Izvēloties labāko auto, svarīgi ir gan starptautiskie, gan vietējie apbalvojumi 3

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 29.janvāris 2021 12:13

Tehnoloģiju entuziasti var apliecināt, ka pat viņiem jauna auto izvēle sagādā īstas galvas sāpes. Un ko tādā gadījumā darīt cilvēkiem, kuru darbības sfēra vai hobiji nav ne mazākajā mērā saistīti ar automašīnām?

Pirmie soļi auto iegādē var būt grūti, jo pat tieša cenu salīdzināšana ir sarežģīta - ir jānovērtē piedāvātais aprīkojums, garantijas nosacījumi, uzturēšanas izmaksas. Pieejamās informācijas ir ļoti daudz, tāpēc automašīnu konkursi sniedz tik visaptverošu jauno modeļu novērtējumu, lai jauna auto meklēšana būtu maksimāli vienkārša un ātra.

Ekspertu atsauksmes var uzskatīt par uzticamām rekomendācijām. Jo īpaši tajos gadījumos, kad viens un tas pats auto modelis ir labi novērtēts vai pat pasludināts par labāko starptautiska mēroga konkursos.

Piemēram, Peugeot 208 pēdējo gadu laikā ir guvis izcilus panākumus: tas ir ieguvis ne tikai prestižo titulu Eiropas Gada auto 2020, bet arī bijis finālists visu trīs Baltijas valstu konkursos. Labs vērtējums no dažādu valstu speciālistiem ir noderīgs ceļvedis, salīdzinot 208 gan ar citiem iekšdedzes modeļiem, gan elektromobiļiem. Daudzi eksperti bija pozitīvi pārsteigti par Peugeot izvēli viena tipa virsbūvei piedāvāt dažādu veidu dzinējus - benzīna dzinēju, dīzeļdzinēju un elektromotoru.

Ieteikums sākt ar finālistiem

Daiņus Leonavičs, Lietuvas Gada auto 2021 žūrijas komisijas loceklis, satura veidotājs sociālajos tīklos un žurnālists ar daudzu gadu pieredzi, norāda, ka jāņem vērā ne tikai fināla rezultāti, jo eksperti savos viedokļos par automašīnām dalās arī konkursa norises laikā.

“Specializēto žurnālu un laikrakstu ir maz, tāpēc viss tagad jāmeklē internetā, kur informācija ir pieejama ikvienam. Meklējot informāciju pirms auto pirkšanas, var viegli gūt priekšstatu par vienu vai otru modeli,” sacīja žūrijas eksperts.

D. Leonavičs un viņa kolēģi no līdzcilvēkiem bieži saņem lūgumus pēc padoma, kādu auto iegādāties. Viņš vienmēr labprāt dalās ar savu viedokli, taču iesaka vispirms aplūkot tos modeļus, kas tā gada auto konkursos iekļuvuši finālā. Žurnālists ir pārliecināts, ka tas ir ļoti labs atskaites punkts.

“Pirmajā septiņniekā ir modeļi no dažādiem segmentiem un, ja kāds atbilst tavām vajadzībām, tu pilnīgi droši vari šādu auto iegādāties. Es zinu, ka automašīnu pircēji šādus ieteikumus sniedz viens otram, un tas nozīmē, ka šī metode ir universāla, tā darbojas un ir noderīga daudziem,” komentēja žurnālists.

Viņš arī ierosināja caurskatīt iepriekšējo gadu rezultātus. Daudzas no automašīnām, kas saņēma augstu vērtējumu iepriekšējos konkursos, joprojām tiek piedāvātas autosalonos un par tām ar laiku ir pieejams arvien vairāk informācijas.

Papildu nominācijas

Konkursi un to rezultāti ir kā ceļvedis un papildus informācija, kas palīdz sašaurināt potenciāli derīgo automašīnu loku. Pēc interesantāko automašīnu atlasīšanas D. Leonavičs saka, ka tad atlicis tikai izvērtēt savas finansiālās iespējas un reģistrēties testa braucienam.

“Pērkot personīgo auto, ļoti būtisks ir emocionālais aspekts. Kad sēdi pie stūres un nedaudz pabrauc, tev acumirklī ir skaidrs, vai šis auto der,” iesaka sociālo tīklu satura radītājs.

D. Leonavičs norāda, ka uzvarētāji vienā gadā līdztekus notiekošajos konkursos bieži vien atšķiras. Tomēr, ja aplūko finālistu sarakstus, redzams, ka viens modelis nereti ir sasniedzis noslēdzošās balsošanas posmu vairākos konkursos. Pēc eksperta domām visos konkursos iznākums nevar būt vienāds vairāku apsvērumu dēļ. Pirmkārt, vērtēšanas kritēriji atšķiras un, otrkārt, automašīnas visos noieta tirgos nenonāk vienlaicīgi.

Žurnālists arīdzan piebilst, ka ir vērts pievērst uzmanību ne tikai konkursa uzvarētājam, bet arī uzvarētājiem papildu nominācijās. Var gadīties, ka tajās vislabāk novērtētie auto pat nav fināla septiņniekā, taču labāk par citām automašīnām izpilda visas prasības kādā konkrētā īpašību kategorijā.

Vietējiem konkursiem ir liela nozīme

Ingars Tenis, konkursa Latvijas Gada auto 2021 žūrijas loceklis un interneta portāla TVNET auto sadaļas redaktors, norāda, ka šādi konkursi palīdz potenciālajiem pircējiem salīdzināt dažādus automašīnu modeļus un uzzināt, kā tos vērtē eksperti.

“Ja tu apsver iespēju iegādāties kompaktklases pilsētas auto un nevari izvēlēties starp, piemēram, Audi A3, Peugeot 308, Volkswagen Golf vai Škoda Octavia, gada auto konkurss sniedz iespēju uzzināt vairāk par katra auto priekšrocībām un trūkumiem, kā arī ļauj salīdzināt cenas un noskaidrot gaidāmās lietošanas izmaksas,” sacīja žurnālists.

I. Tenis uzskata, ka patērētāji vairāk iegūst no pašu valstī notiekošā konkursa. Pēc viņa teiktā konkursa rezultāti katrā valstī ir citādāki, jo žūrija jaunākos automašīnu modeļus vērtē, ņemot vērā konkrētā tirgus patērētāju vajadzības. Tai pašā laikā eksistē arī universāli kritēriji, kurus savos lēmumos izmanto lielākā daļa ekspertu.

“Automašīnai ir jābūt praktiskai, ietilpīgai, komfortablai, tehnoloģiski modernai un ne pārāk dārgai. Šie parametri ir svarīgākie lielākajai daļai pircēju,” sacīja žūrijas loceklis.

Labākie auto nereti izcīna vairākas uzvaras

Kā atzīmē I. Tenis, bieži vien kāds jauns auto uzvar vairāk nekā vienā nominācijā vai pat gūst uzvaras vairākos līdzīgos konkursos. Piemēram, konkursa Latvijas Gada auto 2020 uzvarētājs Škoda Kamiq uzvarēja arī papildu nominācijā Labākais pilsētas SUV, savukārt otrās vietas ieguvējs Peugeot 208 šajā konkursā ieguva titulu Gada Mazais auto. Konkursos Igaunijā un Lietuvā Peugeot 208 bija starp septiņiem finālistiem, savukārt Lietuvā saņēma Inovācijas Gada balvu 2020.

“Vienam auto var būt īpašības, kas apmierina visdažādākās vajadzības. Sportiski modeļi nereti saņem arī dizaina balvas, savukārt automašīna, kas izceļas ar tehnoloģiskām inovācijām, var būt vienlīdz labs ģimenes auto vai uzvarēt labākā SUV nominācijā,” sacīja I. Tenis.

Labs piemērs ir Volkswagen ID.3, kurš ieguva titulu Lietuvas Gada auto 2021 un vienlaikus kļuva arī par labāko elektroauto. Peugeot 2008 tikmēr apliecināja potenciālu, iegūstot otro vietu gan Latvijas, gan Lietuvas konkursā. Lietuviešu eksperti šo auto ievēlēja arī kā gada labāko krosoveru.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jumu 29.janvāris 2021 20:38
4 0 Atbildēt

Konkursi un apbalvojumi ir tukša lieta. Uzskatu, ka galvenais ir : cik bieži jadzen uz servisu, kāda ir pretkorozijas izturība, vai var 200 tūkst. nobraukt bez dārga remonta.

Eksperti 3.februāris 2021 6:13
2 1 Atbildēt

Tāpēc VW grupa neder.

felix65 29.janvāris 2021 18:07
1 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka žurnālisti šodien ir kā pērkamas maukas bez jebkāda godaprāta, uz viņu teikto man ir nospļauties. Arī šis raksts tapis pežuka "atbalstam".

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ZF ražos 4D radarus ķīniešu SAIC modeļiem

ZF saņēmis sava 4D pilna diapazona radara sērijas pasūtījumu no Ķīnas lielākā automobiļu ražotāja SAIC Motor Corporation, kas šīs iekārtas izmantos savu elektroautomobiļu konstrukcijās, nodrošinot autonomās braukšanas 4.Level pakāpi. Lasīt vairāk

 

Viltus "banku darbinieki" Ludzā no divām sievietēm izkrāpj vairākus tūkstošus eiro

Šomēnes viltus "banku darbinieki Ludzā no divām sievietēm izkrāpuši vairākus tūkstošus eiro, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes pārstāve Lāsma Kursīte. Lasīt vairāk

 

Stāsies spēkā pārskatītās autoceļu ikdienas uzturēšanas prasības 1

No šodienas stāsies spēkā pārskatītās autoceļu ikdienas uzturēšanas prasības, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā. Lasīt vairāk

 

Zaudējumu segšanai transporta jomā plāno novirzīt 13 miljonus eiro

Zaudējumu segšanai transporta jomā plāno novirzīt 13 miljonus eiro, ceturtdien vienojusies finanšu ministra Jāņa Reira (JV) vadītā darba grupa uzņēmēju un nodarbināto atbalstam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti