Vorobjovs/Zicāns turpina uzvaru gājienu rallijsprintā «Ērgļi 2009»

2.marts 2009 12:35

Aizvadītajā nedēļas nogalē risinājās Latvijas 2009. gada rallijsprinta čempionāta 2. posms - rallijsprints „Ērgļi 2009”. Interesantajos Ērgļu novada ceļos uzvaras izcīnīja Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”, 4WD+), Elmārs Aukšmuksts/Kaspars Bundzinieks („Audi Coupe Quattro”, 4WD), Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 1600+), Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”, 1600), Mareks Vītols/Uģis Renģe ( „Mitsubishi EVO”, Road). Komandu ieskaitē labākā „R1 Racing Team” (piloti Atis Bruņinieks, Raimonds Dūcis, Mareks Švarcs-Švampāns).

Pagājušajā nedēļā uznākušais atkusnis krietni paplosīja sniega segu Latvijas rietumu un centrālajā daļā, tomēr Latvijas rallijsprinta čempionāta otrā posma norises vieta Ērgļi dalībniekus un skatītājus sagaidīja ar īstu ziemu. Viss baltā sniegā, metru augstas kupenas un neliels sals – apstākļi, par kuriem sapņo katra ziemas rallija rīkotāji, braucēji un skatītāji.

4WD+ klasē pēc Jāņa Vorobjova Guntara Zicāna („Mitsubishi EVO VII”) pārliecinošās uzvaras pirmajā posmā Gulbenē, visi paredzēja līdzīgu sniegumu arī Ērgļos. Prognoze piepildījās pilnā mērā – Vorobjovs atkal bija pārliecinoši ātrākais visos ātrumposmos, finišā otrās vietas ieguvējus Raimondu Dūci/Gunti Kampi („Mitsubishi EVO VIII”) apsteidzot par gandrīz trim minūtēm. Spraiga cīņa izvērtās par trešo pozīciju – finišā Aleksandru Grīvu/Ritvaru Vēveri     („Mitsubishi EVO VII”) un Arvi Arumu/Gati Balgalvi („Subaru Impreza”) šķīra vien četras sekundes desmitdaļas! Ātrumposmos labus rezultātus uzrādīja Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO IX”), taču nopelnītā soda minūte (ekipāža ārpus ātrumposma bija iestigusi kupenā un sacīkstes spēja turpināt tikai ar skatītāju palīdzību) atmeta viņus no otrās uz piekto pozīciju. Kopvērtējuma vadībā atrodas Vorobjovs,  seko Arums un Dūcis.

4WD grupā sacīkstes sākās ar nedaudz negaidītiem rezultātiem, jo pirmajās divās vietās izvirzījās divas kādu laiku rallijsprinta trasēs neredzētas ekipāžas – Mareks Kreišmanis/Agija Kreišmane („Audi 90 Quattro”) un Elmārs Aukšmuksts/Kaspars Bundzinieks („Audi Coupe Quattro”). Protams, par lielu pārsteigumu to nevarēja uzskatīt, jo Aukšmuksts ir trīskārtējs Latvijas čempions ziemas autosprintā un arī Kreišmanis savulaik ir bijis čempiona godā tieši ziemas sacīkstēs. Aizraujošais duelis pārtrūka tikai pēdējā ātrumposmā, kad Kreišmaņa automašīnai eksplodēja dzinējs. Tehniskas problēmas pēdējā „dopā” piedzīvoja arī Aukšmuksts (palika tika ceturtais pārnesums), tomēr iekrātais pārsvars bija pietiekams un ekipāža varēja svinēt uzvaru. Otrajā vietā ierindojās Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”), cenšoties atgūties ātrumu pēc avārijas „Sarmā 2009”. Trešo vietu izcīnīja Mikus Bērzkalns/Māris Kulšs („Audi 80 Quattro”). Nestartējot pirmā posma uzvarētājiem Didzim Blūmam/Aigaram Rencim („Subaru Impreza RS”), ļoti blīva situācija izveidojusies kopvērtējumā – vadībā izvirzījušies Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 90 Quattro”, Ērgļos ceturtie), bet ar dažu punktu atstarpi seko Bērzkalns, Blūms, Aukšmuksts un Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90 Quattro”, 6.vieta).

1600+ klasē otro uzvaru šosezon izcīnīja Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”). Tāpat kā Gulbenē, arī Ērgļu ceļos N3 grupas čempioni bija ievērojami ātrāki pār sāncenšiem, otrās vietas ieguvējus Kristu Kalniņu/Andžeju Jankovski („VW Golf II”) apsteidzot par vairāk nekā minūti. 2008. gada 1600+ grupas čempioni piedzīvoja nepatīkamus brīžus, kad otrajā ātrumposmā saskrējās ar kādu no agrāk startējušajām automašīnām, kas bija iestigusi kupenās. Trešajā vietā ierindojās Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio”). Interesanti, ka šajā klasē pirmais sešinieks, izņemot ceturto pozīciju, bija identisks „Sarma 2009” rezultātu tabulai. Attiecīgi, pirmajās trīs kopvērtējuma vietās šobrīd atrodas Briedis, Kalniņš un Ikers.   

1600 grupā gaidītais duelis starp brāļiem Ati un Nauri Bruņiniekiem („VW Golf II”) un  Mārci Ķenavu/Armandu Ķenavu („VW Golf II”) beidzās īsti nesācies, jo Ķenavu ekipāžu avarēja jau pirmajā ātrumposmā. Toties izvērtās cita cīņa – brāļi Bruņinieki sekunde sekundē spēkojās ar jaudīgākas 1600+ klases uzvarētājiem Briedi/Austrumu par ātrākās vientilta piedziņas ekipāžas godu. Vēl divus ātrumposmus līdz finišam priekšā bija Bruņinieki, tomēr divos pēdējos „dopos” ātrāks izrādījās pieredzējušākais Briedis. Pirms vairākām sezonām, kad brāļi startēja ziemas autosprinta čempionātā, viņi bija izveidojuši komandu ar nosaukumu „Ledus bruņinieki”. Pārliecinošās uzvaras abos ziemas rallijsprintos apliecina, ka trāpīgāku nosaukumu šim duetam grūti piemeklēt. Otrajā vietā ierindojās stabili un ātri sezonu sākušie Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”), bet trešie Jānis Junkers/Armands Dūdiņš („VAZ 2108”). Pēc pirmā posma izlaišanas uz starta stājās arī 2008. gada vicečempioni Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108”), kuri, braucot ne ar savu kaujas automašīnu, ierindojās piektajā vietā. Kopvērtējuma trijnieks ir šāds: Bruņinieks, Vītols, Junkers.

„Road” klasē savu uzvaru gājienu turpināja Mareks Vītols/Uģis Renģe ( „Mitsubishi EVO”). „Road” grupā liela nozīme ir pieredzei un atstrādātai sadarbībai starp pilotu un stūrmani, tāpēc klases vadošās pozīcijas bieži vien izcīna vienas un tās pašas ekipāžas. Tomēr rallijsprintā „Ērgļi 2009” godalgoto trijniekā izdevās ielauzties citiem – tā otrajā vietā Andis Mihelsons/Kristians Mihelsons („Subaru Impreza”), bet trešie Normunds Andersons/Mareks Vaišļa („Audi Coupe”). Rallijsprinta trase izrādījās pietiekami sarežģīta arī priekš „Road” grupas braucējiem un viena ekipāža pat uzmeta kūleni pārbraucienā, neaprēķinot ātrumu kādā no līkumiem. Kopvērtējuma vadībā atrodas Vītols, kuram seko Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”, Ērgļos 4. vietā) un Mihelsons.

Komandu vērtējumā pirmo uzvaru izcīnīja jaunizveidotā „R1 Racing Team” (piloti Atis Bruņinieks, Raimonds Dūcis, Mareks Švarcs-Švampāns), pārējās godalgotās vietas atvēlot „SEB RallyEmotions.net” (Jānis Vorobjovs, Jānis Ikers, Kaspars Brencis) un “B@K Rallijs” (Mareks Vītols, Mārcis Ķenavs, Arvis Arums). Kopvērtējumā izveidojusies „R1 Racing Team” un “B@K Rallijs” divvadība.

Skatītājus ar lieliem ātrumiem priecēja arī 12 „Open” klases ekipāžas, kuras ar garajām sporta radzēm startēja ārpus rallijsprinta ieskaites. Ātrākie izrādījās Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis („Subaru Impreza”), par vairāk nekā minūti apsteidzot Mārtiņu Svili/Aivi Aizsilnieku  („Mitsubishi EVO VIII”). Trešajā vietā viesi no Krievijas Jurijs Sidorenko/Vladimirs Mikējevs („Mitsubishi EVO VII”). Aizraujošajā aizmugures piedziņas meistaru duelī nedaudz ātrāki izrādījās Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts („BMW 318”), kuriem par 20,9 sekundēm izdevās apsteigt Ivaru Norbertu/Uldi Bušu („BMW M3”).

Rallijsprinta „Klasikas kausa” ieskaitē ātrākie bija Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW 318 Compact”).

Rallijsprinta čempionāta posms Ērgļu apkārtnē risinājās pirmo reizi. Sportistiem bija jāveic trīs ātrumposmi, katrs pa trim reizēm. Vairākām ekipāžām sacīkstes beidzās jau pirmā ātrumposma pirmajā kilometrā, kur pēc metoša tramplīna sekoja ass kreisais līkums. Par atraktīvāko skatu daudzajiem līdzjutējiem parūpējās Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Suzuki Ignis”), kuri jau minētājā līkumā uzmeta piecus kūleņus. Pēc sacīkstēm visi bija vienās domās – rallijsprinta čempionāta ziemas posmam Ērgļos jābūt arī nākamgad.

Rallijsprintu „Ērgļi 2009” rīkoja SIA „Saules serviss”. Atbalstītāji: Ērgļu novada dome, SIA „Elbra”, SIA „Studija Grafs”, zemnieku saimniecība „Luksti”, viesnīca „Ērgļi”, „Līrs B”, „Briežkalns”.
Latvijas rallijsprinta čempionātā iestājusies divu mēnešu pavasara pauze. Trešais posms rallijsprints „Kalnamuiža 2009” risināsies 2. un 3. maijā Kuldīgas rajonā.

Intervija ar Jāni Vorobjovu:

Kādi ir Tavi iespaidi par rallijsprintu „Ērgļi 2009”? Daudziem rallijsprinta braucējiem trase šķita ļoti sarežģīta un viltīga, par ko liecina arī ievērojamais avāriju skaits.

J.V. „Dieviņš dāvājā šo skaisto laiku un šis laiks bija ļoti patīkams tieši braukšanai. Un arī skatītājiem, jo nebija pārāk auksts, nebija slapjš, bija kārtīgas ziemas autosacensības. Trase pārāk sarežģīta nebija un viltīga arī pārāk nebija, bet principā trase bija ļoti laba. Varēja arī nelikt mākslīgos roterus, jo trase nebija pārāk ātra. Tā bija tehniska un tieši tādas trases ir vajadzīgas, it īpaši priekš mazā rallija.”

Šī Tev ir pirmā pilnā sezona rallijsprintā. Kāds ir tavs viedoklis par šo pasākumu, sabiedrību?

J.V. „Es neredzu lielu atšķirību starp lielo ralliju un mazo ralliju, jo šeit ir tieši tādi paši cilvēki, kā lielajā rallijā, viņi tik pat nopietni pieiet pie savas lietas un pie tehnikas, tāpat kā lielajā rallijā. Es uzskatu, ka daudzi no mazā rallija, ja brauktu lielajā rallijā, brauktu pirmajā desmitniekā.”

Ziemā pārsvars pār konkurentiem bija iespaidīgs. Kā varētu attīstīties notikumi vasaras sezonā?

J.V. „Mans pārsvars bija tāpēc, ka ļoti precīzi tika aprakstīti līkumi un tieši dēļ tās pieredzes arī bija lielais pārsvars. Braucot uz pirmo sacensību, es nezināju, kāds es būšu, jebkurā gadījumā es braucu cīnīties. Priekš šīm riepām bija vajadzīga specifiska stenogramma, drusciņ savādāk jāraksta nekā priekš naglām. Par vasaru runājot – mēs arī uz vietas nesēdēsim rokas klēpī salikuši, uz lauriem negulēsim. Strādāsim, lai būtu ātri arī vasarā.”

Šobrīd notiek aktīva diskusija par riepām, jo tiek plānots nākamajā sezonā rallijsprintā standarta ielas riepas aizstāt ar tā saucamajām treniņriepām (sporta riepa ar aptuveni 240 radzēm, kuras ir 2 mm garas).
 
J.V. „Varu pateikt tā – nav jau starpība, tās ir ielas riepas, vai sporta riepas, garās naglas. Jā, uz ātrumiem diference ir, bet svarīgākais, lai visi būtu līdzīgos apstākļos. Ja visi brauc ar mazajām riepām, tātad visi brauc ar mazajām riepām. Ja visi brauks ar lielajām riepām, tātad visi brauks ar lielajām riepām. Standarta riepas tieši veicina sadarbību ekipāžā starp stūrmani un pilotu, kad, kurā laikā tieši jānosauc līkums, kad ir jāpasaka daudz vairāk uz priekšu, lai varētu mašīnu pirms asiem līkumiem sabremzēt mazdrusciņ ātrāk, jo standarta riepas tomēr vairāk slīd. Svarīgākais ir tas, lai izmaksas būtu zemākas.”

Latvijas rallijsprinta čempionāts
2. posms, „Ērgļi 2009”
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”) 30:53,3, Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Mitsubishi EVO VIII”) +2:57,2, Aleksandrs Grīva/Ritvars Vēveris („Mitsubishi EVO VII”) +3:14,7.
4WD
Elmārs Aukšmuksts/Kaspars Bundzinieks („Audi Coupe Quattro”) 35:26,0, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”) +36,1, Mikus Bērzkalns/Māris Kulšs („Audi 80 Quattro”) +1:47,5.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 34:49,5, Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”) +1:10,4, Jānis Ikers/Juris Āķītis („Renault Clio”) +1:33,3.
1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”) 34:56,0, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”) +2:17,9, Jānis Junkers/Armands Dūdiņš („VAZ 2108”) +3:06,7.
ROAD*
Mareks Vītols/Uģis Renģe ( „Mitsubishi EVO”) 16 soda sekundes, Andis Mihelsons/Kristians Mihelsons („Subaru Impreza”) 23,1, Normunds Andersons/Mareks Vaišļa („Audi Coupe”) 34,8.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
„Open”
Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis („Subaru Impreza”) 28:07,8, Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks („Mitsubishi EVO VIII”) +1:14,3, Jurijs Sidorenko/Vladimirs Mikējevs („Mitsubishi EVO VII”) +1:57,1.
„Klasikas kauss”
Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW 318 Compact”) 37:49,7, Toms Zeleznevs/Rolands Trenko („Toyota Corolla”) +3:09,3.
Komandas
„R1 Racing Team” (piloti Atis Bruņinieks, Raimonds Dūcis, Mareks Švarcs-Švampāns) 39, „SEB RallyEmotions.net” (Jānis Vorobjovs, Jānis Ikers, Kaspars Brencis) 34, “B@K Rallijs” (Mareks Vītols, Mārcis Ķenavs, Arvis Arums) 24.

Kopvērtējums pēc 2. posma
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns 30, Arvis Arums/Gatis Balgalvis 21, Raimonds Dūcis/Guntis Kampe 21.
4WD
Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 19, Mikus Bērzkalns 16, Didzis Blūms/Aigars Rencis 15, Elmārs Aukšmuksts/Kaspars Bundzinieks 15.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 30, Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis 24, Jānis Ikers/Juris Āķītis 20.
1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks 30, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs 22, Jānis Junkers/Armands Dūdiņš 16.
ROAD
Mareks Vītols/Uģis Renģe 30, Māris Freibergs/Edgars Trūps 22, Andis Mihelsons/Kristians Mihelsons 20.
Komandas
„R1 Racing Team” 63, “B@K Rallijs” 63, „SEB RallyEmotions.net” 59.

LAF SAK preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 19

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Igaunijā un arī Madonā - šie auto mīl dubļus (+ VIDEO)

Runājot par autosportu mēs parasti pieminam ralliju, šoseju un driftu, taču ir vēl kāda kategorija, kas savus burziņus rīko tur, kur var piekļūt tikai gumijas zābakos. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 24

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļus drošākus dara gandrīz 106 000 atstarojošo signālstabiņu 5

Lai uzlabotu satiksmes drošību uz valsts autoceļiem vairāk nekā 30 valsts reģionālo autoceļu posmi tiek aprīkoti ar atstarojošiem signālstabiņiem, kas diennakts tumšajā laikā ļauj autovadītājiem labāk orientēties uz ceļa. Stabiņi tiek uzstādīti 43 posmos uz 27 reģionālajiem autoceļiem, gandrīz 1000 km kopgarumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti