Katra septītā elektroauto nobraukums var būt viltots 12

 

Foto: iAuto.lv

CarVertical | 3.janvāris 2023 11:13

Lietotas automašīnas pirkumam jābūt iepriecinošam notikumam, taču caurspīdīguma trūkums tirdzniecībā var prieku apslāpēt. Šajā ziņā situācija nav mainījusies arī aizvien pieaugot elektroauto popularitātei.

Daudzi cilvēki pārsēžas elektromobiļos, lai samazinātu izmešus, ekspluatācijas un remonta izmaksas. Savukārt veiktajā pētījumā atklāts, ka elektroauto cieš no tiem pašiem krāpniecības veidiem, kā iekšdedzes dzinēja spēkrati. Tajā skaitā arī no nobraukuma viltošanas.

Arī elektroauto nobraukumu var “attīt”

Cilvēkiem sniedzot priekšroku klusam un oglekļa neitrālam pārvietošanās veidam, pretstatā fosilajai degvielai un trokšņainiem dzinējiem, elektroauto ir nākotne. Lai arī valstis pamazām samazina elektrisko automašīnu izmantošanas labumus, šos spēkratus tāpat ir vieglāk uzturēt. Kā arī tehnoloģiskajā ziņā tie ir krietni attīstītāki nekā dīzeļa un benzīna automobiļi.

Taču diemžēl jebkuru elektroauto ir iespējams “attīt”. Šādiem auto ir tieši tāds pats digitālais odometrs, kā jebkuram citam automobilim. Pie tam digitālo odometru manipulēt ir krietni vieglāk nekā mehānisku odometru, kas atrodams vecākos auto.

Saskaņā ar auto vēstures izpētes uzņēmuma “carVertical” informāciju, 15,6 % no visiem Eiropas transportlīdzekļiem ir viltots nobraukums. Elektroauto īpatsvars šajā ziņā ir visai līdzīgs – 13,4 % elektromobiļu odometra rādījumi ir manipulēti. Dati norāda uz to, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēju spēkratu pircēji saskaras ar teju vienādu nobraukuma viltošanas risku.

40 % elektroauto ir iekļuvuši negadījumā

Vai zinājāt, ka katra otrā Eiropas lietotā automašīna ir iekļuvusi satiksmes negadījumā? 43,6 % elektroauto arī ir cietuši negadījumā, tādējādi nonākot līdz tam, ka bojājumi šādiem auto ir ierasta parādība. Elektroauto vadītāji pārsvarā pārvietojas pilsētās. Tādēļ negadījumu skaits varētu palielināties, elektroauto parkam kļūstot aizvien vecākam.

Satiksmes negadījumi var būt gan nebūtiski, gan arī pavisam nopietni. To rezultāti var būt novērojama rāmja, piekares deformācija, priekšlaicīgai korozija un bojāti akumulatori. Vairums šo bojājumu ir novēršami, taču bojāts elektroauto akumulators ir steidzami jāmaina, lai izvairītos no īssavienojuma vai ugunsgrēka riskiem. Jauns akumulatoru komplekts ir dārgs, tādēļ daži autovadītāji varētu mēģināt pārdot savu spēkratu kā “ne sistu, ne krāsotu”.

Odometra “attīšana” slēpj akumulatora patieso stāvokli
Odometra rādījums ir lielisks veids, kā novērtēt auto tehnisko stāvokli. Lielākā daļa elektroauto ražotāji akumulatoriem nodrošina vismaz 100 000 km nobraukuma garantiju. Taču akumulatori var kalpot arī pēc 320 000 km atzīmes odometrā.

Transportlīdzekļa nobraukums var palīdzēt noskaidrot, cik daudz jaudas ir atlicis akumulatorā. Taču uz nobraukuma rādījuma vien paļauties ir riskanti, jo tas var būt viltots. Tāpat var pārstartēt arī baterijas ilgtspējas sensoru. Krāpnieki šos datus var pielāgot dažu minūšu laikā. Tādēļ ir jāveic papildu piesardzības pasākumi, lai nodrošinātos, ka auto ir prasītās cenas vērts.

“Atkarībā no tās kapacitātes akumulatora maiņa var izmaksāt vairākas desmitus tūkstošus eiro vai pat pusi no mašīnas vērtības. Šī ir elektroauto pati dārgākā detaļa. Taču kopumā elektroauto uzturēšana ir lētāka nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem,” saka Mats Buzelis, “carVertical” komunikācijas vadītājs.

Lietotu auto tirgotāji var iegūt lielāku peļņu par pārdotajiem spēkratiem, manipulējot ar nobraukuma datiem. Līdz ar to odometra rādījuma grozīšana kā krāpniecības veids nekur šobrīd nepazudīs. Automašīnām kļūstot aizvien modernākām, krāpnieki pielāgojas tehnoloģiju attīstībai. Šī brīža tendences norāda, ka elektrizēts autoparks šo problēmu neatrisinās.

 
Visi komentāri
 
Eku 3.janvāris 2023 12:16
3 1 Atbildēt

Vai tad tas bija jaunums?

Opis 3.janvāris 2023 14:22
4 0 Atbildēt

Ja benzīnniekus parsti grieza no skaitļa X uz 120k, tad EV uz no skaitļa X uz 30k.

Miks 3.janvāris 2023 14:59
4 2 Atbildēt

Veiksmes stāsta valstī vilto visu ko var un nevar. Latvija var!

Pļūtins 3.janvāris 2023 15:25
1 3 Atbildēt

Pie mums raškā vilto pat šņabi!

Juris 4.janvāris 2023 23:09
0 0 Atbildēt

Un ko tu vari atskaitot smirdēšanu komentāros?

p.s. Latvija ir lieliska valsts - pabraukā apkārt pa pasauli, paskaties, pārliecinies pats. Vienīgi neveiksminieki, nīkuļi un "viss slikti" ņuņņas gan mums ir padaudz...

Kanibaals 3.janvāris 2023 15:45
2 1 Atbildēt

Pilnīgi vienalga, elektrauto nobraukums ir diezgan masvarīgs, to tāpat uzreiz redz pēc baterijas nolietojuma.

jaka 3.janvāris 2023 19:34
0 0 Atbildēt

jā, jo baterija nolietojas arī nebraucot.

650 3.janvāris 2023 19:40
2 0 Atbildēt

Pilnīgi normāla parādība (tiesiskajā) etalon Valstī, kurā likumības normu ievērošanu (lohiem) nodrošina Siā Kār Vertikāl.

Auto pārtirgotāju associciācija ,Prokuraturizācija un vai PTĀC-ija dziļdomīgi klusē.Jo Lohu skaita samazināšana nekādi neietilpst (mūsu) Valsts Ģenerālplānā.Jā.

Jo 3.janvāris 2023 21:47
0 0 Atbildēt

Nu gan paziņoja apaļas muļķības.

Ne jau atpakaļ griezīs!

Jā, tīs gan, mūsu ļautiņi, savam auto dacia spring, tikai gan uz priekšu, lai izpildītu valsts atbalsta noteikumu stulbās prasības!

Uzliks uz klučiem asi un uztīs cik vajag...

msh 4.janvāris 2023 18:10
0 0 Atbildēt

"Pie tam digitālo odometru manipulēt ir krietni vieglāk nekā mehānisku odometru, kas atrodams vecākos auto."

Čaļi ir aizķērušies baigi senā pagātnē - trīsdesmit gadus senā, ja konkrēti. Un, kā teiktu rečekisti, daļēji patiess apgalvojums - vieglāk ir, bet vajag specifisku aprīkojumu. Kamēr es savam golfam ar vienkāršiem instrumentiem izņemu spidometru, izārdu spidometra pulksteni un uzgriežu ko vajag.

Iautofans 4.janvāris 2023 18:42
0 0 Atbildēt

Teslai nevar neko nokruķīt. Haha. Lohiem. Lohu. Problēmas

Iautofans 4.janvāris 2023 18:45
1 0 Atbildēt

Starp citu carvertikal ir riktigs draņka kantoris. Nopirku transporta lidzekli vacija, nočekoju carvertikal. Liels bija mans parsteigums, kad csdd ie registracijas paziņoja, ka ir liegums, iespejams zagts. Gaidiju 2 mēnesus kamer noņēma liegumu. Ziniet carvertikal man naudu neatgrieza. Dabuju no viniem toties vaučeri lai parvauditu nakamo guvumu no vācijas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

35 miljoni dolāru: Henriks Fiskers pārdod savu Holivudas villu

Bankrota priekšā nonākušais elektroautomobiļu ražotājs meklē izeju no smagās situācijas. Lasīt vairāk

 

40 gadi bez kārtīga remonta: “Kur paliek mūsu ceļa nodoklis, ko maksājam?” Protests Rojā (+ VIDEO) 9

Pēdējā administratīvi teritoriālā reforma Roju pievienoja Talsiem, rojniekiem solīja, ka uz novada centru tie varēs aizbraukt pa sakārtotu ceļu. Taču realitātē viņiem regulāri salauztas automašīnas, dārgi remonti. Viņuprāt, arī atpūtnieki izvēlas piejūras ciemam mest līkumu. Lai beidzot skaļāk pievērstu uzmanību nesakārtotajam ceļam, ap 250 automašīnu devās protesta braucienā. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti