Kā autovadītājiem un velosipēdistiem droši apbraukt vienam otru ceļu satiksmē? 14

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 30.aprīlis 2019 11:39

Lai izvairītos no nevajadzīgiem konfliktiem starp dažāda izmēra transportlīdzekļiem, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar apvienību “Pilsēta cilvēkiem” apkopojusi ieteikumus jeb labās prakses piemērus autovadītājiem un velosipēdistiem, kā droši apbraukt vienam otru ceļu satiksmē.

Gada siltie mēneši ir laiks, kad daudzi cilvēki kā pastāvīgo pārvietošanās līdzekli izvēlas velosipēdu. Taču tas ir arī laiks, kad pieaug ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti. Valsts policija novērojusi, ka viens no negadījumu iemesliem automašīnu un velobraucēju starpā ir nepareizi izvēlēts intervāls, veicot apsteigšanas manevrus. Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” uzsver, ka ikvienam ceļu satiksmes dalībniekam, bet jo īpaši mazāk aizsargātajiem velosipēdistiem, ir nepieciešama “droša telpa”.

Tuva velosipēdistu apdzīšana lielā ātrumā rada risku, ka citi auto nepamanīs priekšā braucošo velosipēdistu un nepagūs izvairīties no sadursmes. Turklāt pirmā braucēja radītais gaisa vilnis var “pagrūst” velo zem kāda no nākamajiem transportlīdzekļiem vai nogāzt velosipēdistu uz apmales. Tikpat riskanta ir pārgalvīga un strauja velosipēdistu pārvietošanās satiksmē. Arī velosipēdistiem pietiekams attālums un piebremzēšana, apbraucot auto, nozīmē drošu telpu manevriem, ja, piemēram, tiek atvērtas stāvoša auto durvis.  Lai mazinātu bīstamas situācijas satiksmē ir apkopoti gan šoferiem, gan velosipēdistiem noderīgi padomi drošas telpas principu ievērošanai.

Ja esi autovadītājs, radi drošu telpu šādi:

#1 Samazini braukšanas ātrumu!

Apbraukšanas manevru veic mierīgi, ja nepieciešams, samazinot braukšanas ātrumu. “Velobraucēji lieliski dzird, ja autovadītāji samazina dzinēja pagriezienus un piebremzē. Viņi saprot, ka ir pamanīti un autovadītājs kontrolē situāciju uz ceļa. Turklāt neliela ātruma samazināšana pat salīdzinoši brīvi pārskatāmos ceļa posmos ļaus ne vien uzlabot auto vadāmību, bet arī neradīs nepatīkamu sasprindzinājumu velobraucējiem,” skaidro apvienības “Pilsēta cilvēkiem” valdes priekšsēdētājs Māris Jonovs.

#2 Parādi pagrieziena signālu!

Pirms apsteigšanas manevra uzsākšanas svarīgi par to brīdināt citus satiksmes dalībniekus, laikus parādot pagriezienu. Tas palīdzēs aizmugurē braucošajiem transportlīdzekļiem skaidrāk novērtēt situāciju uz ceļa un laikus pamanīt velosipēdistu. 

#3 Ievēro drošu distanci un intervālu!

Automobilim, apbraucot velosipēdistu ceļu satiksmē, jāievēro drošs intervāls – pilsētas vidē pie nelieliem ātrumiem  intervālam jābūt vismaz 1 metram, ārpus apdzīvotām vietām un pilsētā, braucot ar ātrumu virs 50 km/h – vismaz 1,5 metriem.

Ja esi velosipēdists, radi drošu telpu šādi:

 #1 Esi pamanāms!

“Viena no biežāk dzirdētajām autovadītāju sūdzībām, kas tiek raidītas velobraucēju virzienā – tie ir neredzami. Īpaši diennakts tumšajā daļā un sliktāk apgaismotos ceļa posmos velobraucējiem var šķist, ka auto gaismās viņi ir gana labi saskatāmi. Taču, tāpat kā gājējiem, tā ir maldīga sajūta,” brīdina Māris Jonovs. Lai izvairītos no sadursmēm, velosipēdistiem jāpārbauda, vai lukturi un atstarotāji ir atbilstošā kārtībā, un jāpatur prātā “aklās zonas” faktors – dažkārt pat vismodrākais autovadītājs velosipēdu vienkārši nevar pamanīt!  

#2 Sargi sevi!

Pirms jebkura manevra veikšanas velosipēdistam jāpārliecinās par drošību un jānovērtē, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki. Pilnvērtīgi iekļaujoties satiksmē, ir arī pilnvērtīgi jāievēro ceļu satiksmes noteikumi un jārūpējas par savu un apkārtējo drošību. 

#3 Neesi pārgalvīgs!

“Tāpat kā autovadītājs, velobraucējs ir satiksmes dalībnieks. Jā, velosipēdi ir mazāki, var veiklāk manevrēt, taču tas nedod tiesības kļūt pārgalvīgiem,” atgādina Māris Jonovs. Velosipēdistam jābrīdina par sava virziena maiņu SAVLAICĪGI un nav jāriskē ar straujiem manevriem!

Satiksmes drošības kampaņu “Tuvāk NĒ!” organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju; kampaņu atbalsta apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa), kā arī Latvijā lielākais degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K”. Kampaņas aktivitātēm iespējams sekot līdzi CSDD Facebook profilā @csddlatvia un kampaņas sadaļā https://ej.uz/tuvakNE.  

 
Visi komentāri
 
Rexx 30.aprīlis 2019 16:27
0 2 Atbildēt

Ok, labi, lai būtu. Bet tā sakrālā frāze- samazini ātrumu. Nu kāda s..a pēc? Ja jau tā auto kustības ātrums ir 30 km/h, gaidot, kad uz Jaunciema gatves varēsi to pedālētāju apdzīt?????

Šumba 30.aprīlis 2019 21:01
0 0 Atbildēt

Prejautājums: kā velosipēdistiem ievērot CSN!

gunbox 1.maijs 2019 18:20
1 1 Atbildēt

Elementāri - izdzīt no CSN izmaiņu noteikšanas visus, kuriem kaut 1x dzīvē ir kājās bijušas triko bikses. Tad netiks apsurdi lēmumi pieņemti, kā velosipēdistiem atļaut maisīties Rīgas šaurajās joslās pa vidu automašīnām. Un pats galvenais likums būtu jāpieņem, ka velosipēdists nedrīkst atrasties uz sabiedriskajiem ceļiem velosipēdista sporta formā bez pavadautomašīnas ar mirgalku. Jo pretējā gadījumā jāatļauj arī ar sportam aprīkotām automašīnām pārvietoties, formulām. ;)

wons 1.maijs 2019 19:48
1 1 Atbildēt

Sporta velosipēdam ir tāpat jābūt priekšā baltam un aizmugure sarkanam lukturim, nekāda atšķirība no parasta velosipēda, bet ja vēl pavadošais transports brauks, tad būs daudz grūtāk, to visu pasākumu apdzīt. Sabiedriskie ceļi ir domāti visiem-autobraucējiem, traktoriem, velosipēdistiem u.t.t tādēļ uz ceļiem jāciena vienam otru un visiem būs labi !

Kritiskās masas pasākumu gan neatbalstu un nesaprotu, kā Satiksmes ministrs var šādi braucot pa ielas vidu nesaprast, ka pārkāpj satiksmes noteikumus, kādu piemēru tas rāda, tomēr tak amatpersona, bet nu laikam nesaprotu to bezkompromisa tiesiskumu.

Šumba 1.maijs 2019 19:58
0 0 Atbildēt

Hmm, labi jau tu saki, bet kā lai man ir cieņa pret velosipēdistu, ja viņš minas pa brauktuvi, nevis pa blakus esošo veloceliņu (par ko norāda arī rīkojuma zīme)!

Bradypus 14.maijs 2019 11:46
0 0 Atbildēt

"Sabiedriskie ceļi ir domāti visiem"?! Kaut kā tomēr esmu manījis liegumu koplietošanas satiksmē piedalīties ar sporta vai speciālo tehniku. Kur nu vēl veikt sporta auto treniņbraucienus.

vaaks 1.maijs 2019 10:11
0 1 Atbildēt

Kāpēc CSDD neliek autovadītājam pārliecināties par drošību pirms virzienrādītāja ieslēgšanas, kā to nosaka CSN 57. punkts!

Varbūt apzināti veicina negadījumu rašanos, varbūt paši to nezin vai paši tā nerīkojas!?

Jo pirms jebkura manevra – transportlīdzekļa vadītājam vispirms jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un tikai tad laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem!?

Vernons 3.maijs 2019 8:31
0 0 Atbildēt

Tas tāpēc ka drošas braukšanas ideoloģija ir galīgi šķība! Nav ideologa un ideoloģijas, viss palaists pašplūsmā. CSN 57. punkts pats svarīgākais, lai izdzīvotu!

aigi 2.maijs 2019 8:11
3 0 Atbildēt

Jā, sabiedrība LV ir bezcerīga. Gribam Eiropu, bet attieksme kā tālā nomalē. Daudz kur Eiropā ir šauri ceļi un ne visur ir veloceliņi un nekad neesmu redzējis tik neiecietīgus vadītājus. kā Latvijā. Ak jā un Eiropā darba produktivitāte ir augstāka, līdz ar to steigties viņiem vajadzētu vairāk...

Bzh 2.maijs 2019 14:43
2 0 Atbildēt

Ja citu transporta līdzekļu vadītājiem vajadzētu ievērot to metru līdz velo braucējam, tad pa Barona ielu arī tramvajs nevarētu pabraukt velosipēdistiem garām...

Bet. Mūsdienu laikmetā vajadzētu noteikt obligātu vadītāja eksāmenu (internetā drīkst kārtot kaut vai 30x, kamēr nokārto, tajā skaitā arī tiem, kuriem jau ir augstākas kategorijas vadītāja apliecība) un soda punktu sistēmu. Par 3 pārkāpumiem (krustojuma šķērsošana pie sarkanā, braukšana dzērumā, braukšana pretējā virzienā utmldz) uz mēnesi (vai 3) tiek atņemtas velo vadīšanas tiesības. Par braukšanu bez tiesībām - tiek noņemts velosipēds. Kad kādam bariņam (vislabāk wanabe sportistiem, kuriem treniņos ir aizliegts stāvēt pie sarkanās gaismas ) atņems velo, pārējie sāks domāt, vai tiešām prātīgāk nav ievērot noteikumus

P.S. Latvijā, salīdzinot ar Eiropu, ir pietiekami plati ceļi, lai uz tiem varētu satilpt gan velo, gan auto (ir pāris izņēmumi, bet tiešām tikai pāris). Ja katram velo vadītājam ir šādas tiesības, tad nav nekāda pamata viņiem ļaut braukt pa ietvēm...

Vernons 3.maijs 2019 8:37
0 0 Atbildēt

Latvieši vienu valsti dēvē par Holandi! Uz 34000 kv/kilometriem sauszemes dzīvo 15000000 iedzīvotāju. Latvijai ir 64000 kv/kilometru teritorija ar mazāk kā 2000000 iedzīvotāju! Holandē pietiek vieta arī velo celiņiem!

Bradypus 14.maijs 2019 11:52
0 0 Atbildēt

Pēc tavas loģikas veloceliņus ir jāsabūvē kaut kur aizaugušos neapdzīvotos purvos, ja jau valsts teritoriju un iedzīvotāju skaitu piesauc. Bet dzīvē ir jārēķinās ar ielu platumiem un jau uzceltām ēkām konkrētās vietās, kam ar taviem cipariem nav nekāda tieša sakara.

imzz 3.maijs 2019 18:57
0 0 Atbildēt

un ko riteņbraucēji paši dara? ļoti daudz riteņbraucēju apbrauc gājējus 20 cm attālumā. Brauc arī pa ietvēm, kaut gan braucamā daļa ir pilnīgi brīva. Riteņbraucēji satiksmē grib tādu pašu statusu, kāds Indijā ir svētajām govīm.

Bradypus 14.maijs 2019 11:49
0 0 Atbildēt

Labi vēl ja 20cm. Brauc arī virsū, pāris reizes pat apzināti - jo es neesmu, ceļu karalim tuvojoties, sarāvies un pieplacis mājas sienai tā, lai viņš netraucēti var tikt garām. Diemžēl gājēji ir iebiedēti - pašam braucot ar velo ir kauns, kā vecas tantiņas ar izbailēm acīs mūk malā, ieraugot velosipēdistu. Uz tik ļoti lamātajiem autovadītājiem, kas nestājoties pie gājēju pārejām, ar tik izbiedētām acīm neskatās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti