Brauc droši arī ziemā: ekspertu ieteikumi autovadītājiem - iAuto

Brauc droši arī ziemā: ekspertu ieteikumi autovadītājiem 2

 

Foto: iAuto.lv

Circle K | 27.janvāris 2021 15:29

Ziema pie mums ir viltīga – te vienu dienu ir piesalis, bet jau nākamajā – atkusnis, tāpēc braukšana ziemas apstākļos var būt izaicinājums kā jauniem, tā arī pieredzējušiem autovadītājiem.

Lai nerastos “pārsteigumi”, vadot automašīnu ziemā, Circle K sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu atgādina četrus pamatprincipus, kas palīdzēs parūpēties par savu un arī citu satiksmes dalībnieku drošību.

un arī citu satiksmes dalībnieku drošību.

1. Pielāgo auto ziemas apstākļiem

Drošai braukšanai ziemas apstākļos nepietiek vien ar vasaras riepu nomaiņu pret ziemas, jāvērš uzmanība arī citiem būtiskiem faktoriem. Piemēram, veicot akumulatora tehnisko pārbaudi, ko par nelielu samaksu iespējams veikt autoservisā. Liela nozīme ir arī degvielas filtriem, ja tie nav darba kārtībā – sen nav mainīti vai ir nosprostojušies – aukstumā degviela sabiezē un var radīt nosprostojumu. Akumulatora, kvēlsveču un degvielas filtru stāvokli īpaši svarīgi pārbaudīt dīzeļauto īpašniekiem, jo automašīnas iedarbināšana patērē vairāk enerģijas, un lielā salā degvielas filtru nosprostošanās gadījumā to var neizdoties iedarbināt vispār. Būtiska ir arī kvalitatīva un ziemas apstākļiem piemērota degviela, piemēram, Circle K stacijās pieejamā augstākās klases degviela milesPLUS benzīns un A2 klases ziemas dīzeļdegviela, kas nodrošina aukstumnoturību pat pie -32ºC. Noderēs arī logu šķidrums, kas nepievils pat zemas temperatūras apstākļos, kā arī logu tīrītāji labā tehniskā stāvoklī, lai tie darbotos arī pie nokrišņiem.

2. Iedod sev un citiem vairāk laika

Katrs manevrs ziemas apstākļos ir bīstamāks, taču ikvienam, sekojot drošas braukšanas norādījumiem, ir iespēja iegūt vairāk laiku to veikšanai. Ziemā īpašu uzmanību pievērs distances ievērošanai starp automobiļiem, kā arī laikus rādi pagrieziena rādītājus vai citus signālus par savām darbībām, kas var ietekmēt citu satiksmes dalībnieku drošību. Piemēram, pārkārtojoties citā joslā, uzdod sev jautājumu – vai citas automašīnas ir pietiekamā attālumā, lai reaģētu uz manis veikto manevru? Papildu laiks nepieciešams arī bremzēšanai, jo apledojuma gadījumā bremzēšanas ceļš var ievērojami pieaugt, turklāt to ietekmē arī auto uzņemtais ātrums un brauktuves seguma stāvoklis. Šajā gadījumā nebaidies izmantot ABS sistēmu, ar kuru aprīkots vairums automašīnu, tomēr pirms tam kritiski izvērtē bremzēšanas nepieciešamību. Iespēju robežās izvairies no straujas bremzēšanas, jo aizmugurē braucošais auto var nepaspēt reaģēt, radot avārijas situāciju, taču nepieciešamības gadījumā ekstremāla un efektīva bremzēšana palīdz mazināt sekas, ko var izraisīt ceļu satiksmes negadījums. 

3. Tikai atļautajā ātrumā un ar pārdomātiem manevriem

Ziemas apstākļos automašīnas uzņemtais ātrums var būt izšķirošs, lai izvairītos no šķēršļiem un sadursmes. Pirms izvēlies piemērotāko braukšanas ātrumu pārliecinies par apkārt notiekošo – satiksmes plūsmu, citu auto intervālu, ceļa segumu un identificē jebkuru citu traucēkli, kas var atrasties uz brauktuves. Vienlaikus drošas braukšanas eksperti neiesaka veikt plašus apgriezienus ar auto stūri. Piemēram, ja automašīna, iebraucot līkumā, neklausa stūres pagriešanai, tas var nozīmēt, ka ātrums un saķere manevra izpildei ir pārāk liela. Šādos gadījumos samazini ātrumu un iztaisno stūri, lai veiktu atkārtotas darbības ar stūri pagrieziena virzienā.

4. Izvērtē savas iemaņas braukšanai ziemā  

Ziemā, kad iespējamos riskus uz ceļa nevar viennozīmīgi paredzēt, centies maksimāli koncentrēties uz šofera pienākumiem. Tikai veltot pilnīgu uzmanību uz ceļa notiekošajam iespējams pārvietoties droši. Lai spētu veiksmīgāk uztvert visus apkārt notiekošos procesus, nesēdies pie automašīnas stūres, ja esi noguris vai radušās kādas veselības problēmas. Pirms sēdies pie stūres, kritiski izvērtē savas iemaņas braukšanai ziemas apstākļos. Šaubu gadījumā meklē palīdzību pie profesionāļiem, piemēram, piedaloties Drošas braukšanas skolas piedāvātajos kursos.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 27.janvāris 2021 15:51
0 0 Atbildēt

Da lab drošas braukšanas skola ir g-pilsētā. Tur ceļi ir diezgan sasālīti lai varētu ciešami pārvietoties. Nu labākais ieteikums būtu mazāk bakstīt ekrānos vairāk domāt par situāciju uz ceļa.

Nesaprotu vienu lietu, tik ļoti daudzi brauc bez gaismām!!!??? Nu labi ja saule spīd...domas par kaut ko citu nesas Bet patreizējos laika apstākļos, kad redzamība no abām stikla pusēm ir apgrūtināta. Un tie auto modeļi tādi ne jau no veco odekolonu laikiem Vai tad automātiskās ieslēgšanās DRL tik jauniem aparātiem nepastāv? Es saprotu kādreiz lika atsevišķas signalizācijas ar visādām funkcijām un maksāja bargas naudas. Kas vienkāršu relejiņu pa dažiem centiem nevar pievienot?

Tims 27.janvāris 2021 23:19
0 0 Atbildēt

Bāzes modeļiem arī jaunāka gadagājuma ar rokām slēdzamas dienas gaismas/tuvās. Kautkas panelī deg, apkārt psētas gaismas. Vot i aizmirst..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti