Ko darīt un, kur meklēt palīdzību, ja auto pēkšņi apstājas? 10

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 15.jūlijs 2019 11:25

Ne viens vien autovadītājs zina, ko nozīmē palikt ceļa malā pēkšņas tehniskas ķibeles dēļ. Lai gan rūpīgi uzturēti un labā tehniskā stāvoklī esoši transportlīdzekļi parasti neliek vilties, brīvdienās piedzīvotā vētra pierādīja, ka ūdens plūdi uz Latvijas ceļiem ir izaicinājums pat automašīnai labā tehniskā stāvoklī.

Biežākās tehniskās ķibeles, kas vasarā piemeklē autovadītājus, ir kā dabas, tā pašu autovadītāju neuzmanības rezultāts. Pārplūdušas peļķes, peldes vai laivu brauciena laikā “noslīkušas” atslēgas un pārsistas riepas ir tikai dažas no biežākajām ķibelēm, kas piemeklē autovadītājus vasarā. Ko darīt, ja auto apstājies, un kur meklēt palīdzību, stāsta Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs Ainars Straume.

Iemesli, kāpēc nepieciešama steidzama tehniskā palīdzība uz ceļa, ir dažādi. “Vasarā biežāk pēc palīdzības vēršas šoferi, kuru auto pārsista riepa. Nereti tie autovadītāji, kuru kabrioleti garāžā pacietīgi gaidījuši vasaras izbraukumus, attopas ar tukšu akumulatoru. Taču ne vienmēr auto nekustas tehnisku ķibeļu dēļ –  mobilās palīdzības izsaukumi tiek saņemti arī tad, ja gadījies, piemēram, ieliet nepareizo degvielu. Savukārt vasarā ne vienu vien reizi tehniskā palīdzība bijusi nepieciešama, kad auto vadītājs atskārtis, ka peldoties noslīcinātas automašīnas atslēgas,” stāsta Ainars Straume, Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs, norādot, ka reti tiek saņemta ziņa par elektronikas darbības traucējumiem, kas liecina, ka autovadītāji tomēr lielākoties regulāri seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim.

Auto apstājies meža vidū. Kam zvanīt?

“Labs auto izplatītājs rūpējas par saviem klientiem arī tad, kad tie atrodas tālu – šis ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ir vērts izvēlēties autorizēto servisu pakalpojumus. Mēs saviem klientiem esam pieejami cauru gadu 24 stundas diennaktī, gandrīz visā Eiropā. Tā ir normāla prakse. Tāpēc pirmais zvans, ja auto piemeklē tehniskas problēmas – savam auto dīlerim,” saka Ainars Straume. Ierastā prakse ir nosūtīt uz notikuma vietu servisa darbiniekus (ja nepieciešams – ar evakuatoru) un parūpēties, lai klients nekavējoties varētu turpināt ceļu. Autorizētie servisi nodrošina evakuatora pakalpojumus ne tikai vieglajiem auto, bet arī pasažieru un kravas mikroautobusiem.

“Pirms došanās ceļā ieteicams saglabāt dīlera tālruņa numuru savā telefonā, izpētīt sarakstu ar autorizētajiem servisiem izvēlētajā maršrutā un nodrošināties ar izdrukātu karti, īpaši ārpus Eiropas – nav teikts, ka visā ceļojuma maršrutā būs pieejams internets,” brīdina Ainars Straume.

Nezināms serviss vai savējais?

Nezināmos servisos palīdzību vajadzētu meklēt tikai gadījumā, ja tiešām citu iespēju nav – ja vien iespējams, labāk vērsties autorizētajos servisos, kur automašīnai tiks nodrošināta tās ražotāja paredzēta atbilstoša apkope, iesaka Ainars Straume. “Tā kā oficiālo dīleru servisos darbinieki ir apmācīti darbam ar konkrēta ražotāja automobiļiem un viņiem ir pieejama gan plaša informācija, gan tehniskais atbalsts, ražotāja pārstāvis defekta cēloni atradīs daudz ātrāk nekā meistars neatkarīgā autoservisā. Tas gan nenozīmē, ka labu meistaru nevar atrast arī citur, taču remontu atbilstoši rūpnīcas tehnoloģijām ar speciāliem instrumentiem un garantēti kvalitatīvām rezerves daļām šādi meistari gan ne vienmēr varēs nodrošināt,” norāda SIA “Domenikss” pārstāvis. Viņš piebilst – no dīleru pārstāvja vienmēr var prasīt atbildību par paveikto darbu, kas var aiztaupīt daudz lieka satraukuma.

Ko darīt, kamēr auto remontā?

Ja līdz ķibeles brīdim auto apkope un remontdarbi veikti autorizētā servisā, tad, lai ierastie ikdienas plāni noritētu bez aizķeršanās, serviss nodrošina maiņas auto vai transporta pakalpojumus, kamēr auto atrodas servisa centrā.

“Viens gan jāņem vērā – lielākoties šādi pakalpojumi tiek piedāvāti tikai tad, ja tehniskās apkopes tiek veiktas pie autorizēta pārstāvja, jo mēs varam uzņemties atbildību tikai par pašu paveikto darbu,” norāda Ainars Straume, skaidrojot, ka bonusi autovadītājam var ietvert bezmaksas tehnisko palīdzību, lai kur Eiropā atrastos, un palīgtransportu, lai varētu operatīvi turpināt ceļu auto tehniska bojājuma gadījumā. Bez papildu maksas klientiem pieejami tādi pakalpojumi kā tehniķa izbraukums un remontdarbi vietā, kur auto apstājies, auto transportēšana līdz servisam, taksometra, sabiedriskā transporta, lidmašīnas vai vilciena biļetes apmaksa; nepieciešamības gadījumā tiek segti arī viesnīcas izdevumi, kamēr auto atrodas servisā, limitam sasniedzot pat 400 eiro uz katru pasažieri.

“Pirms doties ceļā, ieteicams jau laikus pārliecināties, ka esat gatavi tālam ceļam, un aprīkot auto ar visu, kas vajadzīgs pašpalīdzībai  – sevišķi tad, ja neizmantojat autorizēto servisu mobilā atbalsta programmas. Tikt galā pašu spēkiem var izrādīties ne tikai sarežģīti, bet arī gana dārgi, tāpēc labāk nodrošināties, lai problēmas nepiemeklētu. Pirms tālāka brauciena ieteicams pārbaudīt bremzes, riteņus un riepas, akumulatoru, motoreļļu un citus šķidrumus, tostarp nodrošinoties ar rezervēm,” saka Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Vieglo automašīnu servisa vadītājs Ainars Straume. Tikpat svarīgi izvērtēt sava spēkrata spējas pirms braukt mežā, vētras un lietus laikā lielākas peļķes izbraukt iespējami uzmanīgi.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 15.jūlijs 2019 11:44
2 0 Atbildēt

Raksta doma skaidra - ja tev nav dīlera 24/7 serviss, tad apsēsties grāvjmalē un raudāt.

Bradypus 15.jūlijs 2019 15:48
1 1 Atbildēt

Brauc... Pie labām lietām pierod ātri. Jau esmu reiz attapies nezonā bez offline kartes - tikai tajā brīdī atcerējos, ka vietas trūkuma dēļ to valsti biju nodzēsis. Risināju zinātniski - braucu aptuvenā virzienā pēc saules, līdz tiku atpakaļ pie sakariem - nekur daudz nomaldījies nebiju.

Protams teksts no autotirgotāja puses ir vēl absurdāks - auto navigācijās tomēr izmanot pamatā tieši offline kartes un tām nav jāuztraucas arī par baterijas izlādēšanos pusceļā.

Vernons 15.jūlijs 2019 18:14
1 0 Atbildēt

Zvana man. Vernon palīdzi!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 20

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

E-talona nākotne – “Rīgas kartes” auditu nelasījušu personu ziņā (+ VIDEO)

Pirms nedēļas stāstījām par “Rīgas satiksmes” e-talonu sistēmu apkalpojošā uzņēmuma “Rīgas karte” auditu. Audits konstatēja arī to, ka “Rīgas satiksme” par šo pakalpojumu krietni pārmaksā. Lasīt vairāk

 

Krievu „pasaulē labākais virsurgājējs” tagad arī 11-vietīgā versijā (+ VIDEO) 4

Krievu kompānija Sherp, kas pirms pāris gadiem nāca klajā ar pašu vārdiem sakot „pasaulē labāko virsurgājēju”, radījusi jaunu modeli, kurā pietiek vietas 11 cilvēkiem. Lasīt vairāk

 

Pasaules netīrākā upe (+ VIDEO) 4

Kamēr mēs Berģu onkuli pamatoti baram par krūmos izmestajām riepām, citur pasaulē veselas upes piegāztas ar atkritumiem tiktāl, ka tās praktiski pārstājušas tecēt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti