Pieci iemesli, kāpēc augstāks klīrenss ir labāks un kāpēc tam nav obligāts SUV 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 15.jūnijs 2022 11:48

Ja jūs veiktu socioloģisko aptauju un krosoveru īpašniekiem jautātu, kāpēc viņi izvēlējušies tieši šādu automašīnu, biežākie argumenti droši vien būtu saistīti ar augstāku sēdpozīciju, tālāku ceļa pārskatāmību un patīkamāku braukšanu pa sliktu ceļu.

Tas viss, pateicoties augstākam klīrensam jeb attālumam no zemes līdz virsbūves apakšai. Eksperti gan smīn, ka krosovera izskats var būt maldinošs.

Ne vienmēr ir nepieciešams krosovers

Ne vienmēr SUV āriene garantē, ka klīrenss būs patiešām augsts. Reizēm šādu iespaidu rada masīvāka virsbūve vai augstāk novietoti sēdekļi. Bet skaitļi specifikācijā atklāj, ka klīrenss ir tāds pats kā parastam hečbekam. Tāpēc eksperti aicina nepaļauties tikai uz sajūtām un pārbaudīt klīrensu arī tehniskajos datos.

Piemēram, Citroën ë-C4 elektroauto un iekšdedzes dzinēja C4 versijas dizains vedina domāt, ka tie ir īsteni pilsētas krosoveru klases pārstāvji. Šādu iespaidu rada SUV-kupejas stila virsbūves slīpā jumta līnija, plastmasa aizsargi uz riteņu arkām un citi krosoveru elementi. Patiesībā tas ir hečbeks, kas vairākus eksterjera elementus aizguvis no aktuālajām dizaina tendencēm. Izpētot tehnisko specifikāciju, redzams, ka klīrenss ir visai liels – 15,6 cm, kas dažos gadījumos pārspēj pat nelielos pilsētas krosoverus. Salīdzinājumam – vienam no tuvākajiem konkurentiem pilsētas krosoveru segmentā Toyota C-HR klīrenss ir 15 cm, savukārt Seat Leon hečbekam – tikai 13 cm.

"Ir vairāki iemesli, kāpēc katrs klīrensa centimetrs ir vērtīgs," saka Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis. Tiesa, lai mēs varētu braukt augstāk virs zemes, obligāti nav nepieciešams krosovers – nav vērts pārmaksāt tikai tāpēc, lai sekotu modei. "Iedomāsimies situāciju, kurā vīrs sievai meklē mašīnu ar paaugstinātu klīrensu. Viņa bieži brauc pie vecākiem ārpus pilsētas, kur galvenokārt ir grants ceļi. Pavasarī un rudenī šādi posmi mēdz būt grūti izbraucami, tāpēc labāk izvēlēties auto, kas veiksmīgi tiks pāri iebraukātajām risām. Šādā gadījumā ne vienmēr labākā izvēle būs krosovers, jo vecmāmiņai var būt grūti ierausties šādā auto," situāciju modelē Raimonds. Viņš arī piebilst, ka tādi franču ražotāji kā Citroën vienmēr ir veltījuši lielu uzmanību atšķirīgam un pamanāmam dizainam – C4 ir tam labākais piemērs.

Ieguvumi ģimenēm

Jebkurš fizioterapeits apstiprinās, ka, ceļot smagus priekšmetus un novietojot tos neērtā augstumā, visa slodze gulstas uz mugurkaulu, tāpēc pat visveselākais cilvēks var sākt sūdzēties par muguras sāpēm. Šī iemesla dēļ auto ar paaugstinātu klīrensu ir neaizstājams tiem, kam bieži nākas iekraut un izkraut no mašīnas dažādas lietas. "Piemēram, tas ir svarīgi vecākiem ar bērniem. Mazie katru dienu ir jāieliek bērnu krēsliņā, bet ratiņi jāievieto bagāžniekā. Jo augstāka mašīna, jo mazāk jālokās. Tātad tas ir ne tikai ērtāk, bet arī labāk jūsu mugurai," par augstāka klīrensa priekšrocībām stāsta žurnāla Klubs auto eksperts Toms Timoško.

Labāka caurgājība

Otrs iemesls, kāpēc lielāks klīrenss ir piemērots pat pilsētniekiem, ir labāka pārgājība. "Protams, tas nekādā gadījumā nav tas pats, kas braukt pa dubļiem ar klasisku apvidus auto, kam virsbūve novietota uz rāmja, tomēr klīrensam var būt izšķiroša nozīme. Ar šādu auto visdrīzāk neizdosies tikt līdz nomaļai makšķerēšanas vietai un izbraukt sliktus meža ceļus, taču papildu klīrenss ļauj justies drošāk gan pilsētā, gan braucot pie dabas pa nomaļu meža ceļu. Jo augstāks klīrenss, jo mazāka iespēja saskrāpēt bamperu uz augstas apmales. Tāpat šaurā iekšpagalmā klīrenss kļūs būtisks, kad radīsies nepieciešamība ar kādu ratu uzbraukt uz ietves," skaidro Toms.

Vairāk komforta

Runājot par auto ar augstāku klīrensu, Toms Timoško novērojis zināmu likumsakarību – šīm automašīnām nereti ir patīkamāka balstiekārta. Zināmā mērā klīrensa skaitļi ļauj noprast, cik sekmīgi auto absorbēs ceļa nelīdzenumus. Tiesa, eksperts norāda, ka tieši balstiekārtas radītais komforts daļu cilvēku attur no šādu modeļu iegādes. "Jo augstāks auto un jo mīkstāka balstiekārta, jo mazāk aizraujoša ir vadāmība," saka Toms.

Citroën pieliek lielas pūles, lai uzlabotu braukšanu: C4 jaunā tipa balstiekārta ietver progresīvo hidraulisko amortizatoru sistēmu. Tāpēc pasažieri jūtas īpaši komfortabli, savukārt mašīnas gaita tiek strikti kontrolēta, ierobežojot virsbūves šūpošanos kaskādēs un ceļa nelīdzenumos.

Vairāk drošības

Augstākas sēdpozīcijas priekšrocības saskata pat satiksmes psihologi. Viņi uzsver, ka iespēja atrasties augstāk ir cieši saistīta ar labsajūtu. Izrādās, ka augstāka sēdpozīcija gan autovadītājam, gan pasažieriem sniedz drošības sajūtu, tā kā cilvēki labāk redz, kas notiek uz ceļa un apkārt. Jo vairāk autovadītājs redz, jo ātrāk viņš spēj reaģēt uz šķērsli, bedri vai citu pārsteigumu uz ceļa.

Tas neietekmē degvielas patēriņu

Skeptiķi uzskata, ka augstāks auto patērē vairāk degvielas, tomēr eksperti apgalvo, ka mūsdienās tas ir tikai mīts. Tas nāk no laikiem, kad krosoveru segments vēl nebija radies, bet augstāks auto tika uzskatīts par neveiklu, gausu un tikai bezceļiem piemērotu dubļu bridēju.

Mūsdienās visas mašīnas tiek testētas vēja tuneļos, kur minimālas pretestības vārdā tiek maksimāli noslīpēti visi virsbūves izvirzījumi, kas negatīvi ietekmē aerodinamiku. Testi ir gari, un to laikā tiek veikti simtiem tūkstoši kilometru. Lai pārliecinātos, ka tirgus jaunpienācējs nepievils savus jaunos īpašniekus, auto tiek testēts visdažādākajos apstākļos – gan arktiskā aukstumā, gan svelošā karstumā.

Ražotāju sniegto tehnisko informāciju atkārtoti pārbauda un apstiprina (vai neapstiprina) neatkarīgu ekspertu komanda, piemēram, standartizēto testu veicēji (WLTP). Tāpēc ir viegli pārliecināties, ka auto ar lielāku klīrensu nebūs neekonomiskāks par zemāku analogu. Piemēram, Citroën C4 hečbeks ar 15,6 cm klīrensu un Seat Leon ar 13 cm klīrensu. Varētu domāt, ka spānim degvielas patēriņš būs mazāks, taču WLTP testi liecina, ka Seat Leon nepieciešami 5,5 līdz 5,6 litri uz 100 kilometriem, bet C4 – 5,4 līdz 5,5 litri.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 15.jūnijs 2022 20:08
4 0 Atbildēt

Sitroena reklāmraksts parketnieku mērcē.

Onsis 16.jūnijs 2022 8:30
2 0 Atbildēt

tur vajag iziet spec kursus lai pirktu Citroenu

Rojs 16.jūnijs 2022 16:05
1 0 Atbildēt

Un Leon dsudz skaistāks

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti