Lai pilnveidotu satiksmes organizāciju un uzlabotu drošību gājējiem un velobraucējiem, Rīgas domes Satiksmes departaments sācis darbu pie neregulējamo gājēju pāreju satiksmes drošības uzlabošanas, aģentūru LETA informēja departamentā.
Plānots, ka gājēju pārejas tiek aprīkotas ar norobežojošajiem elementiem un brauktuves konkrētajās vietās tiks sašaurinātas, padarot tās ērtāk un drošāk šķērsojamas gājējiem un velobraucējiem. Darbs jau sākts Mārupes ielā, Kurzemes prospektā, Kalnciema ielā, Dzelzavas ielā, Braslas ielā, Bāriņu ielā un Bebru ielā.
Savukārt, lai no Vanšu tilta ērtāk nokļūtu centrā, sākta neregulējamas gājēju pārejas izveide Citadeles ielā pie Krišjāņa Valdemāra ielas. Paredzēts, ka rezultātā gājēji un velobraucēji no Vanšu tilta ērti un droši varēs šķērsot Citadeles ielu, kura būs aprīkota ar norobežojošajiem elementiem, apzīmējumu un ceļa zīmēm.
Tāpat turpinās darbs pie apmaļu nolīdzināšanas, lai gājēji ar kustību traucējumiem, māmiņas ar bērnu ratiem un velobraucēji varētu ērtāk pārvietoties.
Iedzīvotāji par nepilnībām infrastruktūrā var departamentu informēt zvanot uz bezmaksas tālruni 80003600 vai vietnē "www.veloslazdi.datuskola.lv".
Par "veloslazdiem" tiek uzskatītas vietas, kas traucē velobraucēju ērtu un drošu pārvietošanos - bedres, apmales, šauras un nepārredzamas vietas un tamlīdzīgi.
iAuto saistītie raksti:
- Apdraudējums drošībai - gājēju pārejas uz divu joslu ceļa bez luksoforiem (+ VIDEO) https://iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/30733-apdraudejums-drosibai-gajeju-parejas-uz-divu-joslu-cela-bez-luksoforiem-video
- Bīstamākās gājēju pārējas Rīgā ir uz Lubānas ielas (+ VIDEO) https://iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/33866-bistamakas-gajeju-parejas-riga-ir-uz-lubanas-ielas-video
Vanšu tilts velosipēdistiem būtu jāšķerso pa brauktuvi, jo šaurās gājēju joslas ir vēl sašaurinātas ar pagaidam norobežojumiem un tur viens kārtīgs satiksmes ānuss. Tad vēl daži velobraucēji ir tik neaptēsti, ka tiltu šķērso pret spalvu un pie tilta kājām kur ir aklā zona, arī neskatās panorāmas spogulī un bieži vien tur ir konfūzi, ka divi liekas viens otram virsū.
Velosipēdistus vispār Rīgā vajadzēja novirzīt tikai pa ietvēm. Joslas ir par šauru, lai tur vēl ar velo līstu iekšā un satiksmi čakarētu. Un daudz vietās tieši ietvi tuvāk braucamai daļai būtu jāiezīmē ar velo zonu. Vietas tur ir gana. Bet redz velosipēdistiem ir jāsteidzas. Viņiem arī pie sarkanās gaismas nav laika gaidīt.
Vot šitie bezsmadzeņu radījumi, kuri nespēj saskatīt elementāras lietas mani tracina…
Tad, kad kritiskā masa PIEPRASA veloinfrastruktūru tad šitādi auni, šoferī ķērc – nafig jums viņu vajaga, līdzekļu izšķērdēšana…
Un paiet nedēļa – šoferis kurš koruptīvā ceļā nopircis tiesības sāk visiem klārēt ka velo uz ielām ir slikti un nepieņemami…
Šoferim ir PIRMAJAM jāstāv rindā pie RDSD durvīm un jāpieprasa tiem RDSD tirliņiem, lai aizvāc VELO no ielām un tak uztaisa viņiem savu infrastuktūru!!!
Vanšu tilts būtu daudz mazāks pudeles kakls, ja būtu uzbūvēts Ziemeļu šķērsojums. Tie kuri salikušies, jānoveļ malā, lai netraucē salikties nākamajiem.