«Dacia» svin jau 10 gadu jubileju 3

 
3.jūlijs 2009 8:55

Aprit 10 gadi, kopš Renault paspārnē atrodas vēl viens zīmols – Dacia. Šo desmit gadu laikā Dacia ir kļuvusi par nozīmīgu zīmolu auto industrijā un par vienu no Renault stratēģijas būtiskākajām sastāvdaļām.



•     Dacia  piedāvā oriģinālus un modernus modeļus par samērā zemām cenām;
•    Piecu gadu laikā Dacia saimei pievienojušies pieci jauni modeļi – Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up un Sandero;
•     Dacia vēl joprojām turpina savu izaugsmi – kopš pirmā Logan parādīšanās tirgū 2004.gadā pārdotas vairāk kā miljons Dacia automašīnu. 2008.gadā bija 11,7% pārdošanas apjoma pieaugums, savukārt 2009.gada pirmos piecos mēnešos šis pieaugums ir jau 15,5%;
•     Šobrīd Dacia automašīnas tiek pārdotas vairāk kā 50 pasaules valstīs.

1999.gads: Dacia pievienojas Renault saimei
1999.gadā Renault īpašumā ieguva 51% no Dacia akcijām. Kopš 2003.gada Renault piederēja 99,3% no Dacia kapitāla.

1999.-2004.gads: modernizācijas laiks

Piecu gadu laikā Renault investēja vairāk kā 489 miljonus eiro, lai modernizētu Pitesti rūpnīcu Rumānijā. Modernizācijas plāns paredzēja uzlabot industriālās iespējas, ražošanas kvalitāti, darbs ar personālu, ēku atjaunošanu, IT sistēmu uzlabošanu u.c. Šajā laika posmā tika radīti divi modeļi – SuperNova (2000.gads) un Solenza (2003.gads), un tie kalpoja kā uzlaboto industriālo iespēju testa modeļi.

2004.-2005.gads: tiek radīts Dacia Logan

Dacia Logan tika radīts kā augstas kvalitātes ģimenes automašīna, kas pieejama par demokrātisku cenu. Sākotnēji šis modelis bija paredzēts Rumānijas un Ziemeļrietumu Āfrikas tirgiem, savukārt, ņemot vērā pircēju pieprasījumu, Dacia Logan jau 2005.gadā tika prezentēts arī Eiropā. Dacia Logan ātri vien iekaroja pircēju simpātijas visās valstīs – gan Austrumeiropā, Ziemeļrietumāfrikā un Rietumeiropā.

Vairākās valstīs ārpus Eiropas Logan tiek pārdots arī zem Renault zīmola, un šobrīd tas nopērkams vairāk kā 80 valstīs visā pasaulē. 2009.gada jūnija statistikas dati liecina, ka visā pasaulē pārdotas vairāk kā miljons Dacia Logan vienības.

2006.-2008.gads: trīs jauni modeļi

Šajā laika posmā tika radīti trīs jauni Dacia modeļi – Logan MCV, kā arī divi komercauto – Logan Van un Logan Pick-Up.
Logan MCV ātri iekaroja pircēju simpātijas. Līdz šodien kopumā jau ir pārdoti vairāk kā 220000 Logan MCV automašīnu, no kurām lielākā daļa – Eiropā.

2008.gads: Dacia eco2

2008.gada Parīzes autošovā oktobrī plašāki sabiedrībai tika prezentēts jaunais zīmols – Dacia eco2. Šis zīmols nozīmē, ka attiecīgais modelis ir ne tikai ekonomisks, bet arī videi draudzīgs. Visiem Dacia modeļiem, kuriem piešķirts šis zīmols, CO2 emisija izplūdes gāzēs ir zemāka par 14g/km.

2008.-2009.gads: arvien jauni modeļi

Dacia arī šobrīd turpina attīstīties, radot arvien jaunus modeļus. Dacia jaunpienācējs ir hečbeks Sandero, kuram ir ne tikai zema cena, bet arī moderns dizains. Drīzumā klajā varētu nākt arī Dacia Duster un pirmais krosovers Sandero Stepway.

Dacia šodien

Dacia turpina radīt automašīnas, balstoties uz pircēju vēlmēm. Jānorāda, ka pirmajos piecos 2009.gada mēnešos Dacia pārdošanas apjomi ir pieauguši par 15,5%, un pārdotas jau gandrīz 120000 vienības. Vācijā Dacia pārdošanas apjomi 2009.gadā pieauguši astoņas reizes. Jānorāda, ka Francijā Dacia ir devītais populārākais auto zīmols.

Dacia nākotnē

Dacia plāno turpināt izaugsmi, un jau 2010.gadā tā klientiem piedāvās jaunu 4x4 modeli. Dacia arī turpmāk fokusēsies uz modernu, praktisku un lētu automašīnu radīšanu, rūpīgi sekojot līdzi klientu vēlmēm.

Dacia pārdošanas apjomi

Gads    Skaits
2000    52 403
2001    54 368
2002    57 681
2003    69 166
2004    98 908
2005    163 899
2006    187 215
2007    230 473
2008    257 854

Pārdoto Dacia vienību skaits pa valstīm kopš 2004.gada. TOP 5

Valsts    Skaits
Rumānija    397 049
Francija    105 239
Vācija    58 575
Maroka    50 476
Alžīrija    39 201

Renault pārstāvniecība Baltijā
 
Visi komentāri
 
269806. viesis 3.jūlijs 2009 11:23
0 0 Atbildēt

Nebūtu tā dacija tik nedroša...

269823. viesis 3.jūlijs 2009 12:46
0 0 Atbildēt

Pēdējā laikā kaut kā ļoti reti Dacijas ir pamanāmas Rīgas ielās. Agrāk ielās to bija daudz vairāk. Vai tiešām arī daciju turētājus skārusi krīze un Dacijas atņēmušas bankas ?

Nesen biju laukos Madonas apkārtnē - tur vienu brīdi šķita, ka visi tikai ar Dacijām braukā. Katrā ziņā tas Dacijas universalis ir ērts un pietiekami liels - atbilst cenai. Jauns auto tomēr ir jauns - kaut arī tikai Dacia.

269842. viesis 3.jūlijs 2009 22:37
0 0 Atbildēt

Madonā ir spēcīgs dīleris,līdz ar to tajā apkārtnē ir izteikti liels Volvo un Dacia īpatsvars .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti