Aprit 10 gadi, kopš Renault paspārnē atrodas vēl viens zīmols – Dacia. Šo desmit gadu laikā Dacia ir kļuvusi par nozīmīgu zīmolu auto industrijā un par vienu no Renault stratēģijas būtiskākajām sastāvdaļām.
• Dacia piedāvā oriģinālus un modernus modeļus par samērā zemām cenām; • Piecu gadu laikā Dacia saimei pievienojušies pieci jauni modeļi – Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up un Sandero; • Dacia vēl joprojām turpina savu izaugsmi – kopš pirmā Logan parādīšanās tirgū 2004.gadā pārdotas vairāk kā miljons Dacia automašīnu. 2008.gadā bija 11,7% pārdošanas apjoma pieaugums, savukārt 2009.gada pirmos piecos mēnešos šis pieaugums ir jau 15,5%; • Šobrīd Dacia automašīnas tiek pārdotas vairāk kā 50 pasaules valstīs. 1999.gads: Dacia pievienojas Renault saimei 1999.gadā Renault īpašumā ieguva 51% no Dacia akcijām. Kopš 2003.gada Renault piederēja 99,3% no Dacia kapitāla. |
1999.-2004.gads: modernizācijas laiks
Piecu gadu laikā Renault investēja vairāk kā 489 miljonus eiro, lai modernizētu Pitesti rūpnīcu Rumānijā. Modernizācijas plāns paredzēja uzlabot industriālās iespējas, ražošanas kvalitāti, darbs ar personālu, ēku atjaunošanu, IT sistēmu uzlabošanu u.c. Šajā laika posmā tika radīti divi modeļi – SuperNova (2000.gads) un Solenza (2003.gads), un tie kalpoja kā uzlaboto industriālo iespēju testa modeļi.2004.-2005.gads: tiek radīts Dacia Logan
Dacia Logan tika radīts kā augstas kvalitātes ģimenes automašīna, kas pieejama par demokrātisku cenu. Sākotnēji šis modelis bija paredzēts Rumānijas un Ziemeļrietumu Āfrikas tirgiem, savukārt, ņemot vērā pircēju pieprasījumu, Dacia Logan jau 2005.gadā tika prezentēts arī Eiropā. Dacia Logan ātri vien iekaroja pircēju simpātijas visās valstīs – gan Austrumeiropā, Ziemeļrietumāfrikā un Rietumeiropā.Vairākās valstīs ārpus Eiropas Logan tiek pārdots arī zem Renault zīmola, un šobrīd tas nopērkams vairāk kā 80 valstīs visā pasaulē. 2009.gada jūnija statistikas dati liecina, ka visā pasaulē pārdotas vairāk kā miljons Dacia Logan vienības.
2006.-2008.gads: trīs jauni modeļi
Šajā laika posmā tika radīti trīs jauni Dacia modeļi – Logan MCV, kā arī divi komercauto – Logan Van un Logan Pick-Up.Logan MCV ātri iekaroja pircēju simpātijas. Līdz šodien kopumā jau ir pārdoti vairāk kā 220000 Logan MCV automašīnu, no kurām lielākā daļa – Eiropā.
2008.gads: Dacia eco2
2008.gada Parīzes autošovā oktobrī plašāki sabiedrībai tika prezentēts jaunais zīmols – Dacia eco2. Šis zīmols nozīmē, ka attiecīgais modelis ir ne tikai ekonomisks, bet arī videi draudzīgs. Visiem Dacia modeļiem, kuriem piešķirts šis zīmols, CO2 emisija izplūdes gāzēs ir zemāka par 14g/km.2008.-2009.gads: arvien jauni modeļi
Dacia arī šobrīd turpina attīstīties, radot arvien jaunus modeļus. Dacia jaunpienācējs ir hečbeks Sandero, kuram ir ne tikai zema cena, bet arī moderns dizains. Drīzumā klajā varētu nākt arī Dacia Duster un pirmais krosovers Sandero Stepway.Dacia šodien
Dacia turpina radīt automašīnas, balstoties uz pircēju vēlmēm. Jānorāda, ka pirmajos piecos 2009.gada mēnešos Dacia pārdošanas apjomi ir pieauguši par 15,5%, un pārdotas jau gandrīz 120000 vienības. Vācijā Dacia pārdošanas apjomi 2009.gadā pieauguši astoņas reizes. Jānorāda, ka Francijā Dacia ir devītais populārākais auto zīmols.Dacia nākotnē
Dacia plāno turpināt izaugsmi, un jau 2010.gadā tā klientiem piedāvās jaunu 4x4 modeli. Dacia arī turpmāk fokusēsies uz modernu, praktisku un lētu automašīnu radīšanu, rūpīgi sekojot līdzi klientu vēlmēm.Dacia pārdošanas apjomi
Gads Skaits2000 52 403
2001 54 368
2002 57 681
2003 69 166
2004 98 908
2005 163 899
2006 187 215
2007 230 473
2008 257 854
Pārdoto Dacia vienību skaits pa valstīm kopš 2004.gada. TOP 5
Valsts SkaitsRumānija 397 049
Francija 105 239
Vācija 58 575
Maroka 50 476
Alžīrija 39 201
Renault pārstāvniecība Baltijā
Nebūtu tā dacija tik nedroša...