Lietus un vētra var apdraudēt braucēju drošību

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 21.maijs 2020 11:28

Pērkona negaisa laikā daudzi autovadītāji visvairāk baidās no zibens, taču negaisa rezultātā palielinās arī slīdēšanas risks. Īpaši bīstams ir lietus sākums, kad ūdens sajaucas ar netīrumiem uz ceļa. Autovadītājiem ir jābūt uzmanīgiem arī iebraucot ūdens peļķē uz ceļa.

Maijs tiek uzskatīts par negaisu sezonas sākumu. Tie ir saistīti ar daudzām briesmām, par kurām autovadītājiem ir jāatceras.

Labāk apstāties

“Elektriskās strāvas izlāde parasti neapdraud automašīnā esošus pasažierus, taču vētras laikā labāk ir apturēt automašīnu, kaut vai ceļa malā, un nepieskarties metāla elementiem. Zibens nebūt nav vienīgais apdraudējums negaisa laikā. Spēcīgs vējš var nolauzt koku zarus uz ceļa, bet atsevišķos gadījumos pat novirzīt automašīnu no ceļa,” norāda Renault Drošas braukšanas skolas treneri.

Tomēr jāatceras, ka pat visstiprākā negaisa laikā nedrīkst apstāties uz automaģistrāles braucamās joslas, jo tas var izraisīt sadursmi. Ārkārtējā situācijā, kad tuvumā nav nobrauktuves uz stāvvietu, drīkst apstāties avārijas joslā.

Lietavu sākums

Īpaši bīstamas ir pēkšņas lietavas un to sekas. Vētras laikā nokrišņi parādās pēkšņi, bieži pēc ilgstoša saulaina laika. Šajā situācijā lietus ūdens sajaucas ar netīrumiem uz ceļa, piemēram, eļļu un smērvielu. Tas negatīvi ietekmē riepu saķeri. Pēc kāda laika šis slānis tiek izskalots no ceļa, un zināmā mērā saķere uzlabojas, kaut arī ceļa segums joprojām ir slapjš.

Ievēro lielāku distanci

Spēcīgs lietus samazina arī redzamību, tādēļ vajadzētu samazināt ātrumu un palielināt distanci starp citiem satiksmes dalībniekiem. Ņemiet vērā garāku bremzēšanas ceļu un uzmanīgi vērojiet ceļu, lai pēc iespējas ātrāk reaģētu uz priekšā braucošo autovadītāju uzvedību.

Bīstamas peļķes

Pat tad, kad vētra ir beigusies, autovadītājiem ir jāuzmanās no ūdens, kurš joprojām atrodas uz ceļa. “Ja ar lielu ātrumu iebrauksiet peļķē, varat slīdēt un zaudēt kontroli pār transportlīdzekli. Turklāt ūdens bieži paslēpj ceļa seguma bojājumus. Iebraucot dziļā bedrē, varat sabojāt automašīnu. Braucot cauri ļoti dziļām peļķēm, pastāv papildu risks, ka appludināsiet dzinēju un aprīkojumu, kā rezultātā var rasties nopietni bojājumi. Tad, kad uz ceļa redzat pilnīgi appludinātu ceļa posmu, drošāk ir apgriezties un atrast citu ceļu,” brīdina Renault drošas braukšanas skolas direktors Adams Kņetovskis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti