Vorobjovs/Zicāns rallijsprintā «Jaunība 2009» var nodrošināt čempionu titulu

 
16.jūlijs 2009 15:12

Svētdien, 19. jūlijā Valdemārpils apkārtnē risināsies Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms „Jaunība 2009”. Vienīgā ekipāža no visām piecām ieskaites klasēm, kas jau „Jaunībā 2009” var nodrošināt čempionu titulu, ir 4WD+ grupas līderi Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”), kuri sacīkstēs startēs ar pirmo starta numuru.

Divās no piecām Latvijas rallijsprinta čempionāta ieskaites klasēm pirmajos četros posmos ir bijuši tikai vieni uzvarētāji – 4WD+ grupā līdz šim nepārspēti ir Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO VII”, „Jaunībā 2009” 1. starta numurs), bet 1600 klasē brāļi Atis un Nauris Bruņinieks („VW Golf II”, 31.). Vorobjova ekipāža jau pēc rallijsprinta Valdemārpilī var tikt kronēta par čempioni, ja piepildīsies viens no diviem scenārijiem – Vorobjovs uzvar, bet tuvākie sekotāji Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO”, 2.) finišē trešajā vietā vai zemāk, vai arī Vorobjovs ir otrais, bet Mēnesis paliek bez punktu guvuma (izstāšanās vai finišs ārpus pirmajām 12 vietām) un patreizējie kopvērtējuma trešās pozīcijas īpašnieki Arvis Arums/Gatis Balgalvis („Subaru Impreza”, 3.) izcīna vietu ne augstāku par trešo. Matemātika šķietami vienkārša, taču visu atrisinās tikai un vienīgi sniegums trasē. Pirmoreiz pēc smagās avārijas ziemā Lietuvā uz starta redzēsim 2008. gada vicečempionu Miku Ernstsonu („Mitsubishi EVO”, 16.), kurš šoreiz startēs kopā ar Rolandu Jaunzemu.

Lai arī izcīnījuši četras uzvaras četros posmos, droši par savu līderpozīciju 1600 klasē nevar justies brāļi Bruņinieki, jo turpat uz papēžiem min Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („VAZ 2108”, 32.), kuru kontā šosezon trīs otrās vietas un viena trešā. Pārējo ekipāžu izredzes pacīnīties par zelta medaļām ir visai teorētiskas, jo atpalikšana no līderiem sastāda jau vairāk nekā 30 punktus (par uzvaru posmā piešķir 15). Tomēr atsevišķās sacīkstes paspēkoties par uzvaru ir gatavi gan Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VAZ 2108”, 34.), gan arī Mārcis un Armands Ķenavi („VW Golf”, 36.).
Pēc pirmo trīs posmu uzvarētāju Ulda Brieža/Monvida Austruma („Renault Clio”, 23.) izstāšanās dzinēja defekta dēļ iepriekšējā posmā Madonā, saasinājusies kopvērtējuma situācija 1600+ klasē. Vadībā joprojām atrodas Briedis, taču turpat netālu seko valdošais čempions Krists Kalniņš („VW Golf”, 24.) un Madonas rallijsprinta uzvarētāji Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic Type-R”, 25.).

4WD klasē, demonstrējot stabilu sniegumu, kopvērtējuma vadībā izvirzījies Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”, 18.). Tuvākie sekotāji ir Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”, 19.), kuru kontā divas uzvaras. Tikai nedaudz atpaliek vēl piecas ekipāžas, kuras satilpušas trīs punktu robežās. 4WD klasē rezultātus šosezon ir grūti prognozēt, jo līderus nereti piemeklē dažādas tehniskas ķibeles vai avārijas, turklāt uzrādītais temps katrās sacīkstēs ir atšķirīgs. Lielākie neveiksminieki līdz šim bijuši Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”, 20., viena izstāšanās un viens izlaists starts pilota veselības stāvokļa dēļ) un Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”, 21., divas avārijas).

„Road” klases vadībā atrodas 2008. gada čempions Mareks Vītols ( „Mitsubishi EVO”, 101.) – startējot kopā ar Uģi Reņģi, šosezon izcīnītas trīs uzvaras un viena trešā vieta. Nākamajās kopvērtējuma pozīcijās ierindojušies Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta” ,102.) un valsts prezidenta dēls Kārlis Zatlers („Mitsubishi EVO”, 103.) ar stūrmani Normundu Vugulu.

Komandu vērtējumā pirmajā vietā atrodas „R1 Racing Team” (piloti Atis Bruņinieks, Arnis Alksnis, Mareks Švarcs-Švampāns), nākamajās pozīcijās atstājot „SEB RallyEmotions.net” (Jānis Vorobjovs,  Kaspars Brencis, Ģirts Torgans) un „B&K Rallijs” (Arvis Arums, Mareks Vītols, Mārcis Ķenavs).

Rallijsprinta čempionāta posms Valdemārpilī tiks aizvadīts pirmoreiz. Savulaik šeit risinājies tradīcijām bagātais rallijs ar nosaukumu „Jaunība”, kas bija jauno autosportistu pirmā skola, taču pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados tas nogāja no rallija skatuves. Sacensību atgriešanās kļuvusi iespējama pateicoties „Valdemārpils sporta klubam” un Valdemārpils pilsētas domei. Nozīmīgu darbu rallijsprinta „Jaunība 2009” rīkošanā iegulda arī „B&K Rallijs”. Sestdien paredzēta tehniskā komisija un trases pierakstīšana, bet sacensību starts svētdien, 19. jūlijā plkst. 10 pie Valdemārpils pilsētas bibliotēkas. Sportistiem būs jāveic divi ātrumposmi („Laukmuiža” 12,94 km un „Kroņi” 6,29 km) katrs trīs reizes. Maršruta karte plānotā tā, lai līdzjutēji varētu redzēt trīs ātrumposmus. Plašāka informācija par rallijsprintu „Jaunība 2009” pieejama www.autosport.lv un www.4rati.lv .

Rallijsprintu „Jaunība 2009” rīko „Valdemārpils sporta kluba” sadarbībā ar „B&K Rallijs”. Atbalstītāji – Valdemārpils pilsētas dome un Kurzemes radio. Balvas laureātiem arī no LAF SAK atbalstītājiem „AutoEuro” un „DC Kafija”.

Latvijas rallijsprinta čempionāts
Kopvērtējums pirms 5. (no 7) posma*
4WD+
Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns 60, Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš 42, Arvis Arums/Gatis Balgalvis 31.
4WD
Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 39, Elmārs Aukšmuksts 30, Didzis Blūms/Aigars Rencis 27, Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš 27, Kaspars Breijers/Gaidars Auns 27.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums 45, Krists Kalniņš 40, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 36.
1600
Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks 60, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs 46, Arvo Himičs/Gints Lasmanis 29.
ROAD
Mareks Vītols/Uģis Reņģe 55, Māris Freibergs/Edgars Trūps 46, Kārlis Zatlers/Normunds Vuguls 36.
Komandas
„R1 Racing Team” 128, „SEB RallyEmotions.net” 116, “B@K Rallijs” 106.

* nosakot noslēguma kopvērtējumu, ekipāžu ieskaitē tiks atmests sliktākā posma rezultāts.

LAF SAK preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti