Drošas braukšanas pamatprincipi: septiņi padomi velobraucējiem 33

 

Foto: Ekrānbilde no Pexels.com

CSDD | 15.jūnijs 2021 14:35

Šogad līdz 12. jūnijam notikuši 295 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velosipēdisti, un tajos cietuši 187 cilvēki, bet četri gājuši bojā, liecina Valsts policijas dati.

Lai veicinātu velosipēdistu drošību, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Apvienību “Pilsēta cilvēkiem” kampaņā “Brauc ar galvu” izstrādājuši septiņus padomus velobraucējiem, atgādinot par drošas braukšanas pamatprincipiem.

Piedaloties ceļu satiksmē, ikvienam tās dalībniekam ir svarīgi koncentrēties uz ceļu, analizēt situācijas, prognozēt citu satiksmes dalībnieku iespējamo rīcību un pieņemt lēmumus, lai neuzmanības vai izklaidības dēļ neiekļūtu negadījumā. Taču vienlīdz būtiski ir arī ievērot ceļu satiksmes noteikumus un līdz ar to rūpēties ne tikai par savu, bet arī apkārtējo drošību.

CSDD sadarbībā ar Apvienību “Pilsēta cilvēkiem” sniedz septiņus ieteikumus velosipēdistiem, kā uz ceļa justies droši.

1. Rādi pagriezienus! Neliec pārējiem minēt, kur brauksi.

Velobraucējiem, gluži tāpat kā autovadītājiem, ir svarīgi signalizēt par saviem nodomiem, mainot trajektoriju, un rādīt pagriezienu. Īpaši būtiski tas ir, veicot kreisā pagrieziena manevru. Gatavojoties pagrieziena izdarīšanai, jānovērtē situācija uz ceļa, nosakot, kuram transportlīdzeklim ir priekšroka, kā arī jāpārliecinās, ka citi vadītāji Tevi redz.

2. Esi redzams un paredzams – svarīgi, lai citi Tevi redz un Tu redzi ceļu.

Sliktos laikapstākļos un vājas redzamības apstākļos būtiski palielinās negadījumu risks. Satiksmes dalībnieki ne tikai sliktāk redz ceļu, bet arī cits citu. Turklāt arī ceļš var būt slidens. Velosipēdistiem obligāti jālieto baltas un sarkanas gaismas lukturi. Ieteicams lietot arī atstarojošu vesti, īpaši braucot tumsā. Statistikas dati liecina, ka 25 % negadījumu notiek krēslā vai tumsā.

3. Cik vien bieži iespējams, izvēlies maršrutus, kur ir pieejama velojosla. Tā būs drošāk ne tikai Tev, bet arī autovadītājiem un gājējiem.

Ja izvēlētajā maršrutā tomēr nav veloinfrastruktūras, velosipēdistam jābrauc pa brauktuvi iespējami tuvāk tās labajai malai. Taču īpašos gadījumos – intensīvas satiksmes, apgrūtinātos vai bīstamos braukšanas apstākļos – velosipēdists var izmantot arī ietvi. Tikai jāatceras, ka uz tās vienmēr priekšroka ir gājējiem.

4.  Skaņas signālu lieto tikai tad, kad jānovērš potenciāli bīstama situācija.

Ja velosipēdistam nākas braukt pa ietvi un pēkšņi ir jālieto skaņas signāls, tas var izbiedēt gājējus, un viņi var strauji mainīt iešanas trajektoriju. Daudz draudzīgāks risinājums savstarpējai saskarsmei ar gājējiem, tos droši apbraucot, ir mutiska saziņa, atvainojoties vai pasakot paldies.

5.  Izvēlies tādu braukšanas ātrumu, kas neapdraud ne pašu, ne citus!

Piedaloties satiksmē, pats svarīgākais ir drošība un veselība. Pilsētā steigties un strauji attīstīt ātrumu ne vienmēr būs efektīvi, jo luksoforu dēļ agrāk vai vēlāk būs jāapstājas. Savukārt uz brauktuves lielāka ātruma attīstīšana palīdzēs iekļauties plūsmā un samazinās nepieciešamību velobraucēju apdzīt. Bet, braucot pa ietvi, jāizvēlas tāds ātrums, kas ir ērts ne tikai pašam, bet arī netraucē gājējiem.

6.  Koncentrējies un seko līdzi situācijai – tā strauji var mainīties!

Ir būtiski plānot ceļu un paredzēt tajā iespējamās bīstamās situācijas. Pēkšņi radušies šķēršļi un nokļūšana aklajā zonā ir vieni no biežākajiem konfliktsituāciju izraisītājiem. Velosipēdistiem jāievēro ne tikai droša distance, bet arī, apbraucot šķēršļus, jāievēro vismaz 1 metra intervāls, kā arī jābūt uzmanīgākiem vietās, kur autobraucējs velosipēdistu var nepamanīt. Īpaši uzmanīgam jābūt, šķērsojot krustojumus, pirms vārtrūmēm, braucot garām stāvošām automašīnām, esot līdzās smagajām mašīnām vai pie dzelzceļa pārbrauktuvēm.

7.  Pārliecinies ne tikai par savu drošību, bet arī spēkrata tehnisko stāvokli!

Velosipēdam, gluži kā jebkuram transportlīdzeklim, ir jābūt tehniskā kārtībā. Pirms braukšanas ir jāpārbauda velosipēda riepas un bremzes.

Lai veicinātu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, CSDD īsteno sociālo kampaņu “Brauc ar galvu”. Kampaņā tiek uzrunāti gan velosipēdisti, gan autovadītāji, aicinot satiksmes dalībniekus uz savstarpēju cieņu. “Brauc ar galvu” aktualizē gan rakstītos, gan nerakstītos ceļu satiksmes drošības aspektus, kā arī piedāvā ieteikumus, kā pēc iespējas ērtāk un drošāk izmantot pilsētvidi un ceļus ārpus tās. Informatīvie un izglītojošie kampaņas materiāli pieejami vietnē www.braucargalvu.lv.

 
Visi komentāri
 
Māra 15.jūnijs 2021 15:59
2 2 Atbildēt

Ir divas bīstamas situācijas, kas atkārtojas regulāri: auto veic labo pagriezienu un tu ietriecies viņā un atvērtas durvis sekundi, pirms ietriecies. Ja strauji griezīsi pa kreisi, garantēti pakļūsi zem garāmbraucošas mašīnas

Māris 15.jūnijs 2021 19:34
3 1 Atbildēt

Šeit palīdz pirms krustojuma pamest skatienu atpakaļ lai redzētu potenciālo apdzinēju un reizēm arī ieņemt stāvokli uz brauktuves tā, lai auto ar ieslēgtu pagriezienu netiktu garām (ja krustojums ir jau praktiiski klāt). Vienai tantei, kas labajā pagriezienā nogrieza ceļu, par piemiņu nobraucu ar pliko stūres galu aizmuguri. Policiju nesaucām, teica ka visu saprata.

Par durvīm - braucot gar stāvošiem auto, jau laicīgi paņemu pa kreisi, lai būtu rezerve ja kāds vadītājs nepildīs CSN un pirms durvju atvēršanas nepārliecināsies par drošību. Tie, kas brauc aiz manis, labi saprot iemeslu un parasti ir iecietīgi.

Māra 15.jūnijs 2021 21:58
0 1 Atbildēt

Cik kvartālus iecietīgi?

nu 15.jūnijs 2021 23:20
1 0 Atbildēt

Nevajag jau arī principiāli - ja aiz manis ir auto rinda un iteve nav cilvēku pilna, es varu uz brīdi pabraukt pa ietvi.

auto rinda aizbrauks, vai brauktuve paplašināsies, es nobraucu uz brauktuves un minos tālāk.

... 15.jūnijs 2021 22:44
3 0 Atbildēt

Dažkārt der arī minot pedāļus atvērt acis un ieslēgt smadzenes. Ja redzi, ka priekšā braucošai mašīnai ieslēgts labais pagrieziens, tad varbūt jārēķinās, ka mašīna griezīs pa labi un nav truli jāskrien sānos. Pat ja formāli vainīgs būs autovadītājs...

eh 15.jūnijs 2021 23:14
3 3 Atbildēt

runa par tiem vaģilām, kas 3m pirms krustojuma apdzen un uzreiz met pa labi.

neviens velobraucējs no laba prāta neskrien sānos pa priekšu braucošā auto...

... 16.jūnijs 2021 12:25
2 0 Atbildēt

Un kā vēl skrien.

Brauc pa trotuāru un pēdējā brīdī lec uz brauktuves mēģina pa labo pusi paskriet garām kraviniekam, kurš uzsācis pagriezienu...

pēc CSN 16.jūnijs 2021 14:04
2 2 Atbildēt

autovadītājam, veicot labo pagriezienu, ir jādod ceļš visiem, kas turpina kustību taisni - gan gājējiem, gan velosipēdistiem.

ja smagā šoferis ir pārguris vai nezin noteikumus - laipni lūdzu uz policiju.

Morgs 16.jūnijs 2021 15:46
3 2 Atbildēt

Ja velosipēdists ir pilnīgi stulbs un savu dzīvību nevērtē - laimni lūdzam uz morgu!

Murgam 16.jūnijs 2021 17:39
3 3 Atbildēt

Nobrauc gājēju vai velosipēdistu - laipni lūgti cietumā!

Bradypus 16.jūnijs 2021 10:41
4 1 Atbildēt

Nez kādēļ man motoinstruktors mācīja, ka tā ir MANA atbildība par savu drošību, ja ar divriteni lienu tur, kur citi manu līšanu īsti nevar redzēt/paredzēt. To pašu principu ievēroju braucot ar nemotorizētu divriteni un (kāds brīnums!) - nevienam nav izdevies mani šādā veidā pārsteigt, negaidīti atverot durvis vai nogriežoties pa labi. Ā, jā - es arī ar velo nebraucu kolpietošanas satiksmē sacīkšu režīmā - ar noliektu galvu, redzot tikai metru asfalta riteņa priekšā, lai tik vēja pretestība mazāka.

velo 15.jūnijs 2021 19:38
6 1 Atbildēt

Paši riteņbraucēji grēko ar to, ka brauc barā kā aitas. Veloceļš šķērso krustojumu ar luksoforu un pirms sarkanā abās pusēs minēji nostājas visa celiņa platumā. Iedegas zaļais, visi sāk kustību un...sāk izvairīties viens no otra. Nu stulbeņi taču Brauciet pa labo pusi un nebūs jārausta stūre, cenšoties uzminēt kur griezīs pretīmbraucošais. Pirms dienām te bija labs video, kas demonstrē ka stūres raustīšana, kas izriet no nedrošības un nespējas abiem pagriezt pa labi, noved pie sadursmes pat ja apkārt ir 50m brīvas vietas uz katru pusi. Velo ir transporta līdzeklis - pa vidu jūs varat braukt tikai savai draudzenei, nevis pa veloceliņu

Bocmans 16.jūnijs 2021 9:26
0 0 Atbildēt

Šādu te dēļ kas abos virzienos pa veloceļiem brauc visā platumā, es parasti izvēlos brauktuvi. Un tas nelāgais ieradums krustojumus forsēt pilnā platumā, kā augstāk aprakstīts pašiem traucē, bet turpina braukt - labāk ar kādu saskrieties, nevis braukt pa labo pusi. Nokavēs uz nākamo krustojumu!

un vēl 15.jūnijs 2021 19:45
2 1 Atbildēt

Riteņbraucējam sāk zvanīt telefons un tas ne tikai met pa mēmajiem (nu, ir reizes kad jāatbild uzreiz, nevis 30min. vēlāk), bet paliek uz veloceliņa, liekot visiem aiz sevis izmainīties ar pretīmbraucošajiem. Tā kā vairums celiņu ir šauri, dzīvē tas nozīmē lielāku risku un pilnīgi bez vajadzības. Nu tak nostājie blakus celiņam, nebloķējot to un risini savas sirsnīgās sarunas kaut stundu. Ja malas nav vai nav iespējams nobraukt malā, nu pabrauc tos 50-100m tālāk, kur var apstāties, nevienu nekavējot. Nevajag uzvesties kā motoristiem, kas apstājas joslā, ieslēdz avareikas itkā tas visu attaisnotu un dara savas svarīgās lietas.

Jā, var gadīties ka reizēm gan velo, gan auto braucējiem atgadās nepārvaramas dabas lietas kas nepieļauj atlikšanu (zināms taču - diršana vai miršana), bet parasti tā ir tīra izlaidība un nejēgšana par savstarpējo pieklājību.

velo 15.jūnijs 2021 21:18
2 0 Atbildēt

nu, mīnusotāja, tā biji tu kas šodien uz Skolas ielas celiņa stāvēji pa vidu ar telefonu pie galvas? es ta tevi apbraukšu vai sabremzēšos, bet kāds cits ar telefonu pie sejas tev uztesīsies virsū un varēsiet viens otru sunīt...vai mierināt. Zin kā, kopīgs pārdzīvojums var satuvināt!

Vernons 15.jūnijs 2021 21:28
2 4 Atbildēt

Katram, priekšā esošam, ar savu rīcību....

s 15.jūnijs 2021 22:32
0 2 Atbildēt

Kāpēc tu šādas gudrības nerakstījis tajā nesenajā video, kur divi velosipēdisti saskrējās gājēju pārejas vidū?

Ak jā, tāpēc, ka tu esi divkosīgs liekulis un, kā vampīrs no Saules gaismas, tu izvairies no tādu situāciju komentēšanas, kur tev var uzdot pavisam vienkāršu jautājumu - kurš kuram tad ir priekšā esošais?

Vienpusīgās dogmas misionārs.

Nē, ne tā. Vecūšķis ar misionāra pārliecību un aklumu ar vienu aci. Cīnās internetā par savu sevišķi vērtīgo ideju.

mazliet paradoksāli 15.jūnijs 2021 23:18
0 0 Atbildēt

bet tur abi ir priekšā viens otram - vajadzēja kaut bļaut, kaut ar roku parādīt savu trajektoriju.

ne velti velobraucēji apdzenot mēdz balsī pabrīdināt, pa kuru pusi apsteigs, tas pats arī šeit - abi iebļautos ES PA LABO un pagrieztu stūri, un nekādas sadursmes.

viens otram nogarantētu

bet vispareizāk būtu jau sākotnēji braukt pa labo pusi, lai nebūtu stresa apstākļos jārisina uzdevums, kas iepriekš nav pieredzēts.

Vernons 16.jūnijs 2021 7:20
2 0 Atbildēt

Latvijā transportlīdzekļi pārvietojas pa ceļa labo pusi.

Tā stāv rakstīts CSL 37. Pantā! Viens 100 punkti šo bausli pārkāpa. Izskatās, ka Tev pajolim līdzīgs!

s 16.jūnijs 2021 8:50
0 2 Atbildēt

Tas, ka CSL un CSN ir dažādi panti un ka cilvēki reizēm tos arī pārkāpj, ir skaidrs; šaubu nav. Taču runa ir par tavu bausli (kas nemaz nav ierakstīts nedz CSL, nedz CSN, tāpēc nav pamata uz tiem atsaukties), kuru tu piemini priekšā, pakaļā, bet liekulīgi "aizmirsi" pieminēt tā video sakarā.

Tu tik nemākulīgi, taču ietiepīgi allaž izvairies no atbildes uz tiešiem jautājumiem, gluži kā politiķis...

uupis 16.jūnijs 2021 10:18
0 2 Atbildēt

Vernon – autovadītājam ir PIENĀKUMS 25.3.

Vernons 16.jūnijs 2021 11:43
2 0 Atbildēt

Izpildīju savu pienākumu! Bet gājējs "ienira" zem autobusa, bez sitiena un neviena nebija, kas uzsistu ar roku par to bleķa kasti! Puiku sabrauca ar priekaējo kreiso riteni, lēni un bez steigas. Kā to lai nosauc?

Vernons 16.jūnijs 2021 9:29
2 0 Atbildēt

"Priekšā esošam", punkts Nr.1 no CSN ir 57., tam pakārtots 64.! Samazinot ātrumu 70.. Palūkosimies kas rakstīts 105. "Distance un prikšā braucošam bremzējot"! Strauji bremzēt aizliedz 104.4.! Ar šo minimumu vajadzētu pietikt, lai sadursmes nenotiktu.

CSL 51. pants jau četrus gadus tāds knapi dzīvs, "Agresīva braukšana strauji bremzējot bez vajadzības"! Un tagad nodefinē savu vajadzību citiem, aiz Tevis braucošiem, lai Tevi nesasit un nenosit! CSN nav norma, tātad policijai nav ko rakstīt protokolā! Ceļu policija ir ķīlniece noziedzīgas politikas ceļu satiksmē kultivēšanā, ko izstrādāja CSDD. Nu kur ir dižie eksperti, CSN pasniedzēji auto skolās, apdrošinātāji, prokurori un tiesneši? Kolektīvs noziegums jau nemaz nav noziegums, bet noziedzīga politika! Komentāri brīžiem ir krimināli, bet tas taču pieder pie lietas. Neredzēt progresu vēl ilgi.

s 16.jūnijs 2021 10:16
0 2 Atbildēt

Tev, redz, ir pārliecība, ka VISIEM citiem nav taisnība (ieskaitot CSDD, CP, likumdevējus, apdrošinātājus, autoskolas, satiksmes dalībniekus), bet tev vienīgajam ir taisnība, turklāt tu nemitīgi, uzstājīgi sludini savu dogmu. Psihiatrijā to sauc, ka cilvēks ir pārņemts, apmāts ar "sevišķi vērtīgu ideju". Ja cilvēkam ir pārliecība, ka visa apkārtējā pasaule ir nepareiza un viņš vienīgasi zina, kā ir pareizi, tad cilvēkam ir psihiski traucējumi.

Piebildīšu, ka tas vēl nenozīmē šizofrēniju; tā ir vienkārši šizotipiska domāšana. Vēl piebildīšu, ka pat šizofrēnijas gadījumā cilvēka spriedumi var būt vairāk vai mazāk loģiski un tā vai citādi pamatoti. Tāpēc tas, ka tu spriedelējoši pamato savu dogmu, neko nemaina. Būtiski ir, vai cilvēks ir pilnīgā kontaktā ar realitāti vai arī dzīvo savu iedomu pasaulē.

Vernons 16.jūnijs 2021 11:39
1 0 Atbildēt

Realitāte sekojoša, sadaļa ātruma samazināšana nav. Brīdinājuma signāli un to lietošana nav. Ir STOP signāls ar augšup paceltu roku! Un tas viss trīs gadu desmitus, divas paaudzes izaugušas. Ne vis mani jāsūta 95. Kods mācīties, bet Tevi un visus gudros praksē uz Kreiss mēnešus trīs un tikai tad drīksti atgriesties savā amatā. Tas būtu loģiski un normāli, lai tādi kā Tu nebūvē iedomu pasauli. Rīgas satiksmes vadītāji izsakās vēl skarbāk par mani. Tur tiem večiem Tu neuzdrīkstētos muti virināt!

s 16.jūnijs 2021 12:22
0 2 Atbildēt
s 16.jūnijs 2021 12:28
1 2 Atbildēt

Lūk, tavas dogmatiskās domāšanas praktiska izpausme. Pirms pagriezienā esošas gājēju pārejas ātrumu nesamazina; to, vai tuvojas gājējs, neskatās. Visu atbildību uzgrūž mazgadīgiem bērniem. Pats vadītājs droši vien ļoti augstās domās par sevi, jo ir ilgstoša pieredze. Faktisk - tik bīstams sabiedrībai, ka tādam nekavējoties jāatņem autovadītāja apliecība visās kategorijās.

www.yaplakal.com/forum28/topic2283130.html

GTD2 16.jūnijs 2021 11:10
3 0 Atbildēt

lai samazinātu negadījumus, ir jamaina csn, pie neregulējamām pārejām , velosipēdistam ir priekšroka tikai tad ,kad viņš velo stumj, pārējos gadījumos priekšroka auto vadītājoiem, Tad nebūs velo lidotāji pāri pārejām ,kas pēc tam mēgina stāstīt ,ka braucis uz 5km/h, un ej Tu pierādi uz cik viiņš braucis

? 16.jūnijs 2021 12:06
1 3 Atbildēt

cik % velo un auto sadursmju notiek tieši uz neregulējamām pārejām? pilsētā tādu nemaz nav tik daudz.

un es kā autovadītājs pirms neregulējamas pārejas samazinu ātrumu līdz 30-25km/st. jo zinu, kam tā vieta ir domāta.

kā velobraucējs pirms pārejas arī samazinu ātrumu, rūpīgi novērtēju vai distance līdz auto ir pietiekama, vai esmu redzams un vai auto samazina ātrumu vai mauc berserka režīmā. ja distance ir pietiekama lai auto nebremzējot var šķērsot pāreju, es minu virsū ar savu parasto ātrumu, paskatoties uz vadītāju arī manevra laikā, lai viņš saprot ka es to redzu un rēķinos ar viņu.

ja auto ir tik tuvu, ka tam būtu jāapstājas, es parasti arī palēninos - lai brauc, būs mazāk izmešu. plūsmu apturu tikai tad, ja auto ir daudz un nav cauruma plūsmā.

mīnusotājam 16.jūnijs 2021 14:08
0 1 Atbildēt

tev pipuk es ceļu nedošu, iešu pāri lai tev ir jābremzē

teicamnieks 16.jūnijs 2021 11:23
3 0 Atbildēt

5. ir vissvarīgākais un ja to ievērotu, nebūtu vispār problēmu. Bet lieta tāda, ka velorasts (skūterasts, protams, arī), kas nav reizē arī autovadītājs, nespēj ar savām smadzenēm saprast, kas tajā 5.punktā ir rakstīts.

Lai saprastu, iedomāsimies, ka autobraucēji brauktu tāpat kā velorasti un skūterasti - dzīvojamā zonā vai pagalmā, kur liela cilvēku plūsma, min uz 50kmh un brauc garām ar 5cm distanci gājējiem, ratiņiem, bērniem, kuri jebkurā brīdī var mainīt strautji virzienu.

Tā vien šķiet, ka velo vai skūteris ir kaut kāds neapturamais kosmosa kuģis, kurš var braukt tikai uz maksimumu un iespēja piebremzēt, pielāgot ātrumu situācijai, ievērot distanci no citiem satiksmes dalībniekiem un padomāt ar galvu, ir principā aizliegta funkcija.

iJuris 17.jūnijs 2021 13:57
0 0 Atbildēt

šim visam būtu jēga, ja policija šo vasaru uztaisītu par paraugvasaru ne auto/moto braucējiem, bet tiem visiem citiem.

patrulēt ielas, krustojumus, tiltus, un sodīt ikvienu kurš pārkāpj csn, kaut drusku, kaut tikai mazliet.

tad mēs redzētu cik ļoti šis viss strādā, citādi, tie ir ieteikumi kurus lielākā daļa nesaprot, negrib saprast vai gluži vienkārši, pajāt.

Par pagriezina un bremzēšanas nerādīšanu vien varētu visus jau defaultā sodīt..., šogad esmu redzējis 2gab, kas rādīja pagriezienu.

par sarkano gaismu vien varētu simtiem sodus rakstīt.

bet kā jau teicu, ne visi to sapratīs.

es tikai ceru ka man nekad nebūs kāds no šiem malačiem zem auto...

it īpaši uz dienvidu tilta... tur ar auto reizēm ir ne parāk omulīgi, bet vēl pa vidu viens pareizais brauc...

CP 17.jūnijs 2021 15:58
0 0 Atbildēt

Vai tad CSN nosaka, ka pa tiltu nevar braukt ar velo? Uzreiz jāsoda? Tad BELAZu vadītāji uzrakstīs petīciju, ka vieglie auto traucē satiksmi un ir banojami

P.S. Par sarkano gaismu bija domāta pārbrauktuve vai krustojums, kur sabojājies luksofors un pēc 15min. stāvēšanas auto vadītāji uzmanīgi sāk šķērsot? Sodīt, ar visu likuma bardzību!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 33

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti