019 17:56
10 0 Atbildēt

Un cik interesanti šāda pārbaude maksā?!Pie lielās apkopes protams hadene jāpārbaude,eļļas un visu filtru maiņa..bet nu tas idiotisms par paklājiņu stiprinājumiem un slotiņām uzreiz ir signāls naudas slaukšanai..šķidrumus arī var pats pārbaudīt..

felix65 30.maijs 2019 20:15
5 1 Atbildēt

'' Pilnīgā auto apkopē tehniķi pārbauda arī tādas lietas kā, piemēram, skaņas signālu, lukturus, logu tīrītāju slotiņu stāvokli un darbību, apsildes/ventilācijas sistēmu un citas detaļas.'' Tas pat nav smieklīgi.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Septiņvietīgais Ford Explorer Plug-in hibrīds ierodas Eiropā (+ VIDEO)

Ford atklājis pieteikšanos septiņvietīgajam Ford Explorer Plug-in Hybrid, kas Vācijas tirgū maksās, sākot no 74 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Konceptuāli atbalsta ieceri par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu sodīt arī ar tiesību izmantošanas aizliegumu 4

Saeima šodien pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas tostarp paredz noteikt iespēju par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu sodīt arī ar tiesību izmantošanas aizliegumu. Lasīt vairāk

 

BMW i3 pēcteča nebūs; 3,5 un 7.sēriju elektrificēs

BMW atklājis nākotnes plānus attiecībā par savu pirmo elektriskās piedziņas modeli i3. Tagad zinām, ka pēcteča tam nebūs, tāpat kā vēl vienas modernizācijas. Tā vietā bavārieši koncentrēsies 3, 5 un 7.sērijas elektrificēšanai. Lasīt vairāk

 

Skrejritenis, kas sasniedz 100 km/h (+ VIDEO) 12

Motociklists ir pārsteigts, sastopot elektrisko skrejriteni, kas var sasniegt 100 km/h. Viņš aprunājas ar tā īpašnieku un pamēģina izbraukt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti