Mīti viegli dzimst un lēni izzūd: kuri auto šodien ir uzticami? 11

 

Foto: Opel

Velocita | 1.augusts 2023 11:29

Izvēloties ikdienas auto, tā uzticamībai ir liela nozīme. Kāds gan prieks no sapņu mašīnas, ja tā regulāri stāv servisā. Bet kā novērtēt uzticamību? Runājot ar autobraucējiem, nākas dzirdēt frāzes, kas kļuvušas pat par folkloru, piemēram, “frančiem ir švaka elektronika”, “japāņi rūsē” un “vāciešiem ir lēts remonts”.

Daži no šiem apgalvojumiem ir mīti, kas sen aizgājuši nebūtībā, tomēr dažos ir daļa taisnības. Grūtākais ir saprast – kurš ir kurš...

Mainās laiki – mainās lietas

Dažu autoražotāju vēsture ir vairāk nekā gadsimtu gara, bet daži modeļi, mainoties to paaudzēm, no konveijera noripo jau vairākas desmitgades. Tas ir pietiekami ilgs laiks, lai piedzīvotu gan panākumus, gan krīzes, gan popularitātes viļņus, gan visdažādākās neveiksmes. Tāpēc ir tikai dabiski, ka laika gaitā, pamatojoties uz personīgo un kolektīvo pieredzi, autobraucējiem ir veidojušies aizspriedumi, no kuriem daži pārauguši mītos. No tiem, kas dzīvi joprojām, daļa nāk pat vēl no pagājušā gadsimta beigām. Ražotājiem tie var sagādāt pamatīgas galvassāpes, taču uzņēmumu galvenais uzdevums, protams, ir iznīdēt ne pašu mītus, bet to iemeslus un ar darbiem pierādīt, ka problēmas pieder pagātnei.

Latvijā vadošā auto vēstures pārbaudes servisa autoDNA vadītājs Agris Dulevičs norāda uz kādu interesantu fenomenu. “Vienalga, vai runa būtu par viedierīcēm vai lietām, ko cilvēki pērk savam hobijam, ar tehniku gadās ķibeles. Mūsdienās populāri ir meklēt padomu internetā, bet tur var rasties iespaids, ka kāds konkrēts produkts ir ļoti neveiksmīgs un īpašniekam sagādā daudz problēmu. Taču – cik šāda informācija ir objektīva? Patiesībā tās noderīgums ir visai apšaubāms, tāpēc labāk ir to papildināt ar datiem,” saka Agris.

Tāpat ir ar auto zīmoliem un modeļiem. “Mašīnu gadījumā visu vēl jūtīgāku padara tas, ka braucamais ir viens no dārgākajiem pirkumiem cilvēka dzīvē. Skaidrs, ka neviens negrib lieki riskēt, bet sliktas reputācijas ēna kaut kādu pagātnes problēmu dēļ, protams, dara savu slikto darbu,” saka Agris.

Statistika pareģo vislabāk

Objektīvi raugoties, ir diezgan grūti novērtēt jaunieviesta auto modeļa uzticamību nākotnē. Ja tajā ir daudz jaunu detaļu, kas iepriekš nav izmantotas citās mašīnās, vājās vietas var atklāties tikai pēc ilgāka ekspluatācijas laika. Ne velti motorsporta cilvēku vidū ir teiciens, ka ar dzelzi sarunāt nevar.

Tomēr nav arī tā, ka vienīga izeja ir zīlēšana kafijas biezumos. Publiski ir pieejami dažādi dati. Piemēram, Vācijas tehniskās apskates uzņēmums TÜV apkopo statistiku par 2–3 gadus vecu mašīnu tehnisko stāvokli un bojājumiem, kas ļauj iegūt zināmu priekšstatu par uzticamību. Dati, kas publicēti pērn, atspoguļo 2018.–2019. gadā ražoto modeļu pārbaudes rezultātus, un kopumā veikti 9,6 miljoni pārbaužu. TÜV savā statistikā iekļāvis 128 modeļus un iedalījis tos piecās kategorijās – pirmie 25 pieder ir tā saucamās uzticamākās grupas.

Tabulas augšgalā ir Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi un Opel. To modeļi pirmajā divdesmitniekā ieņem pat divas vietas: Opel Grandland dala 11.–13. vietu ar Mercedes-Benz GLE un VW Golf Sportsvan. Vēl viens Opel krosovers – Mokka X – kopā ar diviem Audi modeļiem un vienu Mercedes-Benz dala 19.–22. vietu.

Lai gan daudziem tas varētu būt pārsteigums, bet Japānas uzņēmums ar ļoti uzticama ražotāja tēlu šajā pirmajā grupā nav atrodams – tā modeļi parādās tieši aiz šī divdesmitpiecinieka strīpas.

“Esmu pret ļaušanos mītiem un stereotipiem, taču, kā saka – nav dūmu bez uguns. Aplūkojot statistiku, kļūst skaidrs, ka vācieši prot ražot uzticamas mašīnas, un tajā nav nekā pārsteidzoša. Drīzāk pārsteidz tas, ka augšgalā nav japāņu. Iespējams, tas saistīts ar tirgus specifiku un tur pārdoto mašīnu skaitu,” saka Agris Dulevičs.

Premium klase nav garants

Statistikā parādās arī patīkami pārsteigumi. Zīmoli arvien biežāk dalās savās zināšanās un kopīgi apmaksā jaunu tehnoloģiju izstrādi, inovācijas un pētniecību, un šāda pieeja ļauj ražot labākus auto, nepalielinot to gala cenu.

To lieliski ilustrē Opel – šī tradīcijām bagātā vācu marka kopš 2017. gada ir daļa PSA grupas, bet 2021. gadā PSA tika iekļauta globālajā koncernā Stellantis. Opel Grandland, kuram līdz labāko desmitniekam pietrūka tikai 0,1 punkta, ir izstrādāts uz PSA EMP2 platformas, kuras radīšanai starptautiskā grupa iztērēja vairāk nekā 600 miljonus eiro.

Starp citu, no vecāku mašīnu TÜV pārbaudēm redzams, ka Opel no pievienošanās koncernam ir ne tikai ieguvējs, tam ir bijis ko arī piedāvāt tieši kvalitātes jomā. Tā uzticamāko 4–5 gadus veco mašīnu sarakstā Opel modeļi ieņem 14. un 15. vietu starp 126 transportlīdzekļiem. Starp 6–7 gadus veciem modeļiem Mokka dala 9.–10. vietu ar Mercedes-Benz SLK, savukārt 8–9 gadus vecie modeļi dala šīs pašas vietas ar Audi Q3.

Šādi topa kaimiņi apstiprina, ka premium klases auto ne vienmēr ir uzticamāki par citu segmentu pārstāvjiem. Statistika daiļrunīgi atgādina, ka mītiem, kas radušies pirms gadiem trīsdesmit un saistīti ar mašīnām, kas no ielām sen pazudušas, ar mūsdienu auto visbiežāk nav nekāda sakara.

 

 
Visi komentāri
 
LMT 1.augusts 2023 12:53
2 14 Atbildēt

Opeļi pamatīgi rūsē!

Janka 2.augusts 2023 14:27
1 1 Atbildēt

Pēc psa opeļa iegades, piemais ko psa modernizēja bija pretrūsas apstrāde

Pohuijs 2.augusts 2023 9:32
7 1 Atbildēt

Man piemājas sētā stāv 1 opel ascona no rūsas nemiņas vecīši braukā un braukā gadu desmitiem

Vārds 2.augusts 2023 9:56
11 2 Atbildēt

Kāpēc nav pieminēta,piemēram, toyota, bet ir tikai friču brendi? Šis vairāk izskatās pēc reklāmraksta,nevis nopietnas publikācijas

Sergejs 4.augusts 2023 13:13
0 0 Atbildēt

Ir pieminēti, raksts jāizlasa un tad jāraksta komentāri.

GTD2 2.augusts 2023 15:38
1 2 Atbildēt

ja būtu lasījis tad nebūtu jauzdod mulķīgi jautājumi, jaāņi otrajā desmitniekā,tapēc plašāk nav pieminēti

Vērotājs 3.augusts 2023 1:45
6 0 Atbildēt

Pabāla objektivitāte, izteikta tendencionalitāte. Labā rakstā būtu pilnas tabulas ar līderiem dažādās vecuma grupās. Bet gan jau raksts uzrunās kādu iespējamo Opeļa pircēju.

Kanibaals 3.augusts 2023 14:16
1 2 Atbildēt

Nekam nederīga statistika. Tie kas braukā ar japāņiem vienkārši spēj līdz tam TUV aizbraukt, kamēr "uzticamais" Ferrari kļūst nebraucams pie jebkuras mazākās problēmas. 

Principā neviens auto vairs nav uzticams, jo ir nesamērīgi sarežģīts līdz nepazīšanai.

Viktors 3.augusts 2023 23:02
3 0 Atbildēt

Kārtējai pasūtītais/iespējams pat apmaksātais reklāmraksts.

James Bong 4.augusts 2023 10:57
1 0 Atbildēt

Aizmirsa pievienot šilti ka tekstā iekļauta reklāma.

Sergejs 4.augusts 2023 13:12
0 0 Atbildēt

Cik tas nebūtu dīvaini bet senča 2010g Astrai krāsa nost nelec un pat riteņu arkas pie bampera nerūsē. Toties man 2014g Octavijai šīs problēmas parādijās 4g vecumā...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnā nodeg BYD autosalons, vaino elektromobili 3

Ķīnas provincē Fudžjaņā aizdedzies un pilnībā sadedzis BYD autosalons. Vaina jau atkal tiek meklēta elektroautomobiļos, kas atradās ēkā, un, lai arī ražotājs to izslēdz, desmitais aizdegšanās gadījums pēdējo trīs gadu laikā saistībā ar BYD, liek uzdot jautājumus. Lasīt vairāk

 

Ķīnas Leapmotor Eiropas tirgū jau šoruden

2024. gada septembrī Leapmotor uzsāks modeļu T03 un C10 pārdošanu Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

44 240 un 46 745 eiro: vēl divas modernizētā Golf versijas starta lauciņā (+ FOTO) 2

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen laiž klajā vēl divas modernizētā Golf versijas: eHybrid un GTE. Abus modeļus jau var pasūtīt. Lasīt vairāk

 

Izstāde Auto 2024 pārspējusi iepriekšējo gadu rekordus (+VIDEO) 4

Baltijas lielākais auto dzīves notikums ,starptautiskā autoindustrijas izstāde “Auto 2024” šogad pulcēja pēdējo gadu laikā lielāko interesentu skaitu. Trīs dienās izstādi apmeklēja 34 601 interesents, kas ir par 21 % vairāk nekā pagājušajā gadā un par 12 000 vairāk nekā izstādē “Auto 2022”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti