Pilsētas cilvēkiem vai automašīnām – kā situācija ir mainījusies pēdējo desmitu gadu laikā? (+ FOTO) 7

 

Foto: Publicitātes foto

Bolt | 30.augusts 2023 10:26

Eiropas vadošā transporta pakalpojumu platforma “Bolt” kampaņas “Pielāgosim pilsētas cilvēkiem” (“Make Cities for People”) laikā, sadarbojoties ar slaveno un godalgoto igauņu arhitektūras fotogrāfu Tonu Tunnelu (Tõnu Tunnel), izveidojusi tiešsaistes fotogaleriju.

Tā izstrādāta ar mērķi izcelt pilsētu publiskās ārtelpas pozitīvās pārmaiņas, kas radušās laika gaitā, aizvietojot piebraucamos ceļus un autostāvvietas ar gājēju ielām un laukumiem. Kampaņas mērķis ir mudināt pilsētu pašvaldības un iedzīvotājus rīkoties, lai Eiropas pilsētās arī turpmāk veicinātu pozitīvāku publiskās ārtelpas pārveidi un palīdzētu novērst atkarību no automašīnām.

Ideja pilsētvides pārmaiņas fiksēt fotogrāfijās nav jauna – tas kļūst par arvien populārāku instrumentu, lai redzētu un novērtētu, kā laika gaitā pilsētas ir mainījušās par labu cilvēkiem un iedzīvotājiem. Sākotnēji “Bolt” 18 Eiropas pilsētu arhīvos atrada un apkopoja fotogrāfijas no dažādām vietām pilsētās, uz kurām vēlāk devās fotogrāfs T. Tunnels, lai mazāk kā mēneša laikā iemūžinātu tās pašas lokācijas pēc vairākiem gadu desmitiem. Fotogrāfiju rezultāti runā paši par sevi – vairākās pilsētās ir notikušas būtiskas un fascinējošas pārmaiņas, kas vērstas par labu cilvēkiem, ne automašīnām.

Arī Rīgā šis jautājums pēdējos gados ir bijis aktuāls. Piemēram, pirmie mēģinājumi Tērbatas ielu padarīt draudzīgāku gājējiem notika jau 2020. gada sākumā, kad to sākotnēji atvēra tikai gājējiem uz vienu dienu, vēlāk vasarā autosatiksmei tā bija slēgta uz mēnesi. Turpmākajos gados tas gan vairs nav atkārtots. Pēc šiem mēģinājumiem 2020. gadā galvaspilsētu padarīt draudzīgāku gājējiem un piemērotāku dzīvei, varēja secināt, ka pareizie risinājumi, kā samazināt automāšīnu skaitupilsētās ir vēl jāmeklē, jo visbiežāk tie ir sāpīgi un nepopulāri, un ne tikai auto turētāji ir atkarīgi no automašīnām, bet bieži arī kājām gājēji ir raduši pie tā, ka gar dzīvojāmās mājas logiem pārvietojas automašīnas, nevis priecīgi un čalojoši Rīgas iedzīvotāji un viesi.

““Bolt” misija ir piedāvāt labākās alternatīvas personīgās automomašīnas iegādei, tādējādi veicinot pilsētu centru kļūšanu par labākām vietām kā ekonomiskā, tā arī sociālā un ilgtspējas ziņā. Lai arī kampaņas “Pielāgosim pilsētas cilvēkiem” laikā uzņemtās fotogrāfijas liecina par pozitīvām pārmaiņām, pilsētām vēl noteikti ir, uz ko tiekties. Ne tikai pašvaldībām ir nepieciešams uzlabot pilsētplānošanas pieeju, kas vērsta tieši uz cilvēku un iedzīvotāju vajadzībām, bet arī iedzīvotājiem pašiem ir jāvēlas radīt patīkamāku vidi dzīvošanai pilsētā un jābūt gataviem pārmaiņām,” saka Kristīne Bezerra-Kjerulfa, “Bolt” vadītāja Latvijā.

Kampaņas “Pielāgosim pilsētas cilvēkiem” ietvaros izveidotajā tiešsaistes fotogalerijā (makecitiesforpeople.com) ir aplūkojamas pilsētvides pārvērtības Amsterdamā, Barselonā, Berlīnē, Briselē, Dublinā, Frankfurtē, Helsinkos, Kopenhāgenā, Londonā, Madridē, Oslo, Parīzē, Prāgā, Stokholmā, Tallinā, Turīnā, Varšavā un Vīnē.

 
Visi komentāri
 
imzz 30.augusts 2023 10:58
2 0 Atbildēt

ne Bolt auto noparkoti kā brieži un neviens gājējs nav sašutis:

goo.gl/maps/QEeuwc6Cyvqkia8q6

650 30.augusts 2023 14:52
3 0 Atbildēt

Bolts acīmredzot uzskata sevi (vismaz) par vienu/no Passaules Likteņu lēmējiem.Rix pislētvides veidošanā vajadzētu iesaistīt vēl kādu ārzemju izcelsmes dižciltīgo Lohu,jo mūsējie/savējie (esošie) ar saviem pienākumiem acīmredzami netiek galā.

Skrejamsuudi izmētāti pa visu pilsētvidi,bēdres līdz kulei,mašīn un dzimum satiksme stāv garos sasstrēgumos, taksistos iestāties var jebkurš valstsvalodu nicinošs bandīts,viss ir ok. Relaksējieties, cien.Lohi, passkatiet foto.

0pis 30.augusts 2023 15:07
3 3 Atbildēt

Postpadomju valstī ir pretēji - aghrāk auto bija maz, tagad ar tiem aizblīvētas visas spraugas.

O-Pis 31.augusts 2023 8:26
2 2 Atbildēt

Nu Tev, kā vecam komuņagam jau patiktu visus salikt aiz žoga, no kura var iziet tikai ar partijas atļauju. Man patīk kā tādi meļi kā autori sagroza faktus, izraujot kaut ko no konteksta. Ja jau parāda gājēju ielas, varbūt varētu arī parādīt satiksmes ielas, kas ir visās pilsētās un sabiedrisko transportu, tai skaitā metro...

WALA 31.augusts 2023 9:17
2 0 Atbildēt

Postpadomju "telpā" kad iedzīvotāji prasa autobusu, jo nav katram ģimenes loceklim pa auto, tad tiek sniegtas atrunas ka ceļ platums 90 grādu pagirezienā neļauj tur izbraukt autobusam. Kamēr 8-10 gadu laikā jautājum sakārtoja, tikmēr cilvēki savas "problēmas" atrisināja paši - katram ir savs auto ...

Tā mums tās "Pils-aiz-sētas" ( vai varbūt pis-aiz-sētas ???) cilvēkiem šeit strādā ...

Viss tā teikt pēc 5gades  (vai 10 gades) "ģenerālplāna" ...

tik sūdus no deguna "aizmirstam notīrīt" ...

Cilvēks 31.augusts 2023 10:47
2 0 Atbildēt

Arī ar mašīnām brauc cilvēki! Un tajās bildēs vienīgā atšķirība ir stabiņi un velosipēdi! Sanāk ka veložizas uzspiež viedokli, ka cilvēki ir tie, kas brauc ar velo, bet tie kas lieto auto un iet ar kājām nav cilvēki!

vgy7 31.augusts 2023 20:23
0 0 Atbildēt

tāda sajūta, ka velosipēdisti no mums ziemā vairs nemigrē uz dienvidiem, bet vienkārši paliek neredzami, tāpēc arī ziemā jau tā šaurās brauktuves paliek vēl šaurākas, jo prioritāte taču velotransportam un un no neizmantotajiem veloceliņiem sniegu taču neizved, bet vienkārši uzšķūrē uz brauktuves... dižā gejropa nez kāpēc Baltijas valstis pieskaita pie sava ziemeļu reģiona, bet lielsādžas domes pajoliņi veloinfrastruktūras fragmentus mēģina nošpikot no dienvidu zemēm... varbūt tomēr laiks viņus ar mēslu dakšām beidzot izdzīt no siltajiem kabinetiem, lai apskatās, kāda ir reālā dzīve?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 26

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti