Kāpēc eļļas maiņa nav garants automobiļa tehniskajam stāvoklim? 12

 
Fox Consulting | 30.maijs 2019 15:01

Regulāras auto tehniskās apkopes ir tikpat svarīgas kā ikgadējās veselības pārbaudes. Atbildīgi uzturēts automobilis ir viens no stūrakmeņiem drošai ceļu satiksmei, taču nereti auto vadītāji par auto tehnisko apkopi uzskata pašu minimumu - eļļas un eļļas filtru maiņu.

Tomēr jāņem vērā, ka tā nav pilnvērtīga apkope, kas garantē jūsu un auto drošību uz ceļa. Piecas svarīgākās lietas, kam uzmanība būtu jāpievērš ikvienam auto īpašniekam, komentē Toyota Baltic AS tehniskais eksperts Lauri Erts.

                                                     

1. Visu svarīgāko detaļu pārbaude

Eļļas un eļļas filtru maiņa, protams, ir svarīgs apkopes elements, taču nebūt ne vienīgais. Pilnīgā auto apkopē tehniķi pārbauda arī tādas lietas kā, piemēram, skaņas signālu, lukturus, logu tīrītāju slotiņu stāvokli un darbību, apsildes/ventilācijas sistēmu un citas detaļas. Regulārā tehniskā apkope Toyota C-HR hibrīda automobilim pēc 3 lietošanas gadiem ietver 24 procedūras, sākot no paklājiņu stiprinājumu pārbaudes līdz dzesēšanas šķidruma līmeņa pārbaudei un testiem, lai noskaidrotu - kā automobilis izturēs ziemas laikapstākļus.

2. Vispārēja apskate

Šis posms ietver visu, ko var pārbaudīt vizuāli. Pārbaudes veic saskaņā ar rūpnīcas veicamo pārbaužu sarakstu un ļauj pamanīt pat niecīgākās problēmas. Piemēram, apskate var atklāt noplūdes vai koroziju. Regulāra ikgadēja vai uz nobraukumu balstīta apkope un noteiktu detaļu nomaiņa, atjaunošana, ieeļļošana utt. nav lieka greznība, bet gan laba iespēja novērst nopietnas problēmas. Ikvienu kustīgo detaļu ir svarīgi pārbaudīt un vajadzīgā brīdī nomainīt, pirms to nolietojums kļūst kritisks.

3. Šķidruma līmeņu pārbaudes

Tehniķis pārbaudīs, vai visu redzamo un neredzamo šķidrumu līmenis atbilst normai un nepieciešamības gadījumā, saņemot klienta piekrišanu, nomainīs vai papildinās šķidrumu tvertnes.

4. Regulāra detaļu maiņa un ieeļļošana

Ikviena kustīgā detaļa kādā brīdī nodilst, ikviens filtrs neizbēgami aizsērē, un tos nepieciešams laikus nomainīt. Šis posms ietver arī, piemēram, durvju eņģu ieeļļošanu. It kā sīkums, taču brīdī, kad vairs nav iespējams atvērt kādas no auto durvīm, tā kļūst par nopietnu un arī visai dārgu problēmu. Regulāra ikgadēja vai uz nobraukumu balstīta apkope un noteiktu detaļu nomaiņa, atjaunošana, ieeļļošana nav vis lieka greznība, bet gan nepieciešamība, lai savlaicīgi novērstu nopietnas problēmas.

5. Visu stiprinājumu pārbaude

Tehniķis pārbaudīs visus savienojumus un stiprinājumus, no riteņu skrūvēm līdz pat automobiļa jumtam. Īpašais pārbaužu saraksts ietver, piemēram, lukturus, buferus, dubļusargus, jumta bagāžnieku, izplūdes gāzu caurules utt. Tas ir būtiski, jo mēs nekad nevaram precīzi paredzēt, kad kāds dīvains troksnis izraisīs nopietnāku bojājumu, kad nedaudz atplīsis dubļusargs ielidos aizmugurē braucošā automobiļa vējstiklā, kad logu tīrītāji nenotīrīs tieši to loga vietu, lai pamanītu gājēju, vai kad aizsērējis gaisa filtrs neļaus skābeklim iekļūt automobiļa dzinējā.

Lai gan pirmajā brīdī var šķist, ka pilna apkope var būt dārgāka, nekā iespēja vienkārši atsevišķi veikt eļļas maiņu vai šasijas pārbaudi, tomēr jāatceras, ka veicot pilnu apkopi, ir samaksāts par 20 līdz 30 standartizētām apkopes procedūrām, nevis 1 līdz 2 procedūrām, kas izvēlētas pēc nejaušības principa.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
wes 30.maijs 2019 17:07
13 7 Atbildēt

Citiem vārdiem- esiet dārzeņi! Neko nedariet paši, jo tas taču ir mega bīstami, it īpaši durvju eņģu bojājumi...Ejiet uz savu darbu, pelniet naudu, ko atdot mums- super puper ''profiņiem'' dīlerservisos, kuri aizmirst eļļas skrūvi karterī pievilkt, toties skaņas signālu, lukturus, logu tīrītāju slotiņu stāvokli un darbību, apsildes/ventilācijas sistēmu un citas detaļas, noteikti pārbaudīs, jo defoltā klients tiek pielīdzināts loham, no kura slaukt piķi. Ja kādam ir šaubas- jutubē kanāls- Ярдрей.

ro 30.maijs 2019 17:56
10 0 Atbildēt

Un cik interesanti šāda pārbaude maksā?!Pie lielās apkopes protams hadene jāpārbaude,eļļas un visu filtru maiņa..bet nu tas idiotisms par paklājiņu stiprinājumiem un slotiņām uzreiz ir signāls naudas slaukšanai..šķidrumus arī var pats pārbaudīt..

felix65 30.maijs 2019 20:15
5 1 Atbildēt

'' Pilnīgā auto apkopē tehniķi pārbauda arī tādas lietas kā, piemēram, skaņas signālu, lukturus, logu tīrītāju slotiņu stāvokli un darbību, apsildes/ventilācijas sistēmu un citas detaļas.'' Tas pat nav smieklīgi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti