Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vai Tavs auto ir gatavs ziemai? Nereti aizmirstā lieta – degvielas filtrs 8

 

Foto: Publicitātes foto

UP PR | 16.oktobris 2024 18:57

Katrs autovadītājs vismaz reizi dzīvē ir piedzīvojis situāciju, kad, iestājoties salam, rodas problēmas ar dzinēja iedarbināšanu. Nereti iemesls ir piemirsta degvielas filtra aprūpe, kas var izraisīt dzinēja slāpšanu. Pirms uz ceļa pārsteidz pirmais sniegs, uzklausi eksperta padomus, kā izvairīties no šīs viegli novēršamās, bet ziemā liktenīgās kļūmes

Aizsērējies filtrs? Brauciens beidzies

“Filtri automašīnās paildzina dzinēja un tā vadības sistēmu mūžu, degvielas filtrs aizsargā degvielas padeves un iesmidzināšanas sistēmu,” skaidro Inter Cars Produktu grupas vadītājs Reinis Puharts. “It īpaši uzmanīgiem ar to jābūt to automašīnu īpašniekiem, kuru spēkrati ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem, kā arī benzīna dzinējiem, kuros izmanto degvielas tiešo iesmidzināšanas sistēmu. Šīs sistēmas komponenti ir ļoti smalki un precīzi, līdz ar to jebkādu piemaisījumu iekļūšana degvielas padeves sistēmā var izraisīt nopietnus bojājumus un to remonta izmaksas ir ļoti augstas - krietni augstākas par filtra maiņas izmaksām”.

Diemžēl ārēji mašīna neuzrāda nekādus signālus, ka filtrs būtu jāmaina – turpat līdz pēdējam dzinējs šķietami strādā pareizi, un izmaiņas vadītājiem var nebūt pamanāmas. Šoferis problēmu pamana tikai tad, ja sistēmā sakrājies jau tik daudz netīrumu, ka tie traucē degvielas padevi dzinējam.

Biežākie simptomi: slikts paātrinājums, jaudas zudumi, paaugstināts degvielas patēriņš, dzinēja nevienmērīga darbība vai to vispār nav iespējams iedarbināt. Īpaši izteikti to var manīt gada aukstajos mēnešos, kad pie liela sala autovadītāji nevar iedarbināt savas automašīnas.

Cik bieži jāmaina filtrs, lai mašīna ilgāk kalpotu?

Svarīgi filtru mainīt saskaņā ar autoražotāja norādītajiem intervāliem. Tie var būt dažādi -  vienam tie var būt 30 000 km, bet citam līdz pat 120 000 km. Atsevišķos gadījumos ražotājs nenorāda, kad filtrs maināms. Tas ir gadījumos, kad tiek izmantots tā saucamais mūža jeb “Life time” filtrs, kurus pamatā ievieto degvielas tvernē. Lielākoties šāda veida filtri ir Āzijā ražotajās automašīnās, kuras aprīkotas ar benzīna dzinējiem.

Degvielas filtra maiņas biežums ir arī atkarīgs no degvielas kvalitātes? R. Puharts uzsver, ka – jā! “Mūsdienu degvielas uzpildes stacijas dara visu iespējamo, lai nodrošinātu pēc iespējas tīrāku, Eiropas Savienības noteiktajām normām, atbilstošu degvielu. Taču tas nenozīmē, ka tā ir pilnīgi bez piemaisījumiem,” viņš atgādina.

“Automašīnas degvielas filtri ir pēdējais degvielas filtrēšanas posms, pirms tā tiek sadedzināta dzinēja cilindros. Lietojat labas kvalitātes degvielu, kas iegādāta oficiālā degvielas uzpildes stacijā, par filtru nomaiņu būs jādomā retāk. Taču situācija ir daudz skumjāka, ja autovadītājs degvielu iegūst kādā neoficiālā vietā, kur degvielas izcelsme autovadītājam nav zināma”. Te tās piesārņojuma koncentrācijas līmenis var būt krietni augstāks. Šajā gadījumā filtrs būs jāmaina daudz biežāk kā ražotāja noteiktajos intervālos un pastāv lielāks risks nopietniem degvielas padeves sistēmas bojājumiem.

 
Visi komentāri
 
650 16.oktobris 2024 23:48
2 2 Atbildēt

Neesi lohs, nelieto regulāro (Lohiem domāto) ddegvielu!

ak 17.oktobris 2024 7:32
0 2 Atbildēt

Katru gadu rudenī jānomaina, lai viss būt super 😊

ZZZZ 17.oktobris 2024 9:40
2 0 Atbildēt

Varbūt tiešām šādus atgādinājumus rakstīt var, bet īsi un konkrēti pa punktiem! Citādi dāmas lasa vai ne grejas anatomiju...

1. Iztīrīt no gružiem un lapām ūdens novadīšanas kanālus

2. laicīgi pāriet uz ziemas logu mazgājošo šķidrumu

3. nokomplektēt auto ar durvju blīvgumiju silikonu un cimdiem, zeķēm, trosēm, spirta uc utt praktiskām lietām.

 EV nav filtru un neko nemainīt nevajag, ps japņu dīzeli 2,5 nobraucu 350K km tikai 2x nomainīju degvielas filtru...Nekādu problēmu nejutu, un nebūtu mainījis arī, ja pirksti neniezētu. 

 Rakstītajam ticēt, bet neklausīt. ies

0pis 17.oktobris 2024 10:40
3 0 Atbildēt

EV ir jāmaina kondiķi, lai elektrība ir kvalitatīva un nebeidz nost elektromotorus.

Pļurkt 17.oktobris 2024 13:35
0 3 Atbildēt

Pirms mainīt degvielas filtru, praktiski tukšā bākā ir vismaz 2 reizes jāielej Nestes Pro dīzelis vai analogs (ziemas dīzelis)!!

Citādi nomainot filtru ar bākā esošo vasaras dīzeli, tas filtrs tā pat aizsērēs lielāku mīnusu atnākšanā! Pietiek ar pāris litru vasaras dīzeļa atlikumu sajaukumā ar ziemas dīzeli!!!

650 17.oktobris 2024 21:01
1 0 Atbildēt

Samērā lielam Loham gan būt jābūt, lai daudzmaz normālā mašinā arī pārējajos gadalaikos lietu ko citu, nekā to pašu ProDirseli.Vai nu vismaz kāda cita kantora "uzlaboto" maisījumu.

Po 18.oktobris 2024 9:07
0 0 Atbildēt

Mūsdienu uzpildes stacijas dara visu: laicīgi pāriet uz ziemas degvielu. Kā tad.

imzz 18.oktobris 2024 12:17
0 0 Atbildēt

Sakiet paldies tiem Eiropas politiķiem, kas iemācīja mīlēt dīzeļus :-/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 25 000 eiro - lielā Panda gatava startam

Fiat paziņojis, ka elektriskais krosovers Grande Panda (lielā panda) pieejams pasūtīšanai. Ražotāja ieteiktā cena – 24 990 eiro. Lasīt vairāk

 

Vairāki simti miljonu eiro - Eklstons pārdos savu F-1 bolīdu kolekciju 5

94 gadus vecais Bernijs Eklstons izlēmis pārdot savu 50 gadus krāto Formula-1 bolīdu kolekciju, kuras vērtība ir vairāki simti miljonu eiro. Lasīt vairāk

 

Piestās arī Tesla Cybertruck konveijers 8

Tesla uz trim dienām aptur Cybertruck ražošanu. Iemesli īsti nav zināmi, taču darbinieki saņēmuši vēstuli ar informāciju par ražošanas pārtraukumu no 3. līdz 5. decembrim. Lasīt vairāk

 

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 13

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti