Situācija, kad satiksme uz ceļiem ir neliela, gājēji un velosipēdisti uz ielām ir retāk sastopami, var kļūt bīstama saistībā ar parādību, ko dēvē par neuzmanības aklumu. Tas nozīmē, ka mēs nepamanām objektu redzeslokā, jo mēs to negaidām tur sastapt.
Katram autovadītājam jābūt gatavam tam, ka uz ceļa var negaidīti parādīties šķērslis. Diemžēl, mūsu prāta darbība ne vienmēr mums palīdz. Gadās, ka autovadītāji, kuri ir izraisījuši ceļa negadījumu, kurā bija iesaistīts motociklists vai gājējs, vēlāk teikuši, ka viņi šo cilvēku neesot pamanījuši. Kā tas ir iespējams? Visai iespējams, ka viņi ir cietuši no tā dēvētā neuzmanības akluma. Citiem vārdiem sakot, tas nozīmē, ka cilvēkam ir grūti pamanīt to, ko viņš negaida redzēt. Kad koncentrējamies uz noteiktu uzdevumu (piemēram, automašīnas vadīšanu), spēja uztvert citus stimulus var būt zemāka nekā ierasts. Satiksmes apstākļos tas apgrūtina spēju reaģēt uz negaidītiem šķēršļiem un apdraudējumiem.
"Pat tad, kad ceļu satiksme ir mazāka, mums jābūt gataviem tam, ka pēkšņi mūsu priekšā var parādīties gājējs vai velosipēdists. Svarīgi ir novērot priekšā esošo ceļu un pielāgot ātrumu ceļa apstākļiem. Braucot ar mazāku ātrumu, mums ir iespēja savlaicīgi reaģēt, pat ja apdraudējumu pamanām pēdējā brīdī. Turklāt, ja notiktu sadursme, tad tās sekas būtu mazāk smagas," skaidro Renault Drošas braukšanas skolas direktors Ādams Kņetovskis.
Jauna versija prātojumam, kā būtu.
Ir "Ceļu satiksmes Likums" 19. pants "Pienākumi un tiesības"! Neviens neatkāpsies no Noteikumu prasībām ne tik cik "melns aiz naga"!
Kārtējais mēģinājums attaisnot gājēja, velosipēdista pārkāpumu! Ir vēl auto vadītāji, kuri neredz ceļa zīmes, ignorē joslas, nepārtrauktās līnijas un ātruma režīmu bīstamās vietās.
Aizvakar uz apvedceļa fūrists neparedzēja(neredzēja),ka priekšā būs ceļa remonts un luksofors,laikam atkal nebija saliktas attiecīgās ceļa zīmes.Satiksme neliela,bet bojā kāds iet gandrīz katru dienu.
Kas tur notika, atkal kāds tapa nosists??
Šis ir sens jēdziens- ka skatīties nav redzēt.Redzēt- tas 1kārt nozīmē būt iekšā braukšanas procesā domu līmenī.
Braukšanas laiku veltīt konkrēti braukšanai.Šīs izjūtas ir tik ļoti "aizmirstas", ka daudziem tas varētu būt kā jaunatklājums vai pat lieliska relaksācija.
Līķu nebija, paveicās, ka priekšā stāvēja busiņš ar piekabi, esot bremzes atteikušās...
Pieņemt jaunu cssd plakakātu- beidzamais stāvētājs stāv ar darbojošos motoru un vēro spoguli.Ieturēdams distanci no sava priekšāstāvētāja un savā prātā jau izrēķinājis trajektoriju, pa kuru pamauks nost, ja nu...
Mani šitas reiz noglāba uz VEF'a tilta (Zemgala gatve). Stāvēju aiz busa pie krustojuma un aizmugurē bij bik ledus. Skatos spogulī, ka lielā ātrumā lejā nesas blondīne. Paspēju pamukt nost un šī busam pakaļā. Tur ledus vairs nebija un sadursme nebija stipra, iztika bez cietušajiem, bet ja vēl es būtu bijis pa vidam, tad vairs nevar zināt.
Vēl jāskatās, cik liela massa būs, varbūt labāk uzreiz pa durvīm lēkt laukā.