Atveroties rūpnīcas vārtiem, tiek izbraukts pirmais “Volvo FH16 700”. Tūre Ose (Tore Aase) ir ieradies pēc savas pasaulē jaudīgākās sērijveidā ražotās kravas automašīnas. Kalnainā Norvēģijas rietumu piekraste ir īpaši piemērota iespējām, ko sniedz jaunais “Volvo FH16 700”.

Šo kravas automašīnu ir paredzēts izmantot garos maršrutos Norvēģijas rietumos naftas ieguves iekārtu pārvadāšanai. 700 zirgspēku jauda un milzīgais 3150 Nm griezes moments ir ideāli piemēroti šim nolūkam.
“Mēs izvēlējāmies “Volvo FH16” tāpēc, ka bieži pārvadājam pat 50 tonnu smagas kravas. Ceļi mēdz būt šauri, un vietumis ir pat kilometru gari augšupceļi ar 6–10% slīpumu, tāpēc jaudas nekad nevar būt par daudz,” saka Tūre Ose, transporta uzņēmuma “Spesial og Tungtransport AS” īpašnieks.

Tūre Ose ir uzticams “Volvo” klients, un pēdējos 18 gadus brauc tikai ar šīs markas automašīnām.
Lielāks vidējais ātrums
Tūre Ose savu kravas automašīnu izmanto gandrīz 200 dienas gadā, un braucieni pa sarežģītajiem Norvēģijas rietumu piekrastes ceļiem ir nopietns pārbaudījums tehnikai.“Jaunais “Volvo FH16 700” dos iespēju uzturēt daudz augstāku vidējo ātrumu garos un stāvos augšupceļos. Man ļoti svarīga ir arī “I-Shift” pārnesumkārba – tas, ka pārnesumi nav jāpārslēdz pašam, būtiski atvieglos manu darbu. Es strādāju par kravas automašīnu vadītāju no septiņdesmito gadu vidus, tāpēc nav pārsteigums, ka jau ir jūtamas sāpes rokā,” stāsta Tūre.
Unikāla jauda un degvielas ekonomija
“Volvo FH16” ar 700 zirgspēku jaudu ir visjaudīgākā kravas automašīna pasaulē. To var izmantot visgrūtākajiem kravu pārvadājumiem. Milzīgā 700 Zs jaudu nav palielinājusi ne kaitīgo izmešu daudzumu, ne degvielas patēriņu. Gluži pretēji – slāpekļa oksīdu daudzums ir samazinājies par 40%, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, tādējādi jaunā kravas automašīna atbilst gaidāmajiem Euro 5 izmešu standartiem.““Volvo FH16 700”, salīdzinot ar citām automašīnām, ir par vienu līmeni augstāk nekā citas, jo tajā ir unikāls jaudas un degvielas ekonomijas apvienojums. Tāpēc par jauno modeli interesējas daudz klientu, kuri nodarbojas tieši ar īpaši sarežģītiem transporta pārvadājumiem,” stāsta Klāss Nilsons (Claes Nilsson), “Volvo Trucks” Eiropas nodaļas prezidents.
Būvēts Tuves (Tuve) rūpnīcā
Jaunais “Volvo FH16 700” tiek ražots Tuves rūpnīcā, kas atrodas netālu no Gēteborgas (Göteborg), Zviedrijā. Mēs ceram, ka jaunais modelis gūs lielus panākumus tirgū.“Mēs tiešām lepojamies ar to, ka mums ir uzticēts uzdevums ražot un izplatīt pasaulē jaudīgāko kravas automašīnu. Atslēgu nodošana pirmajam klientam ir būtisks notikums, un tas ir pirmais solis uz panākumiem,” saka Juhans Jinhage (Johan Jinhage), “Volvo Trucks” Tuves rūpnīcas direktors.
Motora parametri:
Tips D16G700 EU5SCR-MMaksimālā jauda pie 1550–1800 apgr./min 700 Zs (515 kW)
Maksimālais motora apgriezienu skaits 2000 apgr./min
Maksimālais griezes moments pie 1000–1550 apgr./min 3150 Nm
Darba tilpums 16,1 dm3
Kompresijas pakāpe 17,3:1
Izplūdes gāzu bremzes efektivitāte pie 2200 apgr./min 230 kW
Motora bremzes jauda (VEB+) pie 2200 apgr./min * 425 kW
Pašmasa (ar bāzes motoru) apmēram 1325 kg
*VEB+ ir pieejama papildaprīkojumā.
Skatiet video (ar subtitriem angļu valodā):
http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=316
Veyrons nav lētāks?