Kāpēc mēs nepamanām to, ko negaidām redzēt? - iAuto

Kāpēc mēs nepamanām to, ko negaidām redzēt? 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 24.aprīlis 2020 8:43

Situācija, kad satiksme uz ceļiem ir neliela, gājēji un velosipēdisti uz ielām ir retāk sastopami, var kļūt bīstama saistībā ar parādību, ko dēvē par neuzmanības aklumu. Tas nozīmē, ka mēs nepamanām objektu redzeslokā, jo mēs to negaidām tur sastapt.

Katram autovadītājam jābūt gatavam tam, ka uz ceļa var negaidīti parādīties šķērslis. Diemžēl, mūsu prāta darbība ne vienmēr mums palīdz. Gadās, ka autovadītāji, kuri ir izraisījuši ceļa negadījumu, kurā bija iesaistīts motociklists vai gājējs, vēlāk teikuši, ka viņi šo cilvēku neesot pamanījuši. Kā tas ir iespējams? Visai iespējams, ka viņi ir cietuši no tā dēvētā neuzmanības akluma. Citiem vārdiem sakot, tas nozīmē, ka cilvēkam ir grūti pamanīt to, ko viņš negaida redzēt. Kad koncentrējamies uz noteiktu uzdevumu (piemēram, automašīnas vadīšanu), spēja uztvert citus stimulus var būt zemāka nekā ierasts. Satiksmes apstākļos tas apgrūtina spēju reaģēt uz negaidītiem šķēršļiem un apdraudējumiem.

"Pat tad, kad ceļu satiksme ir mazāka, mums jābūt gataviem tam, ka pēkšņi mūsu priekšā var parādīties gājējs vai velosipēdists. Svarīgi ir novērot priekšā esošo ceļu un pielāgot ātrumu ceļa apstākļiem. Braucot ar mazāku ātrumu, mums ir iespēja savlaicīgi reaģēt, pat ja apdraudējumu pamanām pēdējā brīdī. Turklāt, ja notiktu sadursme, tad tās sekas būtu mazāk smagas," skaidro Renault Drošas braukšanas skolas direktors Ādams Kņetovskis.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 24.aprīlis 2020 20:59
3 1 Atbildēt

Raksts par neko. Zīdītāju acīm diemžēl acs vidū ir aklais punkts kur iziet redzes nervs. Tapēc ir jāskatās grozot galvu.

Sk. "blind spot test" - en.m.wikipedia.org/wiki/Blind_spot_(vision)

650 24.aprīlis 2020 12:43
2 0 Atbildēt

Kas tur notika, atkal kāds tapa nosists??

Šis ir sens jēdziens- ka skatīties nav redzēt.Redzēt- tas 1kārt nozīmē būt iekšā braukšanas procesā domu līmenī.

Braukšanas laiku veltīt konkrēti braukšanai.Šīs izjūtas ir tik ļoti "aizmirstas", ka daudziem tas varētu būt kā jaunatklājums vai pat lieliska relaksācija.

Rr19 24.aprīlis 2020 14:19
2 0 Atbildēt

Vēl jāskatās, cik liela massa būs, varbūt labāk uzreiz pa durvīm lēkt laukā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti