Štolcermanis aptur pilnpiedziņas automašīnu uzvaru sēriju 2

 
20.aprīlis 2009 13:34

„333” trasē pie Silakroga sācies Latvijas vasaras autosprinta čempionāts. Vējainajā un aukstajā laikā par pirmā posma uzvarētājiem savās klasēs kļuva Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”, 2500+), Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”, 1800) un Mareks Matvejevs („Opel Corsa”, 2500).

Komandu vērtējumā pirmā „SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs).

Uz Latvijas vasaras autosprinta čempionāta pirmo posmu, kas aizvadītajā nedēļas nogalē risinājās „333” trasē pie Silakroga, ieradās 73 dalībnieki, lai uzsāktu cīņu par medaļām trīs ieskaites klasēs. Aukstais un vējainais laiks sagādāja nopietnu pārbaudījumu gan dalībniekiem, gan sacensību rīkotājiem, gan arī skatītājiem. No „333” sporta kompleksa teritorijā esošās smilšu ieguves vietas saceltās smiltis brīžiem lika justies kā Dakāras tuksnesī. Savukārt zemā gaisa temperatūra radīja problēmas ar riepu uzsilšanu un labas saķeres nodrošināšanu (no šīs sezonas ir aizliegta mehāniska riepu sildīšana). Viena no sacensību lielākajām intrigām bija, vai pieredzējušais autošosejas meistars Mareks Štolcermanis, startējot ar aizmugures piedziņas „Nissan 350 Z”, pārtrauks pilnpiedziņas automašīnu uzvaru gājienu jaudīgākajā 2500+ klasē (pērn visos sešos posmos uzvarēja 4WD). Pēc pirmā brauciena Štolcermanis ieguva vairāk nekā pusotras sekundes pārsvaru pār tuvāko sekotāju Intu Jeršovu („Subaru Impreza”) un jau šķita, ka uzvarētājs noskaidrots.

Tomēr otrā brauciena trīs apļus ātrāk veica Jeršovs, taču divu braucienu summā nieka 0,23 sekunžu pārsvaru saglabāja Štolcermanis. Līdz ar to Štolcermanis vasaras autosprinta neilgajā vēsturē kļuvis par pirmo braucēju, kurš 2500+ klasē uzvarējis ar klasiskās piedziņas automašīnu. Trešo vietu izcīnīja 2008. gada sudraba medaļnieks Austris Antons („Mitsubishi Lancer EVO”). Spraiga cīņa izvērtās arī par vietām uzreiz aiz godalgotajām pozīcijām – trīs sportisti satilpa 0,19 sekunžu robežās, sarindojoties šādā secībā: Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”), Uģis Geide („Mitsubishi Lancer EVO”) un Aleksandrs Grīva („Mitsubishi Lancer Evo VII”). Uz vietu labāko trijniekā pretendēja arī autožurnālists Mārtiņš Dzenītis („Mitsuibshi EVO VI”), taču riepas plīsums otrajā braucienā izraisīja izstāšanos. Diemžēl uz starta neredzējām pagājušās sezonas čempionu Jāni Kļaviņu un trešās vietas ieguvēju Jāni Slišānu. Toties itin kuplā skaitā savus spēkus šosejā izmēģināja virkne rallija un rallijsprinta braucēju – jau minētais Grīva, Ainars Eikerts („Mitsubishi Evo”, 12. vieta), Uldis Apsītis („Subaru Impreza STi”, 15 . vieta), Mareks Brauns („Subaru Impreza”, 17. vieta) un Kristaps Lapsa („Subaru Impreza”, izstājās).

Klasē 2500 notika pagājušās sezonas čempiona Mareka Matvejeva jaunuzbūvētās „Opel Corsa” debija. 3 gadus lolotā projekta iznākums ir iespaidīgs – uz „Opel” 2000 kub.cm. motora bāzes būvētā agregāta parametri ir 223 Zs un 251 Nm. Lai gan pēdējie sagatavošanās darbi tika veikti vēl iepriekšējā dienā pirms sacīkstēm, automašīna savu konstruktoru nepievīla – Matvejevs bija ātrākais abos braucienos un izcīnīja kārtējo uzvaru, piesakot nopietnas pretenzijas uz čempiona titula aizstāvēšanu. Otro vietu izcīnīja Aigars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”), uzvarētājam piekāpjoties nepilnas četras sekundes. Pērn kopvērtējumā Tīdmanis palika ceturtais un ir cieši apņēmies šosezon pacīnīties par medaļām. Trešajā pozīcijā ierindojās Normunds Orlovs („BMW 323 ti Compact”), kurš reģistrācijā labprātīgi piekrita izmantot 13. starta numuru, no kura citi braucēji bija atteikušies. Neveiksmīgas sacīkstes izvērtās vienam no favorītiem, 2008. gada otrās vietas ieguvējam Raimondam Burakēvičam – viņa jaunajam „Opel Speedster” motors izvietots aizmugurē un aukstajos laika apstākļos braucējs saskārās ar priekšējo riepu uzsilšanas problēmu, pirmajā braucienā uzrādot tikai astoto rezultātu. Otrajā braucienā startējot ar „Opel Kadett”, Burakēvičs pirmo posmu noslēdza septītajā pozīcijā. Uz starta stājās arī rallija meistars Zigurds Kalniņš („Renault Clio”), izcīnot 12. vietu 33 dalībnieku konkurencē.

Vismazāk pārsteigumu sagādāja 1800 klases rezultāti. Kā jau pēdējās sezonās ierasts, cīņa par pirmo vietu risinājās starp valdošo čempionu Jāni Skujiņu („BMW 318 iS”) un sudraba medaļnieku Ģirtu Daugaviņu („Honda CRX”). Daugaviņš riskēja un uz automašīnas priekšējās ass uzstādīja „slick” tipa riepas. Lai arī pirmajā aplī vēl neuzsilušo riepu dēļ rezultāts bija vājš, divos nākamajos zaudētais tika atgūts ar uzviju. Pirmais Daugaviņš, otrais ar vairāk nekā četru sekunžu atpalikšanu Skujiņš, bet trešais Imants Firsts („Toyota Corolla”). Faktam, ka pirmajā trijniekā ir visi trīs iepriekšējās sezonas medaļnieki, vajadzētu krietni sapurināt 1800 klases pārējos braucējus, kuriem vajadzētu piestrādāt pie savas konkurētspējas paaugstināšanas.

Šosezon vasaras autosprintā ir ieviestas trīs papildus klases, kurām nav čempionāta statusa. „Street” grupā, kurā atļauts piedalīties tikai ar ielas riepām, vairāk nekā 20 dalībnieku konkurencē ātrākais bija Uldis Lindermanis („Mitsubishi Lancer EVO”). Vasaras autosprinta čempionāta rīkotāji ir vienojušies ar „Kumho Tyres” par sadarbību un ir atsevišķa ieskaite šī zīmola riepu lietotājiem. Kumho Street” klasē labāko rezultātu uzrādīja Kaspars Pakše („Opel Kadett”), bet „Kumho Sport” uzvarēja Austris Antons.

Komandu ieskaitē pirmajā vietā „SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs).
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta otrais posms risināsies 23. maijā „Rullīša” kartinga trasē Jelgavā.
Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji: tehniskaisveikals.lv, autosport.lv, KUMHO, iAuto, FORSĀŽA, Malek.
Plašāka informācija pieejama www.vasarassprints.lv.

Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
1.posms, „333” kartinga trase
1800
Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) 6:05,8, Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) +4,17 sekundes, Imants Firsts („Toyota Corolla”) +5,66.
 2500
Mareks Matvejevs („Opel Corsa”) 6:01,71, Aigars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”) +3,80, Normunds Orlovs („BMW 323 ti Compact”) +5,87.
2500+
Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”) 5:54,63, Ints Jeršovs („Subaru Impreza”) +0,23, Austris Antons („Mitsubishi Lancer EVO”) +2,94.
„Street”
Uldis Lindermanis („Mitsubishi Lancer EVO”) 6:17,15, Mareks Brauns („Subaru Impreza”) +8,67, Kaspars Pakše („Opel Kadett”) +8,92.
„Kumho street”
Kaspars Pakše („Opel Kadett”) 6:26,07, Deniss Očeredņuks („BMW 325”) +5,51, Aleksejs Sorokins („BMW 325”) +7,36.
„Kumho sport”
Austris Antons („Mitsubishi Lancer Evo”) 5:57,7, Aigars Tīdmanis („BMW 323 ti Compact”) +7,94, Ainars Eikerts („Mitsubishi Evo”) +11,28.

Komandas
„SS.lv/SP/4 Racing” (Ģirts Daugaviņš, Ints Jeršovs, Normunds Orlovs) 64 punkti, „Car Lab Team” (Mareks Matvejevs, Imants Firsts, Andris Slišāns) 60, „A un A Motorsport R-team” (Aigars Tīdmanis, Austris Antons, Artūrs Šimins) 45.
 
LAF Standartauto komisijas preses dienests
 
Visi komentāri
 
268374. viesis 20.aprīlis 2009 15:17
0 0 Atbildēt

Hmm, paskat cik daudz Opeļu. Laikam laba blīve ;)

268382. viesis 20.aprīlis 2009 22:46
0 0 Atbildēt

vairāk priecē, ka kāds arī ar pusīstu sporta auto ir ņēmis vinni... nissan 350Z

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti