Divi vienā: kāpēc plug-in hibrīdi kļūst arvien populārāki? 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 19.novembris 2022 8:40

Ar elektrību darbināmo mašīnu skaits Eiropas pilsētās turpina palielināties – gan ražotāji piedāvā videi arvien saudzīgākus auto, gan arī pircēji ar savu maciņu balso par modeļiem, kuros vai nu iekšdedzes dzinēju papildina elektromotors, vai arī kurus pilnībā darbina elektriskais dzinējs.

Saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas datiem 2022. gada vidū ar akumulatoriem darbināmo elektroauto tirgus daļa bija 10%. Jauno plug-in transportlīdzekļu (PHEV) tirgus daļa pieaugusi līdz 8,7 procentiem, salīdzinot ar 8,4% pirms gada. Savukārt iekšdedzes modeļu segments gada laikā sarucis no 62 līdz 55,8%.

Interesē ģimenēm

Statistika liecina, ka transportlīdzekļus ar elektromotoru arvien biežāk izvēlas ģimenes. Īpaši tās piesaista plug-in hibrīdi, kas būtībā ir divi vienā – elektromobilis un benzīna dzinēja auto. Turklāt, braucot ar šī tipa auto, var pamatīgi ietaupīt. Tāpēc ražotāji ģimenēm šādus hibrīdus piedāvā aizvien vairāk. Mūsu reģionā var izvēlēties apvidus auto gan ar iekšdedzes, gan elektrisko dzinēju, piemēram, Ford Kuga, Peugeot 3008, Hyundai Tucson un Toyota RAV4. Savukārt Citroën paziņojis, ka jau šogad plug-in jeb hibrīdpiedziņa būs 41 procentam pārdoto vidējās klases krosoveru C5 Aircross.

C5 Aircross izmēra auto parasti izvēlas ģimenes vai cilvēki ar standarta ikdienas plāniem, piemēram, bērni jāved uz bērnudārzu vai skolu, pēc tam – uz pulciņiem, pašam jānokļūst darbā, un veikalā arī jāiebrauc. Respektīvi – darbdienās šāda auto īpašnieka maršruts ir nostabilizējies, un lielākoties saistīts ar pārvietošanos pa pilsētu. Arī eksperti PHEV piedziņu iesaka tieši šādam variantam – galu galā plus tam, ka lielāko daļu laika tie brauc elektriskajā režīmā, arī šī segmenta krosoveru vidējais degvielas patēriņš ir ļoti patīkams – aptuveni 1,5 litri uz 100 km.

Var nobraukt aizvien vairāk

Viens no iemesliem, kāpēc plug-in hibrīdi kļūst arvien populārāki, ir tas, ka ar vienu uzlādi iespējams veikt arvien vairāk kilometru. Pirmie plug-in tipa auto tikai ar elektrību teorētiski spēja veikt labi ja 20–25 km, bet realitātē tie bija knapi 20 km – tā teikt, ne šis, ne tas. “Bet nu mašīnas, kas ar elektrību spēj nobraukt mazāk par 40 km, tirgū jau ir retums. Tagad ražotāji sacenšas, kura plug-in modelis nobrauks vismaz 60 km. Piemēram, lielo apvidnieku segmentā šai ziņā visus ir apsteidzis Land Rover, kura Range Rover plug-in versijai jau ir pa spēkam 100 km tikai ar elektrību,” stāsta auto eksperts un Latvijas Gada auto žūrijas biedrs Raimonds Zandovskis.

Statistika liecina, ka cilvēki dienā vidēji nobrauc līdz 50 km – tieši tik daudz tikai ar elektrību plug-in hibrīds arī spēj. Tātad šāda pārvietošanās būs gan lētāka, gan ekoloģiskāka. Tas cilvēku acīs ceļ plug-in vērtību, jo pa dienu var izbraukāt visu maršrutu, iekšdedzes dzinējam pat ne reizi neieslēdzoties. Piemēram, Peugeot 3008 Hybrid spēj nobraukt līdz 56 km, bet Hyundai Tucson Plug-in – aptuveni 50 km.

Ja nedēļas nogalē plānots tālāks ceļš un nav laika lādēt akumulatoru, var braukt ar iekšdedzes dzinēju – ērti un ātri! Teiksim, jau pieminētā C5 Aircross PHEV 13,2 kWh akumulators ar vienu uzlādi ļauj veikt līdz 55 km. Sistēmas jauda kopā ar benzīna dzinēju ir 225 ZS, bet griezes moments – 360 Nm, tāpēc var droši doties arī garos ceļojumos.

“No pēdējiem plug-in tipa auto, ar ko pats nesen esmu braucis, spilgtāko iespaidu ir atstājis Mazda CX-60, kuram ir mūsdienu standartiem iespaidīgs 2,5 l benzīna motors. Tas lieliski bija jūtams, iespiežot akseleratora pedāli, jo vairums šī tipa auto paātrinās samērā vienmuļi. Tiesa, viens no šī modeļa trūkumiem ir salīdzinoši augstā cena,” stāsta Raimonds.

Varēs lādēt tikai mājās

Parasti plug-in hibrīdiem ir salīdzinoši mazi akumulatori ar 11–17 kWh ietilpību un ierobežotu uzlādes ātrumu, tāpēc autobraucēji bieži rezerves atjauno mājās.

Šeit ir iespējami vairāki risinājumi: uzlāde, pievienojot parastai kontaktligzdai, vai – no sienas stacijas jeb Wall Box. Piemēram, Peugeot 3008 Hybrid un Citroen C5 Aircross PHEV 13,2 kWh akumulatoru uzlāde no parastās kontaktligzdas aizņemtu 7 stundas. Uzstādot Wall Box un aprīkojot mašīnu ar integrētu 7,4 kW lādētāju, to pilnībā var uzlādēt mazāk nekā 2 stundās.

Nezaudē daudzpusību

Ne mazāk svarīgs ir fakts, ka no elektrotīkla uzlādējami hibrīda krosoveri saglabā vienu no savām lielākajām priekšrocībām – daudzpusību. Akumulatora dēļ PHEV modeļu bagāžnieks parasti ir mazāks nekā mašīnām tikai ar iekšdedzes dzinēju, taču ražotāji nemitīgi meklē veidus, kā SUV modeļus padarīt vēl daudzpusīgākus un piemērotākus visdažādākajām ģimenēm.

Piemēram, C5 Aircross savā segmentā izceļas ar trīs individuāli regulējamiem aizmugurējiem sēdekļiem: tos var pārvietot, nolocīt un vispār izņemt. Vajadzības gadījumā tas ļauj arī krosovera plug-in versijā bagāžniekā salikt veselus 600 litrus mantu. Ražotāja pārstāvji norāda, ka kopš 2019. gada Citroën jau ir pārdevis vairāk nekā 325 tūkstošus šo auto, un tas noticis, pateicoties izsmalcinātajam interjeram un īpašajai balstiekārtai, kas nodrošina īpaši ērtu braukšanu.

Diezgan liels bagāžnieks ir arī citiem krosoveriem: Kuga PHEV ietilpst 581 litrs, Tucson Plug-in – 558, bet RAV4 Plug-in – 520 litri. Plug-in hibrīdu bagāžnieki mēdz būt arī mazāki, bet cik gan bieži tie tiek piekrauti līdz lūpai?

Dažkārt akumulatorus izvieto virs aizmugurējās riteņu ass – un tad bagāžnieka telpa, protams, samazinās, bet jaunākajos modeļos ražotāji ļoti rēķina, kā tos izkārtot optimālāk. Cik ražotāju, tik variantu: vieni akumulatorus liek uz rezerves riteņa rēķina, citi izvēlas vēl citu risinājumu.

 
Visi komentāri
 
reku 19.novembris 2022 8:53
0 0 Atbildēt

Ja no uzlādes var nobraukt 40-60km, tad baterija strādā režīmā "pielādē līdz 100% un izlādē teju sausu", ne? Un tas neesot labākais režīms baterijām. No otras puses, tik mazas baterijas nomaiņa arī nebūs tik dārga, kā 100% elektriskā auto baterija - ja vien ražotājs nav apzināti uzpūtis cenu.

Braucot ārpus pilsētas, vai tad joprojām nav izdomāts veids kā auto var saprast ka braukšana ir pa šoseju un drīkst ieslēgt iekšdedzes dzinēju? Kaut ar GPS palīdzību. Ārpus pilsētas no elektriskā dzinēja jēga ir tikai uzsākot braukšanu, varbūt apdzīšanas brīžos lai straujāk paātrinātos....

650 19.novembris 2022 14:20
2 0 Atbildēt

Jā.Raunā ceļa malā (negibrīda) elektromobibīli lādē/ar ....

Gaidām, kuŗš pirmais to suudu uzlādēs/gaitā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti