Sestdiena, 17. janvāris, bija vēsturisks brīdis ne tikai Volkswagen komandai, bet arī visam Dakaras rallijreidam. Gūstot dubultuzvaru, Volkswagen kļuva par pirmo autoražotāju rallijreida vēsturē, kuram izdevies uzvarēt ar automašīnu, kura apgādāta ar dīzeļdzinēju.
Dienvidafrikānis Žinels De Viljē kopā ar savu vācu stūrmani Dirku Fon Cicevicu finiša līniju šķērsoja, ātrumposmos pavadījuši 48 stundas, 10 minūtes un 57 sekundes. Viņu Volkswagen Touareg ar TDI dīzeļdzinēju sagādāja ekipāžai tās pirmo uzvaru Dakarā. Tikai par 8 minūtēm un 59 sekundēm ilgāks laiks ceļā bija nepieciešams amerikānim Markam Milleram un viņa stūrmanim no Dienvidāfrikas Ralfam Pičfordam. Arī viņi sasniedza savu labāko rezultātu karjerā, ar Touareg finišējot otrajā vietā. De Viljē un Millers nebija vienīgie Volkswagen pārstāvji labāko desmitniekā. Vairākkārtējais Vācijas čempions autorallijā Dīters Depings, startējot kopā ar tautieti Timo Gotšalku, finišēja sestie – lielisks rezultāts sportistiem, kuriem šī bija tikai otrā (un pirmā finišētā!) Dakara karjerā ar vieglo automobili.Sacīkšu 12. ātrumposmu vadībā uzsāka cits Volkswagen Touareg. Teju pus stundas pārsvars pār konkurentiem bija divkārtējam pasaules čempionam autorallijā spānim Karlosam Sainsam, kura stūrmanis ir pieredzējušais francūzis Mišels Perēns. Tomēr viņu sacensības beidzās ātrumposma 79. kilometrā, automobilim nokrītot no četrus metrus augstas kraujas.
Uzreiz pēc finiša Žinels De Viljē bija priecīgs, stāstot: „Patlaban sajūtas ir diezgan trakas. Tas ir neticami! Līdz pat 11. ātrumposmam mēs atradāmies trešajā pozīcijā un zināju, ka uzvarēt būs ļoti grūti. Tomēr es arī zināju, kas notika ar Stefanu Petranselu Šarmelšeihā. Šīs ir ļoti grūtas sacensības. Arī mums bija dažas problēmas. Dažreiz mums vienkārši nepaveicās un bija arī pa kādam bīstamam momentam. Tomēr mēs spējām pieņemt pareizos lēmumus un, kas ir vissvarīgāk, mums bija lieliska automašīna! Protams, man ir žēl Karlosa Sainsa, bet esmu priecīgs, ka viņiem abiem ar stūrmani nekas nekait. Pirms pēdējā 227 kilometrus garā ātrumposma es teicu stūrmanim, ka mums jāsaglabā koncentrēšanās. Mēs pat nebraucām ļoti ātri, taču tik un tā uzrādījām labāko laiku. Mēs šo notikumu atzīmēsim, kopā ar komandu iedzerot pa kādam alum.”
Volkswagen Touareg, kuri apgādāti ar 2,5 litru piecu cilindru TDI dzinēju, bija pārliecinoši ātrākās automašīnas Dakaras rallijreidā, kurš pirmoreiz notika Dienvidamerikas kontinentā un virzījās cauri Argentīnai un Čīlei. Volkswagen automašīnas uzvarēja 10 no 13 notikušajiem ātrumposmiem – sešos ātrākais bija Karloss Sainss, četros – Žinels De Viljē.
interesanti zināt, kāpēc tika izmantots 2,5litru V5 nevis 3litru V6 dzinējs?